Geachte Radar-redaktie,
Onlangs heb ik me 's verdiept in het aanbod van digitale televisie van de diverse kabelexploitanten zoals Ziggo en UPC.
Zo geef ik zelf de voorkeur aan het regelmatig kijken naar programma's van culturele TV-zenders zoals BBC Four, Cultura en ARTE. Laatstgenoemde is tot mijn grote ergernis uit het standaard analoog TV-pakket van Ziggo zonder aankondiging en opgaaf van reden verwijderd en vervangen door de de mij nietszeggende zender TVE (spaanstalig).
Toen ik op de website van UPC ontdekte dat al deze en meerdere interessante digitale zenders wel waren te verkrijgen via het Royaalpakket van UPC, heb ik gebeld met de klantenservice van deze exploitant. Daar werd mij echter te verstaan gegeven dat kabeldoorgifte via UPC in mijn woonplaats Utrecht niet mogelijk zal zijn omdat Ziggo hier heer en meester is. Ik ben dus gebonden aan het aanbod van Ziggo. Echter, deze is in alle opzichten enorm beperkt in vergelijking met het aanbod van UPC (compleet zenderpakket slechts €25,- per maand!!). Ziggo zou zich dus heel snel achter zijn oren moeten krabben.....
Hoe kan het nu nog zo zijn dat we anno (bijna) 2009 in een vrije consumentenmarkt leven, maar niet zelf de keuze kunnen maken welke kabelexploitant je prefereert en dus welk zenderpakket je door wilt laten geven? Het is toch te gek voor woorden. Al is dit dan per wet geregeld: HOOGSTE TIJD OM DEZE WET NU TE GAAN WIJZIGEN!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen vrije keuze kabelexploitant?
-
musicmaster
Re: Geen vrije keuze kabelexploitant?
De reden dat Arte zo direct van de kabel is gehaald is dat Arte geen analoog signaal meer aanlevert. Om die reden is het nu alleen nog digitaal verkrijgbaar.
Graag wil ik erop wijzen dat er zo goed als geen verschil is tussen het digitaal totaal pakket van Ziggo en UPC. Dit pakket is bij Ziggo inderdaad iets duurder nl 9,95 ipv 9 euro. kosten voor de analoge aansluiting zijn 15,90 bij Ziggo en 16,37 bij UPC.
Graag wil ik erop wijzen dat er zo goed als geen verschil is tussen het digitaal totaal pakket van Ziggo en UPC. Dit pakket is bij Ziggo inderdaad iets duurder nl 9,95 ipv 9 euro. kosten voor de analoge aansluiting zijn 15,90 bij Ziggo en 16,37 bij UPC.
Neem satellietontvangst goedkoper meer zenders (inclusief de door jou genoemde en gewenste) beter beeld en op onbeperkt aantal tv's te ontvangen met slechts 1 abonnement door middel van cardsharing, met de juiste ontvangers.
Arte niet meer via analoge kabel? Winterswijk (UPC) zit Arte nog steeds op de Analoge kabel.