Heeft iemand ervaring met het mobiel bellen via Simpel.nl ?
Ziet er op het eerste gezicht leuk uit.
Maar zijn er addertjes onder het gras?
vr.gr. Sander
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mobiel bellen via Simpel.nl
Re: Mobiel bellen via Simpel.nl
Kijk hier eens voor reacties op Simpel:
Overzicht forums/Telefonie/Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?
Groet,
jjohn
Overzicht forums/Telefonie/Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?
Groet,
jjohn
Re: Mobiel bellen via Simpel.nl
Simpel.nl heeft wat mij betreft afgedaan. Ik studeer vanaf de zomervakantie in België voor een minimale periode van 6 jaar. Omdat ik ook wel eens terug ga naar Nederland, wilde ik toch ook wel mijn Nederlandse nummer blijven behouden. Prepaid heb ik eerst geprobeerd, maar na de ernstige ziekte van een dierbare wilde ik toch een goedkoop abonnement aanschaffen, zodat niet ineens mijn beltegoed op zou zijn in noodgevallen. In België kom je immers moeilijk aan Nederlandse opwaardeerkaarten. Dus in september eens op Simpel.nl gekeken, en dat leek me een goede optie... Netjes die 70 euro vooruit betaald. Eerst duurde het al enkele maanden voor ik mijn simkaart kreeg omdat nummerbehoud eerst niet wilde lukken... Nouja, kan gebeuren...
Daarna bleek ineens dat je niet alleen zelf niet in het buitenland kan bellen of sms-en, maar dat je ook geen telefoontjes of sms-jes kan ontvangen... Van die telefoontjes snap ik het nog wel, maar het sms-jes ontvangen zal er echt niet toe leiden dat ik over het zogenaamde belplafond kom... Erg leuk: ik kan nu niet eens mijn huur, energierekening en waterrekening betalen omdat (je raad het al) postbank-internetbankieren met sms-jes werkt... Je kunt wel 200 euro borg storten, maar na alle negatieve berichten over dan alsnog niet aangesloten worden en uitblijvende terugbetalingen, lijkt me dat ook niet zo'n strak plan. Helemaal omdat ik dan nog niet weet of ik postbank-smsjes wel kan ontvangen, omdat er in de FAQ staat dat je alleen smsjes kan ontvangen van een andere gsm-gebruiker. Hoe zit dat dan met een postbank-computer? Dat is geen gsm-gebruiker, niet dan? Anders slaat die regel van hen ook nergens op.
Bovendien kan ik vanuit hier niet eens de klantenservice bereiken. 0900-nummers werken niet vanuit het buitenland, en het normale nummer wat je normaal gesproken kunt gebruiken voor bellen uit het buitenland (wat nog wel op de site staat) hebben ze blijkbaar afgesloten, omdat daar misbruik van werd gemaakt na vermelding op 0900-alternatieven.nl. Vind je het gek als je toch al wordt opgelicht en iets al snel (onterecht) buiten je bundel wordt verrekend??!
Mailen of een brief schrijven kan wel, maar daar krijg je geen bericht op terug... Op geen enkele manier kan ik dus in contact komen met de klantenservice. Enige oplossing is dus: elke keer naar Nederland terug gaan om mijn rekeningen te kunnen betalen, zodat ik niet uit mijn huis gezet wordt, zodat mijn gas, licht en water niet wordt afgesloten en zodat ik overal voor verzekerd blijf. Dat is toch te gek voor woorden? Of ik moet mijn internetbankieren opzeggen, en vervolgens weer opnieuw aanvragen met een ander nummer, zodat ik in ieder geval mijn tan-codes nog kan ontvangen...
Voor mijn part houden ze die 70 euro (waar ze naar mijn mening geen recht op hebben als de service zo belabberd is en ik op geen enkele manier gebruik kan maken van mijn abonnement), maar geven ze mijn oude nummer weer vrij, zodat ik een ander (fatsoenlijk) abonnement aan kan gaan bij een andere provider, zodat ik tenminste mijn rekeningen weer kan betalen... Maar dat gaat een beetje moeilijk als je ze niet eens kan bereiken of als ze weigeren een berichtje terug te sturen...
Ik wou dat ik er nooit aan was begonnen... Wat een belabberde organisatie...
