LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubbel aangeslagen voor 2007

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Gizmo666
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 dec 2008 20:44

Re: Dubbel aangeslagen voor 2007

Ongelezen bericht door Gizmo666 »

Wie is hier nu niet volwassen en leest niet verder dan haar neus lang is?

Dat bedoel ik dus met Hypokriet.

En reageer zoveel als je wilt...ik heb een brede rug.

Bey Bey

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Dubbel aangeslagen voor 2007

Ongelezen bericht door loesjes »

Is goed hoor...en gaat u maar fijn alle puntjes op de I zetten..

Ik weet hoe het zit en als een ander daar problemen mee heeft..so be it!!!

Have a Nice Life...

Ik ben niet onder de indruk van uw uitlatingen maarre u vertelt mij in zekere zin wel degelijk hoe ik mijn leven moet leven.

Hoezo Hypokriet?
kunnen we elkaar de hand schudden, want ik ben niet onder de indruk van uw geklaag,

En ik heb er al helemaal geen problemen mee dat mensen zoals u gewoon worden aangeslagen....
Het is gewoon elke keer hetzelfde; U mag fouten maken, U mag onterecht 2 jaar lang geld ontvangen, geld dat niet voor U is en wat door elke belastingbetaler moet worden opgehoest, maar owee als U daar op wordt afgesproken, dan gaan we huilen

en als U dan wordt aangesproken door een mede belastingbetaler die het gewoon terecht vindt dat U terug moet betalen, dan haalt U er van alles bij wat totaal niets met de zaak te maken heeft. u moeilijke leven, U weinige kennis van belasting, toeslagen die bij een ander fout zijn gegaan,

Gek nogmaals dat U wel de alleenstaande korting kon aanvragen.......
maar dat is meestal zo he.... als we het maar krijgen, dan kunnen we alles wel lezen. maar owee als we moeten betalen..... dan hebben we ineens allemaal grote problemen

Ik ben klaar met U maar ik denk dat ik menig topic lezer wel heb kunnen overtuigen dat Uw verhaal gewoon een zielige klaagzang is en vandaar dat ik heb gereageerd.

Gizmo666
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 dec 2008 20:44

Re: Dubbel aangeslagen voor 2007

Ongelezen bericht door Gizmo666 »

Get a Life...word het niet eens tijd dat u wat meer vertier gaat zoeken buiten? IPV mensen de les te lezen...zeer waarschijnlijk doet u dit in u dagelijks leven ook? :lol: Vandaar dat u zich schuil houd achter een pc.
En ik denk dat menig topiclezer het ook met mij eens is dat u een beetje te ver gaat met uw uitlatingen.
En hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik van de gemeente dit moest aanvragen?
En hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik dit gewoonweg vergeten ben om na te kijken en ik het ook niet expres zo gelaten heb?
Daarom zei ik daarstraks al...leer eens lezen.
Ga daarna pas blaaskaken.

En Even Voor De Duidelijkheid....IK BEN OOK HELEMAAL KLAAR MET U...

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Dubbel aangeslagen voor 2007

Ongelezen bericht door loesjes »

ja hoor natuurlijk lees ik mensen de les en verschuil ik me achter de pc.... moeilijk he gizmo gewoon normaal te reageren....zegt genoeg over u..... ik ga daar verder ook maar niet op in.

Mijn vertier meer buiten zoeken??? ik wou dat ik het kon... maar helaas moet elke dag werken voor mijn centjes, weinig mogelijkheid om buiten te komen.
mijn tip aan U om misschien iets minder buiten om te dwalen en gewoon je post van de belastingdienst te lezen als die binnenkomt. dit had u probleem kunnen voorkomen en daarmee een hele klaagzang minder...

nog even inhoudelijk op uw bericht voor zover dit mogelijk is.

Maakt niet uit van wie U het moest aanvragen, U kon en heeft het gedaan daar gaat het om.

NU bent U het weer vergeten, daarvoor lag het aan uw onkunde en aan uw persoonlijke omstandigheden, het maakt allemaal niet uit. het feit blijft gewoon hetzelfde ..namelijk dat U iets heeft gekregen waar u geen recht op had en wat u nu moet terug betalen. U hoort mij nergens zeggen, dat U het express hebt gedaan.

U hoort mij alleen maar zeggen dat U niet de schuld bij een ander neer moet leggen.

ik moet niet leren lezen, u moet leren lezen dan was namelijk deze hele discussie niet nodig geweest en had u gewoon uw aanslag gelezen en op tijd kunnen corrigeren....

blaaskaken laat ik aan u over, maar dat kan ook menigeen terug lezen in uw berichtjes.

