LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verhuiskostenvergoeding?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
trala
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2008 16:55

verhuiskostenvergoeding?

Ongelezen bericht door trala »

De flat waar ik woon gaat over een tijd gesloopt worden en daarom hebben we recht op een verhuisvergoeding vanaf 1,5 jaar voor de sloop. In de zomer heb ik met de woningstichting gebeld en werd mij verteld dat het vanaf 1 april was, in het najaar nogmaals en ook gevraagd om een schriftelijke bevestiging die ik niet gekregen heb, maar er werd me gegarandeerd dat het niet laten zou worden, hooguit eerder.

Omdat ik het toch op schrift wou hebben, heb ik het per e-mail gevraagd, maar dit werd niet beantwoord. Daarom heb ik nogmaals gebeld gister en het gesprek opgenomen en wederom werd mij 1 april beloofd (niet gemeld dat het opgenomen werd, was van plan nogmaals te bellen en het dan wel te melden). Vandaag werd toch alsnog mijn mail beantwoord en was de datum een half jaar vooruit geschoven!

Mag/kan dit zomaar? Wat zijn mijn rechten? Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

DannyMan
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2008 04:58

Re: verhuiskostenvergoeding?

Ongelezen bericht door DannyMan »

In feite kan het gewoon. De verhuiskostenvergoeding werkt normaal gesproken als volgt:

1) Je hebt een nieuw huis gevonden, of een afspraak gemaakt met de woningbouwvereniging voor een tijdelijke woonruimte tot je in een nieuwbouwhuurappartement kan wonen

2) Je zegt de huur op van je oude woning. Op dit moment krijg je 50% van je verhuiskostenvergoeding. Het heet immers niet voor niets verhuiskostenvergoeding. Je moet verhuizen, of aantonen dat je gaat verhuizen, om het te krijgen. Opzeggen is zo ongeveer de enige manier om aan te tonen dat je daadwerkelijk weg gaat.

3) De wbv komt afspraken met je maken over de oplevering en je levert de woning zoals afgesproken op. Als de woning is opgeleverd wordt er een eindafrekening gemaakt. Hierbij wordt de overige 50% in meegenomen. Mocht je er dus een schompeszooi van hebben gemaakt (ook al is het een sloopwoning), dan loop je de kans alsnog een deel niet te krijgen.

Ik hoop je een beetje geholpen te hebben

trala
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2008 16:55

Re: verhuiskostenvergoeding?

Ongelezen bericht door trala »

Maar ze hebben wel tot 3x toe beloofd dat we dus vanaf 1 april kunnen verhuizen en de vergoeding dus krijgen, en nu maken ze er dus ineens 1 oktober van. Ik bedoel, als ze dat beloven moet je daar toch van op aan kunnen. Mondelinge overeenkomsten en toezeggingen zijn toch ook geldig?

Gesloten