LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] digitenne schrijft teveel af

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
natalie23
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2008 16:54

digitenne schrijft teveel af

Ongelezen bericht door natalie23 »

digitenne schrijft al 5 maanden teveel af.

in het begin ging het prima
maar de laatste maanden is het drama

er hoort 7,50 netjes iedere maand afgeschreven te worden want ik het een kooptuner maar nee hoor

eerst 13,55
daarna 9,95
en de laatste 3x 11,00

oftewel nog rare en verschillende bedragen ook.

digitenne weet natuurlijk van niets en zal het uitzoeken.

ik zou na 2 weken op afgesproken datum en tussen een bepaald tijdstip terug gebeld worden maar nee hoor natuurlijk laten ze het weer afweten.

en nu na weer bellen continu gaan ze er niets aan doen en moet de eerste klacht nog steeds verwerkt worden want ze lopen achter ja is ook logisch als ze het bij iedereen zo doen.

nu maar het bedrag 1x terug laten vorderen door de bank en afwachten meer is er niet te doen

en als alles voor elkaar is het opzeggen want zo hoe ik die digitenne echt niet meer te hebben.

wie heeft hier nog meer mee te maken?

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: digitenne schrijft teveel af

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Wat een ongeduld, omdat ze het niet a'la minuut voor je opgelost hebben laat je alles terugboeken. Tja ... :roll:

natalie23
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2008 16:54

Re: digitenne schrijft teveel af

Ongelezen bericht door natalie23 »

ongeduld?
zit al 5 maanden erop te wachten maar er gebeurd gewoon totaal niets en aan te telefoon weten ze natuurlijk van niets en worden ze zelfs boos!!

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: digitenne schrijft teveel af

Ongelezen bericht door glith »

@goldenindy: Vind 5 maanden toch wel een teken dat TP geduld heeft hoor.
Ben nu zelf vanaf augustus bezig en net maar tot vervelends toe naar een primafoon winkel geweest om voor de zoveelste x m,n verhaal te doen :twisted:

De dame heeft ons hopelijk goed geholpen maar dat weten we pas in dec voor januari 2009 als er WEER onterecht is afgeboekt

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: digitenne schrijft teveel af

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

5 maanden ja maar wanneer heeft mevrouw dit opgemerkt? Heel veel mensen zien het pas na 6 maanden bijvoorbeeld en gaan dan lopen klagen en willen dan ineens binnen 2 uur geholpen worden.

natalie23
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2008 16:54

Re: digitenne schrijft teveel af

Ongelezen bericht door natalie23 »

nee ik ben er al minimaal 3 maanden achter.
en daarvoor heb ik ook al problemen met hun gehad omdat ze mijn kooptuner maar niet terug wilde betalen!
dat was toen de actie gratis tuner.
1 groot drama dat digitenne!

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: digitenne schrijft teveel af

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Je bent niet per ongeluk zelf vergeten de antwoordkaart in te sturen? :lol:

~Lady- N~
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 dec 2008 14:58

Re: digitenne schrijft teveel af

Ongelezen bericht door ~Lady- N~ »

De nieuwsbrief misschien niet gelezen waarin stond dat het abbonementsgeld voor de digitenne per 1 oktober verhoogd werd???

gaytan
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2008 16:21

Re: digitenne schrijft teveel af

Ongelezen bericht door gaytan »

Goedemiddag,

Mijzelf net ingeschreven ( :D ) op:
http://www.kpn.com/is-bin/INTERSHOP.enf ... %40KPN-B2C

voor een maand 'proefperiode' van KPN Digitenne.

Volgens hun 'aanbieding' staat er nog steeds € 7,50 per maand, incl. (inderdaad) eenmalig € 20,-. Dus een maand 'gratis proef' gaat pas op als ze de € 20,- NIET afschrijven; af te wachten dus... in mijn geval.

