LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterechte éénmalige incasso (ACTIEREKENING NIEUWERBRUG)
Onterechte éénmalige incasso (ACTIEREKENING NIEUWERBRUG)
Hoi,
Van de girorekening van mijn demente oma van 89 is zomaar een bedrag van 25 euro afgeschreven. Zij zit in een verzorgingstehuis en kan hiervoor nooit toestemming hebben gegeven, laat staan dat ze haar gironummer nog weet.
Het bedrag is overgeboekt naar rekeningnummer 9311157 tnv ACTIEREKENING NIEUWERBRUG. De omschrijving luidt: UW TELFORT ORDER (030-6582106) St. beh. derdengelden 21st Partn
Via Google heb ik ook niets kunnen vinden dat enig aanknopingspunt biedt.
De Postbank kan niets doen zeggen ze. Storneren is niet mogelijk daar het om een eenmalige incasso zou gaan. Ze stellen wel een onderzoek in, maar dat kan 10 dagen duren. Ook is Telfort gebeld en die weten van niets.
Als ik bel met het 030-6582106 dan krijg ik een computer aan de lijn die de volgende mededeling doet:
"Welkom bij de transactielijn
Voor vragen over uw bestelling verwijzen wij u naar de telefoonnummers die in de correspondentie zijn vermeld.
Via de transactielijn kunt u uitsluitend informatie opvragen over afschrijvingen van uw betaalrekening.
Op dit moment kunnen wij u niet direct van dienst zijn."
Zelf om 11 uur 's ochtends wordt er niet opgenomen.
Zijn er andere mensen die te maken hebben gehad met deze afschrijving? Wat te doen?
Met vriendelijke groeten,
Erik
Van de girorekening van mijn demente oma van 89 is zomaar een bedrag van 25 euro afgeschreven. Zij zit in een verzorgingstehuis en kan hiervoor nooit toestemming hebben gegeven, laat staan dat ze haar gironummer nog weet.
Het bedrag is overgeboekt naar rekeningnummer 9311157 tnv ACTIEREKENING NIEUWERBRUG. De omschrijving luidt: UW TELFORT ORDER (030-6582106) St. beh. derdengelden 21st Partn
Via Google heb ik ook niets kunnen vinden dat enig aanknopingspunt biedt.
De Postbank kan niets doen zeggen ze. Storneren is niet mogelijk daar het om een eenmalige incasso zou gaan. Ze stellen wel een onderzoek in, maar dat kan 10 dagen duren. Ook is Telfort gebeld en die weten van niets.
Als ik bel met het 030-6582106 dan krijg ik een computer aan de lijn die de volgende mededeling doet:
"Welkom bij de transactielijn
Voor vragen over uw bestelling verwijzen wij u naar de telefoonnummers die in de correspondentie zijn vermeld.
Via de transactielijn kunt u uitsluitend informatie opvragen over afschrijvingen van uw betaalrekening.
Op dit moment kunnen wij u niet direct van dienst zijn."
Zelf om 11 uur 's ochtends wordt er niet opgenomen.
Zijn er andere mensen die te maken hebben gehad met deze afschrijving? Wat te doen?
Met vriendelijke groeten,
Erik
Re: Onterechte éénmalige incasso (ACTIEREKENING NIEUWERBRUG)
Dit wordt mede veroorzaakt dat leveranciers en banken naam <> rekeningnummer niet controleren. Als iemand dus een bestelling doet en een fout rekening nummer opgeeft begint het gezeik al.
Rekeningen worden steeds duurder maar de service van de banken is tegenwoordig een ramp.
Rekeningen worden steeds duurder maar de service van de banken is tegenwoordig een ramp.
@ Choas06,
Ben je ook al bij de administratie van het verzorgingstehuis langsgeweest?
Ben je ook al bij de administratie van het verzorgingstehuis langsgeweest?
Ik heb net als Erik (chaos06) op 18 november j.l. Dezelfde afschrijving van 25 euro gehad van St. beh. derdengelden 21st Partn
Details afschrift:
tegenrekening 9311157 -Actierekening Nieuwerbrug, Mutatiesoort Incasso, Naam/Omschrijving Mededelingen: Uw telfort order (030-6582106) St. beh. derdengelden 21st Partn.
Ook ik heb de postbank gebeld en zij konden niets doen op dit moment, men zou dit gaan onderzoeken.
Op 030-6582106 krijg je alleen een computer bandje te horen en kan je een bericht inspreken. Tot heden heb ik niemand aan de lijn kunnen krijgen.
Vraag: Kan Tros Radar hier aandacht aan besteden
Gr.
