LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo levert Modems die niet werken...

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
dvanduijn
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 okt 2007 17:41

Ziggo levert Modems die niet werken...

Ongelezen bericht door dvanduijn »

Vanochtend heb ik bij Dynabyte een Ziggo Internet Z2 abonnement afgesloten. Bij thuiskomst ben ik de boel aan gaan sluiten en toen ik de modem ging activeren kwam er te staan dat dit niet lukte en ik contact op moest nemen met de klantenservice. Na 25 minuten aan de lijn te hebben gehangen kreeg ik iemand aan de lijn die vertelde dat ze de verkeerde modem hebben gegeven (terwijl het een officiele doos van Ziggo zelf was). De modem die erbij zat was een Scientific Atlanta.

Toen ik terugging naar de winkel werd mij verteld dat deze modem in alle pakketten zit die ze verkopen.

Nogmaals Ziggo gebeld en toen werd me verteld dat deze modem niet werkt bij mensen in het voormalig Casema-gebied, terwijl ik het pakket in een winkel heb gekocht in dit gebied. Uiteindelijk heb ik alles ingeleverd en de hele boel geannulleerd. Even later ben ik naar Den-Haag gereden, een gebied dat ook in het Casema-gebied ligt maar bij alle winkels zat de Scientific Atlanta modem erbij.

Het blijkt dus dat Ziggo modems verkoopt in gebieden waar die modem niet eens werkt.

hola_01
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 jun 2008 03:20

Re: Ziggo levert Modems die niet werken...

Ongelezen bericht door hola_01 »

Ik zal je hier een korte uitleg geven wat hier is fout gegaan.

Dynabyte heeft één grote order gedaan voor deze internet pakketten. Dit hebben zij gedaan voor een adres van een distributiecentrum niet in Casema gebied liggende. Doordat er niet is aangegeven dat de modems ook in winkels van bijvoorbeeld het Casema gebied verkocht gaan worden, hebben zij modem gekregen voor het gebied waarin het distributiecentrum is gelegen.

Aangezien de netwerken op de achtergrond nog niet zijn samengevoegd zijn niet alle modems geschikt voor elk netwerk. Op het casema netwerk werken alleen de Motorola modems bijvoorbeeld, de Scientific Atlanta kan niet communiceren met het onderliggende netwerk.

Dynabyte zal contact op moeten nemen met zijn dealer support, welke kan zorgen dat zij ook modems krijgen voor andere regios, als zij aangeven om welke regios het gaat.

Gesloten