LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dela begravenisverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ipskamp4
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2008 21:29

Dela begravenisverzekering

Ongelezen bericht door ipskamp4 »

Ik ben al jaren lid van de Dela uitvaartvereniging. Aan het einde van het jaar ontvang ik een acceptgiro en betaal mijn premie.ook ontvang ik ieder jaar mijn nieuwe polis met daarin precies vermeld wat ik mag verwachten bij een begrafenis, zoals soor kist/postzegels kaarten enz.Ook wordt ieder lid op de hoogte gehouden waar de ledenvergaderingen zijn en wordt het finacieel jaarverslag naar iedere deelnemer verzonden.Als men meer wil bij een uitvaart is het logisch dat er bijverzekerd moet worden.In de uitzending werd gezegt dat een uitvaartverzekering overbodig is, dat mag dan zijn voor mensen met geld, maar zeker niet voor Jan modaal.Kotom ik ben zeer tevreden over Dela.

Renaldo
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2008 14:48

Re: Dela begravenisverzekering

Ongelezen bericht door Renaldo »

Klopt wat ipskamp4 zegt.

Ik zit nu ook al een paar jaar bij Dela.

En ben onlangs nog gebeld met de mededeling of het zo goed was wat ik heb verzekerd of dat er nog extra`s bij verzekerd moet worden.

Dus ben tevreden over Dela.

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Dela begravenisverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

Fijn voor jullie.
Vertel ook dat de premie levenslang is.

ipskamp4
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2008 21:29

Re: Dela begravenisverzekering

Ongelezen bericht door ipskamp4 »

Picobello,

Het klopt dat de premie levenslang is maar de dekking is dan ook goed. Ik heb het nu al twee maal meegemaakt in de familie dat de verzekering geindexceerd was maar dat de kosten veel hoger uitkwamen dan de uitkering uit de verzekering, en dit waren normale begravenissen zonder poespas.

eaz
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 nov 2008 14:09

Re: Dela begravenisverzekering

Ongelezen bericht door eaz »

Dela is goed maar er zijn ook andere alternatieven welke goede diensten bieden en waarbij de premie niet levenslang is. Denk aan Aegon of Monuta. Logisch is dat hoe korter de looptijd is des te hoger het maandbedrag. Tot 01-01-2009 is het mogelijk een uitvaartverzekering af te sluiten middels een koopsom waarbij iemand ineens van zijn premieplicht af is en een flink deel van de koopsom terug ontvangt via de fiscus.

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: Dela begravenisverzekering

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Maar bij Dela hoeft de premie ook helemaal neit levenslang te zijn. Je kan ook laten verzekeren tot 65 en dan premie vrij.

nathaly1984
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mei 2009 16:44

Re: Dela begravenisverzekering

Ongelezen bericht door nathaly1984 »

Nou ik ben dus absoluut niet tevreden over Dela!!!

Omdat ik in januari 25 ben geworden en dus uit de polis ging bij mijn vader werd ik opgebeld. Of ze mij een offerte mochten toesturen. Vond ik allemaal prima.

Ik maar wachten en wachten en na een paar maanden nog steeds niks gehad...

En ineens valt een acceptgiro in de bus dat ik mijn premie nog niet betaald zou hebben! Nou, mooie boel zeg! Ik niks ontvangen en dus ook nergens voor getekend en mij wel aanmanen!

Toen is er veel correspondentie over geweest en de polis zou beëindigd worden (terwijl ik dus niks had afgesloten maar ja...)
Zelfs nog een brief gehad van de directeur hierover dat alles was geregeld. Dus ik ging ervan uit dat alles goed was

Krijg ik vorige week ineens weer een aanmaning!!! Kunnen ze daar niet ftsoenlijk hun administratie doen ofzo???!!!

Dus ik een reply gestuurd op de mail van hun waarin zij bevestigden dat alles opgelost was. Nu een week verder en heb nog steeds niks gehoord....

Wat een ballentent daar!!!

nathaly1984
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mei 2009 16:44

Re: Dela begravenisverzekering

Ongelezen bericht door nathaly1984 »

Vandaag wederom een herinnering gehad van Dela terwijl ik nooit een polis bij hun heb afgesloten!!!

In december werd ik gebeld want ik werd in januari 25 dus moest ik nu een eigen polis hebben. De adviseur vroeg of hij mij een offerte toe mocht sturen. Prima zei ik.

Ondertussen gingen er een aantal maanden voorbij en nog steeds niks gehad....


En toen begonnen ineens de herinneringen binnen te stromen. Nou sorry hoor, je denkt toch zeker niet dat ik ook maar iets ga betalen????

Dus ik diverse malen met dela gebeld en gemaild. Op 13 maart een mail gehad dat ze de gang van zaken erg betreuren en dat ze de polis stop zullen zetten. Ook op 8 april een brief gehad van de directeur dat e.e.a. was afgehandeld. Pff.... denk je er eindelijk vanaf te zijn krijg ik op 6 mei een herinnering of ik even wou betalen. Ik meteen weer een mail gestuurd maar geen reactie....

En vandaag dus weer een herinnering. En meteen maar weer een mail gestuurd en gevraagd of ze meteen dinsdag telefonisch contact met me op wilden nemen en dat ik in diezelfde week schriftelijk een bevestiging wou hebben dat het nu wel opgelost is!
Als ze dinsdag me nog niet bellen bel ik aan het eind vd dag zelf maar even.

Mochten ze het weer niet oplossen laat ik e.e.a. oplossen door mijn advocaat, want ben die amateuristische bende bij Dela meer dan zat!!!

Gesloten