LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort stuurt nieuwe GSM met verbroken verzegeling
Telfort stuurt nieuwe GSM met verbroken verzegeling
Vergeleken met de ellende die ik hier zoal zie is dit een kleinigheidje, maar toch..
De GSM die mij door Telfort begin oktober was toegestuurd omdat ik een nieuw abonnement had afgesloten, had een verbroken verzegeling. De fabrikant (Samsung) heeft op beide zegels de tekst gezet: DO NOT ACCEPT IF SEAL IS BROKEN.
Op mijn email berichtje aan Telfort klantenservice met de vraag hoe verder te handelen (ik accepteer de GSM immers niet met een verbroken verzegeling, zoals de fabrikant mij maant), krijg ik niet een adres om het naartoe te sturen, maar de reactie: “u heeft getekend, dus u accepteert de inhoud. En als u dat niet doet, had u dat moeten bedenken voordat u tekende.”
Omdat de verpakking van Telfort zelf intact was, concludeer ik dat Telfort bij verzendklaar maken niet heeft opgelet. Kan gebeuren, toch?
Dit nog eens uitgelegd, en ook dat ik niet door de buitenste verpakking kan heenkijken om de binnenste te zien met die verbroken zegels.
Maar om dan tot drie keer toe, plus nog een keer in mijn door Telfort niet geaccepteerde retourzending, de redenering terug te krijgen: “getekend is geaccepteerd”, is toch echt iets waar je broek van afzakt.
TNT Post bevestigde mij (en dat heb ik Telfort ook per email laten weten) dat de ontvanger van een pakket het mag aanpakken (en dus de inhoud controleren) NADAT hij/zij getekend heeft voor ontvangst. En Telfort maakt daar maar eventjes: “getekend voor akkoord” van.
Ook de klantenservice van Samsung was niet blij met mijn informatie over hoe Telfort met hun producten omgaat.
Uiteindelijk naar een Telfort winkel gegaan: die kon mij niet helpen, omdat het toestel niet daar in de winkel was gekocht! Alsof Telfort aan de telefoon of via internet een heel ander bedrijf is dan Telfort achter een balie!
Maar goed: een adres gekregen van de Telfort klantenservice (Postbus 512, 2400 AM Alphen aan de Rijn) en daar het toestel, de geprinte correspondentie met hun collega’s bij de email-dienst, en een begeleidende boze brief naartoe gestuurd.
Dat is nu meer dan 3 weken geleden, ik ga nu de hele boel nog eens een keertje faxen... (020 2005445)
Ze zullen toch wel een keer reageren? En mij eindelijk een echt nieuwe, onaangetaste GSM sturen?
Toch?
De GSM die mij door Telfort begin oktober was toegestuurd omdat ik een nieuw abonnement had afgesloten, had een verbroken verzegeling. De fabrikant (Samsung) heeft op beide zegels de tekst gezet: DO NOT ACCEPT IF SEAL IS BROKEN.
Op mijn email berichtje aan Telfort klantenservice met de vraag hoe verder te handelen (ik accepteer de GSM immers niet met een verbroken verzegeling, zoals de fabrikant mij maant), krijg ik niet een adres om het naartoe te sturen, maar de reactie: “u heeft getekend, dus u accepteert de inhoud. En als u dat niet doet, had u dat moeten bedenken voordat u tekende.”
Omdat de verpakking van Telfort zelf intact was, concludeer ik dat Telfort bij verzendklaar maken niet heeft opgelet. Kan gebeuren, toch?
Dit nog eens uitgelegd, en ook dat ik niet door de buitenste verpakking kan heenkijken om de binnenste te zien met die verbroken zegels.
Maar om dan tot drie keer toe, plus nog een keer in mijn door Telfort niet geaccepteerde retourzending, de redenering terug te krijgen: “getekend is geaccepteerd”, is toch echt iets waar je broek van afzakt.
TNT Post bevestigde mij (en dat heb ik Telfort ook per email laten weten) dat de ontvanger van een pakket het mag aanpakken (en dus de inhoud controleren) NADAT hij/zij getekend heeft voor ontvangst. En Telfort maakt daar maar eventjes: “getekend voor akkoord” van.
Ook de klantenservice van Samsung was niet blij met mijn informatie over hoe Telfort met hun producten omgaat.
Uiteindelijk naar een Telfort winkel gegaan: die kon mij niet helpen, omdat het toestel niet daar in de winkel was gekocht! Alsof Telfort aan de telefoon of via internet een heel ander bedrijf is dan Telfort achter een balie!