Rudolf
Details afschrift:
tegenrekening 9311157 -Actierekening Nieuwerbrug, Mutatiesoort Incasso, Naam/Omschrijving Mededelingen: Uw telfort order (030-6582106) St. beh. derdengelden 21st Partn.
Ook ik heb de postbank gebeld en zij konden niets doen op dit moment, men zou dit gaan onderzoeken.
Op 030-6582106 krijg je alleen een computer bandje te horen en kan je een bericht inspreken. Tot heden heb ik niemand aan de lijn kunnen krijgen.
Vraag: Kan Tros Radar hier aandacht aan besteden
Gr.
Rudolf
-
Staat zij soms onder bewind of word haar budget beheerd?
De afschrijving is nl. gedaan door Stichting Beheer Derdengelden.
De afschrijving is nl. gedaan door Stichting Beheer Derdengelden.
@Charlie Bing
Mijn ouders beheren haar financiën, maar zij waren juist degenen die deze afschrijving opmerkten. Daarnaast zijn er meer van dit soort spookafschrijvingen gepleegd zie ik aan de reactie van Rudolph.
Mijn ouders beheren haar financiën, maar zij waren juist degenen die deze afschrijving opmerkten. Daarnaast zijn er meer van dit soort spookafschrijvingen gepleegd zie ik aan de reactie van Rudolph.
@Frans
Nee, zij beheren niet haar financiën. Dat doen mijn ouders.
Nee, zij beheren niet haar financiën. Dat doen mijn ouders.
@Rudolph
Hoi Rudolph,
Bedankt voor je reactie. Heb jij nog iets gehoord van Radar?
Hoi Rudolph,
Bedankt voor je reactie. Heb jij nog iets gehoord van Radar?
@Sjors_B
De Postbank gaat het uitzoeken. Ik denk dat inderdaad gebeurd is wat jij schetst. Als ik iets hoor van de Postbank dan zal ik het hier neerzetten.
De Postbank gaat het uitzoeken. Ik denk dat inderdaad gebeurd is wat jij schetst. Als ik iets hoor van de Postbank dan zal ik het hier neerzetten.
Erik,
Van Radar nog niets vernomen.
Gisteren nogmaals contact gehad met de Postbank, hier aangegeven dat ik niet de enige ben met deze afboeking.
De Postbank is een onderzoek gestart, dit gaat 10 a 14 dagen duren.
De Postbank zal de uitkomst van dit onderzoek per brief aan mij bevestigen.
Gr.
Rudolf
Van Radar nog niets vernomen.
Gisteren nogmaals contact gehad met de Postbank, hier aangegeven dat ik niet de enige ben met deze afboeking.
De Postbank is een onderzoek gestart, dit gaat 10 a 14 dagen duren.
De Postbank zal de uitkomst van dit onderzoek per brief aan mij bevestigen.
Gr.
Rudolf
Net als kennelijk velen voor mijontdekte ik op mijn bankgiroafschriften vreemde zaken. Er was door rekeningnr 539250015 3 x van mijn rekening afgegeboekt. 1x door RD4 Heerlen (dit was mij bekend, ook het bedrag) en 2 x door stichting geldenbeheer baarn. Op de eerste plaats bevreemdt het mij dat onder één rekeningnummer 2 verschillende bedrijven bij de postbank te boek staan. Ik heb direct bij de postbank om opheldering gevraagd. Ook zij staan oor raadsels wat dit betreft. En wat de 2 afboekingen door stichting derdenglden betreft adviseren zij mij eerst aldaar te rade te gaan. Blijken er in Baarn gelijk meer stichtingen derdengelden te bestaan maar een advocaat aldaar meent dat het stichting derdenelden pinlinq betreft Julianalaan 8 3743JG Baarn. en ja hoor: Niet bekend met telefoonnummer, ook niet in de digitale telefoongids.
Wie kan mij verder helpen?
Het is naturlijk heel vreemd wanneer onder één rekeningnummer 2 totaal veschillende bedrijven onder hun naam afboeken van mijn girorekening. Daarnaast vind ik het van den zotte dat ik als klant bij de bank maar moet gissen welke exacte betalingen bij welk exact befdrijf het betreft. De tijd dat ik elke betaling op een briefje bijhiel is al 20 jaar geleden.
ik ben iedereen erkentelijk die mij meer kan vertellen en/of verder kan helpen. gr. sjon
Wie kan mij verder helpen?
Het is naturlijk heel vreemd wanneer onder één rekeningnummer 2 totaal veschillende bedrijven onder hun naam afboeken van mijn girorekening. Daarnaast vind ik het van den zotte dat ik als klant bij de bank maar moet gissen welke exacte betalingen bij welk exact befdrijf het betreft. De tijd dat ik elke betaling op een briefje bijhiel is al 20 jaar geleden.
ik ben iedereen erkentelijk die mij meer kan vertellen en/of verder kan helpen. gr. sjon
Ik heb een soortgelijk akkefietje gehad. In mijn geval ging het om een abonnement op de Telegraaf.
