LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] yvonne crama

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
josemakkinga

yvonne crama

Ongelezen bericht door josemakkinga »

Hieronder vind u mijn verhaal en ik hoop dat u mij hierbij kunt helpen.

Zaterdag 10 November heb ik een puppy gekocht in Belgie bij een vrouw genaamd Yvonne Crama. Toen mijn vriend ik en daar aankwamen moesten we in een klein hokje wachten en een medewerkster zou het hondje gaan halen. Dit hondje werd mijn eerste huisdier, ik had dan ook geen enkele ervaring of kennis van honden. Toen het hondje (een chihuahua kruising met mini pincher, dat ik missy heb genoemd) binnen werd gebracht was ik meteen verkocht. mijn vriend heeft missy nagekeken zover hij er verstand van heeft, missy was wel een beetje mager en had een iets onstoken oogje maar daar kregen we een aangebroken tube zalf voor mee verder zag ze er wel goed uit. We kregen een paspoort in het pools mee en een garantie bewijs. (zie bijlage) we kregen geen lap,krant of dergelijke mee met de nest geur. Wel werden ons brokken verkocht die missy bij hun ook kreeg volgens de fokker, maar die heeft ze nauwelijks aangeraakt.

Zondag heeft missy een beetje gedronken en gegeten ze woog toen 800 gram en was heel levendig. Maandag moest ik werken en omdat ze nog zo klein is en nog moet wennen had ik mijn zus die tegenover mij woont, gevraagd om regelmatig te gaan kijken bij missy. Ik ben maandagmorgen om 8 uur weggegaan en mijn zus is er om tien uur voor het eerst gaan kijken, missy lag te slapen maar had nog niet gegeten of gedronken aan haar voer bakjes te zien. dus heeft mijn zus haar proberen wakker te maken maar missy was heel duf en kon niet meer op haar pootjes staan en had het benauwd. ze heeft toen de dierenarts gebeld. ik ben van mijn werk naar huis gekomen en we zijn samen naar de dierenarts gereden. Onderweg begon missy weg te zakken en heel zwak te ademen. De fokker had ons verteld dat als er wat met het hondje was we naar haar dierenarts moesten komen, maar omdat missy in zo'n slechte toestand was had ze het niet gered als we helemaal naar belgie waren gereden. Bij de dierenarts aangekomen kreeg ze meteen 4 a 5 spuiten en vocht toegediend, ze was al zo uitgedroogd dat er geen infuus meer kon worden ingebracht. ze was nog maar 35graden en was bgon al in coma te raken. Ze dachten dat ze het niet zou redden we hebben haar daar gelaten omdat ze daar beter af was, en ze zouden ons telefonisch op hoogte houden. smiddags heb ik gebeld en missy was een beetje opgeknapt we mochten haar s'avonds ophalen. Ik heb toen twee dagen vrij genomen om haar te verzorgen, Ze werd iets beter maar ik ben die week nog wel diverse malen bij de dierenarts geweest. De dierenarts vertelde os dat ze dacht dat missy parvo had (een puppy ziekte die zeer besmettelijk is en meestal lijd tot de dood van het hondje)maar missy was ook erg uitgdroogd dat kwam niet door ons maar dat was al zo toen we haar ophaalden. missy was wel opgeknapt maar de dierenarts zei wel dat we er rekening mee moesten houden dat ze een terugval kon krijgen. En die had ze gister avond we zijn toen weer naar de dierenarts gegaan, ze heeft weer vocht en antibiotica gekregen maar dat mocht niet baten want vanmoren (28-11-08)
om 10 uur is missy overleden.

Ik heb de opgebeld naar Yvonne Crama( de verkoopster) en verteld was er was gebeurt en toen kreeg een grote mond van haar, toen heb ik haar naam gegoogled, en hier schrok ik erg van. Er er waren tientallen verhalen over deze vrouw. en ze heeft honderden hondjes verkocht en deze mankeren bijna allemaal wat, iedreen die elt krijgt het zelfde antwoord en word afgepoeierd. Waarschijnlijk zijn de hondjes nog niets eens oud genoeg om uit het nest gehaald te worden en is er gesjoemeld met de papieren waarop staat dat ze zijn ingeeint.

op het garantie bewijs staat dat het hondje gezond is.
mijn hondje had: parvo, oormijt, wormen, was uitgedroogd, had oorontsteking en diaree. dit noem ik niet gezond.

