Ondanks aangetekende brieven en faxen reageert Pretium niet op mijn verzoeken een reactie te geven op mijn vragen rondom de misleidende wijze waarop wij zijn overgehaald naar Pretium.
Ik heb een klacht ingediend bij Consuwijzer en kreeg snel antwoord. Men adviseerde mij een officiële klacht in te dienen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie Hier kan Pretium niet om heen.Op de site www.degeschillencomissie.nl is een gemakkelijk formulier in te vullen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pretium
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 dec 2008 13:46
Re: Pretium
Zoals zoveel ouderen zijn ook mijn vader en moeder destijds overrompeld door de gladde verkooppraatjes van een medewerker van Pretium.
Ze zaten vast aan een jaarcontract maar hebben de kosten elke maand ook netjes betaald.
Mijn moeder overleed in maart 2007 mijn vader in oktober van datzelfde jaar. Ik heb dm.v. een aangetekende brief aan Pretium laten weten (incl. overlijdensacte )dat het contract ontbonden diende te worden. Echter.... je raad het al, de automatische incasso's gingen gewoon door, ondanks het schriftelijk bewijs dat per december 2007 het abonnement opgezegd zou worden. Na twee pogingen om via de oficiele weg de automatische incasso's te stoppen hield het gelukkig ook op. Eindelijk dacht ik dit hoofdstuk te kunnen sluiten. Twee weken geleden kreeg ik een brief van Pretium dat er nog een bedrag van € 83, openstond en of ik die maar met spoed wilde betalen..Maar even gebeld om wat uitleg daarover. Het bleek om telefoongesprekken te gaan van november en december 2007!!!! Dus een maand na het overlijden van mijn vader. Nadat ik de medwerker, op niet al te vriendelijke wijze, had uitgelegd dat het niet mogelijk is om gesprekskosten te maken als je bent overleden, en dat ik toch echt niet van plan was om het bedrag te betalen, heb ik het gesprek beeindigd.
Gisteren ( 4 december ) ontving ik een brief waarin stond dat ik nog 5 dagen de tijd heb om het bedrag te voldoen anders zal de vordering uit handen worden gegeven aan een incasso-bureau.
Deze oplichters (want dat zijn het ) maken mij zowel kwaad als verdrietig.
Er moet toch een mogelijkheid zijn om aan dit soort harteloze, schandalige toestanden iets te doen??
Gr L.Lammers
Ze zaten vast aan een jaarcontract maar hebben de kosten elke maand ook netjes betaald.
Mijn moeder overleed in maart 2007 mijn vader in oktober van datzelfde jaar. Ik heb dm.v. een aangetekende brief aan Pretium laten weten (incl. overlijdensacte )dat het contract ontbonden diende te worden. Echter.... je raad het al, de automatische incasso's gingen gewoon door, ondanks het schriftelijk bewijs dat per december 2007 het abonnement opgezegd zou worden. Na twee pogingen om via de oficiele weg de automatische incasso's te stoppen hield het gelukkig ook op. Eindelijk dacht ik dit hoofdstuk te kunnen sluiten. Twee weken geleden kreeg ik een brief van Pretium dat er nog een bedrag van € 83, openstond en of ik die maar met spoed wilde betalen..Maar even gebeld om wat uitleg daarover. Het bleek om telefoongesprekken te gaan van november en december 2007!!!! Dus een maand na het overlijden van mijn vader. Nadat ik de medwerker, op niet al te vriendelijke wijze, had uitgelegd dat het niet mogelijk is om gesprekskosten te maken als je bent overleden, en dat ik toch echt niet van plan was om het bedrag te betalen, heb ik het gesprek beeindigd.
Gisteren ( 4 december ) ontving ik een brief waarin stond dat ik nog 5 dagen de tijd heb om het bedrag te voldoen anders zal de vordering uit handen worden gegeven aan een incasso-bureau.
Deze oplichters (want dat zijn het ) maken mij zowel kwaad als verdrietig.
Er moet toch een mogelijkheid zijn om aan dit soort harteloze, schandalige toestanden iets te doen??
Gr L.Lammers
Re: Pretium
Mijn advies is dien een klacht in zoals ik gedaan heb zowel bij consuwijzer als de geschillencommissie. Hoe meer klachten er worden ingediend bij deze commissies hoe sterker de benadeelden komen te staan.
Re: Pretium
U kunt 2 dingen doen:Gisteren ( 4 december ) ontving ik een brief waarin stond dat ik nog 5 dagen de tijd heb om het bedrag te voldoen anders zal de vordering uit handen worden gegeven aan een incasso-bureau.
1. niets en laat Pretium kosten voor een rechtszaak maken als u achter de hand heeft:
a. beëindigen huur woning of verkoop vóór de maanden waarover onterecht gedeclareerd wordt) na overlijden van uw vader
b. Kopie overlijdens akte.
2. U stuurt kopieën van a en b naar dit flut bedrijf wat familie van overleden klanten ( tegen wil en dank) tot een kunst verheven lijkt te hebben.
Een incassobureau moet een rechtszaak tegen u beginnen als u niet reageert of betaalt. Als u kunt bewijzen dat uw vader is overleden en geen gebruik meer werd gemaakt door familie van overledene van het pand dan wordt het incassobureau in het ongelijk gesteld en heeft Pretium onnodige kosten omdat zij hun administratie niet op orde hebben.
