LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ikea keuken defect

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Cor123
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2008 12:55

Ikea keuken defect

Ongelezen bericht door Cor123 »

De Ikea keuken laat ons in de steek...(en Ikea ook)
Wij zitten met een redelijk probleem. Zes jaar geleden hebben wij een volledig nieuwe Ikea keuken gekocht, van 9 elementen breed. In de kleur Adel geel. Nu laat alle folie van alle deurpanelen los!!

Dit lijkt mij niet een icidentele garantie kwestie zoals een defect scharnier of handgreep maar een productie fout.

De servicedienst van Ikea denkt hier echter anders over. Volgens Ikea komt een productie fout binnen enkele maanden aan het licht en niet na 6 jaar (ook niet als dus alle folie los laat...).

Ik ben nu met Ikea in gesprek maar zij raken steeds delen van mijn dossier kwijt en bieden geen oplossing maar draaien er omheen.


Een Ikea keuken koop je dus kennelijk maar voor 6 jaar. Wij hadden hier andere gedachten over. Heeft iemand een suggestie hoe ik hier mee verder kan?

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Ikea keuken defect

Ongelezen bericht door legoleek »

Klinkt hard, maar wel reeël,
Je keuken is 6 jaar oud. is onderhevig geweest aan gebruik en heeft een natuurlijke afschrijving. Je zal, als ze al iets tegemoet komen, niet veel krijgen. Kostenloos vervangen doet niemand (ook bij de 'betere' keukenmerken)

Een Ikea keuken (en meubelen) gaan inderdaad niet langer mee (lees korter dan een "keuken" van ons keuken/meubelboertjes. Alle waar naar z'n geld. Alleen jammer dat ze jullie daar wel de indruk van hebben gegeven.

Je zou gerechterlijke stappen kunnen ondernemen, maar gezien eerste allinia ga je dit naar alle waarschijnlijkheid verliezen. Dreigen zal ook niet veel helpen.

Verspil geen moeite en energie meer aan dit probleem, allemaal slecht voor je hart enzo voor de feestdagen. koop een staatslot en hoop op de jackpot. (en als je wat wint mag je langskomen :wink: )

polpol
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:39

Re: Ikea keuken defect

Ongelezen bericht door polpol »

Ach, 6 jaar oud. Had je misschien verwacht dat die keuken 20 jaar zou meegaan?

Misschien kan je er nieuwe deurtjes voor bestellen. Een IKEA keuken is toch altijd lekker goedkoop? Dus een paar losse deurtjes moeten wel te betalen zijn. Neem dan iig geen foliedeuren meer, he ;-)

papa.j
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 nov 2008 13:16

Re: Ikea keuken defect

Ongelezen bericht door papa.j »

http://www.ikea.com/ms/nl_BE/customer_s ... tum_09.pdf


Staat er hier soms iets voor je bij ??

klussertje
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jan 2007 21:30

Re: Ikea keuken defect

Ongelezen bericht door klussertje »

kennis had hetzelfde gehad maar daar werdt niet moeilijk bij gedaan.
er is iemand langs gekomen van ikea en daarna mochten ze kosteloos nieuwe deurtjes uitkiezen.
ook van een andere serie.
keuken was ook ongeveer 6 jaar oud.

Gesloten