Wubo

Re: yvonne crama

Ongelezen bericht door Wubo »

Daarnaast Poolse papieren....

Toch na zoveel berichten in de media, dat er nog mensen in trappen.
Sorry het klinkt hard, ik begrijp uw verdriet.
Ik word er echter erg boos om dat het nog zo makkelijk gaat.

Alleen bij het oogje zou er al iets moeten gaan rinkelen, de Poolse papieren hadden eigenlijk een halt moeten geven...
Maarja, misschien heb ik makkelijk lullen omdat ik in de dieren zit en weet wat opvallend is.

Dan nog, ik zou die sloerie op zoeken en het haar erg moeilijk maken.
goeie klinker door het raam is mijn gezegde.
Geen neuwe hond want dat kun je niet vertrouwen, als ze erg echt mee gemoeid zat had ze u echt wel geholpen.

De manier waarop ze zich naar u toe gedraagd zegt al veel over de handelswijze. Kzou haar daar goed op aanspreken.

Dat ik de titel las d8 ik nog... hmm, wel handig de naam erbij?
Voelde gelijk waar dit verhaal naar zou leiden.

Maarehmmm... voor die Yvonne?
Mocht je dit lezen... PLOERT!!!

dropvetertje

Ongelezen bericht door dropvetertje »

Ik wist niets af van illegale dierenhandel en kocht vier maanden geleden mijn hondje bij haar. Hij was al die maanden gezond en helemaal ok, tot vorige week. Vandaag ben ik met hem naar de dierenarts geweest en hij blijkt een erfelijke heupaandoening te hebben. Ik zou graag eens willen zien of we met zn allen niet iets tegen haar zouden kunnen beginnen...
[email protected]

Romy..

Ongelezen bericht door Romy.. »

hallo.
ik heb ook een hondje bij yvonne gekocht,en ik wist niks van dat yvonne illegaal bezig was...

toen mijn moeder haar opbelde om te vragen of we mochten lang komen om te kijken naar een hondje. dus wij gingen daar heen , en er waren 3 hondje uitgehaalt ( uit een schuur denk ik )
en die zaten in een cavia hok helemaal te bibberen :cry: , dus ik vond het zo zielig , en toen we daar langs buiten liepen zagen we allemaal hokken op het gras staan..

ik had die uitzending van" dat is je goed recht" gezien, en die vrouw had echt precies de stem als die mevrouw met wie ik had gesproken,
en allemaal aardig doen, toen we daar kwamen, en ze zei nog stuur wel een foto op he! dan kan ik zien hoe hij er uit ziet als het wat groter is.!

maar verder mocht je niks zien, de andere hokken zaten zeker in die schuur..

mijn hondje is nog niet ziek geweest , ze is helemaal gezond :D

Moonlight

Ongelezen bericht door Moonlight »

Mensen, ik vraag mij iets af he? Zoeken jullie wel naar recenties voor jullie iets kopen?

Want morgen ( 13 april ) komt ze op "Das je goed recht", maar ik hoorde al jaren terug narigheid over haar.
Vergeet niet dat goedkoop duurkoop is.

Met welk dier ook, een hond, kat, cavia, konijn..
Zorg dat je ontzettend veel informatie krijgt over het dier. Weet waar je precies op moet letten bij een aankoop en laat je niet overhalen door de verkoper.
Tuurlijk al die puppies zijn ontzettend lief en bij haar dus ook nog eens zielig... en het liefst zou ik ze allemaal willen redden, maar vergeet niet dat je keihard moet zijn er niet voor moet vallen als je een puppy in je handen krijgt geduwd.

Er zullen ontzettend veel mensen zijn geweest die dit ook hebben gezegd, maar ik wil dit nog voor de zekerheid melden. Dit is gewoon belangrijk dat jullie moeten begrijpen dat je niet zo maar even een pup aanschaft!

