LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] upc drama

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
abcabc
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2008 18:02

upc drama

Ongelezen bericht door abcabc »

Helaas is de administatie bij UPC na al die klachten nog steeds een drama.
Op 1 augustus 2005 zijn wij naar een ander adres verhuisd. Verhuizing bij UPC doorgegeven en aansluiting op ons nieuwe adres gekregen.

Op dit nieuwe adres hebben wij ruim 2,5 jaar gebruik gemaakt van de diensten van UPC. Door aanleg glasvezel uiteindelijk overgestapt.

Nu zijn een aantal weken geleden mijn ouders gebeld door het incassobureau van UPC of dat zij mij kende?? Woon al ruim 10 jaar niet meer bij mijn ouders dus een rare gang van zaken. Er zou namelijk nog een bedrag open staan op mijn oude adres van januari 2006. Ik woonde er dus al 5 maanden niet meer. Afgelopen week hebben mijn ouders een brief gekregen van het incassobureau dat ik binnen een week een bedrag van ong. 122 euro dien te betalen en anders word ik gedagvaard. Dit is overigens de eerste brief inzake de betalingsachterstand.
Ik heb gebeld met UPC en de abonnementskosten van januari 2006 dien ik te betalen. Dat ik de aansluiting op mijn nieuwe adres ontvangen heb doet niet ter zake volgens de medewerker.
Maar waarom moet ik januari 2006 betalen? Dan zou het toch logisch zijn als ze me ook laten betalen voor augustus t/m december 2005?
Niet dat ik dat ga doen overigens.

Heb vorige week een klacht ingediend bij UPC via website maar daar wordt buiten een ontvangstbevestiging niet op gereageerd.

Hoe ga ik dit oplossen??

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: upc drama

Ongelezen bericht door Ron58 »

Hoe ga ik dit oplossen??
Nu ben ik geen juridisch deskundige, maar het lijkt me dat je verder niets hoeft te doen.
Je bent verhuisd, het contract is meegegaan naar je nieuwe adres waar je keurig alles betaald hebt en daar is het contract uiteindelijk beëindigd.
Vervolgens willen ze je twee en een half jaar jaar later 1 maand in rekening brengen die ook nog eens 4 maanden na je verhuizing ligt, de tussenliggende 4 maanden hoef je niet te betalen. (zou wel even nakijken of deze niet ongemerkt automatisch geincasseerd zijn?)
Je hebt een brief geschreven waarin je je beklag doet en UPC heeft dit wonder boven wonder bevestigd (normaal komt daar niets aan, TPG had zeker een keer een goede dag).

Volgens mij maakt een rechter gehakt van deze vordering.

Lekker afwachten, afsluiten kunnen ze je in tussentijd toch niet.
Overigens belachelijk dat ze je ouders moeten bellen om je adres te achterhalen, je bent jaren klant geweest op je huidige adres, die medewerker aan de telefoon is een idioot, iedereen kan zien dat dit een belachelijke vordering is, maar ja, het is nu eenmaal UPC.

DannyMan
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2008 04:58

Re: upc drama

Ongelezen bericht door DannyMan »

Je kan bij de gemeente een strookje halen waarop staat dat je niet meer op het adres woonde. Helaas, hier zitten wel kosten aan verbonden

Als het een huurhuis was, zou je naar je oude verhuurder kunnen gaan en een bevesteging kunnen vragen van je verhuizing. Doen ze wel gratis voor je. Die kun je via een UPC shop om hun oren slaan.

Als het een koophuis is, dan heb je de akte van levering vast nog wel. Die kan je ook om hun oren slaan.

Succes! :wink:

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: upc drama

Ongelezen bericht door Ron58 »

Als het een huurhuis was, zou je naar je oude verhuurder kunnen gaan en een bevesteging kunnen vragen van je verhuizing.
Hij is 2 1/2 jaar klant geweest op het nieuwe adres, UPC heeft zijn aansluiting verhuisd en hij heeft al die tijd daar betaald.
Moet ie dan achteraf bewijzen dat hij verhuisd is? Bovendien voor 1 willekeurige maand bijna een half jaar na de verhuizing?

abcabc
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2008 18:02

Re: upc drama

Ongelezen bericht door abcabc »

bedankt voor de reacties.

Niets doen en afwachten lijkt me geen goed idee. Vind het namelijk erg vervelend voor mijn ouders als daar een deurwaarder of een dagvaarding zou komen.

Helaas heb ik buiten de ontvangstbevestiging via mail nog geen reactie van UPC ontvangen. Heb wel een mail teruggestuurd wanneer ik iets van ze ga horen maar natuurlijk wordt daar ook niet op gereageerd.

