LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boatian scooter

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
djkara
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2008 16:35

Re: Boatian scooter

Ongelezen bericht door djkara »

29-10-2007 heb ik een scooter gekocht bij Luuko scooters, Scooter heet Luuko sport (Luuko scooter wordt ook door boatian gemaakt ). Al vanaf het begin had ik al problemen. Eigenlijk wou ik zo een scooter niet kopen maar er stond RDW erkend, dus ik had mn vertrouwen. Al vanaf de eerste dag had ik problemen. Heel veel moeite met starten, losse schroeven overal, losse uitlaat, piepende remmen, Stotteren, benzinedop stuk, speling aan de stuur, lekke band, stukke v-snaar etc etc. Maar omdat de scooter nog niet eens 1 jaar oud is dacht ik dat ik nog garantie had, maar nee hoor alles wat stuk was moest ik zelf betalen omdat er bij 4000 kilometer geen onderhoud is gebeurt. Bij 1000 kilometer ( 100 euro, kosten onderhoud ) is er al een onderhoud verricht maar heb die problemen altijd al gehad, daarna ook. Met andere woorden mijn garantie van 1 jaar komt te vervallen omdat er geen onderhoud is gebeurd bij 4000 kilometer ( 200 euro kosten onderhoud ) vervalt mijn garantie zei luuko scooters. Dus heb ik een klacht ingediend bij www.consuwijzer.nl Dat is een web site van de overheid, en die kijken of er iets moet gebeuren. Meerder mensen hebben al een klacht ingediend over Luuko scooters maar hoe meer hoe sneller zei consuwijzer tegen mij.

Met vriendelijk groet Kara

mathie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2008 18:11

Re: Boatian scooter

Ongelezen bericht door mathie »

ik heb een nieuwe boatian hero gekocht en naar 8 maanden ben ik door het frame gezakt gewoon door midden gebroken wie heeft nog problemen er mee

stip57
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2006 21:11

Re: Boatian scooter

Ongelezen bericht door stip57 »

ik rijd sinds 4 dagen een agm sport kan er nog niet zoveel over zeggen maar tot op heden rijd het goed, alleen ik heb een vraagje in mijn rechter cockpit bij de benzine meter staat bovenin een symbool met mobiele telefoon deze brand af en toe en gaat weer uit kan iemand mij vertellen wat dat precies inhoud graag reactie dank u wel. heb geen nederlandse handleiding dus het word moeilijk voor mij

mathie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2008 18:11

Re: Boatian scooter

Ongelezen bericht door mathie »

hoi ik denk dat het te maken heeft dat dan een bericht krijgt op je mobielen telefoon dat je zo kan zien als je telefoon krijgt

mathie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2008 18:11

Re: Boatian scooter

Ongelezen bericht door mathie »

mijn scooter is momenteel 8 maanden oud sinds de eerste dag al heel veel problemen mee gehad standaard stuk starters relaix stuk zekeringen die stuk sprongen accu die lekte koppeling die uit een spatte kappen scheuren af en nog veel meer dingen en nu naar 8 maanden scheurde het frame door midden
ik vraag me af hoe zo scooters op de weg mogen hier in nederland
en verder een dealer die er geen verstand van heeft die zich nergens iets van aan trekt als je die telefonisch belt kwak hij de haak op de tele foon waarom kan zo iets in nederland

ongelukkigescooterrijder
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2008 21:28

Re: Boatian scooter

Ongelezen bericht door ongelukkigescooterrijder »

