LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Hahahaha,
Belt er zo'n snuiter om mij te matsen met inkooptarieven voor mijn energie.
Ik laat hem netjes zijn A4 helemaal voorlezen, wordt hij toch pissig als ik hem vertel dat ik het toch maar niet doe!
Hahaha, hij dacht echt dat ik zat te twijfelen.
Dus procedure 2 in werking:
Volgende A4 erbij en weer praten als brugman.
Ja mensen, als je wil dat ze je nooit, ik herhaal NOOIT meer terugbellen, dan moet je ze het hele verhaal laten voorlezen.
Je pakt ze namelijk op hun kostbare tijd.
Als iedereen na pakweg 4 minuten ze meldt dat een ECHTE verkoper geen lulverhaaltjes voorleest, maar iets met overtuiging probeert te verkopen!
Reken maar dat die studentjes het rap zat wordt om elke keer hetzelfde verhaaltje HELEMAAL voor te lezen zonder iets te verkopen.
Haha, ik had volgens mij dat gladde marokaantje uit de Tros Radar aflevering over Priority Telecom!!
En hij had hem goed zitten toen ik hem dit allemaal uitlegde!!!
Er kon geen eens een goede avond vanaf
-ET-
Belt er zo'n snuiter om mij te matsen met inkooptarieven voor mijn energie.
Ik laat hem netjes zijn A4 helemaal voorlezen, wordt hij toch pissig als ik hem vertel dat ik het toch maar niet doe!
Hahaha, hij dacht echt dat ik zat te twijfelen.
Dus procedure 2 in werking:
Volgende A4 erbij en weer praten als brugman.
Ja mensen, als je wil dat ze je nooit, ik herhaal NOOIT meer terugbellen, dan moet je ze het hele verhaal laten voorlezen.
Je pakt ze namelijk op hun kostbare tijd.
Als iedereen na pakweg 4 minuten ze meldt dat een ECHTE verkoper geen lulverhaaltjes voorleest, maar iets met overtuiging probeert te verkopen!
Reken maar dat die studentjes het rap zat wordt om elke keer hetzelfde verhaaltje HELEMAAL voor te lezen zonder iets te verkopen.
Haha, ik had volgens mij dat gladde marokaantje uit de Tros Radar aflevering over Priority Telecom!!
En hij had hem goed zitten toen ik hem dit allemaal uitlegde!!!
Er kon geen eens een goede avond vanaf
-ET-
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
mijn vriendin kwam vandaag met een vaag verhaal thuis:
ze was gebeld door een energieboer die claimde dat zij de energie leverden voor nederlandse energieleveranciers.
naam en telefoonnummer hadden ze al, geboortedatum gaf ze nog en rekeningnummer hadden ze alleen nodig om te 'controleren'. die gaf ze natuurlijk niet, maar dat kon gerust want ze belden immers namens nuon.
wat een oplichting. ik kan me best voorstellen dat veel mensen hier in tuinen.
ik hoop dat dit volgend jaar echt over is met de nieuwe telecomwet...
ze was gebeld door een energieboer die claimde dat zij de energie leverden voor nederlandse energieleveranciers.
naam en telefoonnummer hadden ze al, geboortedatum gaf ze nog en rekeningnummer hadden ze alleen nodig om te 'controleren'. die gaf ze natuurlijk niet, maar dat kon gerust want ze belden immers namens nuon.
wat een oplichting. ik kan me best voorstellen dat veel mensen hier in tuinen.
ik hoop dat dit volgend jaar echt over is met de nieuwe telecomwet...
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Hallo,
Ook ik ben vanochtend gebeld door deze maatschappij.
Ik heb het hele verhaal aangehoord en gezegd dat ik dit toch echt moet overleggen met mijn partner.
Ze kunnen geen informatie sturen, er komt nu een welkomst pakket en daarna heb ik 7 werkdagen de tijd, om het schriftelijk te annuleren.
Maar als ik jullie verhalen zo lees, kan ik dat beter maar gelijk doen?
Ook ik ben vanochtend gebeld door deze maatschappij.
Ik heb het hele verhaal aangehoord en gezegd dat ik dit toch echt moet overleggen met mijn partner.
Ze kunnen geen informatie sturen, er komt nu een welkomst pakket en daarna heb ik 7 werkdagen de tijd, om het schriftelijk te annuleren.
Maar als ik jullie verhalen zo lees, kan ik dat beter maar gelijk doen?