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: Dubbel aangeslagen voor 2007

Ongelezen bericht door glith »

Loesjes, je kan nu wel mensen aanvallen maar als je mijn topic over de belasting doorlees zet ik hier toch wel vraagtekens bij.
Gizmo heeft haar fout toegegeven, in mijn geval ben ik al jaren en maanden bezig wat raad je mij dan aan :wink:

In mijn ogen zou er een afdeling MOETEN zijn waar kundige mensen werken die jouw persoonlijk ff begeleiden, ik heb zelf gevraagd aan de Mr daar of dat kon, maar dat kon niet ben nu weken aan het heen en weer bellen faxen schrijven enz enz..

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Dubbel aangeslagen voor 2007

Ongelezen bericht door loesjes »

glith, dus doordat jij problemen hebt met de belastingdienst mag ik niet meer mijn mening zeggen over gizmo haar situatie?

Gizmo geeft inderdaad haar fout wel toe, maar geeft daarnaast ook de belastingdienst de schuld en dat bestrijd ik gewoon in haar situatie zoals ze die heeft weergegeven.

ik zou eerst jouw topic moeten lezen om inhoudelijk te kunnen reageren op jouw situatie. maar daar gaat het in dit topic toch neit over?

daarnaast wil ik even opmerken, dat je gewoon hulp kunt vragen bij het invullen van de voorlopige teruggaaf, het samen doorlopen van een aanslag of alles wat er staat juist is met de huidige situatie en ook om je te adviseren daar waar je eventueel correcties moet aanbrengen.

dit kan bij de belastingdienst aan de balie, via de belastingtelefoon, via adviesbureau's via diverse organisaties zoals fnv ouderenbond en ook via de speciale hulp posten die er zijn

ER zijn echt wel mensen die je wel willen helpen. Jammer dat je het nog niet zo hebt mogen ervaren.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Dubbel aangeslagen voor 2007

Ongelezen bericht door mattie »

O JA??
En die instanties staan allemaal te popelen om je te helpen??
Waarom ging dat dan bij mij structureel mis?
Ik heb van de belastingdienst,buiten grote bekken,intimidatie nooit enige hulp gehad.
Van de ander instanties trouwens ook niet!
Groeten Mattie

Gizmo666
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 dec 2008 20:44

Re: Dubbel aangeslagen voor 2007

Ongelezen bericht door Gizmo666 »

Mijn vertier meer buiten zoeken??? ik wou dat ik het kon... maar helaas moet elke dag werken voor mijn centjes, weinig mogelijkheid om buiten te komen.
mijn tip aan U om misschien iets minder buiten om te dwalen en gewoon je post van de belastingdienst te lezen als die binnenkomt. dit had u probleem kunnen voorkomen en daarmee een hele klaagzang minder...

nog even inhoudelijk op uw bericht voor zover dit mogelijk is.
Als u denkt dat ik niet werk voor mijn centen heeft u dat goed mis....en dat over idd zogenaamde hulp vragen laat me toch niet lachen.
Als je vraagt ofdat je een afspraak kunt maken om hulp bij het invullen van je aangifte kan dit niet...en ik ben daar niet de enige in die dat ondervonden heeft.
Plus dat ik ook niet de centen heb om een persoon die er wel verstand van heeft het voor me te laten invullen.

Dus nee u zit er toch een beetje naast denk ik.
En ik geloof ook niet dat u weet wat ofdat er in de wereld aan de hand is...kijk eens wat meer om u heen en zie dan dat het hier in Nederland goed fout zit qua hulpverlening!!!

U heeft internet...maak er dan maar eens goed gebruik van zou ik zo zeggen.En lees wat ofdat er allemaal fout gaat bij zeer veel instanties en dus ook de belastingdienst.

Hier laat ik het maar bij want mensen die oogkleppen op hebben en totaal niet willen zien wat of dat er echt in hun eigen land gebeurt is gewoon....tja wat is het eigenlijk :?:
Ach je kunt het vergelijken met de regering...die steken ook hun kop in het zand en denken er aan hoe ze de minima nog minder kunnen toebedelen en hoe ze er zelf nog meer aan over kunnen houden.
Daar word ook totaal niet gekeken wat ofdat er nou werkelijk aan de hand is en nodig is.

