LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC geeft teveel betaald aan abonnement niet terug

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
emwaterman
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2008 10:56

UPC geeft teveel betaald aan abonnement niet terug

Ongelezen bericht door emwaterman »

:twisted:
Per december overgestapt van UPC naar de KPN digitenne
Via brief van UPC gaf men aan dat 2 maanden teveel betaald aan abonnement binnen 8 weken zou worden terugbetaald. Het is nu eind mei en ondanks een E-mail , bellen en een brief aan UPC geen antwoord van UPC en nog steeds geen terugbetaling. Waar dit geld is gebleven weet waarschijnlijk uitsluitend hun administratie maar terug betalen past niet in hun straatje. Wie heeft hier ervaring mee. Wellcht moet ik de consumentenbond inschakelen . Deze heeft er al voor gezorgt dat UPC een fikse boete kreeg wegens A commercieel gedrag.
Martin W. :?: :?:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC geeft teveel betaald aan abonnement niet terug

Ongelezen bericht door agro »

Ook ik heb ca 4 jaar moeten wachten op teruggave borg modem.
Ze gaan er van uit dat je het op een gegeven moment wel beu wordt en dat je het laat zitten, kassa voor de firma list en bedrog.
Blijf mailen aan antwoordnummer bij voorkeur leeuwarden, verdeel een A4 in vieren, print aan 1 zijde het adres aan andere zijde dat je het teveel betaalde terug wil
Je kan ook af en toe iets leuks sturen, bv een een steen of andere leuke of mogelijk ietwat vieze dingetjes. :lol: :lol: dat wil ook nog weleens helpen.
Bij antwoordnummer is geen postzegel nodig, de firma list en bedrog draait op voor de portokosten.
Je vind antwoordnummers op deze site : www.antwoordnummer.nl

succes

Wassily-UPC
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
Contacteer:

Re: UPC geeft teveel betaald aan abonnement niet terug

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

Beste emwaterman / Martin W.

Normaal gesproken wordt een tegoed binnen 8 weken na de eindfactuur automatisch teruggestort. Ik kijk graag voor u na waarom dit in uw geval nog niet is gebeurd.

Zou u uw klantgegevens willen mailen naar [email protected] o.v.v. 'klacht restitutie Radar-forum'?

met vriendelijke groet,

Wassily-UPC
UPC Webcare Team

pietjepukie
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2008 11:44

Re: UPC geeft teveel betaald aan abonnement niet terug

Ongelezen bericht door pietjepukie »

Ook ik ben dat wachten op mijn borg en een te restitueren bedrag zat geworden. Ik ga maar een incassobureau op UPC afsturen, want ik ben dus niet de enige die achter zijn geld aan moet. Ga niet 10 cent per minuut betalen om je geld terug te halen, maar stuur een aangetekende brief, daarna een rekening met administratiekosten en vervolgens een incassobureau. Voorbeeldbrieven zijn te vinden op internet. UPC is echt een triest bedrijfje, dat afgaat op de terughoudendheid van consumenten.

bruinenfit
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2008 20:07

Re: UPC geeft teveel betaald aan abonnement niet terug

Ongelezen bericht door bruinenfit »

Wie kan mij helpen. Im mei werd ik door UPC gebeld met een aanbieding voor telefonie/tv/internet.
Ik hen niet eens een vaste telefoon maar men zei dat het niet duurder was dan het abonnement wat ik toen had.Ik heb nog duidelijk gezegd dat het iet duurder mocht zijn.
Na de eerste afschrijving (het dubbele van wat ik voorheen betaalde) dacht ik dat het een fout was. getracht contact te leggen met UPC (met mobile telef, dus heel duur) uiteindelijk werd ik in augustus teruggebeld, mijn klacht was in een la blijven liggen.
Met dit telefoongesprek niks bereikt.
Nu al weer 2 x een mail gestuurd en nu na een maand wederom niks gehoord, ik wil een kopie van mijn contract, zodat ik kan zien dat ik werkelijk zo dom ben geweest om het te ondertekenen. Inmiddels heb ik een abonnement wat ik eigenlijk niet kan betalen.
Ferry

Wassily-UPC
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
Contacteer:

Re: UPC geeft teveel betaald aan abonnement niet terug

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

Beste Ferry,

We willen graag voor je nakijken wat hier mis is gegaan. Zou je je klantgegevens eens willen mailen naar [email protected]?