Daarna bleek ineens dat je niet alleen zelf niet in het buitenland kan bellen of sms-en, maar dat je ook geen telefoontjes of sms-jes kan ontvangen... Van die telefoontjes snap ik het nog wel, maar het sms-jes ontvangen zal er echt niet toe leiden dat ik over het zogenaamde belplafond kom... Erg leuk: ik kan nu niet eens mijn huur, energierekening en waterrekening betalen omdat (je raad het al) postbank-internetbankieren met sms-jes werkt... Je kunt wel 200 euro borg storten, maar na alle negatieve berichten over dan alsnog niet aangesloten worden en uitblijvende terugbetalingen, lijkt me dat ook niet zo'n strak plan. Helemaal omdat ik dan nog niet weet of ik postbank-smsjes wel kan ontvangen, omdat er in de FAQ staat dat je alleen smsjes kan ontvangen van een andere gsm-gebruiker. Hoe zit dat dan met een postbank-computer? Dat is geen gsm-gebruiker, niet dan? Anders slaat die regel van hen ook nergens op.
Bovendien kan ik vanuit hier niet eens de klantenservice bereiken. 0900-nummers werken niet vanuit het buitenland, en het normale nummer wat je normaal gesproken kunt gebruiken voor bellen uit het buitenland (wat nog wel op de site staat) hebben ze blijkbaar afgesloten, omdat daar misbruik van werd gemaakt na vermelding op 0900-alternatieven.nl. Vind je het gek als je toch al wordt opgelicht en iets al snel (onterecht) buiten je bundel wordt verrekend??!
Mailen of een brief schrijven kan wel, maar daar krijg je geen bericht op terug... Op geen enkele manier kan ik dus in contact komen met de klantenservice. Enige oplossing is dus: elke keer naar Nederland terug gaan om mijn rekeningen te kunnen betalen, zodat ik niet uit mijn huis gezet wordt, zodat mijn gas, licht en water niet wordt afgesloten en zodat ik overal voor verzekerd blijf. Dat is toch te gek voor woorden? Of ik moet mijn internetbankieren opzeggen, en vervolgens weer opnieuw aanvragen met een ander nummer, zodat ik in ieder geval mijn tan-codes nog kan ontvangen...
Voor mijn part houden ze die 70 euro (waar ze naar mijn mening geen recht op hebben als de service zo belabberd is en ik op geen enkele manier gebruik kan maken van mijn abonnement), maar geven ze mijn oude nummer weer vrij, zodat ik een ander (fatsoenlijk) abonnement aan kan gaan bij een andere provider, zodat ik tenminste mijn rekeningen weer kan betalen... Maar dat gaat een beetje moeilijk als je ze niet eens kan bereiken of als ze weigeren een berichtje terug te sturen...
Ik wou dat ik er nooit aan was begonnen... Wat een belabberde organisatie...
Re: Mobiel bellen via Simpel.nl
Ik heb geen goed woord over voor de vlut organisatie, want dat is het en niets meer. Sinds augustus 2008 bel ik via Simpel. Het ontvangen van de simkaart ging prima, daar had ik geen problemen mee. Ook keurig de 70 euro vooruit betaald. In november begonnen de eerste problemen. Plots was ik afgesloten, ik kon niet meer bellen/smsen. Na een dag of 4 was dit verholpen. De tweede keer gebeurde dat in december. Begin december. Dit maal was ik ruim 1,5 week niet bereikbaar en kon ik zelf ook niet bellen. Diverse keren naar de klantenservice gebeld, maar daar bloedt iedereen zn neus. De derde keer (binnen een HALF JAAR TIJD!) dat ik onterecht werd afgesloten was half februari 2009. Dit maal duurde het bijna een maand (!!!!) voor ik weer aangesloten werd. Van de zotten. Altijd keurig de kosten buiten de bundel overgemaakt. In die periode heb ik een aangetekende klachtenbrief gestuurd. 9 maart om precies te zijn. Vandaag de dag, 9 mei (!!) heb ik nog altijd geen reactie gekregen. Bespottelijk. Hoevaak ik ook heb gebeld naar de klantenservice; een antwoord bleef uit. Telkens werd mij beloofd dat ik antwoord zou krijgen maar er gebeurde geen flikker. Uiteindelijk heb ik besloten om mijn geincasseerde overige kosten terug te boeken. Kijken hoe gauw ze zouden reageren. En jahoor, nog geen week later krijg ik bericht dat ik weer ben afgesloten omdat ik mijn factuur niet heb betaald en dat ik als ik niet betaal, hoge incassokosten kan verwachten. Pislink ben ik. Weer gebeld met de klantenservice. En gut, ze vinden het zooo vervelend. Maar er gebeurd geen flikker. Weer wordt mij beloofd dat ik een reactie krijg, en uiteindelijk boek ik mijn teruggehaalde kosten maar weer over. Een maand later, bij mijn volgende factuur zijn er opeens 15 euro her-aansluitkosten in rekening gebracht. Weer gebeld, geklaagd, boos geworden. En dan hebben ze inene helemaal geen aangetekende brief gehad. Wat een kutbedrijf, ik kan niet anders zeggen.
