In Oktober vorig jaar (2007) kwam ik in een studentenhuis te wonen.
Omdat ik voor die tijd al contact had met een bewoner daar, werd er in overleg besloten dat ik de NUON op mijn naam zou laten zetten, dit omdat er al verscheidene keren via acceptgiro's van een voormalig bewoner werd betaald, die al 2 jaar daarvoor was verhuisd. En diegene die dat tot die tijd altijd betaalde, inmiddels ook was verhuisd.
Ik kwam dus in een huis waar een betalingsachterstand was ontstaan bij de NUON.
Ik had het idee dat het geen enkel probleem zou zijn als ik het op mijn naam zou zetten, maar daar bleek ik me lelijk in te vergissen.
Ik kreeg 2 weken na aanmelding een factuur van de jaarafrekening, daar stond al een bedrag in van 1500 euro!!! toen ik dit kreeg heb ik meteen OXXIO aangevraagd en ben op 13 oktober overgestapt naar hun, toen kreeg ik de eindafrekening van NUON, 2728,28!!!!
Na urenlang telefoneren werd ik iedere keer afgescheept, omdat ik niet als wanbetaler te boek wilde staan, binnen 1 maand nadat ik het ouderlijk huis had verlaten, heb ik een betalingsregeling afgesloten en het gehele bedrag gedurende een periode van 6 maanden voldaan.
Ik zat toen zelf in een hele moelijke periode en dacht, laat maar zitten, tot ik ruzie kreeg met een medebewoner en hij afrekeningen van NUON wilde zien, dus toen ben ik weer achter de nuon aangegaan. Inmiddels 2 maanden geleden, sindsdien ben ik 7 keer in de Klantenkamer van Nuon geweest, heb daar ook mijn huurcontract laten zien, op hun verzoek, tevens kon ik ook brieven overleggen waar de naam op stond van de vorige bewoner, die naar bleek was uitgeschreven per 20 December 2006 (raar dat je dan in juli 2007 nog steeds brieven krijgt met betalingsherinneringen) En toen bleek dus dat ik was ingeschreven per 20-12-2006, en daarom zo'n hoog bedrag moest betalen.
Fijne verhuisservice daar bij Nuon.
Volgens Nuon is dit alles in behandeling genomen op 2-11-2008 en zou ik binnen 3 weken bericht krijgen.
Nu duurde het zowiezo al erg lang voordat het in behandeling werd genomen, maar nu wacht ik nog steeds op hun bericht.
Ik ben blij dat ik de klantenkamer heb ontdekt en daar door 2 medewerkers zeer vakkundig ben geholpen, maar laatste vond het maar onzin dat ik daar kwam. Ze zei het niet direct in mijn gezicht, maar ze ging na lang aandringen de afdeling bellen, en ik hoorde haar dat gewoon zeggen, ook vond ze het raar dat ik zo vaak daar kwam.
Kijk ik weet dat er achter de rug om van klanten heel gemeen wordt gesproken, maar als de klant er praktisch naast zit hoor je dit gewoon niet te doen, helaas weet ik haar naam niet meer anders had ik zeker een klacht ingediend. (waar ik dan weer niks van hoor)
Maar ja, al met al, een hoop gezeik met NUON.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nuon verhuisservice maakt er een potje van
Re: Nuon verhuisservice maakt er een potje van
Ik snap werkelijk niet hoe jij die rekening hebt kunnen krijgen!?
Als ik het goed begrijp ben jij er komen wonen en heb jij de levering per oktober 2007 of iets ervoor op je naam laten zetten. Dan ben je, neem ik aan, gewoon aangemeld op dat adres. Op dat moment moet er een eindafrekening komen.
Als er dan al een betalingsachterstand is kan dat niet zonder jouw goedkeuring opeens op jouw naam worden gezet. Dat zou werkelijk van de zotte zijn tenzij er andere regelingen met de Nuon zijn dan de gewone particuliere regelingen (jantje verhuist, pietje komt er wonen, jantje krijgt eindafrekening, pietje begint met 0).
Je geeft ook aan een eindafrekening te hebben gehad. Die was 2728,28!? Dan heb je daarmee toch een bewijs voor je medebewoner?
