LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door tienepien »

ik vroeg mezelf al af: hoe lang zal het duren voordat iemand die opmerking maakt....


Manta79
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 nov 2005 08:59

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door Manta79 »

Dezelfde ervaringen heb ik ook gehad. Met een wasdroger van AEG, uiteindelijk kwam eruit dat al die drogers een extra sleepcontact moesten hebben op de trommel en ik mocht deze "fabricagefout" gewoon betalen....

De ribben in de trommel staan elektrisch ge isoleerd van de trommel.
Tussen de trommel en ribben word zogenaamd de "geleiding" gemeten.


Zoals laatst weer de laagste prijsgarantie....

Philips Streamium SL400i BCC 499,- en bij Dixons om de hoek op voorraad 299,-

Zonder dat ik het wist mijn collega met hetzelfde apparaat bij BCC ook dezelfde ervaring, geen cent omlaag...ik voel me dan besodemieterd...
En dan nog eens de mensen die er soms werken, ik ben aardig technisch (ben ik nog bescheiden) en wat ze soms uitkramen...
Ik vind als je bijvoorbeeld t.v. verkoopt dat je er ook echt verstand van moet hebben en dat je je er in moet verdiepen, maar ja wat kan je nou verwachten van een puber die wat werk er bij doet... Het lijkt wel een verschijnsel van deze tijd aan het worden want het is niet alleen bij BCC waar de service en kennisniveau over het algemeen belabberd is.

Ik ga er nu gewoon niet meer naar toe, ik heb het internet ontdekt...bijna alle aanschaffen en als het even kan ook in het buitenland..hup even de grens over of keurig in de doosje aan huis.

En 1 heeeeeel belangrijk advies, lees zorgvuldig voor de aanschaf over het artikel en zoek forums door zoals deze site en kieskeurig.nl etc... of er geen ellende te vinden is....en wacht met net nieuw uitgekomen modellen...prijzen en bugs zijn soms een paar weken later na 2 zendingen al een stuk minder

standaardconsument
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 nov 2005 21:44

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door standaardconsument »

He, Marcel

Volgens mij is een Wi142 een wasmachine en geen was/droogcombnatie. Dus of je hebt een verkeerd typenummer ingetikt of je hebt helemaal geen droogfunctie.
Op een was/droogcombinatie staat op het Label in de winkel wat er gewassen en wat er gedroogd kan worden, dus er valt weinig verkeerde informatie te verstrekken.
BCC, trouwens......er zijn nog maar weinig winkels waar ze zoveel aandacht aan klanten besteden. De filialen waar ik regelmatig kom wel in ieder geval.
Ik begrijp goed dat een monteur, als de machine binnen de gestelde specificaties valt, kosten gaat rekenen. Heb je niet gewoon teveel de hand op de knip gehouden ? Iedereen weet toch dat je met een gezin geen Indesit moet kopen en al helemaal geen was/droogcombinatie.
(als je die uberhaupt hebt).
Met die winkel is niks mis, wellicht gewoon het goede advies niet aangenomen.
Neem van mij aan koop een duurdere (Miele, Siemens etc. ) en je zult van ja apparaten genieten.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

BCC, trouwens......er zijn nog maar weinig winkels waar ze zoveel aandacht aan klanten besteden. De filialen waar ik regelmatig kom wel in ieder geval.


Zeg? Werk jij toevallig niet bij BCC want in veel forumvragen die jij beantwoord heb je het telkens over BCC. Werk zelf ook in een electronicazaak maar ga niet met namen liggen gooien.
Het is heel makkelijk om als bedrijf via dit soort forums je bedrijf in een goed daglicht te zetten. Ga je dus ook twijfelen als consument. Dus kun je het beste maar zelf in de winkel gaan kijken.

standaardconsument
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 nov 2005 21:44

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door standaardconsument »

Nee, ben niet werkzaam bij BCC. Koop wel vaak electronica, maar waar ik ook kom ik kom altijd bij BCC terecht.
Vind het niet vreemd dat je dat denkt en er zullen ook bij BCC filialen zijn en mensen die er met de pet naar gooien.

Ik ben gewoon vol lof over dit bedrijf.