Incassoprocedure:
hier incassoprocedure
Sterkte met het verwerken van het overlijden van uw ouders.
Re: Pretium
xkOok mijn moeder 81 jaar werd gisteren weer gebeld.
Na diverse keren gezecht te hebben dat haar dochter alles regelt,bleven ze toch door gaan en zij dacht dat ze van KPN waren en alles blijft hezelfde hebben laten voorkomen naar haar.
Vanmorgen bij de post een contract van Pretium.
Ik word hier zo moe van dat ze oude mensen die het niet begrijpen er toch op zo´n manier inlaten lopen.
Kan daar niet iets tegen gedaan worden
Met vriendelijke groet Thea Otte )dochter)
Na diverse keren gezecht te hebben dat haar dochter alles regelt,bleven ze toch door gaan en zij dacht dat ze van KPN waren en alles blijft hezelfde hebben laten voorkomen naar haar.
Vanmorgen bij de post een contract van Pretium.
Ik word hier zo moe van dat ze oude mensen die het niet begrijpen er toch op zo´n manier inlaten lopen.
Kan daar niet iets tegen gedaan worden
Met vriendelijke groet Thea Otte )dochter)
Re: Pretium
U heeft voldoende tijd om de overeenkomst te annuleren op grond van hun coulance regeling.
Als u 72 jaar of ouder bent kunt u gebruik maken van de Coulance Regeling Ouderen van Pretium Telecom sinds 6 september 2008.
Dit houdt in dat u als u op het moment dat u gebeld bent door Pretium 72 jaar of ouder bent tot 3 maanden na het aangaan van de rechtsgeldige overeenkomst tussentijds zonder opgaaf van redenen het jaarabonnement kunt beëindigen door Pretium schriftelijk te verzoeken het abonnement bij uw vorige telecomaanbieder te herstellen.
Doe dit schriftelijk, aangetekend met ontvangstbevestiging, met kopie geldig identiteitsbewijs.
Mocht u correspondentie via familid gedupeerde laten lopen, voeg dan kopie geldig identiteitsbewijs van dit familielid bij + machtiging van gedupeerde dat deze de zaak voor hem/haar behartigt. Dit om onnodige vertraging door Pretium te voorkomen.
In het geval van uw moeder lijkt mij ook dat de nieuwe wet is overtreden.
http://www.consumentenautoriteit.nl/Act ... u_verboden
hier wet oneerlijke handelspraktijken down te loaden.
Zich uitgeven voor KPN is een oneerlijke handelspraktijk, waardoor u zowiezo drie maanden de tijd heeft om de overeenkomst te annuleren. Het handigst is toch op grond van haar leeftijd.
U kunt nu voorkomen dat uw moeder nogmaals gebeld wordt door in de brief aan te geven dat u tevens gebruik maakt van uw recht op verzet. U wenst dat uw moeder op een lijst geplaatst wordt voor mensen die niet meer gebeld mogen worden door callcenters die namens Pretium bellen!
Dit tot het "belmenietregister" in werking treedt. Meldt uw moeder daar aan zodra dat kan. Een bedrijf overtreedt dan de wet zodra uw moeder daar aangemeld staat!
Blijkbaar wordt er nog steeds op agressieve manier bejaarden om de tuin geleid.
Als u 72 jaar of ouder bent kunt u gebruik maken van de Coulance Regeling Ouderen van Pretium Telecom sinds 6 september 2008.
Dit houdt in dat u als u op het moment dat u gebeld bent door Pretium 72 jaar of ouder bent tot 3 maanden na het aangaan van de rechtsgeldige overeenkomst tussentijds zonder opgaaf van redenen het jaarabonnement kunt beëindigen door Pretium schriftelijk te verzoeken het abonnement bij uw vorige telecomaanbieder te herstellen.
Doe dit schriftelijk, aangetekend met ontvangstbevestiging, met kopie geldig identiteitsbewijs.
Mocht u correspondentie via familid gedupeerde laten lopen, voeg dan kopie geldig identiteitsbewijs van dit familielid bij + machtiging van gedupeerde dat deze de zaak voor hem/haar behartigt. Dit om onnodige vertraging door Pretium te voorkomen.
In het geval van uw moeder lijkt mij ook dat de nieuwe wet is overtreden.
http://www.consumentenautoriteit.nl/Act ... u_verboden
hier wet oneerlijke handelspraktijken down te loaden.
Zich uitgeven voor KPN is een oneerlijke handelspraktijk, waardoor u zowiezo drie maanden de tijd heeft om de overeenkomst te annuleren. Het handigst is toch op grond van haar leeftijd.
U kunt nu voorkomen dat uw moeder nogmaals gebeld wordt door in de brief aan te geven dat u tevens gebruik maakt van uw recht op verzet. U wenst dat uw moeder op een lijst geplaatst wordt voor mensen die niet meer gebeld mogen worden door callcenters die namens Pretium bellen!
Dit tot het "belmenietregister" in werking treedt. Meldt uw moeder daar aan zodra dat kan. Een bedrijf overtreedt dan de wet zodra uw moeder daar aangemeld staat!
Blijkbaar wordt er nog steeds op agressieve manier bejaarden om de tuin geleid.