LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dagvaarding ivm T-mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rood-draakje

Dagvaarding ivm T-mobile

Ongelezen bericht door rood-draakje »

Ik krijg een deze dagen een dagvaarding van de deurwaarder omdat T-mobile beweerd nooit een opzegging van mij te hebben ontvangen.

- juni 2006 heb ik schriftelijk opgezegd (naar het juiste adres)
- augustus en september heb ik meerdere malen gevraagd om een bevestiging van het beeindigen van het contract
- kreeg in september 2006 van T-mobile te horen dat ze niets hadden ontvangen en ik moest alles maar opnieuw opsturen. Het adres bleek wel te kloppen.
- alles opnieuw opgestuurd plus de kopieen van de vorige opzegging van juni.

Ik vertrouwde erop dat het toen goed was. Alles was volgens de voorwaarden gedaan en de adresgegevens klopten.

De nieuwe provider zei me dat ik voor nummer behoud geen brief nodig had, alleen de simcard, dus toen mijn contract bij T-mobile ten einde was sloot ik een nieuw abonnement af.

Maar ik 2007 schreef T-mobile gewoon het abonnement af. Ik heb daar een paar keer over gemaild en uiteindelijk ook gebeld.
Wat zeiden ze? We hebben niets ontvangen. U moet gewoon door betalen.
Nou niet dus. Ik heb de betaling bij de bank stop gezet.

T-mobile hield voet bij stuk en zegt niets te hebben ontvangen. Met als resultaat dat ik nu, in 2008, een dagvaarding krijg.

Maar ik heb alle correspondentie bewaard, dus ik hoop dat het recht zal zege vieren. (Lees te veel detectives hè?

antoinetteb42

Re: Dagvaarding ivm T-mobile

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

Beste,

Het opzeggen heeft u wel aangetekend gedaan?
Dit is wel belangrijk in de rechtszaak.

rood-draakje

Nee dat heb ik niet gedaan.
Dat was niet nodig zeiden ze.

antoinetteb42

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

Dat is minder, want als je aangetekend opzegt is het bewijs geleverd, nu ga je geen kans maken, iemand die ik ken heeft het ook niet gedaan met opzeggen van kabel en kreeg even een rechtszaak van 1700 euro aan de deur.
Alles wat belangrijk is moet altijd aangetekend worden.
Kost maar 6,50 euro maar dan heb je ook wat.
Ik hoop dat het voor je mee gaat vallen , want ze staan nu sterk , de oplichters.
Succes

rood-draakje

Maar ik heb zelfs alle mailtjes van mijn navraag etc bewaard.
En ik ben inmiddels weer klant van T--mobile, want ze hebben Orange overgenomen.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Aanmelden kan gratis maar opzeggen moet aangetekend.
Alleen als je bevestiging van normale brief had gekregen of E mail met bevestinging kan je dat gebruiken.

Dus altijd aantekenen want als ze normale post weg gooien blijf je klant en dat doen meerdere bedrijven!
Ook moet je naast telefoon nummer soms ook klantnummers opgeven en de juiste naam zoals je ook bij aanmelden gaf gebruiken.

rood-draakje

Aangetekend was niet nodig zeiden ze bij T-mobile!!

Afgelopen zomer heb ik ook gewoon per post opgezegd bij T-mobile, want doordat ze Orange over hebben genomen ben ik op het moment weer klant van T-mobile.
En dat ging wel gewoon goed. Ik heb zelfs een brieg gekregen over de beeindiging en wanneer dat in gaat.

antileugens

Ongelezen bericht door antileugens »

2x per normale post is tegenwoordig voor de wet hetzelfde als aangetekend.

rood-draakje

Nou ik hoop het.
Ik zit nu met pijn in mijn buik elke dag te wachten op de post.
De dagvaarding moet een deze dagen binnen komen.
Soms wou ik dat we in Amerika woonde, dan kon ik voor die jaren stress en ellende smarte geld krijgen.
Ik zit met een burnout thuis en dit helpt niet echt.