O JA??
En die instanties staan allemaal te popelen om je te helpen??
Waarom ging dat dan bij mij structureel mis?
Ik heb van de belastingdienst,buiten grote bekken,intimidatie nooit enige hulp gehad.
Van de ander instanties trouwens ook niet!
Groeten Mattie
Ja Mattie,dat heb jij idd helemaal bij het rechte eind.
Maar ja er zijn nu eenmaal mensen die daar nog nooit tegen aan zijn gelopen,en dus ook niet weten wat echt in de problemen zitten is.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Dubbel aangeslagen voor 2007

Ongelezen bericht door loesjes »

fijn he gizmo dat je weer een handvat hebt waar je aan vast kunt grijpen
nu ligt het weer aan de hulp die er niet is.

o.o.o. continue ligt het bij een ander maar vooral de hand niet in eigen boezem steken.

bah wat heb ik toch een hekel aan dit soort mensen die alleen maar klagen, zeuren en janken.

ik had een vraag over de kinderopvangtoeslag, vanmorgen gebeld met de belastingtelefoon en keurig netjes te woord gestaan en me vraag beantwoord gekregen. Nee het antwoord wat ik kreeg was niet het antwoord wat ik graag wou hebben, nee ik kan niet met terugwerkende kracht kinderopvangtoeslag vragen, he jammer, maar ze hebben me vraag wel keurig netjes beantwoord. en ik ben zelf in gebreke gebleven om het niet tijdig genoeg aan te vragen. Nou kan ik de belastingdienst natuurlijk de schuld geven, want zij hadden toch moeten zien dat ik een kind heb en dat ik werk, en dat ik dus oppas nodig zou moeten hebben
maar ik vind het gewoon dat ik zelf niet slim ben geweest, k*t kl*te maar het ligt hem bij me zelf snapt U. en ik zou het niet in mijn hoofd halen hier een ander de schuld van geven. die fase heb ik namelijk op de kleuterschool wel afgerond.

Maar goed hoe je het ook went of keert , je zal altijd jankers en zeurders houden,

Als je Nederland zo k*t land vind, en alle overheden kunt uitspugen ga dan lekker verkassen naar een ander land dan kom je er wel achter dat het allemaal nog niet zo slecht hier is of was.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Dubbel aangeslagen voor 2007

Ongelezen bericht door mattie »

Beste Loesjes.
Ik vind dat u wel erg kort door de bocht gaat met uw oordelen.
Jankers Zeurders??
Als ik de belasting bel met een gewone vraag,krijg ik ook gewoon antwoord hoor.
Het gaat er om waneer je een echt probleem hebt,nu ik kan u verzekeren,dan heb je ook echt een probleem.

Waneer bv, iemand 55% tot 65% afgekeurd ivm suikerziekte en andere problemen een nieuwe diagnose krijgt,Vasculaire Dementie(53 jaar oud)
En met terugwerkende kracht voor 100% afgekeurd word,dan begint de chaos machine te draaien.

Het UWV kan de juiste uikering niet voor elkaar krijgen,de ene maand klein beetje geld de andere iets meer,terugbetaling 1 jaar van WAO gat.
De belasting die(waarschijnlijk?)denkt wat een rare toestanden,die gaan we het vuur eens flink aan de schenen leggen.

Je krijgt idioot hoge belastingaanslagen,terwijl je nog € 40 per week hebt om rond te komen met 2 personen(ook voor dus iemand met bijzondere ziektekosten)
Afspraak met belasting gemaakt,in het hokje met een of andere l..die je de huid volscheld,en met de vuist op tafel geld eist.
Geen zinnig woord me te wisselen.
Het UWV met de grote betonmuur waar je niet doorheen raakt,het WAO gat met internet problemen die meer dan een jaar geduurd hebben(smoesjes)
Brieven die nooit aankomen,alleen aangetekende die vervolgens weer zoekraken.etc etc.....

Je zoekt hulp.bij de huisarts,maatschappelijk werk,daar mag ik vertellen hoe erg het allemaal is,maar verder kunnen ze jammer genoeg niets voor je betekenen.
Lid van de gehandicapten organisatie,geld binnen(zoek het verder maar uit)
FNV,40 jaar lid,ja wij kunnen er ook niet doorkomen sorry!

