LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canal Digitaal buiten Nederland

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Jan Timmer
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2007 11:55

Canal Digitaal buiten Nederland

Ongelezen bericht door Jan Timmer »

Een tip wanneer je gaat verhuizen naar het buitenland: Zorg dat je ruimschoots voor vertrek van deze xxxxxx verlost bent want vanaf het buitenland (Duitsland in mijn geval) bereik je niets meer.

Op mijn oorspronkelijke opzegging in 2005 met emigratiebescheiden is niet gereageerd en ook ik heb vergeten de zaak beter in het oog te houden. Ik had zo'n standaard 30 euro per jaar kaart voor satelliet ontvangst. Toen in 2006 weer een rekening vanuit Nederland werd doorgestuurd heb ik a) betaald, b) aangetekend nogmaals opgezegd.
Deze brief werd door Canal Digitaal niet geaccepteerd omdat deze uit het buitenland kwam.
Toevallig hoorde ik van familie dat Canal Digitaal tarieven ging verhogen in 2007, dus heb ik hun laten weten daarme niet akkoord te gaan. Ik ontving een keurige brief op mijn oude adres in Nederland dat per 30 mei 2007 mijn abonnement werd beeindigd.

Vervolgens werd naar dit zelfde oude adres een rekening voor het nieuwe jaar gestuurd en stond Transfair incasso op de stoep.

Dir alles werd heel vervelend omdat Canal Digitaal absoluut niet bereikbaar is vanuit het buitenland (0900 nummers)
Canal Digitaal wijgert het Duitse adres te gebruiken voor communicatie, maar de incassofirma heeft er geen problemen mee.

Zelf de bevestiging van Canal Digitaal betreffende de beeindiging is voor Lindorff / Transfair irrelevant omdat zij altijd gelijk hebben.

Ik wordt waarschijnlijk nu bij het BKR geregistreerd, maar ben bang dat mijn familie door dit geintje uiteindelijk de dupe wordt (Dreigement Transfair)

Overigens had Transfair verzuimd "Duitsland" in de adressering van hun dreigbrief aan mij te vermelden waardoor de brief drie weken na dagtekening en 2 weken na verstrijken van de termijn bij mij binnenkwam.
"Domheid kan men niet aan- noch afleren"
Persoonlijk heb ik het gevoel dat juridisch iets niet klopt in de stelling van Canal Digitaal: Wij communiceren niet naar buitenlandse adressen, maar willen wel het geld van U.

Ik heb geen idee wat mijn juridische positie is, maar ik geloof niet dat Canal Digitaal de juiste wegen bewandelt.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Canal Digitaal buiten Nederland

Ongelezen bericht door aussienl »

Ik zou alles gewoon naast me neerleggen. Je kunt aantonen dat je opgezegd hebt. Dat een onbeduidend incasso bureautje daar dan geen raad mee weet is niet jouw probleem. Je kunt gewoon bij het BKR opvragen of ze je hebben laten registreren, Indien ze dat gedaan hebben kun je kosteloos in beroep gaan.

Dat ze je familie bedreigen zou ik al helemaal naast me neerleggen. Die kunnen ze niet eens aan. Ik zou trouwens je familie die dreigementen op papier laten zetten en aangifte doen.

Ik heb hetzelfde gehad met mijn verhuizing naar Belgie en opzeggen bij UPC en KPN. Men kon geen brieven naar het "buitenland" sturen.
Ik heb ze een aangetekende brief gestuurd wat mijn verblijfsadres was voor de eindafrekening en dat als ze niet naar het buitenland konden communiceren dat ze dan dikke pech hadden. Nooit niks meer van gehoord.
Hun pech mijn winst.

Rolandroland

Re: Canal Digitaal buiten Nederland

Ongelezen bericht door Rolandroland »

www.vraagalex.nl daar staat een nummer van Hilversum op die wél bereikbaar is vanuit het buitenland. Het nummer is:

Canal Digitaal 0900 9325 (€ 0.70 minuut) 035 6555666
Canal Digitaal 0900 9323 (€ 0.20 minuut) 035 6555666

SVT
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2008 22:30

Re: Canal Digitaal buiten Nederland

Ongelezen bericht door SVT »

Ook ik heb mijn abonnement opgezegd en ben woonachtig in Duitsland. CD heeft opzegging blijkbaar niet verwerkt want men schreef doodleuk weer een (verhoogd) bedrag af van mijn NL girorekening. Gestorneer en nu dus problemen met Lindorff incasso en een of andere vreemde deurwaarder. Lindorff accepteerd wel mijn duitse adres, ik wil niet dat mijn vroegere contact adres in NL hiermee wordt geconfronteerd. Bij bedreiging altijd aangifte doen! Komt Lindorff/NL deurwaarder ook naar Duitsland? Ik zal hen een warm welkom bereiden!

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: Canal Digitaal buiten Nederland

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

Ik woon al jaren in Duitsland, en bij mijn weten kan een NL-deurwaarder absoluut niks in Duitsland beginnen.
als CD hun divisie in Duitsland in gaan roepen, en via het duitse systeem bij je komen, weet ik niet wat er gebeurt.

Maargoed, voor een Nederlandse deurwaarder hoef je in Duitsland niet bang te zijn!

SVT
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2008 22:30

Re: Canal Digitaal buiten Nederland

Ongelezen bericht door SVT »

Dat dacht ik wel. Bedankt voor de reactie!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Canal Digitaal buiten Nederland

Ongelezen bericht door D1RK »

@ SVT

Als je kunt bewijzen dat je aangetekende brief voor opzeggen gebruikte naar juiste adres zit je veilig....
Wel die bewaren, dus copy brief + strookje postkantoor...

Je kunt wel Canal Digitaal ontvangen via post adres in NL.. mag niet kan wel.... zelfs een 2e of 3e kaart kan elders staan.... dus mijn familie!

jeanet schouten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2009 17:36

Re: Canal Digitaal buiten Nederland

Ongelezen bericht door jeanet schouten »

Ik zie dat de laatste berichten wat betreft Canal digital vanuit het buitenland al wat ouder zijn, maar ik hoop toch op reactie!

Wij wonen in het buitenland en hebben een Canal digital abonnement. Sinds en paar weken hebben we geen ontvangst meer, maar Canal digital schrijft nog wel geld af van onze rekening via automatisch incasso. SMS, mailen, bellen naar 035 6555666 heeft allemaal geen zin. Mail wordt niet op gereageerd en telefonisch wordt service geweigerd omdat ik het 0900 nummer moet bellen als particulier, wat dus niet lukt.
Familieleden uit Nederland laten bellen naar de klantenservice is ook mislukt, wij zijn als sinds 2001 klant van Canal digitaal hebben op 3 adressen in NL gewoond voor we naar het buitenland verhuisden, en de admistratie haalde alles door elkaar dus dat liep ook mis.

Hebben jullie soortgelijke problemen gehad? Hoe is dit opgelost?

Hartelijk dank!!
Jeanet

stofzuigertje

Re: Canal Digitaal buiten Nederland

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Via vrienden of familie dit regelen.
Dan betaal je ook geen extra kosten voor overboeken uit buitenland en blijf je kijken.

99% doet het zo.
Ook de Belgen die vlak over de grens wonen hebben dit probleem.

betyar
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:48

Re: Canal Digitaal buiten Nederland

Ongelezen bericht door betyar »

Dat komt omdat de rechter heeft besloten dat cd alleen zaken mag doen op nederlands grondgebied D.W.Z facturatie op een nederlands adres EN een nederlands bank-gironummer. Dit alles heeft te maken met auteursrechten.

Gesloten