Op mijn oorspronkelijke opzegging in 2005 met emigratiebescheiden is niet gereageerd en ook ik heb vergeten de zaak beter in het oog te houden. Ik had zo'n standaard 30 euro per jaar kaart voor satelliet ontvangst. Toen in 2006 weer een rekening vanuit Nederland werd doorgestuurd heb ik a) betaald, b) aangetekend nogmaals opgezegd.
Deze brief werd door Canal Digitaal niet geaccepteerd omdat deze uit het buitenland kwam.
Toevallig hoorde ik van familie dat Canal Digitaal tarieven ging verhogen in 2007, dus heb ik hun laten weten daarme niet akkoord te gaan. Ik ontving een keurige brief op mijn oude adres in Nederland dat per 30 mei 2007 mijn abonnement werd beeindigd.
Vervolgens werd naar dit zelfde oude adres een rekening voor het nieuwe jaar gestuurd en stond Transfair incasso op de stoep.
Dir alles werd heel vervelend omdat Canal Digitaal absoluut niet bereikbaar is vanuit het buitenland (0900 nummers)
Canal Digitaal wijgert het Duitse adres te gebruiken voor communicatie, maar de incassofirma heeft er geen problemen mee.
Zelf de bevestiging van Canal Digitaal betreffende de beeindiging is voor Lindorff / Transfair irrelevant omdat zij altijd gelijk hebben.
Ik wordt waarschijnlijk nu bij het BKR geregistreerd, maar ben bang dat mijn familie door dit geintje uiteindelijk de dupe wordt (Dreigement Transfair)
Overigens had Transfair verzuimd "Duitsland" in de adressering van hun dreigbrief aan mij te vermelden waardoor de brief drie weken na dagtekening en 2 weken na verstrijken van de termijn bij mij binnenkwam.
Persoonlijk heb ik het gevoel dat juridisch iets niet klopt in de stelling van Canal Digitaal: Wij communiceren niet naar buitenlandse adressen, maar willen wel het geld van U."Domheid kan men niet aan- noch afleren"
Ik heb geen idee wat mijn juridische positie is, maar ik geloof niet dat Canal Digitaal de juiste wegen bewandelt.