In ieder geval lijkt het mij persoonlijk dat Nuon ergens een fout heeft gemaakt, maar er is in dat huis ook iets goed mis. Dat hadden de bewoners die in dat huis woonden voor jij er kwam op moeten lossen. Dus die klagende bewoner zou, als hij/zij er voor jou al woonde, heel gauw een toontje lager moeten zingen.
In ieder geval hoop ik voor je dat "de Nuon medewerker" reageert. Hij/zij zal je om je contractrekeningnummer vragen. Dat staat op je rekening(en) en begint met "300". Dus svp niet je klantnummer vermelden (je zou niet de eerste zijn )
Succes in ieder geval!
Als ik het goed begrijp ben jij er komen wonen en heb jij de levering per oktober 2007 of iets ervoor op je naam laten zetten. Dan ben je, neem ik aan, gewoon aangemeld op dat adres. Op dat moment moet er een eindafrekening komen.
Als er dan al een betalingsachterstand is kan dat niet zonder jouw goedkeuring opeens op jouw naam worden gezet. Dat zou werkelijk van de zotte zijn tenzij er andere regelingen met de Nuon zijn dan de gewone particuliere regelingen (jantje verhuist, pietje komt er wonen, jantje krijgt eindafrekening, pietje begint met 0).
Je geeft ook aan een eindafrekening te hebben gehad. Die was 2728,28!? Dan heb je daarmee toch een bewijs voor je medebewoner?
In ieder geval lijkt het mij persoonlijk dat Nuon ergens een fout heeft gemaakt, maar er is in dat huis ook iets goed mis. Dat hadden de bewoners die in dat huis woonden voor jij er kwam op moeten lossen. Dus die klagende bewoner zou, als hij/zij er voor jou al woonde, heel gauw een toontje lager moeten zingen.
In ieder geval hoop ik voor je dat "de Nuon medewerker" reageert. Hij/zij zal je om je contractrekeningnummer vragen. Dat staat op je rekening(en) en begint met "300". Dus svp niet je klantnummer vermelden (je zou niet de eerste zijn )
Succes in ieder geval!
-
- verified
Geachte luthalia,
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u niet tevreden bent over de dienstverlening van Nuon.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om deze kwestie met u te bespreken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
De Nuon medewerker
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u niet tevreden bent over de dienstverlening van Nuon.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om deze kwestie met u te bespreken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
De Nuon medewerker
Nuon had u als contracthoudster niet per 20-12-2006 mogen aanmelden op het adres. Daar slaat Nuon de plank volledig in mis en dient ook hersteld te worden.
Laat echter niet verlet, zoals mijn voorganger ook al terecht opmerkt, dat het op dit gebied in dat huis ook een uitgesproken zooi is.
De achtergebleven bewoners hebben op naamstelling van de reeds vertrokken bewoner(s) de contracten laten doorlopen. Ze zijn zelf te laks geweest om contact met de leverancier op te nemen en een nieuwe contractant aan te stellen voor leveringscontracten.Kortom, de medebewoner die uit 'zijn dak gaat' doet dit onterecht en mag zichzelf eens goed en recht in de spiegel gaan aankijken en de hand in eigen boezem steken.
U zegt dat er jarenlang met acceptgirokaarten is betaald die op de tenaamstelling stonden van een reeds vertrokken bewoner. Ik vraag me dan af met welk rekeningnummer. Is er spraken van een gezamenlijk rekeningnummer voor dit soort kosten? Hoe is dit precies geregeld in dit huis?
Mijn advies is sowieso om per direct en centraal rekeningnummer in te voeren alwaar ieder bewoner een vast bedrag naar overmaakt voor dit soort kosten. Zodra de aangewezen verantwoordelijke vertrekt, wordt de zaak overgedragen naar een andere bewoner. Zo hoort te gaan en niet zoals het tot op heden is gegaan.
Het is overigens niet vreemd dat je anno 2007 nog betalingsherinneringen ontvangt over facturen die in 2006 niet zijn betaald.
Mbt bewijs: ook hierop heeft mijn voorganger al geantwoord. De jaar-/eindafrekening hebt u toch en kan u als bewijs aan betreffende medebewoner laten zien.
Trouwens, wie geeft dan jaarlijks (of bij de switch) de meterstanden door?
Laat echter niet verlet, zoals mijn voorganger ook al terecht opmerkt, dat het op dit gebied in dat huis ook een uitgesproken zooi is.