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC

Wassily-UPC
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
Contacteer:

Re: UPC geeft teveel betaald aan abonnement niet terug

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

@bruinenfit

Er was inderdaad een verkeerde abonnementsvorm van kracht, waardoor er te veel abonnementsgeld is berekend. Inmiddels is e.e.a. door ons rechtgezet. Ik heb je hierover een e-mail met nadere toelichting gezonden.

meermir
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2008 12:21

Re: UPC geeft teveel betaald aan abonnement niet terug

Ongelezen bericht door meermir »

Wat herkenbaar! Ik probeer sinds april al van UPC "af te komen". We zijn verhuisd naar het buitengebied en daar ligt geen kabel dus...
maar helaas naar 7 x mijn abbonement te hebben opgezegd ben ik er nog niet vanaf.
Na vele boze mails en loze toezeggingen van UPC had ik eindelijk hoop dat het was opgelost (er is zowaar 1 maand niets afgeschreven), schrijft men in 1 keer 185 euro van mijn rekening als "straf" dat ik weg wil (zie radar form 'administratieve chaos UPS').
185 euro terug laten storten, weer boze mails gestuurd, toezegging (mondeling) dat alles binnen 3 weken zou worden opgelost en terugbetaald en wat denk je..... ze schrijven wederom 185 euro van mijn rekening. Wat moet ik hier nu mee? Ik heb onderhand ontzettend veel extra kosten gemaakt (telefoon, verhuisbewijs gemeente, etc) en ben de loze toezeggingen meer dan zat.
Ik hoop dat Radar hier weer eens een keer actie op kan ondernemen want ik voel me onderhand echt Calimero (want zij zijn groot....)

Wassily-UPC
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
Contacteer:

Re: UPC geeft teveel betaald aan abonnement niet terug

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

@ meermin:

Ik heb zojuist ook gereageerd in het andere topic waarin je je klacht hebt gepost. Ik ontvang graag je gegevens zodat ik kan kijken of ik iets voor je kan betekenen.

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC geeft teveel betaald aan abonnement niet terug

Ongelezen bericht door agro »

meermir, ga naar je bank en laat een selectieve blokkade leggen op je rekening voor de firma list en bedrog en ze kunnen gegarandeerd niks meer van je rekening afschrijven.

meermir
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2008 12:21

Re: UPC geeft teveel betaald aan abonnement niet terug

Ongelezen bericht door meermir »

Het leek allemaal eindelijk netjes opgelost te worden, maar helaas net zoals de vorige keer (toen zou alles binnen 3 weken opgelost en betaald worden), kreeg ik bericht dat alles binnen 2 weken opgelost en betaald zou worden.
En jawel, we zijn nu exact 2 weken verder en wat denk je? Niets dus!
Ze hebben me een vergoeding beloofd voor de teveel betaalde abonnementskosten en een compensatie, ik heb nog netjes gevraagd of de "strafpremie" van 185 euro hierbij in zat, maar als reactie kreeg ik dit zijn abonnementskosten en een compensatie.
Dus... weer naar de bank, de strafpremie laten terugstorten en netjes 2 weken gewacht op mijn vergoeding. Ga mijn rekening maar weer goed in de gaten houden want de "strafpremie" zal binnenkort wel weer afgeschreven worden.
Komt hier ooit een einde aan???? Ik heb er een heeeeel hard hoofd in, ik geloof het niet meer.

bruinenfit
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2008 20:07

Re: UPC geeft teveel betaald aan abonnement niet terug

Ongelezen bericht door bruinenfit »

Jaja bij mij leekt het ook opgelost, upc zet een berichtje op Radar om de schijn te wekken dat alles is geregeld. Inmiddels ben ik er nog niet uit met ze. Ze rekenen zo mooi, vergeten een betaling van mij en verrekenen tijdelijke korting zodat het lijkt of ik rond de 47,00 kwijt ben. Dt is niet zo, op het moment betaal ik 60 euro en als de tijdelijke korting afgelopen is betaal ik dus 70 euro.
Ik vraag mij af waarom je dus bijna 6 maanden in de slag moet om nog even ver te zijn als in het begin.
Waarom kunnen ze met terugwerkende kracht mijn abonnement niet omzetten? Dit is dus eenrichtingverkeer. Nog steeds betaal ik veel te veel. Ik wil graag vanaf de beginperiode het teveel betaalde terug.