Uiteindelijk heeft de postbank zeer goed gereageerd op mijn klacht, ook het geld kreeg ik terug. Maar enig geduld is inderdaad wel nodig. Van de krant heb ik echter nimmer wat mogen vernemen, ondanks veelvuldige pogingen.
Het probleem zit hem niet zozeer bij de bank. Bedrijven willen graag snelle transacties mogelijk maken, zoals abonnementen afsluiten via de telefoon. Zonder handtekening dus en instant. Dus is er een soort overeenkomst tussen het bedrijfsleven en de bank: de bank verwerkt de opdrachten die de bedrijven aanleveren, maar de bedrijven dragen zelf de verantwoordelijkheid van de opdrachten.
Uiteindelijk heeft de postbank zeer goed gereageerd op mijn klacht, ook het geld kreeg ik terug. Maar enig geduld is inderdaad wel nodig. Van de krant heb ik echter nimmer wat mogen vernemen, ondanks veelvuldige pogingen.
Het probleem zit hem niet zozeer bij de bank. Bedrijven willen graag snelle transacties mogelijk maken, zoals abonnementen afsluiten via de telefoon. Zonder handtekening dus en instant. Dus is er een soort overeenkomst tussen het bedrijfsleven en de bank: de bank verwerkt de opdrachten die de bedrijven aanleveren, maar de bedrijven dragen zelf de verantwoordelijkheid van de opdrachten.
-
Ik vond op mijn afschrift ook een betaling namens stichting beheer derdengelden (pinlinq) ik heb meteen met mijn bank gebeld die konden mij vertellen dat het om een bedrag ging wat ik zelf zou hebben gepint. Dit blijkt te kloppen. Mijn bank wist me te vertellen dat sommige bedrijven het via een incassobureau (zo noemen ze dat nu eenmaal) via de pin laten betalen. Dus niks aan de hand! Jij pint, alleen komt er een andere naam bij te staan. Ik heb het nagezocht en het klopt dat ik dit bedrag die avond heb gepint in een restaurant.
-
- Contacteer:
Zou best kunnen dat het klopt.
Maar zorg dan voor een heldere omschrijving.
Als ik bij restaurant de Lekkere Worst een maaltijd eet, en met pin betaal - en er komt op mijn afschrift geen "pinbetaling" maar 'eenmalige incasso' te staan - gaan bij mij alarmbellen rinkelen.
Dit soort bedrijven dienen voor duidelijkheid te zorgen.
Zo niet, kan je het zelfs aanmerken als diefstal, want ik heb het restaurant toestemming gegeven, niet een of ander bedrijfje.
Maar zorg dan voor een heldere omschrijving.
Als ik bij restaurant de Lekkere Worst een maaltijd eet, en met pin betaal - en er komt op mijn afschrift geen "pinbetaling" maar 'eenmalige incasso' te staan - gaan bij mij alarmbellen rinkelen.
Dit soort bedrijven dienen voor duidelijkheid te zorgen.
Zo niet, kan je het zelfs aanmerken als diefstal, want ik heb het restaurant toestemming gegeven, niet een of ander bedrijfje.
-
Ik heb exact de zelfde ervaring.
25 euro, afgeboekt door: "9311157 tnv ACTIEREKENING NIEUWERBRUG. De omschrijving luidt: UW TELFORT ORDER (030-6582106) St. beh. derdengelden 21st Partn", etc..op 17nov., van mijn Postbank rekening, maar de Postbank zegt er niets aan te kunnen doen.
Hier is duidelijk een patroon, aangezien ik hier nu de derde met exact de zelfde ervaring ben.
Laat me even weten als iemand een suggestie heeft, hoe dit op te lossen.
bedankt,
S de klerk
25 euro, afgeboekt door: "9311157 tnv ACTIEREKENING NIEUWERBRUG. De omschrijving luidt: UW TELFORT ORDER (030-6582106) St. beh. derdengelden 21st Partn", etc..op 17nov., van mijn Postbank rekening, maar de Postbank zegt er niets aan te kunnen doen.
Hier is duidelijk een patroon, aangezien ik hier nu de derde met exact de zelfde ervaring ben.
Laat me even weten als iemand een suggestie heeft, hoe dit op te lossen.
bedankt,
S de klerk
-
Ik heb naar aanleiding van het lezen van dit forum de Postbank hier over nog maar even gebeld. Het werdt mij verteld door de Hr. Van Schijndel van de centrale meldkamer, dat een ieder die is gedupeerd met de zelfde eerder vermelde overschrijving omschrijving en zelfde bedrag etc., dit even bij de Postbank kan melden tav de fraude afdeling.
