LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Speedlinq/Telfort: geen uitbetaling van actievoucher...

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
rogervdh
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2007 13:39

Speedlinq/Telfort: geen uitbetaling van actievoucher...

Ongelezen bericht door rogervdh »

Graag zou ik willen weten of er nog steeds mensen bij Speedlinq zijn aangesloten en wellicht ook nog wachten op de uitbetaling van het actievoucher. Speedlinq had in het verleden heel veel acties. De aansluitkosten, het modem, etc. hoefden in veel gevallen niet betaald te worden. Speedlinq bracht de aansluitkosten á EUR 89,00 wel in rekening, zo ook EUR 69,00 voor een standaard modem, etc. Ook kostte een abonnement bijv. EUR 9,95 per maand voor het 1e jaar volgens het actietarief, maar bracht de klant EUR 19,95 per maand (het reguliere tarief) in rekening. Via het actievoucher werd het teveel betaalde dan na 2 succesvolle incasso's aan de klant terug betaald. Ik ben in april 2008 aangesloten door Speedlinq. Inmiddels is Speedlinq geheel overgenomen door Telfort (beide eigendom van KPN) en inmiddels zijn er bij mij wel 8 succesvolle incasso's geweest, maar nog steeds heb ik het bedrag van mijn actievoucher niet uitbetaald gekregen. Ik heb nog te goed: EUR 89,00 aansluitkosten (geïncasseerd, maar waren EUR 0,00 volgens de actie) en 12 x EUR 10,00 (het maandelijkse verschil tussen het reguliere 19,95 en actietarief 9,95) = EUR 209,00. Ik heb al een brief verzonden naar het Speedlinq postadres in Voorburg, het Telfort postadres in Utrecht, e-mails naar Speedlinq én Telfort (via beide websites), de Telfort helpdesk telefonisch benaderd...maar ik loop steeds tegen een "muur". Telfort medewerkers hebben geen benul van de Speedlinq regels destijds, etc. Daarnaast is iedereen reeds van Speedlinq naar Telfort gemigreerd, maar ik zit nog steeds bij Speedlinq. Ik krijg nog maandelijks de factuur van Speedlinq, IP-adres van Speedlinq, etc. etc. Dat laatste is opzich geen probleem, was het niet dat ik nog op EUR 209,00 wacht en dat al sinds juni 2008 (na de 2e succesvolle incasso).

Hebben nog meer mensen problemen met Speedlinq en heeft er iemand wellicht nog tips?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Speedlinq/Telfort: geen uitbetaling van actievoucher...

Ongelezen bericht door TdeHond »

Schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging het bedrag wat u tegoed heeft vorderen. Kopie van brief maken.
Telfort weet u ook te vinden als er wat aan u te verdienen valt volgens de spelregels van Speedlinq, zoals betalen voor gebruik "koperdraden" van KPN.
Reageert Telfort niet of betaalt niet uit, dan kunt u dit als een geschil voorleggen bij de Geschillencommissie telecommunicatie waar u ook vervolgschade ( kosten aangetekende brieven, kosten geschillencommissie) kunt vorderen.[/u]

Gesloten