Baal er enorm van!

DannyMan
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2008 04:58

Re: upc drama

Ongelezen bericht door DannyMan »

Hij is 2 1/2 jaar klant geweest op het nieuwe adres, UPC heeft zijn aansluiting verhuisd en hij heeft al die tijd daar betaald.
Moet ie dan achteraf bewijzen dat hij verhuisd is? Bovendien voor 1 willekeurige maand bijna een half jaar na de verhuizing?
Ja, dat moet hij zeker. Als je wil aantonen dat de eiser fout zit, moet je dat bewijzen.

Ik zeg niet dat het allemaal leuk en lief is van UPC, maar er is geen alternatief.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: upc drama

Ongelezen bericht door agro »

Als je wil aantonen dat de eiser fout zit, moet je dat bewijzen.
Niet de gedaagde moet bewijzen, maar de eiser!!!

DannyMan
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2008 04:58

Re: upc drama

Ongelezen bericht door DannyMan »

Niet de gedaagde moet bewijzen, maar de eiser!!!
Niet als de eiser claimt bewijs te hebben dat jij het hebt gebruikt daar. Dan moet je met tegenbewijzen komen.

Vervelend, maar wel de waarheid

abcabc
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2008 18:02

Re: upc drama

Ongelezen bericht door abcabc »

Dat bewijs kan ik wel leveren. Ben verhuisd naar een andere gemeente en heb me keurig bij de gemeente uit geschreven. Ga ervan uit dat de gemeente me bewijs kan geven en anders de woningbouwvereniging waar ik destijds van huurde.

Helaas valt er nu nog niets te bewijzen want UPC heeft nog steeds geen contact gezocht n.a.v. mijn klacht...

DannyMan
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2008 04:58

Re: upc drama

Ongelezen bericht door DannyMan »

Vraag je oude WBV vast om een brief. Een kopie ervan stuur je aangetekend naar UPC met een begeleidend schrijven. Of je levert het in bij de UPC shop en vraagt de naam van de medewerker bij wie je de zooi inlevert.

Als ze dan nog komen, hebben ze geen poot om op te staan

tanit
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2008 18:40

Re: upc drama

Ongelezen bericht door tanit »

Uit ervaring kan ik je melden dat er door UPC niet gereageerd wordt op brieven. Hoogstens in de vorm van een ontvangstbevestiging. Ik heb het zelf geprobeerd met VIJF aangetekende brieven. Haalt niets uit. Kunnen ze je afsluiten? Ja hoor, dat kunnen ze best. De rechter maakt dat dan natuurlijk ongedaan, maar voor het zover is..een hele hoop ongemak en frustratie. Op een gegeven moment was ik 't zo zat dat mijn probleem, een abonnementswijziging, administratief maar niet doorgevoerd scheen te kunnen worden, dat ik de helpdesk voor de tigste keer heb gebeld en heb gezegd dat als het niet in orde zou zijn op de eerstvolgende factuur, ik al mijn UPC diensten (dig.tv. tel. en internet) op zou zeggen.
En toen gebeurde er een wonder.... Of ik misschien doorverbonden wilde worden met de afdeling "Klachten"? Er bleek ineens een volgende 'schaal' te bestaan, voorbij de helpdesk. En daar kreeg ik te maken met een heel ander type medewerker: eentje die inderdaad iets kan uitrichten. Tenminste: daar lijkt 't tot nu toe op. Nog even de nieuwe factuur afwachten, maar ik heb goede hoop.. En als 't nu nog niet in orde blijkt te zijn? Dan gooi ik ze er echt helemaal uit. Deze bedrijven hebben gewoon te veel macht gekregen...

Eerde
Berichten: 76
Lid geworden op: 07 sep 2007 15:08

Re: upc drama

Ongelezen bericht door Eerde »

Ik ken dat maar al te goed, de oplichters hebben bij mij hetzelfde gedaan. :evil:

Grappig dat meerdere mensen kunnen melden dat 'post nooit schijnt aan te komen bij UPC', bij mij hetzelfde ze doen gewoon alsof ze je opzegging niet hebben gekregen, althans kwa facturen. Afsluiten deden ze wel enkele dagen na de opzegging.... rara hoe kandat ? Nou ja, zeker van Jomanda doorgekregen. :shock:

Om te beginnen kreeg ik geen facturen meer en ook de afsluiting geven mij het idee dat eea geregeld was.
Echter na 3 maanden komt er een schrijven van Interim Justitia dat ik nog 3 maanden moet betalen en meteen een fikse verhoging en kosten, kosten en nog eens kosten.