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Ik heb zojuist een klacht ingediend bij:
http://www.consuwijzer.nl/Overige_pagin ... _klacht_in
De klacht wordt doorgestuurd naar de toezichthouder. Hoe meer klachten ze ontvangen, hoe groter de kans dat ze de NEM aanpakken.
http://www.consuwijzer.nl/Overige_pagin ... _klacht_in
De klacht wordt doorgestuurd naar de toezichthouder. Hoe meer klachten ze ontvangen, hoe groter de kans dat ze de NEM aanpakken.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Ik heb ook een klacht gestuurd en ik heb een mail naar radar gestuurd, misschien dat hun hier ook mee aan de slag kunnen.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
http://www.nu.nl/news/1868233/10/Half_m ... ijken.html
Deze link verwijst naar wat momenteel op NU.nl staat.
Ook RTL Zakelijk had het er al over.
Hebben ze zeker nog nooit op deze fora gekeken!
Misschien komt er nu eindelijk eens een beetje gang in!
Deze link verwijst naar wat momenteel op NU.nl staat.
Ook RTL Zakelijk had het er al over.
Hebben ze zeker nog nooit op deze fora gekeken!
Misschien komt er nu eindelijk eens een beetje gang in!
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Maar ben ik dan de enige op deze site die er in getrapt is?
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Ik ben nu bezig met een klacht tegen de NEM. Mijn ouders kregen een brief waarin ze binnen 7 dagen zouden moet reageren want anders zou het vastliggen. In de veronderstelling dat ze niks met de NEM van doen hadden hebben ze deze brief weggegooid.
Vorige week kregen ze weer een brief dat ze al bijna overgezet waren!! Paniek , want dit wilden ze helemaal niet. Daarop ben ik gaan bellen en als enige antwoord kreeg ik : Volgens de wet mag dit!
Maar ik kon de bandopname wel krijgen dan kon ik het naluisteren.
Vandaag kreeg ik die bandopname binnen en wat schets mijn verbazing: Ik herken de stem niet! De naam, straat etc kloppen allemaal maar de geboortedatum zou 11 juli 1979 zijn!! Ook zouden ze een giro rekening hebben! Als ik jullie vertel dat mijn ouders 69 en 72 zijn en dat ze nog nooit een girorekening hebben gehad!!
Dus mijn advies is vraag altijd de bandopname aan!
Want dit is volgens mij pure oplichting waar ze mee bezig zijn!
Vorige week kregen ze weer een brief dat ze al bijna overgezet waren!! Paniek , want dit wilden ze helemaal niet. Daarop ben ik gaan bellen en als enige antwoord kreeg ik : Volgens de wet mag dit!
Maar ik kon de bandopname wel krijgen dan kon ik het naluisteren.
Vandaag kreeg ik die bandopname binnen en wat schets mijn verbazing: Ik herken de stem niet! De naam, straat etc kloppen allemaal maar de geboortedatum zou 11 juli 1979 zijn!! Ook zouden ze een giro rekening hebben! Als ik jullie vertel dat mijn ouders 69 en 72 zijn en dat ze nog nooit een girorekening hebben gehad!!
Dus mijn advies is vraag altijd de bandopname aan!
Want dit is volgens mij pure oplichting waar ze mee bezig zijn!
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Ik hoop dat het gaat lukken om er onder uit te komen.
Ik heb ze vandaag wel gelijk een mail gestuurd dat ik er vanaf zie.
En anders stuur ik het pakket aangetekend retour.
Ik heb ze vandaag wel gelijk een mail gestuurd dat ik er vanaf zie.
En anders stuur ik het pakket aangetekend retour.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Ik heb de consuwijzer geraadpleegd en die gaven het advies om een aangetekende brief te sturen om onmiddelijk terug te zetten en als ze daar geen gehoor aan geven dan schakel ik de geschillencommissie voor energie en water in.
Ik rust niet voordat mijn ouders terug zijn bij het vertrouwde
Ik rust niet voordat mijn ouders terug zijn bij het vertrouwde
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Ik heb vandaag ook direct een aangetekende brief op de post gedaan, ook al heb ik het contract nog niet binnen.
Ik heb NUON ook gebeld, zij kunnen helaas niks doen, zij zijn verplicht ons te switchen als dat aan hun gevraagd wordt, maar we kunnen daarna wel weer terug overstappen naar NUON.
Maar dan met de kans op een boete i.v.m contract breuk.
Ik heb NUON ook gebeld, zij kunnen helaas niks doen, zij zijn verplicht ons te switchen als dat aan hun gevraagd wordt, maar we kunnen daarna wel weer terug overstappen naar NUON.
Maar dan met de kans op een boete i.v.m contract breuk.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Ik werd gisteravond, ik geloof voor de derde keer, gebeld door een colportrice van de NEM.
