LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Totale administratieve chaos bij Zilveren Kruis

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
gripgrap
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2007 21:55

Totale administratieve chaos bij Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door gripgrap »

Dat is nog eens een verheldering. Zilveren Kruis geeft mij een overzicht van mijn betalingen over 2006. Met een excuus voor de zoveelste keer. En kijk eens aan …….maand voor maand keurig € 223,44 betaald.
Dat ik dat van hen zelf bevestigd mag krijgen, is een wonder.

14 jaar (voor hen goedkope) en tevreden klant. In 2006 een drama.

Vanaf maart 2006 ben ik door Zilveren Kruis permanent met aanmaningen bestookt, tot aan dreigingen met de deurwaarder aan toe en vervolgens uitzetting uit de aanvullende verzekering.

Uiteindelijk wordt na eindeloos corresponderen erkend dat het met de betalingen toch allemaal wel in orde was. En dan doen ze vervolgens alsof hun neus bloedt:
• doen net alsof we niet uit de aanvullende verzekering gegooid zijn,
• dat er geen vervangende polissen gemaakt zijn,
• maar behouden ze het geld, dat ervoor (op tijd) betaald is, wel gewoon.
Beetje heel erg slordig Met andere woorden: we leggen alle **** gewoon bij de klant en wij blijven gewoon aan de kant staan kijken hoe meneer de klant zich eruit redt.

Ik heb in 2006 2 keer telefonisch met de afdeling debiteuren gebeld en de betalingen doorgenomen ………..nadat mij eerst toch vooral door de manier van reageren duidelijk gemaakt werd dat ik een lummel was die zijn betalingen niet op orde had. Om vervolgens na lang wachten aan de telefoon, aarzelend te horen…. Ja meneer u heeft gelijk, die betalingen hebben wij ontvangen. Vervolgens vraag je dan: is het nu afgelopen met die aanmaningen? En krijg je als antwoord: ja dat komt in orde. Om vervolgens 14 dagen later weer de volgende aanmaning te ontvangen.
Al in mei 2006 bleek tijdens het telefoongesprek dat een van mijn betalingen op een foutieve maand was ingeboekt (augustus) waardoor het leek alsof er een betalingsachterstand was. Maar ook na augustus hielden de bedreigingen niet op. Brief na brief, email na email van mijn kant. Inhoudelijke reactie op een email kwam uitsluitend per post en duurde 3 weken!! Leve het digitale tijdperk. Excuses per brief en de volgende week gewoon weer een aanmaning.
Inefficiënt, schandalig, ………..maar vooral een slechte organisatie, een slechte klantenservice, een slechte boekhouding en waardeloze bedrijfssoftware.
Niemand die een 15 jaar trouwe klant serieus neemt en al helemaal niet de directie die ik ook aangeschreven heb. Dus vooral slechte bestuurders en slechte managers. Dan wordt het met zo'n organisatie natuurlijk nooit wat.

linda69
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2008 15:21

Re: Totale administratieve chaos bij Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door linda69 »

Ben al bijna een jaar bezig met een fout van de gemeente zien te herstellen bij het zilveren kruis.Doordat ik steeds collectief aangemeld werd door gemeente haarlem is er bij mij de premie niet afgeschreven en zodoende een achterstand opgebouwd.Nu zijn ze ieder maand zo aan het rotzooien met dan weer wèl en dan weer niet of minder af (per automatisch incasso) te schrijven van mijn rekening.Nu is mijn achterstand voor de derde keer opnieuw berekend en loopt hierdoor tot maart 2009 inplaats van 1 januari 2009.Ze hebben nu zelfs nog het lef te zeggen dat ik dus NIET naar een andere verzekeraar mag overstappen omdat ik een betalings achterstand heb tot en met maart!! Wie zijn schuld is dit nu eigenlijk???!!!! Zeker Niet de mijne!

gripgrap
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2007 21:55

Re: Totale administratieve chaos bij Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door gripgrap »

Het grote probleem bij Zilveren Kruis is slechte en verouderde software en bezuiniging op personeel.
Daardoor hebben ze geen controle meer op hun administratieve sytemen. Zolang alles precies loopt zoals ze voorgeprogrammeerd hebben is er niets aan de hand. Maar owee als er een pasje verkeerd wordt gemaakt, dan komen ze er niet meer uit en is de klant hopeloos verloren want je wordt vermalen door de administratieve molen.
Ik ben nu nog steeds met ze in de slag over 2006, want ze hebben dat administratief nog steeds niet opgelost. Dreigen met incassoburo en dreigen met niet meer terecht kunnen bij een andere verzekeraar, terwijl ik inmiddels al probleemloos bijna 2 jaar bij CZ zit.
Degenen die bij hun het functioneel ontwerp hebben gemaakt voor de software en ook het hele management dat verantwoordelijk is voor de administratie en IT moeten ze er heel snel uit gooien anders wordt het nooit meer wat met Zilveren Kruis. Het zou zelfs zo maar kunnen dat de oorzaak niet eens bij het Zilveren Kruis zelf ligt maar bij Achmea, want sinds een paar jaar voert die daar de scepter.