Simpel. De naam zegt het al; het bedrijf is simpel, de mensen zijn simpel en de service is simpel. Trap er niet in, bespaart je een hoop gezeik.
Simpel. De naam zegt het al; het bedrijf is simpel, de mensen zijn simpel en de service is simpel. Trap er niet in, bespaart je een hoop gezeik.
Re: Mobiel bellen via Simpel.nl
@ Merrie86:
Je hebt die brief toch aangetekend verzonden? Dat zou moeten betekenen dat je er een bewijs van hebt, dat deze is aangekomen.
Ik heb ook ooit een aangetekende brief verzonden, ergens in 2008 nog als ik het me goed weet te herinneren. Dat was naar het adres waar ze bij de KvK stonden ingeschreven. Verder ook nog naar een antwoordnummer, waar ik ook een bewijsje van had. Dit was echter gratis bij het postkantoor. En ook nog een gewone brief naar een postbusnummer. Ook nooit een reactie terug gehad.
Ze gaan wel erg laks om met dat soort dingen blijkbaar. Maar jij HEBT bewijs dat hij aangekomen is, dus dan is het nu aan hun om te bewijzen dat ze hem niet hebben gehad. In principe zou ik dus die extra kosten niet betalen. Ze kunnen wel dreigen met incassobureau's, maar die mogen niets doen zolang jij hun geen toestemming geeft. En Simpel heeft al zoveel klachten, dat ze echt geen rechtszaak zullen aanspannen hoor. En al doen ze dat wel, dan heb jij bewijs dat je het netjes op wilde lossen. Neem volgende keer als je de klantenservice belt ook je gesprekken op. Of het rechtsgeldig is, weet ik niet, maar zij doen het waarschijnlijk ook (zoals bijna elke helpdesk), en dan heb je ook een stok achter de deur.
Je hebt die brief toch aangetekend verzonden? Dat zou moeten betekenen dat je er een bewijs van hebt, dat deze is aangekomen.
Ik heb ook ooit een aangetekende brief verzonden, ergens in 2008 nog als ik het me goed weet te herinneren. Dat was naar het adres waar ze bij de KvK stonden ingeschreven. Verder ook nog naar een antwoordnummer, waar ik ook een bewijsje van had. Dit was echter gratis bij het postkantoor. En ook nog een gewone brief naar een postbusnummer. Ook nooit een reactie terug gehad.
Ze gaan wel erg laks om met dat soort dingen blijkbaar. Maar jij HEBT bewijs dat hij aangekomen is, dus dan is het nu aan hun om te bewijzen dat ze hem niet hebben gehad. In principe zou ik dus die extra kosten niet betalen. Ze kunnen wel dreigen met incassobureau's, maar die mogen niets doen zolang jij hun geen toestemming geeft. En Simpel heeft al zoveel klachten, dat ze echt geen rechtszaak zullen aanspannen hoor. En al doen ze dat wel, dan heb jij bewijs dat je het netjes op wilde lossen. Neem volgende keer als je de klantenservice belt ook je gesprekken op. Of het rechtsgeldig is, weet ik niet, maar zij doen het waarschijnlijk ook (zoals bijna elke helpdesk), en dan heb je ook een stok achter de deur.