De achtergebleven bewoners hebben op naamstelling van de reeds vertrokken bewoner(s) de contracten laten doorlopen. Ze zijn zelf te laks geweest om contact met de leverancier op te nemen en een nieuwe contractant aan te stellen voor leveringscontracten.Kortom, de medebewoner die uit 'zijn dak gaat' doet dit onterecht en mag zichzelf eens goed en recht in de spiegel gaan aankijken en de hand in eigen boezem steken.
U zegt dat er jarenlang met acceptgirokaarten is betaald die op de tenaamstelling stonden van een reeds vertrokken bewoner. Ik vraag me dan af met welk rekeningnummer. Is er spraken van een gezamenlijk rekeningnummer voor dit soort kosten? Hoe is dit precies geregeld in dit huis?
Mijn advies is sowieso om per direct en centraal rekeningnummer in te voeren alwaar ieder bewoner een vast bedrag naar overmaakt voor dit soort kosten. Zodra de aangewezen verantwoordelijke vertrekt, wordt de zaak overgedragen naar een andere bewoner. Zo hoort te gaan en niet zoals het tot op heden is gegaan.
Het is overigens niet vreemd dat je anno 2007 nog betalingsherinneringen ontvangt over facturen die in 2006 niet zijn betaald.
Mbt bewijs: ook hierop heeft mijn voorganger al geantwoord. De jaar-/eindafrekening hebt u toch en kan u als bewijs aan betreffende medebewoner laten zien.
Trouwens, wie geeft dan jaarlijks (of bij de switch) de meterstanden door?
Als reactie op mijn voorgangers.
De contracten staan op mijn naam, ik wist op dat moment niet dat er ook mogelijkheid was om contract op naam van de bewoners van (huisadres) te zetten, evenals een bankrekening op die naam.
Als ik dat eerder had geweten, had ik het ook op die manier gedaan, probleem was dan weer geweest dat wij dan weer opgezadeld zitten met een schuld, dit omdat er 1 bewoner is die pertinent weigert om geld over te maken, maar alles handje contantje doet. Ik ben zelf degene die de meterstanden doorgeeft, en eenmaal per jaar komt er iemand langs om ze op te meten.
Ik heb gelukkig van dit zaakje een paar dingen geleerd.
- nooit meer in een studentenhuis wonen.
- nooit meer zomaar iets op mijn naam laten zetten
Voor de nuon medewerker:
Mijn contractrekeningnummer is: 3006101337
Mocht ik niet direct opnemen ivm werk, kan er ook een voicemail ingesproken worden.
De contracten staan op mijn naam, ik wist op dat moment niet dat er ook mogelijkheid was om contract op naam van de bewoners van (huisadres) te zetten, evenals een bankrekening op die naam.
Als ik dat eerder had geweten, had ik het ook op die manier gedaan, probleem was dan weer geweest dat wij dan weer opgezadeld zitten met een schuld, dit omdat er 1 bewoner is die pertinent weigert om geld over te maken, maar alles handje contantje doet. Ik ben zelf degene die de meterstanden doorgeeft, en eenmaal per jaar komt er iemand langs om ze op te meten.
Ik heb gelukkig van dit zaakje een paar dingen geleerd.
- nooit meer in een studentenhuis wonen.
- nooit meer zomaar iets op mijn naam laten zetten
Voor de nuon medewerker:
Mijn contractrekeningnummer is: 3006101337
Mocht ik niet direct opnemen ivm werk, kan er ook een voicemail ingesproken worden.
Met dank aan de nuon medewerker is alles opgelost, en heb ik mijn geld weer teruggekregen.
Dat is heel mooi, voor jou dan.Met dank aan de nuon medewerker is alles opgelost, en heb ik mijn geld weer teruggekregen.
Maar was het ook opgelost als je hier niet gepost had???
Jammer voor alle anderen die tussen wal en schip raken omdat ze niet de publiciteit zoeken, die blijven tegen de muur aanlopen.
Nuon zou meer "de medewerkers" moeten hebben die ook aan de telefoon te hulp schieten als een kwestie onoplosbaar lijkt.
Nu lijkt het nog steeds op dat men alleen maar aan imago bescherming doet dan dat men echt klantvriendelijk is.
Neemt niet weg dat het voor jou gelukkig opgelost is, gefeliciteerd.