Ondanks alle klachten gaan ze gewoon door met de misleiding van mensen. Ze geven je eerst de indruk dat ze bellen namens je huidige energieleverancier zijn en dat ze namens hun een korting aanbieden.
Ik heb de betreffende dame de eerste pagina van haar script laten uitspreken. Vervolgens heb ik in een zin tegen haar gezegd dat ik het een zeer slecht script vond, dat het uiterst misleidend verhaal is en dat ik er geen gebruik van wil maken. Ze wist niet hoe gauw ze de verbinding moest verbreken.
Ze weten bij de NEM heel goed dat ze de boel bedonderen en dat ze oplichters zijn. Maar kennelijk kunnen ze gewoon ongegeneerd doorgaan en blijft er genoeg voor ze aan de strijkstok hangen. Ze gedragen zich net als die Afrikaanse oplichters met hun mailtjes over erfenissen en geld dat even geparkeerd moet worden. Er zijn op de een of andere manier helaas altijd weer mensen die erin tuinen en het levert ze miljoenen op.
Laat Radar daar nu eens rigoreus een eind aan maken!!!!
Ondanks alle klachten gaan ze gewoon door met de misleiding van mensen. Ze geven je eerst de indruk dat ze bellen namens je huidige energieleverancier zijn en dat ze namens hun een korting aanbieden.
Ik heb de betreffende dame de eerste pagina van haar script laten uitspreken. Vervolgens heb ik in een zin tegen haar gezegd dat ik het een zeer slecht script vond, dat het uiterst misleidend verhaal is en dat ik er geen gebruik van wil maken. Ze wist niet hoe gauw ze de verbinding moest verbreken.
Ze weten bij de NEM heel goed dat ze de boel bedonderen en dat ze oplichters zijn. Maar kennelijk kunnen ze gewoon ongegeneerd doorgaan en blijft er genoeg voor ze aan de strijkstok hangen. Ze gedragen zich net als die Afrikaanse oplichters met hun mailtjes over erfenissen en geld dat even geparkeerd moet worden. Er zijn op de een of andere manier helaas altijd weer mensen die erin tuinen en het levert ze miljoenen op.
Laat Radar daar nu eens rigoreus een eind aan maken!!!!
-
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
@lieske37:
Zou je niet overwegen om ook aangifte te doen van valsheid in geschrifte? Ze hebben dus iemand ingeschreven op basis van valse gegevens. en daar is dus het bewijs van!
succes!
Zou je niet overwegen om ook aangifte te doen van valsheid in geschrifte? Ze hebben dus iemand ingeschreven op basis van valse gegevens. en daar is dus het bewijs van!
succes!
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
mijn overbuurvrouw van 76 is ook gebeld door de NEM met de mededeling dat ENECO werd overgenomen door de NEM. Mevr moest maar even accoord gaan en dan regelen zij wel even de overstap . In de veronderstelling dat dit waar was is zij accoord gegaan en 2 dagen later lag de overeenkomst al in de brievenbus.Op de achterkant van de overeenkomst stond heel licht gedrukt nauwelijks leesbaar voor mij laat staan voor een oudere , hoe je de overeenkomst kunt ontbinden , nl binnen 7 dagen aangetekend een zogenaamde afkoelperiode
Nou afkoelen moest ik wel even na deze associale manier van verkoop en goedkoop zijn ze echt niet.[/b]
Nou afkoelen moest ik wel even na deze associale manier van verkoop en goedkoop zijn ze echt niet.[/b]
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
@frenkievee:
Daar heb ik ook al aan zitten denken. Maar ik wil eerst mijn ouders terug bij de oude leverancier
Daar heb ik ook al aan zitten denken. Maar ik wil eerst mijn ouders terug bij de oude leverancier
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
@Lieske:
KLacht indien via consuwijzer en ik zou zeker ook aangifte doen. Dit maakt je alleen maar sterker om je moeder sneller en makkelijker terug te krijgen bij haar oude leverancier. Ga niet wachten totdat ze terug is. Doe het ...... NU.
Je hebt bewijs in handen, mooier kun je het niet krijgen!!!
Klacht formulier consuwijzer:
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254
KLacht indien via consuwijzer en ik zou zeker ook aangifte doen. Dit maakt je alleen maar sterker om je moeder sneller en makkelijker terug te krijgen bij haar oude leverancier. Ga niet wachten totdat ze terug is. Doe het ...... NU.
Je hebt bewijs in handen, mooier kun je het niet krijgen!!!
Klacht formulier consuwijzer:
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
De dag voordat ik op vakantie ging werd ik gebeld dooor de NEM.