Maar nogmaals, hoe verantwoordelijk een leverancier ook is, dit kun je niet in de schoenen van BCC schuiven.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door SJZ »

Maar nogmaals, hoe verantwoordelijk een leverancier ook is, dit kun je niet in de schoenen van BCC schuiven.
Toch wel. Juridisch gezien mag je als klant de verkoper aanspreken op een ondeugdelijk product. Het is de taak van de verkoper dan weer met de fabrikant contact op te nemen. De verkoper is verantwoordelijk voor een deugdelijk product, zo is de wet nu eenmaal.

standaardconsument
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 nov 2005 21:44

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door standaardconsument »

Er is een verschil tussen een ondeugdelijk product en een product waarvan meerdere malen gechecked is dat hij binnen de specificaties valt en waarvan de gebruiker vindt dat het ondeugdelijk is.
Ik hoop trouwens niet dat zijn was/droogcombinatie echt WI142 heet, want ik heb nog eens nagezocht dat is alleen een wasmachine.

debuurman
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2005 01:16

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door debuurman »

WI142 Beste Koop Consumentengids oktober 2005!
en inderdaad dit is een wasmachine,..géén combinatie was/droog
Ja en BCC ,...Je mag al in je handen klappen als je geholpen wordt,..en dan komt er een verkoper,..hopelijk,.. die totaal geen verstand van zaken heeft,..tis echt triest.
Alleen daar wat aanschaffen als je zelf goed onderzoek heb gedaan naar het product. De info van de verkoper is vaak puur misleidend.Vaak zelfs gelogen. Het was ooit een fijne zaak,...maar kunnen de concurentie gewoon niet meer aan.(zie kwaliteit/kennisniveau personeel)Jammer.

mstarr
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 feb 2006 04:29

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door mstarr »

geen enkele witgoedverkoper van welk bedrijf dan ook zal u indesit aanbevelen. Indesit is een merk dat door advertentiegeweld (bijna) zonder marge wordt verkocht en waarvan als er al een winstpercentage op zou zitten dit in geld nooit veel kan zijn. iedere keten zal vrij veel aftersale verzoeken krijgen rond deze producten. Indesit zal wellicht omwille van een beperkter budget voor het moment uw eigen keuze zijn geweest. De markt wordt door de consument gestuurd, en de consument heeft besloten dat prijs belangrijker is dan degelijkheid. Als u een volgende keer voor dezelfde keuze komt te staan ga dan in zee met een degelijker merk als Miele. Bedrijven als Media-markt, BCC, It's enz. hebben ook baat bij een tevreden klant, maar wanneer zij u een voor hun winstmarge te ver strekkende service zouden moeten leveren door bijvoorbeeld te ruilen zou uw volgende wasmachine wel eens een stuk duurder uit moeten vallen. Aangenomen dat u en de dame aan de telefoon beiden geen service-monteur zijn is het wel zo normaal dat er van de (on)kundigheid van de monteur van Merloni moet worden uitgegaan. Aan het drogende gedeelte van de WIDL144 mist u trouwens ook niet veel. Een was-droogcombinatie is ongeschikt voor iemand die er structureel gebruik van wil maken. Dit is meer bedoeld voor iemand die in principe een andere mogelijkheid tot drogen heeft maar incidenteel een keer een paar stukken moet kunnen drogen. Wanneer je een normale droger bekijkt kan je ook zien dat ze een aanmerkelijk grotere trommel hebben omdat lucht selectiever werkt dan water. Zo raar is het dus niet dat de man suggereerde om er minder te droge spullen in te doen. Aangenomen dat het inderdaad geen WI142 is maar een echte was-droog combi.

mckay
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 feb 2006 08:31

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door mckay »

