LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OHRA naheffing eigenrisico

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
ds6800
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2008 15:33

OHRA naheffing eigenrisico

Ongelezen bericht door ds6800 »

Heb net een rekening van OHRA gehad betreffende zorgkosten januari tot augustus 2008 à de somma van 387,70 euro, dat is schrikken!!


OHRA schrijft:
Enkele keren per jaar controleren wij of wij onterecht zorgkosten voor u hebben vergoed.
Als dit zo is, brengen wij deze bij u in rekening.



En inderdaad een hele lijst, eigenlijk een lijst die 150euro rond maakt, tot het eigenrisico bereikt is.

Dit voor 2 personen, met een totaal van 387,- euro.

Vreemde zaak dat dit zo gaat bij OHRA.

Niet leuk als je aan het eind van het jaar deze rekening gepresenteerd krijgt.
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zo'n nacalculatie hebben gehad.

inmiddels ook gebelt met OHRA, en geven ook wel toe dat dit slordig is, en zal dit in de toekomst anders gaan doen.

Vraag is moet ik dit nu ineens gaan betalen, en wat blijft er nog over voor augustus - december 2008???


Vr.Gr.Gerard O.

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: OHRA naheffing eigenrisico

Ongelezen bericht door bushalte »

Hallo Ohra klant,

k had ook zo;n item geplaatst, precies hetzelfde alleen de bedragen anders.

Ik heb ook gebeld voor een betalingsregeling.
Perfect geregeld, je moet wel een schriftelijke bevestiging ontvangen anders moet je achterna bellen.
Vraag is moet ik dit nu ineens gaan betalen, en wat blijft er nog over voor augustus - december 2008
OHRA bellen, telnr staat op de brief.

Succes.
ps. belangrijk om te weten: bij OHRA moet je vanaf 2009 eerst toestemming vragen voor bepaalde ziektekosten, wel de moeite waard om dit na te lezen. zie vergoedingoverzicht 2009 op http://www.ohra.nl[/quote]

Gesloten