LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsverschil Ben/T-Mobile, hoe kan dat?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
S.Beerenburgh
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 mei 2005 20:41

Prijsverschil Ben/T-Mobile, hoe kan dat?

Ongelezen bericht door S.Beerenburgh »

Goedenavond,

De laatste tijd hoor ik op de radio regelmatig de Ben-ouderwetsreclame. Ik vroeg mij af hoe het kan dat het goedkoopste T-Mobile-abonnement 3x zo veel kost, terwijl Ben een merknaam van T-Mobile is.

Ik wil binnenkort een abo, ik bel wel heel weinig, maar als ik de telefoon echt nodig heb wil ik niet eerst bij de pomp een beltegoedbon halen, daarom leek dit abo van 2,50 per maand mij uitermate geschikt

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Prijsverschil Ben/T-Mobile, hoe kan dat?

Ongelezen bericht door Yme »

Ben is een zelfstandig onderdeel van T-Mobile, zoals Telfort dat ook van KPN is. Telfort is ook goedkoper dan KPN.

Als je een abonnement wilt is het een kwestie van uitzoeken wat voor jou belangrijk is.

Ik zal een paar verschillen tussen T-Mobile en Ben noemen (er zullen vast nog een aantal verschillen zijn maar daar kom ik zo gauw niet op):

- Ben biedt Sim Only abonnementen aan die alleen via hun eigen website aangeschaft kunnen worden. T-Mobile heeft meer soorten abonnementen, met of zonder toestel, die bijna overal verkrijgbaar zijn.
- Belminuten bij Ben zijn 1 maand geldig, bij T-Mobile Relax en My Faves 2 maanden en T-Mobile Flex onbeperkt.
- Downloadsnelheid internetbundel van T-Mobile ligt 3x hoger dan de internetbundel van Ben.
- Klantenservice Ben kost 30 ct per minuut. T-Mobile klantenservice is gratis.
- Ben heeft geen eigen winkels, T-Mobile wel.

Ik hoop dat het nu duidelijker voor je is waarom T-Mobile duurder is dan Ben.

Edit: Ik was vergeten een belangrijk voordeel van Ben ten opzichte van T-Mobile te noemen. Bij Ben zit je niet vast aan een jaarcontract. En de opzegtermijn is maar 1 maand.

S.Beerenburgh
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 mei 2005 20:41

Re: Prijsverschil Ben/T-Mobile, hoe kan dat?

Ongelezen bericht door S.Beerenburgh »

Dank u wel.

Ik zie nog een paar nadelen
* prijs is gegarandeerd voor 12 maanden, als de prijs wijzigt kan de klant kosteloos opzeggen (logisch), maar waarschijnlijk wordt deze abonnementsvorm daarna opgeheven.
* buiten belbundel kost bellen een kwartje per minuut, dit is zelfs meer dan ik nu voor mijn T-Mobile prepaid betaal (dit is met uitzondering van hele dure abo's bij alle aanbieders het geval)
* gespreksduur wordt altijd naar boven afgerond op 1 minuut (ook dit is bij vrijwel alle goedkope abo's het geval)

Ik heb nog een weekje om na te denken, maar dit aanbod is bij nader inzien misschien toch niet echt uniek.

Gesloten