De monteur had u bij het eerste bezoek al moeten zeggen dat u, bij droog gebruik, de helft van uw was moet verwijderen. De trommel is te klein om 5 kg in 1 keer te drogen. Daarbij zou alleen de buitenste laag droog worden. Omdat de trommel te klein is voor 5 kg word de was niet optimaal door elkaar gegooid. Dit apparaat voldoet voor gezinnen vaak niet aan de eisen die men stelt. Dit apparaat is, zoals destijds de monteur al zei, alleen geschikt voor mensen, zoals studenten, alleenstaanden, mensen met weinig ruimte en die daarbij die niet zulke grote eisen stellen.
Ik ben van mening dat, ondanks een klein budget, u altijd rekening moet houden met onverwachte uitgaven. Ik weet dat niet iedereen het geld in overvloed heeft. (Heb zelf ook geen groot inkomen), maar soms moet u keuze's maken. Je kunt van goedkopere merken niet verwachten dat ze net zoveel kwaliteit leveren als bv een miele. (Let wel, jemoet altijd geluk hebben met een apparaat, een miele kan u net zo slecht bevallen als een indesit) U had beter een wasmachine en een droger kunnen kopen. Zelfs allebei een Indesit. Dit werkt nu eenmaal beter.
Het probleem op dit moment bij u is dat dit nu al een tijd duurt. Er zit zelfs een lange tijd tussen 2 klachten. De importeur en leverancier zullen u daar op afrekenen. U had moeten door blijven klagen over het apparaat. Vooral in de eerste 2 weken had dit afgerond moeten zijn. Als goede leverancier had men moeten zeggen dat ze hem zouden omruilen (alleen al om u 2 apparaten te verkopen, droger en wasmachine). Dit had u iets meer geld gekost,maar u was wel te vreden geweest.

Succes met de situatie.

Robinvl
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2008 12:42

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door Robinvl »

zelf heb ik april 2008 (ja ik zie dat het onderwerp oud is) een widl146 was/droog combi gekocht met precies dezelfde klachten over het drogen! Wassen is perfect, alles wordt schoon op 40 graden, zelf vies werkgoed met vet en olie vlekken. Het drogen is drama, zelfs al doe je de helft van de wastrommel na het wassen, de was blijft muf, vochtig en enorm gekreukt! 2x monteur langs geweest en beide zeggen ze dat de wasmachine erg goed is maar de droger waardeloos is. Zonde dat ik niet eerder naar reactie's op de combi heb gezocht.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

En ja hoor. In de laatste folder van de low service jongens alweer een In de s*hit combinatie aanbieding. Ze leren het nooit! Negeren die winkel!

sonu
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2008 23:19

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door sonu »

Hallo iedereen,
Even mijn verhaal over BCC in Almere buiten
Ben gisteren langs BCC geweest in Almere. Daar ben ik door de Ass. Filiaal manager zeer onbeschoft behandeld. Hij gebruikte zeer raare woorden tegen mij. MENEER ALS U NIET LUISTERD ZET IK U de WINKEL UIT .. DIT IS MIJN WINKEL! ... Ik heb daar 3300 euro aan apparatuur gehaald toen ik terug ging met een kappotte DVD speler ( EUR 1000) zeiden ze tegen mij meneer wat een PECH heeft u gehad,, HAHAHAHA,, het daarnaast zij de medewerker geen garantie afgelosten eigenschuld dikke bult had u maar een verzerkering moeten afsluiten. ??? NEE WIJ KRIJGE GELD VAN SAMSUNG>.. U MOET ER MAAR MEE LEVEN DAT wij dat zullen houden. HAHAH bent u nu 1000 euro armer daarnaast bent u een leugennaar .. M.A.W . Zeer slecht behandeld bij BCC ALMERE !!!
MAAR bij BCC in MUIDEN TOP BEHANDELD ZEER GEINTERSEERDE MANAGER DIE ECHT ALLES VOOR JE DOET>. Voor mij geen ALMERE meer maar MUIDEN !

S.Beerenburgh
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 mei 2005 20:41

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door S.Beerenburgh »

Ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar uit ervaring van mezelf én anderen kan ik zeggen dat een was/droogcombi het meest ellendige apparaat is wat er bestaat.

Dat 5kg wassen, 2kg drogen klopt. Was moet op elkaar liggen omdat je anders veel te veel water gebruikt, drogen heeft juist ruimte nodig.

Ik heb zelf een Whirlpool wdc gehad, die was binnen de garantie al drie keer stuk. Ook idiote adviezen gekregen van monteurs "ga met de deur open douchen, want de machine kan niet tegen vocht".
Na de garantie van 1 jaar heb ik 5 jaar alleen nog maar de wasfunctie gebruikt.

Drogen gebruikt veel engergie (en in geval van een combi wordt er ook water gebruikt tijdens het drogen), het is veel beter om genoeg kleding te hebben en gewoon aan de waslijn laten drogen.

copaloma
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2010 00:10

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door copaloma »

Bezorg en ophaal service is een dump service

Mijn vrouw en ik hebben een nieuwe wasmachine gekocht. Deze zou gebracht worden door de BCC en de oude wasmachine zou opgehaald worden. Ook wij vreesden dat het over het internet niet zo goed geregeld zou kunnen worden als in en "echte" winkel, face to face, met een verkoper.

