LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso van Universal Inkasso B.V

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
six0303
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:23

Incasso van Universal Inkasso B.V

Ongelezen bericht door six0303 »

Vandaag een brief ontvangen van Universal Inkasso B.V met een vordering van Amazon.com B.V voor een bedrag van 739,38.

Nu wil het geval dat ik nog nooit van Amazon.com heb gehoord laat staan er iets besteld heb.

Ik word nu in de gelegenheid gesteld om in maandelijkse termijnen te betalen en of ik mijn rekeningnummer wil doorgeven zodat dit met een automatisch incasso afgeschreven kan worden.

De brief heeft geen bedrijfslogo, en heeft geen adres maar een postbus. Verder ziet de brief er nogal onproffesioneel uit.
Er kan overigens wel gebeld worden met een 0900 nummer en toestel a 80ct/min, met een max tot 40 euro.
Heb nu ook Amazon.com gemaild, maar heb hier nog niets van gehoord.

Mijn vraag komt dit iemand bekend voor? of heeft men hier eerder iets van gehoord?

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Incasso van Universal Inkasso B.V

Ongelezen bericht door Cesar »

Amazon.com, de Internetboekhandel; Een kleine boekwinkel met drie miljoen titels

Ook Bol.com handelt met bovengenoemd bedrijf.

Heeft iemand niet duidelijk zijn bankrekeningnummer opgeschreven en wordt jij nu belast met de facturen.

Ik zou een nette brief schrijven dat er een misverstand is opgetreden en dat jij geen zaken doet met hun.

Dit gebeurd wel meer daar er geen controle is tussen naam en rekening.

De banken wachten alleen het moment af dat de klant gaat klagen voordat men actie onderneemt.

six0303
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:23

Re: Incasso van Universal Inkasso B.V

Ongelezen bericht door six0303 »

Hoi Cesar,

Bedankt voor je reactie. Begrijp ik het goed dat je voorstelt om een brief te schrijven naar het inkasso buro met het vage postbusnummer?
En zou iemand dus mijn naam gebruikt hebben? Er is niets afgeschreven van mijn rekening, en hun vragen nu juist om mijn reknr.

Groetjes
Bianca

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Incasso van Universal Inkasso B.V

Ongelezen bericht door Cesar »

Je begrijpt me goed.

Dan heb je aan je verplichtingen voldaan.

groetjes,

Cesar

mvdsloot
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2008 13:56

Re: Incasso van Universal Inkasso B.V

Ongelezen bericht door mvdsloot »

Hoi,

Ik heb vandaag precies dezelfde brief gekregen. Ook het bedrag kloptte precies. Ik heb ook nooit wat gekocht bij Amazon.com.

Ik heb wel een dossiernummer erbij. Als die ook hetzelfde is dan is het pure oplichting... wat ik nu ook verwacht trouwens.

zou je me willen mailen? Dan kunnen we kijken of die nummers ook hetzelfde zijn. [email protected]

groetjes

Gesloten