LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichting Green Choice -verkooptruc??-

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
friesland1984

Oplichting Green Choice -verkooptruc??-

Ongelezen bericht door friesland1984 »

Op 04/05/07 hebben wij een een persoon aan de deur gehad die zich voor deed als werknemer van Essent. Deze persoon vertelde een verhaal dat essent en nuon gingen fuseren en dat we hierdoor 7.- per maand konden gaan besparen. Bijna akkoord gegaan, was het niet dat deze meneer onder zijn jas een groen shirt aan had met de net leesbare tekst " green choice" Hem hiermee confronterend bleek dat hij een compleet nep verhaal zit op te hangen. Ik vind dit een erg goedkope truc om klanten te winnen. Ik ben uiteindelijk niet overgestapt, maar ik denk dat er een boel mensen zijn die dit niet weten en daardoor " niet bewust" kiezen voor green choice!

medewerkerGC

Re: Oplichting Green Choice -verkooptruc??-

Ongelezen bericht door medewerkerGC »

geachte Friesland1984,

Spijtig van u te moeten horen dat een promotor van Greenchoice met dit verhaal bij u langs de deur is geweest. Iemand benaderen met een foutief verhaal is altijd fout dus uiteraard bieden we hiervoor onze excuses aan.

Vriendelijk vraag ik u toch even contact met Greenchoice op te nemen zodat we kunnen achterhalen welke promotor bij u is langsgeweest en dat we hem of haar er op aan kunnen spreken. u kunt ons bereiken op 010-4782326.

met vriendelijke groet,

medewerkerGC

Sunbow

Ongelezen bericht door Sunbow »

Mijn colpolteur (die vertelde dat greenchoice de facturering van nuon zou overnemen-ook een leugen) heette Nicolaï

Dwaas

Ongelezen bericht door Dwaas »

De medewerker van Greenchoice gaat er een mooie klus aan krijgen om alle klachten over colporteurs van Greenchoice in kaart te brengen en op te lossen. In mijn omgeving hoor ik ook bergen met klachten over de wijze waarop Greenchoice aan zijn klanten probeert te komen. Ikzelf heb daar niet mee te maken gehad, want elke verkoper aan de deur of telefoon komt niet verder dan zijn naam... ik koop niets aan de deur of telefoon; wanneer ik iets wil hebben ga ik dat zelf wel halen.

Ik denk dat Greenchoice zijn colporteurs niet de opdracht hebben gegeven om potentiele klanten met onzinverhalen te beduvelen, maar wel de opdracht zoveel mogelijk klanten binnen te halen. Hoewel Greenchoice dus weinig kan doen aan de "creatieve" verkoopmethoden van ingehuurde studentjes, zijn ze wel aansprakelijk. En het moet gezegd: het is opvallend hoeveel klachten er zijn over juist de colporteurs van Greenchoice. Andere energiebedrijven proberen ook middels colportage hun klantenbestand op te krikken, maar daar hoor je toch echt veel en veel minder klachten over. Dat geeft toch te denken.....

Het blijft de aloude discussie over deze dubieuze verkoopmethode. Ik persoonlijk vind het alleen maar walgelijk en zeer irritant, maar het schijnt er anno nu bij te horen. Jammer.

De Dwaas

voorstander van....

Ongelezen bericht door voorstander van.... »

:D :D nou nou mensen energiemarkt niet te vertrouwen??? ik als greenchoiceklant heb alle vertrouwen in het bedrijf !!! heb het een half jaar geleden overgeschreven naar greenchoice ben er erg tevreden over de werkwijze prijs en ze weten waar ze over praten !!! geen mooie verhaaltjes en valse beloftes gewoon to the POINT !!! ga zo door GREENCHOICE de mensen moeten eens kijken hoe de rest van de energiebedrijven met hun klanten omspringen!!!! langdurige contracten boetes en noem het maar op..........te veel om op te noemen!!!voor ons en de rest van mijn kennisen is greenchoice NR 1 !!!!!!! :D :D

Sunbow

Ongelezen bericht door Sunbow »

Wacht maar tot je je jaarafrekening krijgt voorstander van....

