LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D-reizen neemt geen verantwoording voor fouten van personeel

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Robin12345
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 aug 2008 07:21

D-reizen neemt geen verantwoording voor fouten van personeel

Ongelezen bericht door Robin12345 »

Als je bij d-reizen een prijsopgave/offerte vraagt dan wordt dit gedaan door het aanwezige personeel in het filiaal.
In deze prijsopave/offerte moeten alle kosten worden vermeld. Als het personeel fouten maakt en hierdoor de kosten achteraf stijgen doordat men dingen is vergeten. Doet d-reizen niets aan coulance naar de consument toe. Men doet gewoon niets.

Op de prijsopgave/offerte staat niet de de opgave vrijblijvend is dan wel kan veranderen.

D-reizen heeft zelf geen eigen algemenen voorwaarden. Men verwijst naar de ANVR. Als het niet onder de ANVR valt dan heb je pech bij D-reizen.
Blijkbaar weet men bij d-reizen niet dat men dan automatische terug op het Burgelijk Wetboek consumentenrecht.

Door de buitensporige verhoging door d-reizen werden wij genoodzaakt naar een ander reisburo te gaan. Hier werden de kosten nog hoger door dat we in een ander vliegklasse komen te zitten.

Wij hebben via een advocaat D-reizen aansprakelijk gesteld voor alle kosten die wij hierdoor oplopen.


Een tip voor een ieder als je op reis wilt. Zet de reis in optie. Mocht er hierna veranderingen optreden in de reissom. Dan hebben de reisburo's 8 uren de tijd om je hiervan op de hoogte te stellen. Doen zij dit niet dan kunnen zij de kosten niet doorberekenen. Zie ANVR reis voorwaarden.

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: D-reizen neemt geen verantwoording voor fouten van personeel

Ongelezen bericht door RobbieP »

Op de prijsopgave/offerte staat niet de de opgave vrijblijvend is
een prijsopgave/offerte is altijd vrijblijvend, u heeft dan toch nog niks getekend?
Door de buitensporige verhoging door d-reizen werden wij genoodzaakt naar een ander reisburo te gaan. Hier werden de kosten nog hoger door dat we in een ander vliegklasse komen te zitten.
waarom werd u "genoodzaakt" om naar een ander reisbureau te gaan, om er daar achter te komen dat de reis intussen nog duurder was geworden? Waarom bent u toen niet teruggegaan naar D-reizen als die nog steeds de goedkoopste was? De rechter zal die meerprijs bij het andere reisbureau echt niet laten vergoeden. Hooguit de vergeten kosten die er bij dreizen later nog bijgekomen zijn maar dat zal van de kwestie afhangen. Wat voor soort kosten/toeslagen waren ze eigenlijk vergeten?

Robin12345
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 aug 2008 07:21

Re: D-reizen neemt geen verantwoording voor fouten van personeel

Ongelezen bericht door Robin12345 »

Helaas voor u maar een offerte / prijsopgave is wel degelijk rechtsgeldig. U zou het NBW er op na kunnen kijken voordat u een uitspraak doet.

De noodzaak dat er met D-reizen niet te communiceren viel.
De hogere kosten andere vluchtklasse. En ja deze kosten worden wel toegekend door een rechter. Hier is al voldoende jurisprudentie over.

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: D-reizen neemt geen verantwoording voor fouten van personeel

Ongelezen bericht door RobbieP »

niet helaas voor mij maar helaas voor u.
Laatst gewijzigd door RobbieP op 30 nov 2008 01:12, 1 keer totaal gewijzigd.

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: D-reizen neemt geen verantwoording voor fouten van personeel

Ongelezen bericht door RobbieP »

D-reizen zuigt trouwens

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: D-reizen neemt geen verantwoording voor fouten van personeel

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

Dus, als ik het goed begrijp had D-Reizen de reis moeten leveren voor de prijs die men opgegeven of wellicht opgeschreven had? Ik denk (maar ik heb er dan ook geen verstand van) van niet want u geeft niet aan hoeveel tijd er verstreken is tussen de prijsopgave en de daadwerkelijke boeking.

Het kan namelijk heel goed zijn dat er in de tussenliggende tijdspanne iets gewijzigd is en vandaar dat reisorganisaties ook keurig aangeven dat het om een vrijblijvend aanbod gaat. Anders gezegd, men geeft weliswaar een prijs op (in dit geval heeft het reisburo dat gedaan) maar men heeft geen verplichting tot levering zolang er geen formele overeenkomst is.

In uw geval: er is u een aanbod gedaan maar u heeft niet direct toegehapt. Had u dit wel gedaan (bijvoorbeeld door middel van een optie) dan was er een overeenkomst gesloten en had men inderdaad een wijziging in prijs aan u voor moeten leggen. In dit specifieke geval echter is er geen sprake van een leveringsverplichting (tusentijds zou de reis ook volgeboekt kunnen zijn; vandaar dit expliciete en rechtsgeldige voorbehoud); ik ben dan ook zeer benieuwd wat de rechter hierover zal zeggen. Ik neem aan dat u dat wel even laat weten?

dt_willemse
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2008 16:31

Re: D-reizen neemt geen verantwoording voor fouten van personeel

Ongelezen bericht door dt_willemse »

Klopt helemaal. Heb een soort gelijk iets mee gemaakt. Het personeel van D-reizen heeft mij hele andere informatie verschaft over een reis naar Parijs. D-Reizen heeft mij verteld per bus te reizen, en wel op de heenreis, in de ochtend, zodat we de hele middag Parijs hadden, en terug in de avond, zodat wij ook hier nog een vrije middag hadden. Dit was beide niet het geval. Op de heenreis hebben we zelfs na één uur rijden, 1 uur en 45 min. verplicht moeten pauzeren omdat de chauffeur een "bakkie" moest doen.

Ook was mij niet verteld dat er een nationale feestdag was in de periode dat ik in Parijs zou zijn. Uiteindelijk bleek dat er een hele hoop winkels gesloten waren, en dus eigenlijk een middag weinig te beleven viel.


Na een klacht ingediend te hebben werd ik afgescheept dat dit nooit het geval zou kunnen zijn, om in de middag aan te komen in Parijs. Dit lukt inderdaad niet als er na één uur reizen (dus nog voor de Belgische grens!!) een pauze in te lassen van 1 3/4 uur!

Met de klacht dat niet alle informatie juist verschaft was werd ik afgescheept met, "Hier zou je geen last van moeten hebben, omdat alle toeristische trekpleisters gewoon open zouden moeten zijn". Mijn eigen ervaring heeft dat anders bijgewoond, met name wanneer ik lekker wilde gaan shoppen!

Het gaat hier dus ook om gebreken bij het personeel.

Wellicht gaat het hier om een wat kleiner bedrag, maar dat neemt niet weg dat D-Reizen slecht met zijn klanten om gaat. Evenals bij Robin12345.

Maar ik laat het er niet bij zitten. Ze verdienen al genoeg aan ons.

Ik wens Robin nog veel Success

Gesloten