De GSM die mij door Telfort begin oktober was toegestuurd omdat ik een nieuw abonnement had afgesloten, had een verbroken verzegeling. De fabrikant (Samsung) heeft op beide zegels de tekst gezet: DO NOT ACCEPT IF SEAL IS BROKEN.
Op mijn email berichtje aan Telfort klantenservice met de vraag hoe verder te handelen (ik accepteer de GSM immers niet met een verbroken verzegeling, zoals de fabrikant mij maant), krijg ik niet een adres om het naartoe te sturen, maar de reactie: “u heeft getekend, dus u accepteert de inhoud. En als u dat niet doet, had u dat moeten bedenken voordat u tekende.”
Omdat de verpakking van Telfort zelf intact was, concludeer ik dat Telfort bij verzendklaar maken niet heeft opgelet. Kan gebeuren, toch?
Dit nog eens uitgelegd, en ook dat ik niet door de buitenste verpakking kan heenkijken om de binnenste te zien met die verbroken zegels.
Maar om dan tot drie keer toe, plus nog een keer in mijn door Telfort niet geaccepteerde retourzending, de redenering terug te krijgen: “getekend is geaccepteerd”, is toch echt iets waar je broek van afzakt.
TNT Post bevestigde mij (en dat heb ik Telfort ook per email laten weten) dat de ontvanger van een pakket het mag aanpakken (en dus de inhoud controleren) NADAT hij/zij getekend heeft voor ontvangst. En Telfort maakt daar maar eventjes: “getekend voor akkoord” van.
Ook de klantenservice van Samsung was niet blij met mijn informatie over hoe Telfort met hun producten omgaat.
Uiteindelijk naar een Telfort winkel gegaan: die kon mij niet helpen, omdat het toestel niet daar in de winkel was gekocht! Alsof Telfort aan de telefoon of via internet een heel ander bedrijf is dan Telfort achter een balie!
Maar goed: een adres gekregen van de Telfort klantenservice (Postbus 512, 2400 AM Alphen aan de Rijn) en daar het toestel, de geprinte correspondentie met hun collega’s bij de email-dienst, en een begeleidende boze brief naartoe gestuurd.
Dat is nu meer dan 3 weken geleden, ik ga nu de hele boel nog eens een keertje faxen... (020 2005445)
Ze zullen toch wel een keer reageren? En mij eindelijk een echt nieuwe, onaangetaste GSM sturen?
Toch?