Er was eerst miscommunicatie (weigering om) waardoor de oude wasmachine niet mee werd genomen door de bezorg en ophaal dienst. Na enige tijd aan de 0900 nummer te hebben gehangen werd er toe gezegt dat de oude machine een week later op zou worden gehaald. Het zou niet beter opgelost kunnen worden.

Het probleem was dat onze oude wasmachine echter in de tussentijd op straat voor de deur achter was gelaten door de bezorg dienst van de BCC. Hier kan een boete voor uit worden gedeeld en de buren waarderen het natuurlijk ook niet. Ik heb de regionale politie gesproken en zij adviseerden mij aan te dringen om het hoofd bezorgdienst te spreken omdat dit geen goede oplossing was.

Wederom heb ik gebeld met de BCC en na een andere medewerker te hebben gesproken werd er beloofd dat de machine alsnog dezelfde opgehaald zal worden.

Dit is zo geschiedt. Maar niet voordat ze, met een hoop kabaal, de bovenkant van de oude wasmachine en de doos en hout werk van de nieuwe siemens op straat achter lieten.

Low prices, high service? Wij waarderen uw mening etc... De tijd en energie die wij erin hebben moeten steken bewijst het tegendeel. Ze waren borderline brutaal en de bezorgers hebben hun sporen achter gelaten.

We moeten nu alsnog het grofvuil zelf regelen en de rommel binnendeurs bewaren totdat het eindelijk op wordt gehaald.

Ze hebben geen klanten service, want zo ga je niet met klanten om. Maar als ze van mij af willen kunnen ze de handen in elkaar slaan, want mij zien ze niet meer terug.

olivierbbommel
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 jun 2009 15:49

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door olivierbbommel »

Algemeen bekend: combinatiemachines zijn slecht, en bij drogen moet je ALTIJD de helft eruit halen! Da's zelfs bij een miele zo!

Shormaaaaaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2011 15:19

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door Shormaaaaaa »

Snap jullie consumenten niet al jaren weten we dat zaken zoals Media Markt (quotte Components Oldenzaal), BCC, It's Tilburg(eindelijk Failliet), Paradigits, Megapool ( ook failliet) ons belazeren met Refurbished handel? Daarom zo goedkoop. Bijvoorbeeld koop je bij een goede eerlijke zaak een laptop en gaat deze kapot gaat hij (pick up return) terug naar fabrikant en krijgt u een andere. De defecte laptop wordt vervolgens gerepareed en wordt als partij handel aangeboden en dus goedkoper. Deze handel wordt ons weer aangeboden als nieuw. Eens was er een uitzending van RADAR waarin zelfs medewerkers toegaven dat op de leveringsbonnen B handel werd vermeld maar als A-grade werd verkocht in de winkels van BCC, ( low service high pricing). Wel goed als je niet veel te spenderen heb maar zodra er wat kapot gaat moetje bij media markt, bcc of zo een andere winkel melden omdat de fabrikant deze handel heeft verkocht Zonder garantie rechten. Jammer dat de overheid geen regels steld tegen dit soort praktijken.
Ik heb een computerzaak en krijg klanten van die zaken die met handen in het haar zit. Heb oorlog gevoerd met It's over een toetsenbordje van een laptop die na 3 uur als niets meer deed, en de klant maar eventjes € 150.- voor reparatie wil schuiven, pure schande en in mijn ogen oplichterij.

Mijn mening is als je iets koopt vraag om bewijs of het echt A-grade is en of je echt bij de fabrikant terecht kan met garantie, dit ook omdat dat soort zaken vaak van rechtsvorm veranderen en of failliet gaan....

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door Rickyman »

Hee shormaaaa, de laatste reactie op dit uit 2005 stammende onderwerp is al van ruim een jaar terug.
En wat hebben laptops en pc's met was/droggmachines te maken.
Wat een kansloze en niet kloppende bijdrage.
Dus ik koop een laptop bij jou, moederbord gaat stuk...ik krijg een nieuwe van je...jij laat andere repareren en verkoopt deze met dik verlies aan een B handelaar.....Sprookjes zijn de wereld nog niet uit.

Rick

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Inderdaad is het 1 groot onzin verhaal. Oorzaak drank ?

Gesloten