Op 2 november heb ik mijn broertje afgezet voor de bus naar Eurolines, richting Stuttgart vanaf het Rotterdam Centraal. Ruim op tijd, de bus zou om 19.00 vertrekken. Om dat tijdstip genoeg Eurolines bussen, maar niet de onze. Wij gebeld naar het noodnummer, kregen we een chagerijnige vrouw aan de lijn die 1. Vertelde dat de buschauffeur in Den Haag in de file stond; 2. Dat we maar eens moesten opschieten met praten want ze had het nogal druk..
Om 19.45 maar weer eens gebeld; Ik heb er wat druk achter gezet, want we waren al 1,5 uur aan het wachten op een bus. Ik kreeg hetzelfde te horen. Ik vertelde dat we betalen voor een bus die op tijd moet zijn. Krijg ik te horen dat 'Nederland vol met files staat elke vrijdag', en later krijg ik te horen 'ja maar de busschauffeur kan geen rekening houden met files'. Daarna krijg ik, zonder dat ik enig 'iets' mag zeggen, te horen 'Als u dat niet leuk vind, dan moet u de maar de schuld geven aan de regering en de Tweede Kamer, bla bla bla en de kiezers die stemmen bla bla bla' (alsof ik om dit soort feedback heb gevraagd?) ik vertel haar dat ik het adres van de klantenservice wil zodat ik een brief kan schrijven.
Zij; 'ja, dan kunt u tenminste met echte Nederlanders praten'; zo van 'Wij zijn Nederlanders, u niet!' - in die trant - nou ben ik zelf niet eens buitenlands, maar gewoon NL'er. Maar ik vond dit een behoorlijk discriminerende opmerking. Ik heb haar dan ook gevraagd of dit zo was. 'Meneer, ik heb het druk, u moet gewoon wachten, dag! dag!' en zonder pardon hangt ze op, zonder dat ik niet eens het adres heb gehad van de klantenservice. Dat is 1!
Nu komt 2! Dus mijn broertje zit in Duitsland, na een week vakantie en stuurt me, midden in de nacht, deze SMS en maakt me wakker om naar mijn mailbox te kijken.
Eurolines komt dus gewoon weer zijn afspraken niet na. Nu heb ik vaker gehoord dat Eurolines niks met klachten doet, en ze gewoon negeert. Hoe is dat mogelijk? Ik wil een klachtbrief schrijven, desnoods aangetekend met daarin een flinke schadevergoeding, met desnoods de hele reissom teruggestort. Wat een stel idioten bij Eurolines daar. Ze kunnen volgens mij totaal niks op het gebied van klantvriendelijkheid, punctualiteit en administratie.Je wilt echt niet weten wat er gebeurt is. Eurolines bus zou om 23.00 vertrekken vanuit stuttgart. We hebben gewacht tot 2.30 in de ochtend. 4,5 uur!!! Geen enkele eurolines bus is er verschenen. We waren er om 22.40, dus 20 minuten te vroeg. Geen geld voor taxi, trein, helemaal in de kou. Dus... hebben we een vriendin gebeld, zij heeft ons opgehaald op station, en nu zijn we bij haar thuis. veel problemen, want dinsdag zou ik moeten werken, dus ik moet (*naam werkgever*) een mail sturen en de situatie uitleggen. We kunnen morgen de trein pakken naar Duisburg, en van daaruit moeten we opgehaald worden met de auto. Dus dat zou betekenen dat jij ons moet ophalen bij Duisburg, wat 2 uur rijden is vanuit rotterdam. De treinkaartjes zijn prijzig, maar dat is de enige mogelijkheid om morgen nog thuis te komen. Andere optie is dat we tot woensdag wachten. Dan vertrekt er weer een eurolines bus, en dan hoeven we niet te betalen, maar dan ben ik pas donderdagochtend in rotterdam. Dus ik weet het ook niet meer.