Eind van het leidje: nooit betaald natuurlijk !

Terug naar de OP.
Als je nog een kopie van je schrijven naar UPC hebt, samen met het feit dat men dat onomstotelijk ontvangen & gelezen heeft, anders had je op jouw naam immers geen nieuwe aansluiting kunnen hebben en facturen kunnen ontvangen op je nieuwe adres, lijkt de 'zaak' mij zo klaar als een klontje.

Leg het ze per brief (eventueel aangetekend, maar laat ze maar tegen de kantonrechter vertellen dat post nooit aankomt) weten dat ze een administratieven vout hebben gemaakt.
Dat je verhuizing bekend was, je op je niewe adres signaal en facturen hebt ontvanden en betaald en dat er een vreemde vergissing is over een willekeurige maand uit het verleden.

Sluit je af met een tekstje a la;
"Zonder tegenbericht ga ik er vanuit dat u inziet dat het om een onterechte factuur gaat over een maand dat ik al enige tijd geen klant meer was van UPC op dat adres en dat u eea intern direct zal corrigeren".

Zodra het incassoburo aan komt met zijn dreigbrieven stuur je ze een kopie van je schrijven aan UPC en meld ze dat je hun gang naar de kontonrechter afwacht en vol vertrouwen tegemoed ziet.

Meestal hoor je dan nooit meer wat van de sukkels.

Ik vind dat het eens afgelopen moet zijn met deze "bewust voutjes maken" van (grote)bedrijven. Een kantonrechter zou de bevoegdheid moeten hebben daar een onderzoek naar te gelasten en een hoge schadevergoeding in dit geval bv 1000 euro toe te kennen. Dat zal ze leren eerst 2x te kijken of het wel terecht is eer men dreigbrieven gaat verzenden.

uitslag
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2008 18:55

Re: upc drama

Ongelezen bericht door uitslag »

Een soortgelijk voorval heb ik ook meegemaakt. Meer dan een jaar na datum werd een factuur gestuurd.

Ik heb toen een aangetekende brief aan UPC gestuurd en aangegeven het geen stijl te vinden dat een jaar na datum een factuur gestuurd wordt voor iets dat in hun administratie blijkbaar niet goed geregeld is.

Ik wist globaal waar het over ging, maar exact wist ik het echt niet meer.

Vervolgens hebben ze via post gereageerd dat dit inderdaad niet helemaal correct was en hebben de nota geannuleerd.

NB. het blijft natuurlijk vervelend als ouders, kopers, of nieuwe huurders met dit soort geneuzel opgescheept worden. Netjes bericht doen en vervolgens negeren als ze niet reageren werkt het beste.

De vordering zoals geschetst gaat werkelijk nergens over

master48
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2008 10:26

Re: upc drama

Ongelezen bericht door master48 »

Ben sinds juli klant bij UPC met Internet + Bellen, maar tot op heden alleen trammelant, er wordt niet gereageerd op mail en ook de helpdesk waarmee ik al twee keer een afspraak heb gemaakt, dat ze mij terug zouden bellen, komen hun afspraak niet na.
Mijn telefoonverbinding valt elke avond uit en mijn internetverbinding is dan ook strooptraag, facturen kloppen niet enz.
Mijn mening is hierover, ik ga kappen met UPC. :twisted:

chian
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:54

Re: upc drama

Ongelezen bericht door chian »

wat een drama bij upc ! ben vorig jaar nov. van bank veranderd, dus ook van rek.nummer. Ben nu al een jaar bezig om weer een automatische incasso te krijgen. heb al 3 keer een machtiging gestuurd, tig keer gebeld, 2 keer een telefonische overboeking, wat me vervolgens allemaal handen vol geld kost. en ze blijven maar accept giro`s sturen, mèt herinneringskosten meteen, terwijl ik daarvoor niet eerst gewoon een factuur krijg ! hoe moeilijk kan het zijn ! daarbij komt nog.. als je upc belt, zijn de medewerkers altijd in gesprek, dit kan dan bv 10 minuten duren. als je dan wacht blijkt het dan ook exact 10 min te zijn ! wel een beetje verdacht...

