LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huur achterstand

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
sammy100
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 apr 2006 20:27

huur achterstand

Ongelezen bericht door sammy100 »

ik had een huur achterstand die ik althans wat mij bekent was helemaal betaald
nu stuurd een deurwaarder mij een brief waarin staat dat ik voor de rechter moet verschijnen

het klopt dat ik een huur achterstand had

na mijn scheiding ging het berg afwaards met mij en toen zijn de problemen begonnen
ik heb gelukkig een regeling kunnen treffen met de deurwaarder dat ik kon gaan afbetalen hetgeen ik ook heb gedaan
ik moest alleen nog de maanden juni en juli 2008 betalen wat ik ook heb gedaan dat was een bedrag van 736 euro vanaf die tijd betaal ik steeds mijn huur netjes naar de woning corperatie
wat blijkt nu dat ik nu dec 2008 ineens een dag vaardiging krijg waar instaat dat ik nu nog steeds 2 maanden huur achterstand heb

want wat blijkt deze deurwaarder heeft namelijk die 736 euro (2 maanden huur ) gebruikt voor kosten terwijl ze mij hadden toe gezegd dat als ik die 736 euro betaalde ik gelijk zou zijn met de huur

ik heb hier een getuige van die toevallig bij mij was om dit te regelen
dit alles is mij toe gezegd mondeling op het deurwaarders kantoor

ook werdt mij toegezegt dat als ik dat geld betaald heb ik dan achteraf wel een rekeing zou krijgen met de incasso kosten hetgeen ik nu nog steeds op zit te wachten dat is tot op heden niet gebeurd

nu moet ik op 17 dec voor de rechter verschijnen met eventueel dat ik dus geen dak meer boven mijn hoofd heb

ik heb gebeld met de deurwaarder en gevraagd waarom ze dit als kosten hadden gepost terwijl ze hadden toe gezegd dit eerst te zullen betalen als huur
ook toen ik vroeg of ze dit alsnog wilden veranderen kreeg ik de mededeling dat dit niet mogelijk was

wat in mijn ogen dus wel kan want als ik iets verkeerd overmaakt kan ik het ook terug halen

nu mijn vraag
is het waar dat deurwaarders nooit iets terug kunnen halen???

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: huur achterstand

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Als je niks op papier heb van wat je met de deurwaarder heb afgesproken dan heb je dikke pech.

Wanneer zaken uit handen worden gegeven aan een gerechtsdeurwaarder innen ze eerst hun eigen kosten en daarna de vordering voor de opdachtgever, anders hebben ze geen vordering.

Als ik jou was zou ik de deurwaarderskosten zo snel mogelijk betalen, voor de zitting.

Sterkte ermee.

Gesloten