LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goldewijk bv

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
J H
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 mei 2007 23:08

Re: Goldewijk bv

Ongelezen bericht door J H »

Verbuch,

je verhaal is heel helder. Wij hebben precies dezelfde ervaring. Na twee jaar zijn we nog bezig de afwerking voor elkaar te krijgen. Bij ons heeft vrijwel de hele buurt klachten over Goldewijk B.V.

groet,

J H

:( :( :x

Fred en Sylvia
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jul 2006 18:40

Re: Goldewijk bv

Ongelezen bericht door Fred en Sylvia »

Hoi JH

Wij hebben besloten om niet met de firma Goldewijk in zee te gaan.
Dit omdat wij na herhaaldelijk afspraken gemaakt te hebben, nog steeds niet geholpen zijn.
Wij hebben besloten om met een plaatselijke aannemer verder gaan te gaan die wetkt onder het motto van klant is koning (ja ze bestaan nog)!
Wij hebben alleen 1 groot probleem. De bouw is nog niet begonnen, daar we wat problemen hebben met de nederlandse ambtenarij.
Maar het einde is in zicht.
Dus nogmaals voor ons geen Goldewijk.
Sylvia

J H
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 mei 2007 23:08

Re: Goldewijk bv

Ongelezen bericht door J H »

Succes met de bouw van jullie nieuwe woning.

groet,

J H

Carl_ltje
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2007 21:58

Re: Goldewijk bv

Ongelezen bericht door Carl_ltje »

Wij hebben onze woning helaas door Goldewijk laten bouwen. In januari 2006 (!!!) hadden wij een voorlopige aannemingsovereenkomst ondertekend en volgens het schema van Goldewijk (wat je met een erg grote korrel zout moet nemen) zal -nota bene na veel druk van onze kant- de woning in december 2007 (dus na 2 jaar) worden opgeleverd. Naast de veel te lange bouwtijd kan ik nog tig andere zaken opnoemen waar ik -om het netjes te zeggen- nou niet bepaald blij mee ben:
*je krijgt steeds te maken met verschillende mensen binne het bedrijf, waardoor je heel vaak de specifieke dingen m.b.t. jouw woning moet gaan uitleggen;
*een aantal contactpersonen zijn erg slecht bereikbaar;
*er wordt nou niet bepaald altijd aan de gemaakte (prijs)afspraken gehouden, alleen met het opsturen van de facturen waren ze er snel bij;
*degene die de bouwvergunningsprocedure voor ons begeleidt heeft ons nooit gesproken en moesten wij zelf heel veel dingen zelf doen c.q. aan de gemeente uitleggen;
*wij hebben echt in elke fase van de procedure dingen moeten nagaan, controleren, etc nu heel veel dingen fout gaan.

De eerste gesprekken met zeg maar de verkopers van Goldewijk waren op zich positief. Achteraf gezien heb je echt het gevoel dat die mensen er getraind zijn om te zorgen dat je tekent. Nadat je getekend hebt gaat jouw dossier naar een andere afdeling en dan komt de ellenlange weg. Wij hebben heel veel dingen zelf gedaan, zo veel mogelijk tijd proberen te besparen en nog gaat het met een slakkegangetje en gaan heel veel dingen mis. Het enige waar wij nu op hopen is dat de woning in ieder geval wel kwalitatief goed is. Maar voordat iemand besluit om met Goldewijk in zee te gaan moet die persoon zich echt heel goed realiseren waar hij aan begint.

Carltje.

Falkin
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2007 18:26

Re: Goldewijk bv

Ongelezen bericht door Falkin »

Na een tergend lang voortraject zijn wij na 1 jaar begonnen met de bouw. Het lijkt bij Goldewijk de gewoonte te zijn iedere planning met minimaal 2 of 3 weken te overschrijden. Poenie is gewoon een afgezant van Goldewijk, triest........ Goldewijk bouwt opzig een mooi huis, echter de planning, afwerking en communicatie zijn ver beneden pijl. De onderaannemers worden niet gecontroleerd. Bij de eerste oplevering lijkt Goldewijk oogkleppen op te hebben, de medewerker heeft gewoonweg te weinig inzicht. Muren slecht gestuuct, schilderwerk niet afgeschuurd en dik in de verf gezet, bad dat niet waterpas is geplaatst en daarna gewoon getegeld is. De dringende mankementen hebben bij Goldewijk geen prioriteit. Lekage wordt niet adequaat opgelost terwijl het water de meterkast instroomt. eindeloos veel frustraties......