Re: Mobiel bellen via Simpel.nl
Simpel is een a-sociale provider en hieronder leg ik uit waarom:
Maandag 6 april is mijn mobiele telefoon uit mijn zak gestolen. Om kwart voor 6 ’s avonds heb ik deze geblokkeerd. De volgende dag kwam ik er achter dat ondanks de blokkade, de dieven van 18:10 tot 21:40 hadden gebeld met mijn mobiele telefoon naar België, Spanje en Bulgarije. Ik hing dinsdag 7 april dus direct aan de telefoon, waar medewerker Tom van de klantenservice bevestigde dst hij kon zien dat ik om 17: 47 uur de telefoon had geblokkeerd. Ik had bovendien ook nog een belplafond ingesteld van twintig euro (max 20 euro bellen dus) maar die trad dus pas om 21:40 in werking, en de blokkade helemaal niet.
Ik zou over deze kwestie teruggebeld worden binnen enkele dagen.
op 14 april had ik nog niets vernomen en besloot zelf maar te bellen.
Nu kreeg ik een medewerkster aan de telefoon die durfde te suggereren dat ik zelf nog deze telefoontjes naar het buitenland had gepleegd! Ik confronteerde de medewerkster ermee dat zij mij betichtte van het doen van valse aangifte, want dit had ik inmiddels gedaan bij de politie. Hierna bond ze in.
Ik kreeg te horen, dat ik maar een klachtenbrief naar Simpel moest schrijven hierover. Dit heb ik direct gedaan, met een verwijzing naar hun eigen voorwaarden, namelijk: “3. Simkaart / 3.2. De klant is de vergoedingen voor gebruik verschuldigd tot aan het moment waarop de blokkering plaatsvindt.” Aangezien ik de blokkering had gedaan om 17:47 en dit bevestigd heb gekregen, lijkt mij de zaak, juist ja: simpel. Ik hoef niet te betalen.
Hierop kreeg ik een brief terug, waarin weliswaar bevestigd werd dat ik de telefoon om 17:47 had geblokkeerd, maar dat ik alles moest betalen, verwijzend naar dezelfde voorwaarde.
Zaak afgedaan volgens Simpel. Ik ga dit uiteraard niet accepteren en heb er een advocaat op gezet. Simpel is door deze onduidelijke voorwaarde en ijskoude, klantontvriendelijke houding een klant kwijt.
Maandag 6 april is mijn mobiele telefoon uit mijn zak gestolen. Om kwart voor 6 ’s avonds heb ik deze geblokkeerd. De volgende dag kwam ik er achter dat ondanks de blokkade, de dieven van 18:10 tot 21:40 hadden gebeld met mijn mobiele telefoon naar België, Spanje en Bulgarije. Ik hing dinsdag 7 april dus direct aan de telefoon, waar medewerker Tom van de klantenservice bevestigde dst hij kon zien dat ik om 17: 47 uur de telefoon had geblokkeerd. Ik had bovendien ook nog een belplafond ingesteld van twintig euro (max 20 euro bellen dus) maar die trad dus pas om 21:40 in werking, en de blokkade helemaal niet.
Ik zou over deze kwestie teruggebeld worden binnen enkele dagen.
op 14 april had ik nog niets vernomen en besloot zelf maar te bellen.
Nu kreeg ik een medewerkster aan de telefoon die durfde te suggereren dat ik zelf nog deze telefoontjes naar het buitenland had gepleegd! Ik confronteerde de medewerkster ermee dat zij mij betichtte van het doen van valse aangifte, want dit had ik inmiddels gedaan bij de politie. Hierna bond ze in.
Ik kreeg te horen, dat ik maar een klachtenbrief naar Simpel moest schrijven hierover. Dit heb ik direct gedaan, met een verwijzing naar hun eigen voorwaarden, namelijk: “3. Simkaart / 3.2. De klant is de vergoedingen voor gebruik verschuldigd tot aan het moment waarop de blokkering plaatsvindt.” Aangezien ik de blokkering had gedaan om 17:47 en dit bevestigd heb gekregen, lijkt mij de zaak, juist ja: simpel. Ik hoef niet te betalen.
Hierop kreeg ik een brief terug, waarin weliswaar bevestigd werd dat ik de telefoon om 17:47 had geblokkeerd, maar dat ik alles moest betalen, verwijzend naar dezelfde voorwaarde.
Zaak afgedaan volgens Simpel. Ik ga dit uiteraard niet accepteren en heb er een advocaat op gezet. Simpel is door deze onduidelijke voorwaarde en ijskoude, klantontvriendelijke houding een klant kwijt.
