LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gaggenau AT 400 100 vs Wave Design S-DD2-88 afzuigsysteem

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
nc0205

Gaggenau AT 400 100 vs Wave Design S-DD2-88 afzuigsysteem

Ongelezen bericht door nc0205 »

Om geen "toeter" boven de kookplaat te hebben kijk ik naar een afzuigsysteem dat ik op het keukenblad kan plaatsen. Ik heb er twee gevonden die ik interessant vind namelijk de Gaggenau AT 400 100 en de Wave Design S-DD2-88.

Deze twee hebben ongeveer dezelfde breedte, hoogte, diepte en vermogen. Kortom goed vergelijkbaar. Behalve de prijs, want de Gaggenau kost 4000 EUR en de Wave Design 2900 EUR. Nou betaal je bij Gaggenau natuurlijk wel iets voor de naam, maar toch.

Heeft iemand deze twee al verder met elkaar vergeleken? Zo ja, wat kwam daar uit?

zelfstandigste

Re: Gaggenau AT 400 100 vs Wave Design S-DD2-88 afzuigsysteem

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Heb ze niet kunnen vergelijken, heb wel al 2x de Downdraft van Wave design geïnstalleerd. (1x voor mezelf, kijk maar http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=64291)

Moet zeggen dat het afdoende werkt, al blijft een ouderwetse schouw altijd eenvoudig beter. Een voordeel, bij mij althans, is dat de motor in de kruipkelder staat en dus geen naar geluid bij het koken.

rayke

Ongelezen bericht door rayke »

geen "toeter"
als je de ruimte in het plafond hebt heeft Atag ook nog een mooie afzuigkap. Kun je vlak in het plafond bouwen.

nc0205

Ongelezen bericht door nc0205 »

Moet zeggen dat het afdoende werkt, al blijft een ouderwetse schouw altijd eenvoudig beter
Als ik dit goed interpreteer dan zeg je dat het voldoende is maar niet goed. Waar ligt de beperking: zuigkracht, verwijdering van vet en luchtjes of iets anders?

Ergens had ik gelezen dat het mechanisme dat het afzuigsysteem in het keukenblad laat zakken nogal wat (krakend) geluid maakt. Klopt dat?

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Als ik dit goed interpreteer dan zeg je dat het voldoende is maar niet goed. Waar ligt de beperking: zuigkracht, verwijdering van vet en luchtjes of iets anders?
Ergens had ik gelezen dat het mechanisme dat het afzuigsysteem in het keukenblad laat zakken nogal wat (krakend) geluid maakt. Klopt dat?
Met wokken of met een vrij hoge pan op de voorste pitten werkt de kap minder, logisch omdat hij de lucht "omlaag" zuigt.

Heb geen last van dat "krakend" geluid,

ikkedus2

Ongelezen bericht door ikkedus2 »

Ook al eens gekenen naar de Bora bladafzuiging ? Deze werkt niet op hoeveelheid luchtverplaatsing maar op lucht snelheid. Inmiddels ook al enkele dealers in Nederland.

http://www.boragmbh.com/index.php?bora_lueftungstechnik[/url]

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Die heeft wel weer wat weg van de vl431 van Gaggenau, of zie ik dat verkeerd?

Gesloten