Pandal
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2007 19:32

Re: Goldewijk bv

Ongelezen bericht door Pandal »

Na goed 7 maanden na koop van start gegaan en tot zover loopt het proces naar wens. Mensen m.n. projectleider blijkt vaak niet te pakken krijgen maar vooralsnog verloopt de uitvoering keurig en naar behoren.
Van hun eigen mensen vernomen dat de nieuw opgezette organisatie eindelijk z'n vruchten gaat afwerpen, vestiging Alphen is voorzien van Goldewijk-mensen en ook hier zal nu onder Goldewijk-normen gebouwd gaan worden. Wel oppassen met extra zaken later te bestellen want dan gaat ook bij hun de meerwerkbel luiden en dat viel ons tegen eigenlijk.

verzender
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2007 19:28

Re: Goldewijk bv

Ongelezen bericht door verzender »

Volgens mij zijn er op dit forum mensen aan het reageren die bij Goldewijk zelf werken. Hoezo verbeteringen bij Goldewijk? In Alphen is personeel gewoon weggestuurd! Lekker sociaal beleid! Goldewijk laat echt zien waarom de bouw zo'n slechte naam heeft. Zij gaan dit ook nog eens eventjes op hun eigen slechte manier bewijzen. Lijkt mij ook niet echt bevordelijk voor de bouw van je dure huis!

verbuch
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2007 13:06

Re: Goldewijk bv

Ongelezen bericht door verbuch »

Verzender, je hebt gelijk. Pandal(en Poenie) is gewoon iemand die bij goldewijk werkt. Telkens als er kritiek is probeert hij/zij dat recht te praten. Zie ook wat reacties iets verder terug in dit forum. Geeft goed aan om wat voor een soort bedrijf/personen het gaat.
Lees ook eens dit stuk wat hij/zij bij Verening Eigen Huis heeft gemeld, over het afzeiken van concullega´s gesproken....(http://www.eigenhuis.nl/Forum/ShowPost.aspx?PostID=3046):
--------------------------------------------------------------------------------

Re: Ervaring met "catalogus bouwers"
pandal: 10-12-2006 - 21:09
Livingstone is niets anders dan lokale (geselecteerde)aannemers die een huis van de plank bouwen.

Bouwbedrijf Schouten ken ik van vroeger toen ik in de houthandel werkzaam was, goed georganiseerd bedrijf! met hoog afwerkingsniveau, maar het blijft een .......traditionele aannemer.

Al eens bij een totaal bouwer gekeken zoals Goldewijk in Breda? Met eigen architecten ontwerpen ze maatwerk en de offerte is volledig en kent geen stelposten die bij aannemers zo fnuikend kunnen zijn.
--------------------------------------------------------------------------------
Re: Ervaring met "catalogus bouwers"
pandal: 10-12-2006 - 21:17
Ben ervan overtuigd dat u na oplevering trots zal zijn op uw Goldewijk woning. Laat u niets wijs maken, u zal geen energie hoeven te steken in ander partijen die de keuken(montage) dan weer uitbesteden etc.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Goldewijk bv

Ongelezen bericht door Walter van V »

nou.. eind vorig jaar voor een grote verbouwing een offerte aanvraag etc laten maken. ondanks van ozne kant duidleijke communicatie zeer veel gaten in de begroting, niet opgenomen zaken, en om het aangegeven budget te halen zijn er diverse zaken buiten de begroting gehouden en als keuze onderdeel met stelpost (naar eigen inzicht ook nog eens te laag) opgenomen.. Maar ja, zo ver buiten budget dat het dus niet door zal kunnen gaan..Dan moeten ze gewoon zeggen dat ze het er niet voor kunnen doen toch??

goldie_arnhem
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2008 19:25

Re: Goldewijk bv

Ongelezen bericht door goldie_arnhem »

Na een periode van voorselectie hebben wij in eerste instantie gekozen voor Groothuis. Dit was een regelrecht drama. Ze kwamen afspraken niet na, verschenen niet bij afspraken met de welstand en vormcoördinator. Toen de woning voor de tweede keer was afgekeurd door de welstand (waar ze weer niet kwamen opdagen) hebben ze na 7 maanden op een vrijdagnamiddag de voicemail ingesproken dat ze niet meer wouden bouwen en de samenwerking verbreken. Zo iets doe je echt via de voicemail :shock:

Alsnog zijn wij terecht gekomen bij Goldewijk. Deze kregen de woning de eerste keer door de welstand. Wat betreft de doorlooptijden. Hier mag idd wel wat aan gebeuren. Want wat er nu precies in de 5 maanden tussen indienen bouwaanvraag en goedkeuring welstand gebeurt is, ik weet het niet.

plus- en minpunten Goldewijk:
- Je krijgt inderdaad bij elk proces een andere contactpersoon (niet heel handig). Maar ze komen wel afspraken na, en de meeste weten ook waar ze het over hebben.
- Je moet wel vinger aan de pols houden en "brutaal" zijn dan versnel je het proces een stuk (maar waar niet).
- Let wel goed op de prijzen, ze berekenen onterecht kosten. Maar hier geldt een brutaalmens heeft de halve wereld.
-/+ meerwerkprijzen. De meeste zaken zijn redelijk, maar er zijn ook belachelijke meerwerkprijzen. Het minderwerk is zoals gewoonlijk belachelijk.
+ Het bouwen gaat tot nu toe snel. Ze zijn eind juni begonnen en eind januari is de oplevering gepland.
+ Ze werken degelijk en netjes.