Op de band liet ik inspreken dat de gevraagde informatie NA mijn vakantie (21 juli jl.) op gestuurd zou worden, omdat ik dan pas binnen zeven dagen kon reageren. U begrijpt wat deze oplichters deden: band vervalst (tekst staat er helemaal niet op!) en direct alles opgestuurd waardoor automatisch mijn abonnement bij Essent ongedaan werd gemaakt, mijn voorschotbedrag automatisch naar NEM ging (ja, ik heb alles geblokkeerd!) en de teruggang naar Essent onmogelijk lijkt..Ik kon immers niet reageren binnen zeven dagen??!! Hoe nu verder?????
De NEM hult zich nu in stilzwijgen. Ik heb ze geschreven verder te corresponderen met mijn advocaat.. die heeft niets vernomen tot nu toe![/quote]
Op de band liet ik inspreken dat de gevraagde informatie NA mijn vakantie (21 juli jl.) op gestuurd zou worden, omdat ik dan pas binnen zeven dagen kon reageren. U begrijpt wat deze oplichters deden: band vervalst (tekst staat er helemaal niet op!) en direct alles opgestuurd waardoor automatisch mijn abonnement bij Essent ongedaan werd gemaakt, mijn voorschotbedrag automatisch naar NEM ging (ja, ik heb alles geblokkeerd!) en de teruggang naar Essent onmogelijk lijkt..Ik kon immers niet reageren binnen zeven dagen??!! Hoe nu verder?????
De NEM hult zich nu in stilzwijgen. Ik heb ze geschreven verder te corresponderen met mijn advocaat.. die heeft niets vernomen tot nu toe![/quote]
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
gisteren heeft een kennisje van me via de site van de boeven de boel opgezegd en vandaag al een bevestiging van het opzeggen binnen.
We hopen er maar het beste van.
We hopen er maar het beste van.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 04 dec 2008 15:16
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Tsja, zoals zovelen ben ik er ook in geluisd. Normaal ben ik redelijk slim, maar ik werd gebeld op een moment dat ik het heel druk had. Ik zat midden in een verhuizing (!). Had dus aangegeven dat ik best info wilde op het nieuwe adres. Ik kreeg geen welkomstpakket, wel een bevestiging dat ik overgestapt was. Meteen een aangetekende brief gestuurd dat ik af wilde zien van levering. Hier heb ik geen reactie op gekregen.
Mijn vriend heeft ze gebeld met de vraag hoe ze het in hun hoofd haalden zijn energieleverancier te wijzigen (huis en energie staat op zijn naam, rekeningen NEM kwamen bij mij). 2 weken nadat ik had doorgegeven af te willen zien, werden we officieel overgezet naar de NEM. Dit vind ik zo'n flauwe praktijk: iemand geeft aan er vanaf te willen zien en dan toch doorgaan met het omzetten van leverancier. We zijn er nog steeds mee bezig, maar ik heb iig direct bij mijn bank aangegeven dat de NEM geen geld meer van mijn rekening mag afschrijven (je mag 1 bedrijf permanent blokkeren), want ook nadat ik een intrekking machtiging had gestuurd bleven ze geld afschrijven, wat ik vervolgens even snel weer terug boekte
Uiteindelijk heeft de NEM met mijn vriend afgesproken dat we weer gewoon overgaan naar onze oude maatschappij (Jeuj!), dat alleen de geleverde energie betaald hoeft te worden en dat ze dit met hem zullen regelen, niet met mij, maar uiteraard blijven ze mij aanmaningen sturen. Ben benieuwd!
Mijn vriend heeft ze gebeld met de vraag hoe ze het in hun hoofd haalden zijn energieleverancier te wijzigen (huis en energie staat op zijn naam, rekeningen NEM kwamen bij mij). 2 weken nadat ik had doorgegeven af te willen zien, werden we officieel overgezet naar de NEM. Dit vind ik zo'n flauwe praktijk: iemand geeft aan er vanaf te willen zien en dan toch doorgaan met het omzetten van leverancier. We zijn er nog steeds mee bezig, maar ik heb iig direct bij mijn bank aangegeven dat de NEM geen geld meer van mijn rekening mag afschrijven (je mag 1 bedrijf permanent blokkeren), want ook nadat ik een intrekking machtiging had gestuurd bleven ze geld afschrijven, wat ik vervolgens even snel weer terug boekte
Uiteindelijk heeft de NEM met mijn vriend afgesproken dat we weer gewoon overgaan naar onze oude maatschappij (Jeuj!), dat alleen de geleverde energie betaald hoeft te worden en dat ze dit met hem zullen regelen, niet met mij, maar uiteraard blijven ze mij aanmaningen sturen. Ben benieuwd!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04 dec 2008 15:42
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Ik ben er dus ingetrapt Maar hoe kom ik er nu vanaf??