Linda en alle andere slachtoffers van Zilveren Kruis wens ik veel sterkte toe.
En alle buitenstaanders kan ik alleen maar toewensen dat ze bij hun volle verstand nooit voor Zilveren Kruis kiezen, want het zou je wel eens een maagzweer kunnen bezorgen.

Frank D.
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2009 22:30

Re: Totale administratieve chaos bij Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Frank D. »

07-05-2009
Ook ik ondervind sinds 2006 problemen met de verwerking van mijn betalingen bij Zilveren Kruis Achmea. Keurig netjes maak ik via een automatische periodieke betaling elke maand de verschuldigde premie over aan de zorgverzekeraar. Met een regelmaat van +/- 3 maanden ontvang ik een herinnering dat ik mijn premie nog niet heb voldaan. Bij controle op mijn afschriften zie ik echter dat ik NIMMER in gebreke ben gebleven.
Ik ben nu al voor de derde keer met de Inkasso Unie in de weer om wederom te bewijzen via bankoverzichten dat ik aan mijn betalingsverplichting voldoe, en dat de fout bij ZK-Achmea ligt. Weer bellen, weer brieven schrijven, weer overzichten uitdraaien en weer ergenis.
Uit het feit dat ik dan een maand of drie zomaar niets hoor maak ik op dat iemand bij ZK-Achmea het licht heeft gezien en inderdaad ziet dat ik een keurig betalende klant ben.
Op de vraag bij Inkasso Unie hoe ik hier nou vanaf kan komen krijg ik als antwoord dat ik hun (Inkasso Unie dus) het beste maar gewoon kan betalen, en dan daarna bezwaar kan maken... Oftewel; het paard achter de wagen spannen. Ik ben dus niet van plan om op deze manier de fout van ZK-Achmea en te (overigens te hoge!) incassokosten van Inkasso Unie te voorfinancieren!!!

Erg jammer dat juist een zorgverzekeraar zo slordig met zijn administratie omgaat, en dat de Inkasso Unie dus geen goede dossierbeheerder is; het vertrouwen komt dit zeker niet ten goede.
Om aan alle ergenis een definitief einde te maken zal ook ik -na 30 jaar verzekerd te zijn geweest bij Zilveren Kruis- op kort termijn uitkijken naar een andere zorgverzekeraar. Zal nog niet eens meevallen, want je hebt zomaar (ten onrechte) de status wanbetaler te zijn...

Frank D.

larvekar
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 mar 2009 17:00

Re: Totale administratieve chaos bij Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door larvekar »

Wellicht heeft het te maken met het volgende: de premie moet voorafgaand de maand betaald zijn. Maakt u bijvoorbeeld op 10 mei de premie over, dan wordt dat waarschijnlijk op de maand juni geboekt. Zo komt er uiteindelijk een achterstand, zeker als u het een keertje later betaald.

Frank D.
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2009 22:30

Re: Totale administratieve chaos bij Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Frank D. »

Ook dat is niet het geval, en als dat wel zo zijn, dan zou men dat weleens op een nette manier kunnen melden! In de aanmaningen hebben ze het ook steeds over "meerdere maanden". Er is ook geen sprake van te laat betalen, maar dat er helemaal geen premie zou zijn ontvangen.
Stel; ik ben te laat met betalen (ik betaal altijd in de laatste week vóór de nieuwe maand) dan zou ik maximaal 3 á 4 weken te laat zijn... reden voor een incassobureau????

Leslyn
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2009 19:47

Re: Totale administratieve chaos bij Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Leslyn »

Ik ben door Inkasso Unie gebeld omdat ik een betalingsachterstand zou hebben bij Zilveren Kruis het zou gaan om de maand november 2008, februari 2009 en april 2009 ik heb mijn bankafschrift geraadpleegd wat blijkt ik heb gewoon vanaf de maand januari 2009 netjes betaald oké voor de maand november kan het wel zijn dat die nog open staat maar de rest niet het ook met zilveren kruis gebeld en die vertelde mij dat alleen november en april open staan maar zover ik kan nagaan staat april niet open ik ben ook niet meer aanvullend verzekerd dus heb geen tandarts verzekering heb wel een kind met een beugel die elke maand voor controle moet ook de incassokosten van Inkasso Unie is niet te begrijpen het is 119,00 euro dat is meer dan wat ik schuldig zou zijn.

Gesloten