Kortom wij zijn tevreden.

ria heus
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2006 16:17

Re: Goldewijk bv

Ongelezen bericht door ria heus »

Onze woning is vorig opgeleverd en nog steeds zijn zaken niet opgelost. De afwerking en kwaliteit van de woning is onder de maat.
We hebben behoorlijk wat extra kosten gehad, omdat goldewijk bouwen en wonen alles van zich afschuift. Laat je niet beduvelen door deze aannemer. Wat een waardeloze bedrijf!

goldo
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2009 10:25

Re: Goldewijk bv

Ongelezen bericht door goldo »

Wij zijn absoluut niet te spreken over goldewijk. Afspraken worden niet nagekomen of men probeert eronder uit te komen. Geleverde kwaliteit is onder de maat en de prijzen die daarvoor gevraagd worden zijn belachelijk hoog. Kennis bij de ruwbouw begeleiders en keuken sanitair is niet bijster goed. Ze kunnen niet meedenken in praktische zin en zijn erg beperkt in hun creativiteit. Voor een kleine wijziging op een tekening kun je weer een paar weken wachten. Het bouwen is al net zo'n grote drama. Oplevering staat al 6 maanden later dan gepland. Waarom? Daar krijg je van niemand een fatsoenlijk antwoord op. De ruwbouwbegeleider schuift het af op de verkoper, de verkoper op de bouwers en de directie weet zogenaamd nergens van af.
Dus bezint eer ge met deze aannemer begint. Hopelijk kunnen wij de ellende die wij hebben gehad anderen besparen.
Ik zeg bij deze aannemer: niet doen!

Van der Linde
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2009 13:47

Re: Goldewijk bv

Ongelezen bericht door Van der Linde »

Beste Goldie,

Je spreekt in je bericht over een negatieve ervaring met Groothuis in het voortraject. Hierbij geef je niet aan welke Groothuis het Betreft. Ik ga ervan uit dat je het hier niet hebt over Groothuis Bouw uit Emmeloord. Bij dit laatste bedrijf werk ik zelf en zo gaan wij niet met onze opdrachtgevers om (hoewel ik er van uit ga dat dat ook niet de intentie van 'de andere Groothuis' is geweest). Beide genoemde bedrijven hebben totaal niets met elkaar te maken en dragen alleen toevalligerwijs (bijna) dezelfde naam.

Ano1
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2009 22:58

Re: Goldewijk bv

Ongelezen bericht door Ano1 »

Ga absoluut niet in zee met Goldewijk. Je wordt heel vriendelijk binnen gehaald, maar je wordt aan alle kanten opgelicht. Afspraken worden niet nagekomen of gewoon ontkend. Ik zal later meer vertellen, maar ik ben nog met ze bezig en ik geef ze een laatste kans voordat ik alles vertel op deze site.

hrd
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2009 18:03

Re: Goldewijk bv

Ongelezen bericht door hrd »

Hoi Ano1,
Kan je misschien een tipje van de sluier oplichten? Wij zijn sinds kort met ze bezig, tot nu toe zijn we uiterst tevreden. Je reactie zoals je nu neer hebt gezet is wat karig en kan niemand wat mee...

Erik372
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2011 14:53

Re: Goldewijk bv

Ongelezen bericht door Erik372 »

Iedereen die met Goldewijk wil bouwen: hard wegrennen.

Een goede vriend van mij heeft een prachtig groot huis laten bouwen. Maar hij is daarbij wel vreselijk in de maling genomen door Goldewijk. Het huis kostte uiteindelijk meer dan drie keer zoveel als dat ze in het begin hadden gezegd. Ze hebben hem compleet opgelicht met allemaal prijzen waar hij niet onderuit kwam als hij het huis af wilde hebben.

Ze hadden ook niet op tijd opgeleverd en kwamen om de paar maanden met nieuwe werkoverzichten die gewoon keihard vervalst waren.

Die vriend heeft hulp gevraagd van de Vereniging Eigen Huis. Die hebben Goldewijk laten weten dat het niet klopt en dat ze die vriend flink moeten terugbetalen. Goldewijk doet niets! Ze willen mijn vriend niet eens tegemoet komen. Hij moet nu procederen tegen ze. Hij wordt nog steeds gesteund door de advocaten van de Vereniging Eigen Huis. Maar als je al zo ver moet gaan als klant.......

Dus Goldewijk.....niet doen!! Die vriend van me zou graag hier van alles willen vertellen maar wil dat niet. Nou ik heb hem zien lijden onder een bouw die 4 jaar in plaats van de toegezegde anderhalve jaar duurde. Ik kan het gelukkig wel zeggen en iedereen waarschuwen!

Gesloten