ook ik ben erin getrapt door een boatian rocky te kopen,
het begon naar een paar dagen al dat ie geen worst van tafel trok.
terug naar de dealer ( 50 km) en daar hebben ze gezegd de motor moet nog wakker worden maar voor de zekerheid gooien we er andere rollers in.
nou ok hij liep iets vlotter naar z'n top van zeker 38 ( voor een brommer hé!!!)
na 200 km geen verlichting meer, na 900 de aandrijfriem dwars doormidden.
tevens de koppeling daardoor beschadigd.
dealer gebeld, antwoord: geen garantie op draaiende en slijtende delen.
mijn inziens draait die garantie overal onderuit want de garantie had z'n beperkingen namelijk:
geen banden, geen zadel geen kappen geen lampjes geen accu en toen kwam het geen draaiende delen.
IS ER IEMAND IN NEDERLAND DIE MIJ KAN VERTELLEN WAT ER OP DIE BROMMER ZIT WAT NIET IN HET BOVENGENOEMDE VALT???
What in the name.
nu komt gekste in mijn verhaal,
2300 km gelopen bromer totaal dood.
terug naar de dealer, weer die 50 km he.
ondertussen al weet ik het hoevaak een aanhanger moeten huren.
nu is ie terug naar een ( weet echt niet welke want iedereen mag die krengen verkopen) importeur en nu krijgen hun hem ook niet gemaakt maar ze hebben een aanbod dat ik niet af zou kunnen slaan...
voor maar liefst 250 euro ex btw krijg ik een nieuwe,
denk maar niet dat ik daarmee accoord ga.
de dealer begint nu ook moeilijk te doen want ik vroeg hem laat maar een ander ( goedkoper) type komen, ik zal 100 euro bijleggen en neem bij jou een tweedehandse twee takt mee...
ook dit hoort niet tot mijn mogelijkheden.
kortom boatian heeft mij dood ongelukkig gemaakt en er is geen instantie waar je bij aan kunt kloppen...
mensen zint eer ge begint en laat die boatians mooi in de winkel staan daar zien ze er leuk uit...

mathie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2008 18:11

Re: Boatian scooter

Ongelezen bericht door mathie »

ik wil hier nog op regeren
we zijn zelfs bij een advokaat geweest voor het gescheurde frame
maar zij konden ook niks doen omdat we 7000 km hadden gereden en dan vervalt hier in nederland de garantie dus een brommer van 8 maanden is niks meer waard
dus hebben we maar besloten om het zelf te lassen en te verstevigen want dat was slecht gebeurt van af de fabriek

daarom laat de die chinese brommers staan in de winkel en een goede dealer zoeken

gbw
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2008 19:01

Re: Boatian scooter

Ongelezen bericht door gbw »

nou wij zijn er ook in getrapt een scooter van het merk boatian.
bij henk ven der wal,nx anders dan ellende dan doet dit het weer
niet dan is dat weer niet goed is nou al heel vaak er geweest voor
reparatie en nog mankeert er telkens weer wat aan.
wij willen hem wel inruilen voor een echt goeie scooter nooit weer zo´n
buitendeur merk.

ongelukkigescooterrijder
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2008 21:28

Re: Boatian scooter

Ongelezen bericht door ongelukkigescooterrijder »

:lol: eindelijk ik ben van m'n baotian af.
heeft me uiteindelijk veel geld gekost.
ik zou als vervanging van m'n rocky een speedy krijgen.
eenmaal bij die oplichter aangekomen stond daar een foei lelijk piep klein scootertje voor me. hij zei vol trots kijk daar staat ie.
ik vroeg hem wat ik kreeg als ik het ding liet staan en dat was 525 euro.
even een rekensom
7 maanden geleden een rocky gekocht voor 1275
23oo km verder brommer naar de frot en 525 voor terug gekregen.
kosten ( afschrijving per kilometer) 0,30 cent!!!!!!!!!!
maar goed ik ben van die chinees af, een dure les maar wel een goede,
mensen trek hier lering uit!!!
nu ga ik een lekker oud honda mt-tje kopen, die gekke dingen liepen twintig jaar geleden en nu nog...
zat eerst te overwegen een aprilia derbi of yamaha crosser te leasen maar ik probeer het eerst maar even met een waardevast honda-tje...
boatian rijders succes dermee!!! ik hoop voor jullie dat je er betere ervaringen mee hebt dan ik.

dufty
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2009 14:40

Re: Boatian scooter

Ongelezen bericht door dufty »