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Dubbel aangeslagen voor 2007

Ongelezen bericht door mattie »

Alles is geprobeert,maar niemand geeft thuis.
Dit is mij en mijn man overkomen.
Hoe wij er uiteindelijk zijn uitgekomen,hebben wij te danken aan iemand die ons er onderdoor zag gaan,en zich in onze zaak heeft vastgebeten(gewoon een van de buren,die hier verstand van had)
Diegene is hier meer dan een jaar meer bezig geweest,Ambtelijke molens malen heeeeel langzaam he.
Tja eigen schuld? Had mijn man maar geen vasculaire dementie moeten krijgen.
Dat is dan ook alle schuld die wij hieraan hadden.

Dus praat me niet van instanties,met ziekte en een probleem in dit land tegenwoordig,ben je vogelvrij!
En weg gaan is dan ook niet zo eenvoudig,want geloof me,als het kon was ik hier al lang weggeweest.

En als je dan begrip voor je probleem vraagt,ben jeeen zeurderd en een jankerd(dat heb ik ook veelvulig gehoord hoor)
Nederland is verhard,er is geen mededogen meer.
Maar door al deze verharding,word je dat zelf ook wel,het raakt je niet meer.
Groeten Mattie

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Dubbel aangeslagen voor 2007

Ongelezen bericht door SJZ »

er is geen mededogen meer
toch wel, er zijn kennelijk buren die elkaar helpen ...

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Dubbel aangeslagen voor 2007

Ongelezen bericht door mattie »

SJZ.
OK,dat is waar(gelukkig maar)
Maar niet iedereen zal dat geluk hebben.
Dan ben je toch maar mooi aan de grillen van dit soort instanties overgeleverd.
Ik ken zat hele trieste gevallen(kom je mee in aanraking als je zelf in die positie zit)
Groeten Mattie

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Dubbel aangeslagen voor 2007

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 03 Dec 2008 11:06 door loesjes

ik had een vraag over de kinderopvangtoeslag, vanmorgen gebeld met de belastingtelefoon en keurig netjes te woord gestaan en me vraag beantwoord gekregen. Nee het antwoord wat ik kreeg was niet het antwoord wat ik graag wou hebben, nee ik kan niet met terugwerkende kracht kinderopvangtoeslag vragen, he jammer, maar ze hebben me vraag wel keurig netjes beantwoord. en ik ben zelf in gebreke gebleven om het niet tijdig genoeg aan te vragen.
Dit wordt weliswaar een beetje off-topic, maar goed. Andere posters, waaronder TS, hebben hier blijkbaar ook geen problemen mee. Natuurlijk gaat er een heleboel fout bij o.a. de Belastingdienst. Het feit blijft dat TS onterecht "alleenstaande ouderkorting" heeft ontvangen en dat dit nu terugbetaald moet worden. Het is niet relevant wiens fout dit oorspronkelijk was. Naar mijn en jouw mening ligt de verantwoordelijkheid bij TS. Die heeft tenslotte (al dan niet op advies van derden) de aanvraag tot alleenstaande ouderkorting zelf ingediend. Maar dit terzijde. Laat ik nu eindelijk eens reageren op de door mij ge-quote tekst hierboven.

Als het over de Kinderopvangtoeslag over het jaar 2008 gaat heeft de medewerker van de Belastingtelefoon je verkeerde informatie gegeven. Je kan wel degelijk Kinderopvangtoeslag over 2008 achteraf aanvragen. Dit kan tot 1 april 2009:
Tot wanneer kan ik kinderopvangtoeslag 2008 aanvragen

Kinderopvangtoeslag voor 2008 kunt u uiterlijk tot 1 april 2009 aanvragen. Soms hebt u langer de tijd. Bijvoorbeeld als u of uw toeslagpartner uitstel heeft voor de aangifte inkomstenbelasting 2008. Dan hebt u ook uitstel voor het aanvragen van een toeslag. U kunt dan nog kinderopvangtoeslag 2008 aanvragen tot de datum waarop uw uitstel afloopt.

Twijfelt u of u nog op tijd bent met uw aanvraag? Vraag de kinderopvangtoeslag dan toch aan. Wij beoordelen dan of uw aanvraag op tijd is.
http://www.toeslagen.nl/particulier/kin ... ragen.html
Als het inderdaad over het jaar 2008 gaat, gewoon d.m.v. het aanvraag programmaatje de toeslag aanvragen zou ik zeggen (zie de link hierboven).

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Dubbel aangeslagen voor 2007

Ongelezen bericht door loesjes »

he dank je wel, hier ben ik bijzonder blij mee, ik ga er direct mee aan de slag.

Gesloten