Ferry

apske
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2009 18:57

Re: UPC geeft teveel betaald aan abonnement niet terug

Ongelezen bericht door apske »

Nou, ik ben sinds 1 januari 2009 weg bij UPC. Ik kreeg netjes een brief binnen dat alles opgezegt was. Omdat iemand mij vertelde dat ik 10 jaar geleden 100 gulden borg had betaald, ik contact op moest nemen met de HD van UPC. Na dit gedaan te hebben werd mij verteld dat ik het modem moest opsturen en dan de borg terug zou krijgen. Vorige maand maar eens gebelt met de HD waar mijn geld bleef. De vrouw aan de andere kant van de lijn vertelde mij dat het geld "klaar stond" om overgemaakt te worden. Het geld staat dus nog niet op mijn rekening dus maar weer bellen....... Deze vrouw vertelde mij dat er helemaal niets "klaar stond" omdat ik nooit borg betaald zou hebben.
Ze vertelde mij ook dat ze de gegevens niet verder terug kon kijken dan 2001. Ja, zo kan ik het ook. Ik ben namelijk in 1999 lid geworden bij UPC. Blijkt dus dat dat allemaal kan. Mede ook omdat er weinig mensen zijn die facturen meer dan 10 jaar bewaren.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: UPC geeft teveel betaald aan abonnement niet terug

Ongelezen bericht door antileugens »

Zelfde verhaal hier. UPC is me nog steeds geld schuldig voor een modem die ik retour heb gestuurd. Uren aan de telefoon met ze gehangen en uiteindelijk was er eentje die zo eerlijk was om me te zeggen dat ik wel kon fluiten naar die centen.
Heb toen om het af te sluiten nog een laatste poging gedaan per aangetekende brief en wat denk je...ineens staat interim justitia bij mij voor de deur; ik zou UPC nog een aantal maanden achterstallig abonnement schuldig zijn (en dat terwijl ik meerdere malen gedurende de urenlange gesprekken met ze aan de foon verzekerd werd dat er geen achterstallige betalingen waren en ook mijn afschriften dit bevesttigden). Nou, laat maar eens zien dan welke maanden dat wel niet zijn dan. Daar hadden ze geen antwoord op dus ik dacht het daar maar bij te laten.
Tot ongeveer een jaar geleden ze ineens weer op de stoep staan. De vuile flikkers dachten zeker dat ik de facturen niet meer had en mijn afschriften. Dus ik doen of mijn neus bloedt, een stiekum 'foutje' in mijn bewijs naar hen terug gedaan (met opzet een paar maanden bewijs 'vergeten') en natuurlijk waren het de maanden die ik 'vergeten' was de maanden die ze vervolgens beweerden dat ik niet betaald had.
Ik heb ze gezegd dat ze me maar voor de rechter moeten slepen en heb een tegenclaim ingedient. Sindsdien is het stil maar dat blijft vast niet zo.

P.S. Mijn adviseur had een kast vol met klachten over UPC en vertelde me dat het niet de moeite waard was omdat UPC toch niet reageerde en gewoon wacht tot je hén voor de rechter sleept. Dat doet vrijwel niemand dus hoe dan ook winnen ze.

Eén grote oplichtersbende is het. Blijf lekker anoniem en als ze uiteindelijk dat stapje verder gaan weet ik dat ze verliezen en dan gaat de beerput pas echt open.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: UPC geeft teveel betaald aan abonnement niet terug

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Even een verhaal uit een derde hand.. maar toch.

Een oud collega was verhuisd, en had op zijn oude adres UPC.
Opgezegd, goedgekeurd, modem retour gezonden, bevestingen binnen.

En toen begon de ellende.
Geen borg terug.