Ook wij hebben in augustus een boatian gekocht (bij scootxtrem in sittard). Eerst een speedy, maar die moest meteen in de reparatie omdat ie maar 20 km/u reed ipv 45. Na een week kregen we hem eindelijk terug, maar er mankeerde nog iets in dus omgeruild voor een rocky. Deze is nu al aan het roesten aan de aantraphendel. Verder trilt ie erg onder het rijden, maakt veel lawaai en piept enorm bij het remmen. De hele buurt weet wanneer ik met mijn rocky wegrijdt thuis.
Service krijgen we ook niet bij de zaak waar we hem gekocht hebben. En bijna alle scooterhandelaren in de buurt willen hem niet in onderhoud nemen. :evil:

ramona&eef
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2009 19:17

Re: Boatian scooter

Ongelezen bericht door ramona&eef »

hallo,
ik heb een boation bt49qt-12 snorscooter.
op de scooter staat zedka is dat het type ofzo?
de scooter is uit 2007 en heb er nog helemaal geen problemen mee gehad.
ik lees hier allemaal slechte dingen over de scooter, mischien dat ik dan gewoon heel veel geluk heb :o

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2009 14:05

Re: Boatian scooter

Ongelezen bericht door [email protected] »

Hallo allemaal,

sinds enkele weken ben ik de (minder trotse) eigenaar van een Boatian F3.
Helaas kwam ik na de eerste beste regen erachter dat de meters niet waterdicht waren. Daarnaast zit het stuur een beetje los? (en 1 knipperlicht hadden ze niet ingezet)

Hebben jullie deze problemen ook ondervonden. En valt zo'n lekkage onder de garantieregeling. Ik wordt niet echt geholpen door de dealer, volgende week ga ik langs. Als ze niets aan de meters willen doen, wil ik aangifte doen c.q. een procesverbaal starten. Heeft dit allemaal zin?

Thanks.

Mvrg. Ebulvakt

btimm
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2009 23:15

Re: Boatian scooter

Ongelezen bericht door btimm »

voor mijn zoon 5 maanden geleden een boatian tiger gekocht . perfect viertakt 4 klepper geen problemen heeft 3000 km gedraait ook zeer zuinig.
hier voor een 2e hands Yamaha aerox gehad nou dit was pas elende wat een *** scooter heel mooi om te zien maar wat een elende met die 2 taktmotoren
dan weer een zuiger dan weer de cilinder , allemaal technieken die al verouderd zijn , nooit meer , nee hoor dan maar een boatian 4 takt veel moderner dan al die 2 takten.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Boatian scooter

Ongelezen bericht door Ulbe »

Zelf bekruipt me het gevoel dat je zoon een kat in de zak had gekocht met die Yamaha Aerox,

Zeer waarschijnlijk is hier door de eerste eigenaar flink in gesleuteld om de 100 km/uur te halen!,

Andere cilinder, andere zuiger, een flinke carburateur, en ga maar door, en als de scooter dat eenmaal rijdt, draait die motor misschien wel 13.000 toeren of meer op topsnelheid, er komt ruimte op de onderdelen, en dan wordt de scooter snel door verkocht, want alles is versleten!, :(

Uw zoon is daar het slachtoffer van geworden!, :(

De Yamaha motoren zijn zeer degelijk en goed ontworpen voor jarenlang probleemloos gebruik, maar als er aan geknoeid wordt kan alles kapot gaan door overbelasting,

Hopende dat hij met deze Boatian een hoop plezier kan rijden, :P

4 takt is minder fel dan de oude 2 takt, maar een stuk stiller en schoner!, :P

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

cjsiku
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2009 20:17

Re: Boatian scooter

Ongelezen bericht door cjsiku »

Yamaha Aerox'en zijn ***** dingen, zijn leuk als ze standaard zijn maar als je de begrenzer eraf haalt begint de ellende... Koop dan een Runner of NRG, zijn beresterke blokken en blijven gaan... Heb een Piaggio NRG gehad en die heeft me in 30.000 km 1 keer laten staan, en dat was omdat de bougies nat waren geworden... En die heeft altijd al 85 gelopen :roll:

ekmmut
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 aug 2009 02:55

Re: Boatian scooter

Ongelezen bericht door ekmmut »

Best mensen.

Laat het nou eens duidelijk zijn.
Alle hierboven genoemde probl over luuko en alle andere onbekende chineese scooter merken.
Jullie hebben nu toch wel kunnen merken dat dit rotzooi is.
Zelf spreek ik ook uit eigen ervaring.
Deze mensen willen alleen geld verdienen en geen service verlenen.
Ook is het vaak moeilijk om iets tegen deze container-cowboys te ondernemen.

Geef liever iets meer uit en koop een goede scooter bij een goede dealer.

Jullie zijn gewaarschuwd.

Gesloten