Maar goed: een adres gekregen van de Telfort klantenservice (Postbus 512, 2400 AM Alphen aan de Rijn) en daar het toestel, de geprinte correspondentie met hun collega’s bij de email-dienst, en een begeleidende boze brief naartoe gestuurd.
Dat is nu meer dan 3 weken geleden, ik ga nu de hele boel nog eens een keertje faxen... (020 2005445)
Ze zullen toch wel een keer reageren? En mij eindelijk een echt nieuwe, onaangetaste GSM sturen?
Toch?
Re: Telfort stuurt nieuwe GSM met verbroken verzegeling
U bent wat optimistisch over Telfort lijkt mij, gezien het feit dat u nog reactie verwacht.
Als u dit probleem opgelost wilt zien, raad ik u aan om Telfort een aangetekende brief met ontvangstbevestiging te sturen aan Telfort, dat u mocht Telfort in gebreke blijven te reageren en/of u geen nieuwe gsm stuurt waarvan zegel in tact is , u dit als een geschil voorlegt aan de Geschillencommissie Telecommunicatie.
Geeft aan dat u Telfort uiterlijk 4 weken de tijd geeft te reageren en uw probleem naar behoren op te lossen.
Bij Geschillencommissie kunt u tevens vervolgschade vorden ( kosten brieven, kosten Geschillencommissie etc)
Het zou mij tegenvallen als u niet in het gelijk gesteld zou worden door de geschillencommissie.
Sterkte!
Als u dit probleem opgelost wilt zien, raad ik u aan om Telfort een aangetekende brief met ontvangstbevestiging te sturen aan Telfort, dat u mocht Telfort in gebreke blijven te reageren en/of u geen nieuwe gsm stuurt waarvan zegel in tact is , u dit als een geschil voorlegt aan de Geschillencommissie Telecommunicatie.
Geeft aan dat u Telfort uiterlijk 4 weken de tijd geeft te reageren en uw probleem naar behoren op te lossen.
Bij Geschillencommissie kunt u tevens vervolgschade vorden ( kosten brieven, kosten Geschillencommissie etc)
Het zou mij tegenvallen als u niet in het gelijk gesteld zou worden door de geschillencommissie.
Sterkte!
Telfort is van KPN, en dit is nu eenmaal de manier waarop KPN haar klanten behandelt.
Ron58,
Dat klopt niet: Telfort maakt gebruik van het netwerk van KPN, maar is verder niet 'van' KPN.
Ik heb deze klacht namelijk ook naar KPN gestuurd, en die wijzen me erop dat Telfort slechts het KPN netwerk gebruikt en ik contact moet opnemen met de 'klantenservice' van Telfort.
Maar ik ga inderdaad alles nog maar eens aangetekend versturen met ontvangsbevestiging (dank voor de tip, TdeHond) en Telfort sommeren om te doen wat ze moeten doen: nieuw toestel sturen en mijn verzendkosten vergoeden.
Belachelijk dat dat aangetekend versturen alsnog blijkbaar nodig is: ik heb toch de GSM met de correspondentie in een pakket naar Telfort gestuurd? Dat is toch ook aantoonbaar daar aangekomen? Staat in track&trace van TNT!
Ik ben al jaren klant bij Telfort maar dat is, zodra het zonder kosten kan, definitief voorbij.
Dat klopt niet: Telfort maakt gebruik van het netwerk van KPN, maar is verder niet 'van' KPN.
Ik heb deze klacht namelijk ook naar KPN gestuurd, en die wijzen me erop dat Telfort slechts het KPN netwerk gebruikt en ik contact moet opnemen met de 'klantenservice' van Telfort.
Maar ik ga inderdaad alles nog maar eens aangetekend versturen met ontvangsbevestiging (dank voor de tip, TdeHond) en Telfort sommeren om te doen wat ze moeten doen: nieuw toestel sturen en mijn verzendkosten vergoeden.
Belachelijk dat dat aangetekend versturen alsnog blijkbaar nodig is: ik heb toch de GSM met de correspondentie in een pakket naar Telfort gestuurd? Dat is toch ook aantoonbaar daar aangekomen? Staat in track&trace van TNT!
Ik ben al jaren klant bij Telfort maar dat is, zodra het zonder kosten kan, definitief voorbij.
Kleine quote rechtstreeks van de Telford site:
Wie is Telfort?
