In 2008 kreeg ik van de €192 BSO €118 kindertoeslag.
Nu Sharon Dijksma deze regeling heeft veranderd, krijg ik helemaal niets meer.
Het toesingsinkomen van mij en mijn ex-vrouw(co-ouderschap) valt net boven de €45.500 grens voor één kind.
Nu had ik wel verwacht dat ik minder zou krijgen, maar ineens niets meer, valt mij wat rauw op mijn dak. de oude regeling kent een glijdende schaal, maar nu is het boven een toetsingsinkomen helemaal niets meer.
Dank je wel Sharon, ik ga nu bekijken of ik de opvang anders kan regelen.
Zijn er nog meer mensen die deze verrassing hebben ontvangen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overgang naar kindgebonden budget.
-
Re: Overgang naar kindgebonden budget.
De kindertoeslag is wat anders dan de kinderopvangtoeslag. Heb je het nu over de vergoeding voor de bso (kinderopvangtoeslag) of over de kindertoeslag?
-
Ik heb het over de kinderopvangtoeslag.
Kindertoeslag had ik geen recht op.
Beide toeslagen zijn vervallen per 2009 en daarvoor in de plaats is het kindgebonden budget gekomen
Kindertoeslag had ik geen recht op.
Beide toeslagen zijn vervallen per 2009 en daarvoor in de plaats is het kindgebonden budget gekomen
De kinderopvangtoeslag blijft gewoon bestaan, hoor. Op de toeslagen-site kun je er meer over lezen. O.a.
"Vanaf 2009 komt het kindgebonden budget in plaats van de kindertoeslag."
Dus niet in de plaats van de kinderopvangtoeslag.
"Vanaf 2009 komt het kindgebonden budget in plaats van de kindertoeslag."
Dus niet in de plaats van de kinderopvangtoeslag.
-
Je hebt helemaal gelijk, ik heb me vergist.
Omdat ik in 2008 ook geen kindertoeslag heb gekregen, verwachtte ik niet nog eens een automatisch bericht dat ik in 2009 geen recht op de vervanger daarvan zou hebben.
Kindertoeslag en kinderopvangtoeslag, de vergissing is gauw gemaakt, althans door mij.
Bedankt voor je reactie. Ik ben alweer gerust gesteld.
Omdat ik in 2008 ook geen kindertoeslag heb gekregen, verwachtte ik niet nog eens een automatisch bericht dat ik in 2009 geen recht op de vervanger daarvan zou hebben.
Kindertoeslag en kinderopvangtoeslag, de vergissing is gauw gemaakt, althans door mij.
Bedankt voor je reactie. Ik ben alweer gerust gesteld.