Nieuwsbrief met prijsverhogingen? Wordt niet over gesproken (vanzelfsprekend). Misschien een 'actie' met "addertje onder het gras"?
De tijd zal het (me) leren.... :oops:

M.vr.gr.
Gaytan

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: digitenne schrijft teveel af

Ongelezen bericht door glith »

Gaytan, feli met je abonnement maak niet de fout zoals ik door digitenne steeds te bellen want ze halen EERST je centen eraf en krijg ze naderhand weer terug gestort :wink: tenminste dat word er gezegd ik zou ivm aktie 4 maanden GRATIS kunnen kijken maar voorlopig word er elke maand 7,50 afgeschreven

gaytan
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2008 16:21

Re: digitenne schrijft teveel af

Ongelezen bericht door gaytan »

Hi,

Dank voor je reactie; 4 maanden gratis is voor mij .... 4 maanden NIETS betalen.... O jee, daar gaan we (weer?).
Ik zal het maar duidelijk af laten hangen van de kwaliteit dan; UPC bij mij in Arnhem is echt veel te duur voor wat het is (heb analoog basis pakket); digitaal bij hen is bijbetalen!

Zal proberen 'objectief' te blijven terwijl KPN begint af te schrijven dan...
:?

Groetjes.

koos&roos
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 nov 2008 13:17

Re: digitenne schrijft teveel af

Ongelezen bericht door koos&roos »

Hallo, ik heb een vraagje :D

Ik heb nu analoge tv van ziggo voor zo'n 16 euro :D en kpn voor 7,50 klinkt dus aantrekkelijk 8)

Is dit zonder analoog te kijken of moet er een abbo bij? of is het echt enkel dat abbo dat voldoet. dus ben ik klaar met die 7,50?


Alvast bedankt voor de reactie :P

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: digitenne schrijft teveel af

Ongelezen bericht door jelle. »

Hallo, ik heb een vraagje Very Happy

Ik heb nu analoge tv van ziggo voor zo'n 16 euro Very Happy en kpn voor 7,50 klinkt dus aantrekkelijk Cool

Is dit zonder analoog te kijken of moet er een abbo bij? of is het echt enkel dat abbo dat voldoet. dus ben ik klaar met die 7,50?


Alvast bedankt voor de reactie Razz
zie mijn reactie in je geopende topic.

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: digitenne schrijft teveel af

Ongelezen bericht door glith »

Ik heb digitenne voor euro 7,50 per maand thats it komen geen verdere kosten bij, heb zelf een tuner erbij gekocht voor de tv boven maar dat is alleen aanschaf en geen verdere kosten dus kan het van de zomer meenemen naar de camping :wink:

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: digitenne schrijft teveel af

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Als iemand mee doet aan de actie van bijvoorbeeld de ANWB = 3 maanden gratis dan werkt dit zo:
Stel je neemt Digitenne en schaft dit op 1 oktober aan, op 1 november krijg je dan je 1e rekening en dat is de rekening voor december. Je betaalt dus altijd vooruit behalve in het geval van de 1e nota omdat die 1e maand altijd gratis is.
Die andere 2 maanden krijg je idd nadat de 2e factuur voldaan is gecrediteerd, om de dood eenvoudige reden dat er altijd mensen zijn die misbruik maken van dit soort acties en hun geld innen en dan het abonnement opzeggen.

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: digitenne schrijft teveel af

Ongelezen bericht door glith »

Ik hoop dat het echt zo werkt want heb nu sept.okt,nov en dec. betaald en nog geen eurie terug gezien :lol:
Het had veel ergenis bij mij en zeker weten vele andere gescheeld als dit vermeld had geworden, desnoods in de brief die je krijgt met je klantennummer scheeld ook veel telefoontjes

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: digitenne schrijft teveel af

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Glith, neem nou maar van mij aan dat het zo werkt 8)

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: digitenne schrijft teveel af

Ongelezen bericht door glith »

Voorlopig een maand verder en nog geen euro terug gestort :twisted:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: digitenne schrijft teveel af

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik heb exact dezelfde ervaring gehad met deze "eerste 3 maanden gratis" actie van KPN Digitenne. Uiteindelijk heeft KPN na een half jaar die miezerige € 20,85 gecrediteerd. Ondertussen had ik al bij SGC een geschil aangespannen tegen KPN. Uiteraard gelijk gekregen. Kosten voor KPN: 2 x 50 euro (klachtengeld) + 20,85 + 50 euro schadevergoeding voor tijd en moeite + 5 euro belkosten helpdesk KPN =