Gezond en groeiend
Telfort is een Nederlandse leverancier van mobiele telecommunicatiediensten en internet voor thuis. We richten ons op consumenten en zakelijke klanten. Sinds oktober 2005 is Telfort een dochter van KPN Telecom.
Wie is Telfort?
Gezond en groeiend
Telfort is een Nederlandse leverancier van mobiele telecommunicatiediensten en internet voor thuis. We richten ons op consumenten en zakelijke klanten. Sinds oktober 2005 is Telfort een dochter van KPN Telecom.
Hee, dat is interessant...
Daar ga ik even KPN mee om de oren slaan!
Dankjewel!
Update:
meteen even een antwoord naar KPN gestuurd:
Beste mevrouw Nijland,
Dit vind ik een onacceptabel antwoord.
Ik citeer een bericht van enige jaren (!) geleden, waarin de verhouding tussen KPN en Telfort heel anders wordt voorgesteld:
"Amsterdam, 4 oktober 2005
Overname Telfort door KPN afgerond
Met de overdracht van alle aandelen is KPN vanaf heden volledig eigenaar van het mobiele telecombedrijf Telfort. Op 28 juni werd in principe overeenstemming bereikt over de overname door KPN van Telfort. Met de overname is een bedrag gemoeid van EUR 980 miljoen."
Dit wel even wat meer dan:
"Telfort maakt alleen gebruik van het netwerk van KPN, ..."
Dat Telfort nog altijd een eigen, zeer slechte klanterservice heeft, moet voor KPN alleen maar reden zijn om juist in te grijpen om de goede naam van KPN als volledig eigenaar van Telfort te beschermen.
De slechte klantenservice van Telfort straalt namelijk ook af op KPN, dat kan ik u verzekeren.
Ik ben namelijk bij lange na niet de enige die helaas hiermee ervaring heeft, en u kunt zelf via google vele, vele klachten opzoeken en zelf zien dat hier iets heel slechts aan de hand is.
Ik verwacht op korte termijn uw antwoord en medewerking in deze kwestie.
Mocht u hiervoor verdere informatie nodig hebben, dan hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Daar ga ik even KPN mee om de oren slaan!
Dankjewel!
Update:
meteen even een antwoord naar KPN gestuurd:
Beste mevrouw Nijland,
Dit vind ik een onacceptabel antwoord.
Ik citeer een bericht van enige jaren (!) geleden, waarin de verhouding tussen KPN en Telfort heel anders wordt voorgesteld:
"Amsterdam, 4 oktober 2005
Overname Telfort door KPN afgerond
Met de overdracht van alle aandelen is KPN vanaf heden volledig eigenaar van het mobiele telecombedrijf Telfort. Op 28 juni werd in principe overeenstemming bereikt over de overname door KPN van Telfort. Met de overname is een bedrag gemoeid van EUR 980 miljoen."
Dit wel even wat meer dan:
"Telfort maakt alleen gebruik van het netwerk van KPN, ..."
Dat Telfort nog altijd een eigen, zeer slechte klanterservice heeft, moet voor KPN alleen maar reden zijn om juist in te grijpen om de goede naam van KPN als volledig eigenaar van Telfort te beschermen.
De slechte klantenservice van Telfort straalt namelijk ook af op KPN, dat kan ik u verzekeren.
Ik ben namelijk bij lange na niet de enige die helaas hiermee ervaring heeft, en u kunt zelf via google vele, vele klachten opzoeken en zelf zien dat hier iets heel slechts aan de hand is.
Ik verwacht op korte termijn uw antwoord en medewerking in deze kwestie.
Mocht u hiervoor verdere informatie nodig hebben, dan hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Krientje, als je even rondneust op dit forum zul je zien dat van de goede naam van KPN geen bal meer over is.Dat Telfort nog altijd een eigen, zeer slechte klanterservice heeft, moet voor KPN alleen maar reden zijn om juist in te grijpen om de goede naam van KPN als volledig eigenaar van Telfort te beschermen.
KPN is momenteel nog beroerder dan UPC ooit was, bij mij is KPN er uit en komt er nooit meer in.
Je hebt gelijk, maar zolang ik nog kans maak op 'hulp' van KPN ga ik ze nog niet tegen me in het harnas jagen... Dat kan altijd nog.
Beetje slijmen kan misschien helpen, toch?
Beetje slijmen kan misschien helpen, toch?
