LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chello Classic trager dan een 56k modem

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Desworks

Chello Classic trager dan een 56k modem

Ongelezen bericht door Desworks »

Ik heb al 4 jaar een Chello abonnement hier alleen ik ben UPC zo verschrikkelijk zat. Klachten van klanten worden totaal niet serieus genomen en de verbinding is zwaar onbetrouwbaar en belachelijk traag, dit is sinds een jaar of twee aan de gang en het wordt alleen maar erger. Het is nu 22:15 en ik kan eindelijk weer wat pagina's openen. Tussen 17:00 en 21:00 is het elke dag onmogelijk om email op te halen of websites te bekijken. Ook reset het modem zich dan geregeld waarbij het 1e lampje blijft knipperen zonder dat de andere lichtjes op het modem aangaan. Resetten heeft geen zin het probleem blijft bestaan. Ik heb er al meerdere keren over gebeld maar elke keer wordt me verteld dat ze ernaar gaan kijken en me terug bellen maar dat gebeurd never nooit niet. War betaal je in godsnaam voor, om lekker s'nachts te kunnen internetten op de snelheid waarvoor je betaald maar overdag niet eens instaat zijn om email op te halen of een simpele internet pagina zoals google.nl te bekijken >:( >:( >:(

Hier voorbeeld van de snelheid nu:

Afbeelding

De bovenstaande snelheden zijn in kbit's en dus pas na 22:00 s'avonds.

Voor 10 uur kan ik speedtest.net niet eens openen omdat het een best zware website is en de internet verbinding dit dus niet toelaat, en op speedtest.nl was dit het resultaat:

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar
2.8 KByte/sec
(=22 kbps)

>:(

Overdag en vooral s'avonds is de snelheid vaak minder dan wat een 56k modem zou kunnen. >:( Op de website van Chello staat duidelijk dat je snelheid niet beinvloed kan worden door mensen in de buurt, maar ik heb toch sterk het vermoeden dat dit wel gebeurd. Rond 17:00 komt net iedereen uit z'n werk en vaak is het in het weekend de hele dag bal, net de tijden dat veel mensen achter de computer zitten.

Hier is wat UPC erover zegt:

http://service.upc.nl/index.php?Campaig ... 35&aid=525

Right.... :x

Het ergste is nog dat je je zwaar machteloos voelt omdat je alleen contact kan krijgen met UPC via zo'n naai 0900 nummer en vervolgens minimaal 20 minuten wachten voordat je uberhaupt iemand te spreken krijgt, daarna of direct te horen krijgt van we gaan er naar kijken of eerst nog 6 keer doorverbonden wordt en er nooit meer wat van hoort vervolgens.

Dat het niet aan mijn setup ligt valt te verklaren uit twee dingen:
S'nachts werkt het perfect, top snelheid 8mbit en geen problemen met modem resetten of wat dan ook. En er zijn meer mensen bij mij in de buurt met een Chello abonnement die hetzelfde probleem hebben. Maar vooralsnog lijkt UPC het geen moer te interesseren en begin ik me meer en meer te irriteren met al hun advertenties over supersnel internet en perfecte verbindingen...

Ik wil m'n geld terug van die boeven!

antoinetteb42

Re: Chello Classic trager dan een 56k modem

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

Beste,

Ik weet niet of er bij u een upc winkel in de buurt is.
Hier in Haarlem is dat wel het geval, alle bewijsstukken meenemen naar die winkel, plus aantekeningen van wanneer het slecht en of goed is met upc.
In die winkel gewoon eisen, dat er op korte termijn iets aan gedaan moet worden, anders heb je naar mijn mening het recht om het contract te verbreken,wegens niet geleverde diensten etc..
Schriftelijke dingen altijd aangetekend verzenden.
Succes.

Wapppie

Ongelezen bericht door Wapppie »

Om te beginnen een monteur langsvragen die de signaalsterkte moet komen opmeten. Als er minder uit de muur komt dan zou moeten, dan kun je er niets meer mee beginnen (EN moet upc dat oplossen!)

Heb je toevallig tussen 1700 en 2200 een aantal TV's, mediaboxen, dvdrecorders en dergelijke aan staan? Trek die er dan eens uit en kijk of je internet over houdt.

Probeer ook eens een CAI-versterker (eentje die geschikt is voor retourkanaal) en hang die ertussen. Wil ook vast wel helpen.

Kijk ook eens naar http://192.168.100.1 om te zien wat er bij System Uptime staat. Als het modem elke keer reset, ben je toe aan een nieuw modem. Moet een UPC-monteur voor langskomen, dus kan een weekje duren. Maar dan krijg je een nieuw modem (en monteur neemt de oude mee) waarmee het wel weer zou moeten werken. Heb ik bij een Arris internet+bellen modem al een keer gehad.

Laatste optie is om (als je een hoofdaansluiting met radio en tv-gaten naast elkaar hebt) dat kastje open te maken, en het modem eens te proberen direct aan de groene kabel te hangen die het huis binnenkomt.

Op de pagina http://192.168.100.1 staat overigens ook een Signal to Noise ratio, dat is ook belangrijk voor als je een keer naar een UPC shop gaat of naar de helpdesk belt. Is die ratio onder de 6dB, dan is het duidelijk een signaalprobleem.

Desworks

Ongelezen bericht door Desworks »

Beide bedankt voor de reactie.

@Wappie: Ik heb hier al van alles geprobeerd. Tussen 17:00 en 22:00 staat de TV vaak niet aan, dus daar kan het niet aan liggen. Wat overige technische problemen betreft, tussen 1 en 7 s'nachts zijn er totaal geen problemen. Dan haal ik de volle snelheid en reset het modem nooit.

meester bakkebaard

Ongelezen bericht door meester bakkebaard »

Lijkt me gewoon een kwestie van teveel gebruikers tegelijkertijd op hetzelfde pijpje. Zoals UPC in die link zegt is dat een kwestie van zorgvuldig plannen, en klaarblijkelijk is dat nou net niet UPC's sterkste punt...

Ik heb in het begin van de avond ook een veel lagere downloadsnelheid dan later op de avond/'snachts, al is het voor mij nog ruim voldoende (400-500 kbyte/s en 950 kbyte/s).

Maar ik kreeg dit weekend een brief van UPC dat ze de prijzen iets gaan verhogen, en dat het daarom mogelijk is om het contract meteen op te zeggen. Dus misschien kun je daar gebruik van maken, als je tenminste een alternatief hebt.

Gesloten