Bellen, mailen, schrijven, aangetekend schrijven - UPC bleef zwijgen.
Op een gegeven moment werd hij het zat - en nam een rechtsbijstand of advocaat (weet het niet precies meer).

Officiele / formele brieven - en weer geen reactie.

Rechtszaak gestart, klant in gelijk gesteld.
UPC betaalde nog niet.

Omdat deze oud collega nogal scherp was, en goed was in doordrammen, heeft hij op een bepaald moment zelfs een deel beslag laten leggen op UPC tegoeden.

Uiteindelijk kreeg hij zijn geld terug - maar dit was wel een proces van bijna 6 jaar.

Ik adviseer daarom ook, eenmalig een aangetekend schrijven te doen (met uitleg, eis, en kopieen van bewijzen) - en daarna gelijk hard te gaan spelen. Rechtsbijstand of incassoburo - maakt niet uit.

Dit soort grenzeloze arrogantie moet gestopt worden.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: UPC geeft teveel betaald aan abonnement niet terug

Ongelezen bericht door antileugens »

Soms is het beter om gelukkig te zijn dan om je gelijk te krijgen. Ik heb voor het eerste gekozen (per slot van rekening gaat het nou ook weer niet om een heel erg hoog bedrag) maar mocht UPC toch nog eens aankomen dan kies ik de volgende keer voor "dance like a butterfly, sting like a bee".

Het is echter wel diep triest dat onze overheid volledig vergeten is wat haar taken zijn en totaal in handen van de grote bedrijven lijkt te zijn.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: UPC geeft teveel betaald aan abonnement niet terug

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Het is echter wel diep triest dat onze overheid volledig vergeten is wat haar taken zijn en totaal in handen van de grote bedrijven lijkt te zijn.
Daar ben ik het 110% mee eens!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC geeft teveel betaald aan abonnement niet terug

Ongelezen bericht door agro »

Ik heb wel een ideetje hoe je alsnog het verschuldigde kan innen, dit tegen een minium aan kosten terwijl je de firma list en bedrog wel met flinke kosten opzadeld.
Ben je geïneresseerd stuur een mailtje en ik stuur je de benodigde informatie op.
succes toegewenst.

waldpyk
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mei 2009 23:50

Re: UPC geeft teveel betaald aan abonnement niet terug

Ongelezen bericht door waldpyk »

@antileugens,
kijk eens in de topic spook?factuur upc.
Ik heb iets soortgelijks met ze op dit moment.
Groet,Albert.

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: UPC geeft teveel betaald aan abonnement niet terug

Ongelezen bericht door marjorin »

Ik ben inmiddels een maand bij UPC weg (zij hebben hun signaal vanzelfsprekend nog niet van mijn kabel afgehaald, dit zou immers toelaten dat ik over zou stappen op een andere kabelaanbieder, en dat mag natuurlijk niet gebeuren, laten we wel wezen) en hen talloze brieven geschreven met mijn klacht over hun 0906 nummer beleid, waarop steevast gereageerd wordt met de melding dat ze mijn brief "voor kennisgeving aannemen" en bij hun vorige standpunt blijven. Ik overweeg om hun facturen voortaan maar "voor kennisgeving aan te nemen".

Nu heb ik dus anderhalve maand internet via adsl van KPN, een stuk langzamer dan de 12MB/s die ik had bij UPC want ik woon 6 km van de adsl centrale - en de 8MB/s die ik had gewild kon niet, mijn lijn blijkt maximaal geschikt voor 6MB/s. Toen ik daarover KPN opbelde bleek echter het verschil: netjes een coulancefactuur van -50 Euro, downgrade van abonnement, en daarbovenop nog teruggave van het verschil aan teveel betaalde abonnementskosten tussen het duurdere snelle en het langzamere goedkopere abonnement.

Nu ben ik tevreden met mijn 3MB/s, ik kan er prima mee skypen en radio luisteren. En ik ben blij om klant te zijn bij KPN, een provider die klachten serieus neemt!

Coulance bij KPN = geld terug. De ervaring leert dat coulance bij UPC = 3 maanden gratis van hetgeen waar je vanaf wilt.

Gesloten