Misschien is de verklaring wel wat eenvoudiger. Telfort heeft op de GSM een simlock aangebracht. Daarvoor hebben ze de verpakking van de GSM van de fabrikant uiteraard moeten openmaken. En dus is het zegel verbroken. U geeft zelf al aan, dat de verpakking van Telfort (waar de doos van de fabrikant in zit) intact was.De fabrikant (Samsung) heeft op beide zegels de tekst gezet: DO NOT ACCEPT IF SEAL IS BROKEN.
Het zou echter wel zo netjes geweest zijn van Telfort om deze verklaring ook te geven, toen U daarom vroeg.
Volgens mij is dit bij alle providers zo.
Ik weet dat een simlock gebruikelijk is bij prepaid GSMs, maar of dat ook zo is bij die met een abonnement?
Bovendien: als er een simlock op wordt gezet door de provider, dan plakt die er een andere sticker overheen met de mededeling dat het toestel OK is. Dat weet ik van een handelaar die veel nieuwe GSMs koopt en verkoopt en dat dus vaker tegenkomt.
En die vertelde me dat het bij zijn weten en naar zijn ervaring alleen voorkomt dat een simlock door de provider wordt aangebracht bij prepaid GSMs.
Bovendien: als er een simlock op wordt gezet door de provider, dan plakt die er een andere sticker overheen met de mededeling dat het toestel OK is. Dat weet ik van een handelaar die veel nieuwe GSMs koopt en verkoopt en dat dus vaker tegenkomt.
En die vertelde me dat het bij zijn weten en naar zijn ervaring alleen voorkomt dat een simlock door de provider wordt aangebracht bij prepaid GSMs.
Ik weet niet wie die sticker zou moeten plakken, maar dat heeft mijn provider (KPN) nog nooit gedaan.Bovendien: als er een simlock op wordt gezet door de provider, dan plakt die er een andere sticker overheen met de mededeling dat het toestel OK is.
ik heb deze informatie van mijn provider.Dat weet ik van een handelaar die veel nieuwe GSMs koopt en verkoopt en dat dus vaker tegenkomt.
Ik heb weinig vertrouwen in die handelaar. Op iedere GSM, die als prepaid of bij een abonnement geleverd wordt, zit in principe een simlock. Alleen als je een GSM los koopt, dan zit er geen simlock op, maar dan kost zo'n GSM opeens ook een hoop geld.En die vertelde me dat het bij zijn weten en naar zijn ervaring alleen voorkomt dat een simlock door de provider wordt aangebracht bij prepaid GSMs.
-
Niet op alle abonnementstoestellen zit een simlock op.
En een lock wordt niet door medewerkers van een provider er opgezet maar door de fabrikant.
Deze komen ook gewoon netjes in een dichtgeplakte doos binnen
En een lock wordt niet door medewerkers van een provider er opgezet maar door de fabrikant.
Deze komen ook gewoon netjes in een dichtgeplakte doos binnen
Krientje, we zouden graag in contact met je willen komen, lukt niet via PB; is het mogelijk om contact met ons op te nemen? Dank, 'Harjil'
Het kan zijn dat KPN wat meestal een iets duurder merk is moeilijk verkoopbare telefoons omzet naar Telfort Software en logo.
Ook een Telfort instructie bijvoegen of simlock plaatsen zou kunnen.
Een vrije telefoon van Lock voorzien is mogelijk.
Ik weet dat er meerdere telefoons met open fabriekssticker geleverd worden.
Telfort is het goedkope B merk van KPN dus krijg je dat eerder dan bij KPN zelf.
Ook een Telfort instructie bijvoegen of simlock plaatsen zou kunnen.
Een vrije telefoon van Lock voorzien is mogelijk.
Ik weet dat er meerdere telefoons met open fabriekssticker geleverd worden.
Telfort is het goedkope B merk van KPN dus krijg je dat eerder dan bij KPN zelf.
Tuurlijk....een topic uit 2008!
Laatste bericht van TS: Geplaatst: 03 dec 2008 10:27
welterusten verder.....
Laatste bericht van TS: Geplaatst: 03 dec 2008 10:27
welterusten verder.....
(verwijderd)
Laatst gewijzigd door Harjil op 16 apr 2012 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet gezien maar die telefoon gaat dan wel lang mee!
2008?
2008?
Nou, nog één keer dan: Krieltje is no longer in da house!!Harjil schreef:Mijn verzoek aan Krientje betreft een ander onderwerp (faillissement), dat reeds is verwijderd van het forum. Dus Krientje, mocht je dit lezen en ervoor voelen contact op te nemen, hoop ik op een privé-berichtje, bedankt alvast, Harjil