Onlangs heb ik mijn fiets voor een onderhoudsbeurt naar de fietsenmaker gebracht.
Tijdens de beurt is wat speling uit de wielen gehaald, en er zijn wat spaken gespannen.
Ook is de ketting vervangen, maar daar heb ik apart voor betaald. (incl. arbeidsloon)
Toen ik de fiets weer meenam viel het me op dat de remmen (rollerbrakes) nog steeds af en toe een soort droog krassend geluid maakten. Daar was dus niet naar gekeken. (als ik me niet vergis horen die dik in het vet te zitten)
Vanwege tijdgebrek (ik gebruik m’n fiets dagelijks, en kan ‘m niet altijd missen) ben ik pas gisteren (ongeveer een maand na de onderhoudsbeurt) terug gegaan naar de fietsenmaker en heb uitgelegd dat ze waarschijnlijk vergeten waren de remmen na te kijken, en of dat alsnog even kon gebeuren.
Tot mijn verbazing blijkt echter dat ze daarvoor nu kosten in rekening gaan brengen.
Is dat redelijk?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] onderhoudsbeurt fiets
Re: onderhoudsbeurt fiets
dat vet zit in de rollers, maar daar komt het gekraak niet van. dat komt door de koel schijf die aanloopt in de houder. die kun je niet loshalen. Hoe oud is de fiets en welk merk ? En is het bij beide wielen ? GAzelle heeft hier een tijdje problemen mee gehad en daar kwam het door de voorvork. Er stond dan teveel spanning op de rem. Echt repareren kon je rollerbrakes niet. er zit 2 jaar garantie op
Re: onderhoudsbeurt fiets
't is inderdaad een gazelle (avignon) ik weet niet hoe oud precies. zal een jaar of 5, 6, 7 zijn, dus geen garantie
Nou je het zegt: het gekras zat inderdaad eigenlijk alleen bij het voorwiel.
Nu hij weer bij de fietsenmaker is geweest lijkt het probleem wel verholpen, maar misschien is dat dus van tijdelijke aard. Ik zal het eens in de gaten houden.
Bedankt voor je reactie.
Nou je het zegt: het gekras zat inderdaad eigenlijk alleen bij het voorwiel.
Nu hij weer bij de fietsenmaker is geweest lijkt het probleem wel verholpen, maar misschien is dat dus van tijdelijke aard. Ik zal het eens in de gaten houden.
Bedankt voor je reactie.