Groet,
S de klerk
Groet,
S de klerk
-
Maar weer eens met de Postbank gebeld. Ze kunnen dit schijnbaar niet oplossen.
Moet ik nu echt een aangetekende brief sturen en aangifte van diefstal doen om mijn 25euro terug te krijgen?
Onbegrijpelijk dat dit zo maar kan.
Groet,
S de Klerk
Moet ik nu echt een aangetekende brief sturen en aangifte van diefstal doen om mijn 25euro terug te krijgen?
Onbegrijpelijk dat dit zo maar kan.
Groet,
S de Klerk
Bij mij is er 108,95 afgeschreven. Ik heb al een aantal brieven geschreven aan Telfort maar geen antwoord ontvangen. Ik begrijp nu dat zij er niets meer te maken hebben. Ik zal nu contact opnemen met de postbank om te vragen hoe zij het in hun hoofd halen dit geld van mijn rekening te halen. Bij mij stond de naam Nieuwerbrug er niet eens bij, er stond alleen actierekening. Door het nummer in te geven voor een overschrijving via mijn postbankrekening en zo maar een naam in te vullen, kreeg ik de melding dat dit rekeningnummer van actierekening nieuwerbrug was.
-
Als Telfort er iets mee te maken zou hebben, dan zou de naam van Telfort aan het rekeningnummer gekoppeld moeten zijn. Dit is hier echter niet het geval, het lijkt meer op een nogal amateuristische manier om de verdenking bij Telfort neer te leggen. Hier is wat ik zou doen.
1. Neem schriftelijk contact op met je bank en leg ze uit dat je niets van de betaling afweet en de bank dus om opheldering vraagt. Vraag ook naar een bewijs dat u de partij die het geld van uw rekening heeft geïncasseerd heeft gemachtigd de betaling van uw rekening af te boeken.
Heeft de bank geen verklaring voor de afboeking, dan:
2. Doe aangifte bij de politie.
3. Doe schriftelijk melding van de situatie bij Telfort. Deze zaak stinkt naar fraude en schaadt de naam van Telfort, die hier absoluut niet blij mee zal zijn. Wellicht dat Telfort ook actie zal ondernemen, bijvoorbeeld door aangifte te doen of zich in de media te uiten.
Succes ermee en houd ons op de hoogte van de ontwikkelingen/afloop.
@ S. de Clerk
Als de bank niet kan bewijzen dat jij opdracht hebt gegeven tot de incasso, dan is de bank verantwoordelijk. Stel ze schriftelijk aansprakelijk voor het ten onrechte afgeboekte bedrag. Doe inderdaad wel aangifte bij de politie
1. Neem schriftelijk contact op met je bank en leg ze uit dat je niets van de betaling afweet en de bank dus om opheldering vraagt. Vraag ook naar een bewijs dat u de partij die het geld van uw rekening heeft geïncasseerd heeft gemachtigd de betaling van uw rekening af te boeken.
Heeft de bank geen verklaring voor de afboeking, dan:
2. Doe aangifte bij de politie.
3. Doe schriftelijk melding van de situatie bij Telfort. Deze zaak stinkt naar fraude en schaadt de naam van Telfort, die hier absoluut niet blij mee zal zijn. Wellicht dat Telfort ook actie zal ondernemen, bijvoorbeeld door aangifte te doen of zich in de media te uiten.
Succes ermee en houd ons op de hoogte van de ontwikkelingen/afloop.
@ S. de Clerk
Als de bank niet kan bewijzen dat jij opdracht hebt gegeven tot de incasso, dan is de bank verantwoordelijk. Stel ze schriftelijk aansprakelijk voor het ten onrechte afgeboekte bedrag. Doe inderdaad wel aangifte bij de politie
-
Is het niet zo dan je, als het gaat om een automatische incasso, je dat geld via de bank terug kan vragen ? Heeft de postbank deze service dan niet ?
volgens mij moet het voor de postbank niet zo moeilijk zijn om te achterhalen wie eigenaar is van deze rekening.
Moet wel zeggen dat, als de centrale recherge op de zaak zit het vast gaat om heel veel mensen, anders zou de postbank het zelf wel proberen op te lossen.
volgens mij moet het voor de postbank niet zo moeilijk zijn om te achterhalen wie eigenaar is van deze rekening.
Moet wel zeggen dat, als de centrale recherge op de zaak zit het vast gaat om heel veel mensen, anders zou de postbank het zelf wel proberen op te lossen.