LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo Aansluitkosten

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
sjowhan
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2008 08:26

Ziggo Aansluitkosten

Ongelezen bericht door sjowhan »

Heb sinds 1 november een leuk flatje gekregen via de woonstichting (huurflat) en wilde daar een Ziggo-televisie aansluiting op aanvragen. Ik heb Digitenne overwogen, maar door het schamele aanbod van televisiezenders wil ik toch het liefste naar Ziggo toe.

Nu schetst mijn verbazing: Ziggo vraagt een absurd hoog bedrag voor de kosten van het aansluiting; te weten € 149,95. Ik kan me echt niet indenken dat deze kosten ook declarabel zijn over de werkzaamheden die zij moeten uitvoeren om mij als nieuwe klant binnen te halen. Het inkloppen van een nieuwe gebruiker in hun systeem zal echt geen uren duren, en het uurloon van de monteur om het kabeltje te activeren ook niet.

Een bedrag van € 50-75 vind ik mijn inziens veel redelijker, en ben ik ook bereid om te betalen, maar de 150 euro zeker niet.

Ik heb dus zeker geen klacht over Ziggo televisie, maar wil hierbij mijn ongenoegen kenbaar maken over de aansluitkosten.

hola_01
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 jun 2008 03:20

Re: Ziggo Aansluitkosten

Ongelezen bericht door hola_01 »

U zult de eerste bewoner zijn van dit appartement welke gebruik gaat maken van televisie van Ziggo.

Bij de allereerste klant wordt een bijdrage in de AANLEG kosten gevraagd. Dit gaat dus om de kosten om de kabel naar het huis aan te leggen en een aansluiting te maken.

Als u een nieuw huis koopt zal dit vaak iom aannemer gebeuren. Bij woningcorporaties laten deze vaak de aanleg gebeuren, maar laten de kosten over aan de eerste bewoner.

De aanlegbijdrage is bij Ziggo 149,95, wanneer het een bestaande aansluiting had betroffen welke eerder waren alleen AANSLUIT kosten berekend van 29,95.

sjowhan
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2008 08:26

Re: Ziggo Aansluitkosten

Ongelezen bericht door sjowhan »

@ hola_01: oftewel, waarschijnlijk is het maar 29,95? Ik woon in een reeds gebouwde en bewoond appartement (uit 1970).
Dat valt dan meer mee :)

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Ziggo Aansluitkosten

Ongelezen bericht door Wubo »

lag er al kabel?
ben je de eerste gebruiker van kabel?

als die kabel nog niet doorgetrokken was dan betaal je die aansluitkosten.
ligt eraan hoe kabelnetwerk in die buurt loopt.
als je best ver uit elkaar woont of ver van die signaalkast in de buurt, dan betaald je vaak ook meer, en dan begint het net met 149,95

dit staat totaal los van de aanmeldkosten voor een abonnement als nieuwe klant, dan betaal je 29,95

die kosten voor de aanleg zijn de mogelijke kosten die ziggo gemaakt heeft om de kabels aan te leggen tot in uw huis, dat doet niemand kosteloos.

hola_01
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 jun 2008 03:20

Re: Ziggo Aansluitkosten

Ongelezen bericht door hola_01 »

Het gaat er alleen om of er ooit eerder in het appartement een abonnement geweest is op Ziggo (of de vormalige kabelboer). Indien dit niet het geval is wordt u als eerste gebruiker gevraagd mee te betalen in de aanlegkosten.

sjowhan
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2008 08:26

Re: Ziggo Aansluitkosten

Ongelezen bericht door sjowhan »

Duidelijk. Ik dacht namelijk dat die aansluitkosten voor een nieuwe klant op een reeds bestaande aansluiting golden. Enkel zoals ik het nu begrijp is dit bedrag voor het trekken van de kabel (of in ieder geval, een aansluiting realiseren).
Mocht er al reeds een aansluiting aanwezig zijn in het pand, dan zal ik enkel 29,95 betalen.

Toch? :wink:

hola_01
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 jun 2008 03:20

Re: Ziggo Aansluitkosten

Ongelezen bericht door hola_01 »

Behalve als er dus nooit eerder in het pand iemand is geweest die de kabel heeft afgenomen.....dan bent u de eerste gebruiker en wordt u de bijdrage in aanleg gevraagd

edoderoo
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2007 21:57

Re: Ziggo Aansluitkosten

Ongelezen bericht door edoderoo »

als de telefoon dat ook gaat doen, en de elektra, de postbode, de folderbezorger, de wateraansluiting, het gas, de dagstroom en de nachtstroom. Die kabel LIGT ER AL, en die heeft ZIGGO niet neergelegd. Ik denk er over om Digitenne te nemen, al was het maar puur uit nijd.

Gesloten