€ 175,85 :)

Ze leren het nooit maar je kan ze dus wel terugpakken. Aan mij hebben ze geen stuiver verdiend; integendeel. KPN is alleen maar in geld geïnteresseerd. De rest interesseert ze geen barst.

https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=ecd

Hier onder staat het geschil dat ik aanspande. Iedereen die dat wil kan deze gegevens ook voor zijn of haar geschil gebruiken, scheelt weer tijd. Je betaalt 50 euro aan SGC die je na de procedure terugkrijgt als je in het gelijk wordt gesteld. KPN belde mij echter al na een paar dagen op voor een schikking. Ik ging hier mee akkoord op voorwaarde dat KPN mijn 50 euro klachtengeld plus alle gevorderde overige kosten (75,85) ook zou betalen. Aldus geschiedde.

===============================================

Personalia gemachtigde
Voert de consument zelf de procedure bij het SGC? Ja
Voert de consument zelf de procedure bij het SGC? Ja
Naam gemachtigde organisatie
Uw referentienummer
Geslacht
Voorletters
Tussenvoegsel
Achternaam
Straat en huisnummer
Postcode
Woonplaats
1 Uw wederpartij is: KPN Telecom B.V.


2 Het geschil betreft: de hoogte van de in rekening gebrachte abonnementskosten

3 De overeenkomst betreft: DIGITENNE TV

4 Heeft u de rekening(en) die verband houden met het geschil volledig betaald? Ja

5 Zo nee, welk bedrag staat nog open?

18 Wat zijn puntsgewijs uw klachten?
aanbieding: http://www.kpn.com/anwb , besteld op.......(datum invullen).



Volgens de aanbieding zouden de eerste drie maanden van het abonnement gratis zijn. Ik heb me via deze specifieke webpagina aangemeld ( www.kpn.com/anwb ). Vervolgens heb ik tot op heden geen enkele bevestiging gekregen van KPN in welke vorm dan ook dat ik deze korting daadwerkelijk krijg. Intussen heb ik wel 3 facturen ontvangen.

Met KPN heb ik hierover drie keer gebeld en zes keer gemaild. Men zou mij terugbellen maar die afspraak is men niet nagekomen "wegens drukte". Ook vandaag heb ik naar 0900-0244 gebeld. Nadat ik mijn klantnummer en adresgegevens gaf kon men alleen aangeven dat de zaak "in onderzoek" is en de uitslag daarvan nog weken kan duren. Men kon niet eens bevestigen dat ik recht heb op de korting.

Ik heb de bestelprocedure en de voorwaarden van de aanbieding er nog eens secuur op nagelopen en wat blijkt? Nergens wordt concreet aangegeven óf en zo ja, hoe en wanneer de korting van EUR 20,85 wordt verrekend. Telefonisch beweerde een medewerker van KPN dat dit bij de tweede of derde factuur zou gebeuren. Inmiddels heb ik de derde factuur ontvangen en ook hier geen verrekening van de korting.

19 Wanneer is uw klacht ontstaan? 01-06-2008
20 Wanneer heeft u voor het eerst uw klachten aan de wederpartij kenbaar gemaakt? 21-06-2008
21 Heeft u dit schriftelijk gedaan? Ja
22 Heeft u antwoord ontvangen van de wederpartij? Ja
23 Zo ja, op welke datum? 01-07-2008
24 Heeft de wederpartij u een aanbod gedaan om het geschil onderling op te lossen? Nee
25 Zo ja, op welke datum en hoe luidt dit aanbod?

26 Wat is uw voorstel ter oplossing van het geschil?
Alsnog creditering 3x maandbedrag (EUR 20,85). Kosten bellen naar helpdesk: EUR 3,85 + 0,45 + 0,70 = EUR 5,00

Plus EUR 50,00 vergoeding van KPN voor de tijd die ik nodeloos en door schuld van KPN in deze kwestie heb moeten steken.

Totale vergoeding: EUR 75,85

Gesloten