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Geen eens even de link naar het betreffende wetsartikel?

agro

Ongelezen bericht door agro »

Hoe wil je dan ooit bewijzen dat je hebt verzonden, of dat deze post is aangekomen.
Iedereen kan wel zeggen dat hij 2x heeft verstuurt, maar je zal ooit moeten bewijzen.
Als je iets verstuurt niet aangetekend al of niet met bvo is atijd voor risico verzender.
Geen eens even de link naar het betreffende wetsartikel?
Zal niet kunnen omdat dat er gewoonweg niet is. :cry:

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Print de e-mails en geeft bij de Rechtbank aan dat u 2 x schriftelijk heeft opgezegd, wat door de provider ontkend wordt.
Ik ben bang dat u het slachtoffer wordt van het mysterieuze fenomeen: de papierversnipperaar waar niet aangetekende brieven dreigen zoek te raken.

Ik heb 2 x moeten bellen na het zenden van een aangetekende brief met ontvangstbevestiging voordat ik een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst ontving.

Wapppie

Ongelezen bericht door Wapppie »

Apart verhaal. Heb je nummerportering gebruikt toen je in 2006 een nieuw abonnement ergens anders afsloot?
Want in dat geval vraagt de nieuwe provider aan de oude per wanneer het nummer te porteren is, en na de porteerdatum is het oude abonnement per definitie opgezegd.

Grootste vraag in dit geval is natuurlijk: is er door T-Mobile in de betwiste periode een dienst geleverd? Als je nummer geporteerd is, is dat duidelijk niet het geval. Heb je in die periode wel gewoon met T-Mobile kunnen bellen, dat is de kans niet heel groot dat je een rechtszaak gaat winnen.

Opzeggen, als dat schriftelijk moet, ALTIJD aangetekend versturen. Maakt het leven een stuk makkelijker. Zelfs al zegt men dat het niet hoeft, wel gewoon doen.

sandra56

Ongelezen bericht door sandra56 »

Als je volgens mij de kopieen van je brieven hebt,moet dat toch genoeg zijn? Ik heb ook vanaf 10 juli 2008 problemen met t-mobile gehad en ben nu zover dat ik vorige maand mijn ab heb opgezgd.ik heb ook al een paar keer gebeld en gemaild voor schriftelijk bevestiging en ik heb dat nog steeds niet ontvangen.Ik ben nu bezig met ze via de geschillencommissie omdat zij proberen mij allles wat zij fout hebben gedaan,mij in de schoenen te schuiven en willen notabene ook nog geld van mijn aftroggelen.Ik heb gelukkig alle bewijzen bewaard en wacht af.T-mobile is gewoon een oplichters bedrijf. :?

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Geplaatst op 30 Nov 2008 15:51 door sandra56
Als je volgens mij de kopieën van je brieven hebt,moet dat toch genoeg zijn?
Liefst in combinatie met verzend- en/of ontvangstbewijs door provider.
Er zijn zelfs providers die met droge ogen beweren dat zij de aangetekende brief niet ontvangen hebben. :shock:

Ik heb geleerd door de narigheid rond het foutenfestival bij Telfort dat ik een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst wil hebben, al moet ik daar dagelijks een mail over sturen.

Als een provider weigert een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst te sturen dan hier een klacht over indienen bij Consuwijzer en aankondigen dat u dit als een geschil voorlegt bij de Geschillencommissie.
Bij T-mobile was 2 x bellen voldoende om een schriftelijke bevestiging die niet onder voorbehoud gegeven was te ontvangen. ( ik wilde geen bevestiging einde overeenkomst tenzij ik inging op een aanbod van t-mobile. Dat vond ik al weer een bron van mogelijke problemen.

Als niet gereageerd wordt op herhaalde verzoeken via e-mail om een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst dan voel ik de bui al hangen dat er wat fout gegaan is rond de opzegging.
Moeilijker kan de provider het niet maken.

Gesloten