Niet alleen zij is een broodfokster, maar er zijn er meer en vaak kan je er goedkoop een puppy halen. Heb je twijfels? Doe het niet!

jolanda82

Ongelezen bericht door jolanda82 »

hallo iedereen

ik zal mij even voorstellen ik ben jolanda
ik heb bij yvonne crama maar liefst 2 honden gehaald
een pekingneesje gizmo die is nou een jaar en 9 maand
en een siberische husky die is nou 9 maand.
ik ben daar de eerste keer geweest en toen waren alle pekingneesjes buiten en kon ik ze allemaal bewonderen leek niks mis en van andere rassen was ook niets te zien zelf had ze een grote hond die had ze ook apart in een kennel
het was toen volop zomer dus dan zitten de hondjes ook buiten
ik kreeg er een pools paspoort bij en een garantie verklaring dat als er iets met de hond aan de hand was dat ik gewoon bij haar terug kon komen dus ik heb mij er ook geen zorgen over gemaakt
mijn hondje leek op het eerste gezicht ook gezond en ik heb haar mee genomen naar mijn eigen dierenarts die heeft haar ook uitvoering nagekeken en er was niks loos met het beestje.
dus het leek allemaal goed te zijn
nou heb ik een goede 7 maand terug besloten om een husky erbij te nemen en ik had tot toen toe geen problemen met yvonne dus ik heb op internet gekeken voor een husky en tot mijn verbazing had zij een nestje met puppy's dus ik helemaal blij en heb er 1 bij haar gehaald deze hond is ook helemaal na gekeken door mijn eigen dierenarts en is ook helemaal niks mis mee

en ja nou komt de elende naar een paar weken kreeg mijn pekingneesje aanvallen en verlamde het hele lichaampje van het hondje dus ik ben er mee naar de dierenarts geweest en uiteindelijk is gebleken dat ze epelepsi heeft dus ze moet haar hele leventje(wat niet lang word)op de medicatie blijven dat is nou ongeveer 6 maand terug dat ze met de medicatie begonnen is en heeft sindsdien geen aanvallen meer gehad.

en nou de husky is lichaamlijk helemaal gezond gelukkig maar geestelijk is er misschien toch wel iets mis want ze kan zo uit het niets de kleine hond pakken en dan bedoel ik echt aggresief proberen dood te bijten wat niet helemaal klopt.
nou is ze gister morgen mijn achter tuin (die goed afgeheind is) uit gebroken en is ze de tuin van de buren binnen gedrongen en heeft ze de kat van de buren helemaal aan stukken gescheurd verschrikkelijk voor die lieve kat mijn buurjongen van 17 jaar die de eigenaar is heeft dit allemaal vanuit zijn slaapkamer raam zien gebeuren en durfde niets te doen omdat mijn hond zo tekeer ging moet verschrikkelijk zijn om dat gezien te hebben ik heb de hond weg gehaald en een afspraak gemaakt bij mijn dierenarts om haar in te laten slapen
want iemand die zich een beetje verdiept heeft in een husky weet ook dat als ze 1 keer bloed hebben geproeft ze meer willen is het dier zijn karakter
dus ben ik gister met haar naar de dierenarts geweest en naar een langdurig gesprek hebben we besloten om haar eerst in gedragstherapi te doen om te kijken of ze het daar beter op doet want de gedrags therapeut zegd namelijk dat haar dit wel af te leren valt
het is het proberen waard vind ik
en zullen zien of zij haar leven bij mij kan slijten want door een roekeloos figuur als YVONNE CRAMA zit niet ik maar mijn honden met de gebakken peren om het netjes te zeggen en dit verdien geen enkele hond

dus voor alle mensen die ooit een hondje willen neem geen hond die te goedkoop is en een pools of ubberhoud buitenlands paspoort heeft want dan zou er iets mis kunnen wezen

ik hou overgens mijn honden wel het zullen een hoop dierenarts kosten met zich mee brengen want ik vind een hond neem je voor zijn/haar leven

groeten jolanda

astrid63

Ongelezen bericht door astrid63 »

kom op mensen laten we elkaar niet aanvallen dat we dit hadden kunnen voorkomen nee nee en nog eens nee,ergens schuld in ieder mens een goed vetrouwen in je medemens en als mensen met een geloof waardig verhaal komen en het verlangen naar je nieuwe huisvriend zo groot is en evenniet te vergeten je de papieren overhandigd worden netjes in een gesloten mapje dan kan het iedereen overkomen ook een hondekenner .Ik heb zelf altijd rashonden gehad ,maar was nu ook opzoek naar een leuke hond hoefde geen ras te zijn ,ook ik ben in het verhaaltje gelopen van een perongeluk nestje dus.Deze mensen moeten aan gepakt worden en niet wachten tot er een wet komt dat duurt te lang maar laten we niet ondeling elkaar verwijten toe schuiven As

Gesloten