Belastingraadsman
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 dec 2007 17:02

Re: upc drama

Ongelezen bericht door Belastingraadsman »

Als een vordering niet terecht is, dan moet u die ook negeren. Ik heb alle verhalen al gehoord en zelf ook meegemaakt, van deze oplichter, Canal Digital doet ook mee. Ik doe deze uitspraak in de hoop dat een van beide de moet en het fatsoen zal hebben om mij een voor het gerecht te dagen. Ik heb voldoende bewijs dat beide een criminele organisatie zijn. Het zijn bedrijven die er een beroep danwel er een gewoonte van maken, geld van rekeningen te incasseren zonder daarvoor een machtiging te hebben, of goederen en/of diensten te verlenen, danwel mensen te bedreigen of onderdruk te zetten, als mede valse verklaringen af te leggen tegenover incassobureau,s om zo een betaling los te krijgen waarzij geen recht op hebben. Als u een ONTERECHTE aanmaning, vordering krijgt, stuurt u een brief met een verzoek om binnen 14 te reclameren. Als zij niet reageren, dan heeft u ook hun brieven niet ontvangen. Geen eenmaal een reactie aan het incassobureau of de deurwaarder, en vermeld daarbij dat u een confrontatie zal aangaan voor de kantonrechter.

Als uw vordering ONTERECHT is dan kunt u mij ook hiervan de copieen toezenden. Ik zal deze verzamelen en zo kunnen we samen een muur bouwen tegen deze oplichters.


Groeten
Belastingraadsman

apie45
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 feb 2007 21:21

Re: upc drama

Ongelezen bericht door apie45 »

wij hebben ook problemen met upc gehad omtrend spook rekeningen en als ze het gingen uitzoeken hoorde je niets maar kreeg je naderhand een nog hogere rekening en als je dan weer belde met upc werd er gezegd dat het inderdaad niet klopte en gingen ze het weer onderzoeken waarna je dan weer een nog hogere rekening kreeg wij hebben toen de knoop door gehakt en alles wat upc bij ons leverde zoals internet telefonie en t.v. opgezegd en we zijn overgestapt zijn nu veel goedkoper uit met telefoon en internet en met de tv we hebben nu een stuk minder kopzorgen want praten tegen upc kan je net zo goed buiten tegen een betonnen muur doen want die zal sneller reageren als upc en als je bij upc langs ga neem dan een tuin stoel en een pakketje brood mee want eer je daar geholpen word ben je een dag tot een maand verder maar je probleem blijft .
dus al met al wees verstandig maak je niet druk om dat kl... bedrijf en stap vandaag nog over zal je werkelijk een hoop ellende en hart kwalen schelen als iedereen met klachten daar weg zouden gaan piepen ze wel anders maar de mensen blijven zelf ook met en na klachten bij upc zitten en dat weten ze bij upc dus blijven ze de klant ook als vuil behandelen ze hebben geen respect voor de klant en hebben maling aan alles zolang bij hun het geld maar binnen komt zitten ze goed
dus mijn menining is vertrek bij upc is de beste oplossing

hbeelen
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jun 2005 09:53

Re: upc drama

Ongelezen bericht door hbeelen »

Geachte Mw.

Wij hebben hetzelfde gehad met CASEMA/ZIGGO over 1.25 euro acceptgirokosten.

Wij hebben het voorgelegd aan de

Geschillencommissie
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
0703106310
www.degeschillencommissie.nl

Wel zoveel mogelijk bewijsmateriaal meesturen en ook een schadevergoeding van 1000 euro eisen voor de gemaakte kosten en geleden ergenis.

Wij adviseren U een korte brief te sturen aan het incassobureau dat u
de geschillencommissie heeft gevraagd een uitspraak te doen.
Dit kan wel geruime tijd vergen.

koningsjpc
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:29

Re: upc drama

Ongelezen bericht door koningsjpc »

Stuur eens een brief naar dhr. Marco Vianen, director customer care van UPC. Ik heb dit 2 maanden geleden ook gedaan inzake een probleem wat ik had met UPC. Op brieven, e-mails, telefoontjes etc. werd door UPC niet gereageerd. Een brief naar dhr. Vianen deed wonderen, binnen 3 weken antwoord van hem met excuses dat e.e.a. een fout van hen was en een week daarna een bos bloemen van UPC. Alles was in 1 keer 100% opgelost. :) :D
Jan Konings

cor1947
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:10

Re: upc drama

Ongelezen bericht door cor1947 »

Hou er rekening mee, dat sommige rechters het nog wel eens willen omdraaien : de aangeklaagde moet bewijzen. Is mij dus overkomen. UPC hoefde niks aan te tonen. Ik kon betalen ! En ja, dat UPC nergens op reageert, dus ook geen enkele poging doet 'een geschil te schikken' was van geen enkele waarde. Waarschijnlijk heeft die rechter aandelen van UPC of zo, of is goede vriend met de jurist van UPC.

Gesloten