Greenchoice staat op neutrale energievergelijksites bij mijn verbruik op de 10e plaats ofzo

anjella

Ongelezen bericht door anjella »

geachte medewerker GC

als jij duidelijk een medewerker bent van GC dan wil ik je er even op wijzen dat uit klantgerichtheid en netheid jij even zelf contact opneemt met die gedupeerde, niet dat ze jou moeten benaderen.

is wel zo netjes als jij zelf even hun benadert vind je ook niet....?

groetjes

medewerkerGC

Ongelezen bericht door medewerkerGC »

beste anjella,

ik ben het helemaal met u eens. Echter kan ik aan de profielnaam niet herleiden wie de werkelijke persoon is laat staat waar hij/ zij woont.

met vriendelijke groet,

medewerkerGC

anjella

Ongelezen bericht door anjella »

nee ok dat snap ik zeer zeker, maar zet dat er dan gewoon bij in je reactie dat je graag contact met hem of haar wil opnemen maar dat je geen gegevens heb en zet even jouw email adres erbij ofzo, of vraag aan die persoon of ie zijn of haar gegevens even wil doorgeven via hier ofzo.

succes ermee :D
groetjes

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het probleem hierbij is, dat essent en nuon overwegen te fuseren, maar dat die fusie nog eerst eens getoetst moet worden door de Mededingings-autoriteit.

Met andere woorden: de fusie is nog lang niet rond, en figuren die zich uitgeven als Greenchoice-medewerkers, maken desondanks mooie sier met dit voornemen.

In ieder geval: mocht iemand van greenchoice of welk ander bedrijf dan ook zich met dit verhaal aan mijn voordeur melden, dan hebben ze pech. Die 7 euro zijn netto bedragen, ik heb echter overzichten gezien van eneco en oxxio: die 7 euro pikken ze op een andere manier dubbel en dwars terug. ZO kan ik ook klanten voor me winnen.

In geen geval bent u goedkoper uit. Ga daar maar vanuit.

Kyle

Ongelezen bericht door Kyle »

jullie weten wel wie er voor je werkt greenchoice medewerker
alleen weigeren jullie jee verkopers tot de orde te roepen.

calibra535

Ongelezen bericht door calibra535 »

Krijg vandaag brief van de deurwaarder in de bus waarop ik gedagvaard wordt door greenchoise! Ik heb NOOIT een overeenkomst afgesloten, zelfs niet telefonisch. Ben wel een keer gebeld door zo`n telefonische `stalker`maar heb dit botweg afgewimpeld, ik sluit geen contracten telefonisch af.
Kan het zomaar dat Greenchoise mij dagvaardigt zonder dat ik naar mijn weten lid ben, ik neem al jaren stroom af bij Rendo en betaal dit altijd netjes, heb ook geen bericht van Rendo gekregen dat ik overgestapt zou zijn.
Heb trouwens van Greenchoice ook nooit een rekening ontvangen...
ik heb een goede rechtsbijstandsverzekering en denk deze ook in te schakelen, Greenchoice eist rente, denk dat ik dan alle uren werk en gemaakte kosten (+rente) terug ga vorderen
Toch te gek voor woorden dat dit zomaar in Nederland kan, we leven hier toch niet in een bananenrepubliek?

Zilverspar

Ongelezen bericht door Zilverspar »

Beste Calibra,

Als je geen overstap gedaan hebt is er natuurlijk niets aan de hand. Laten zij je maar eens een contract opsturen dan, die zou ik wel eens willen zien als ik jou was :wink: .

Ik ben zelf wel klant bij Greenchoice en heb nooit problemen ondervonden maar ik heb de overstap dan ook doelbewust gemaakt. Mooie boel zou het worden dat iemand je zomaar klant kan maken zonder dat je het zelf weet :? ........

VTO

Ongelezen bericht door VTO »

Greenchoice werkt al heel lang met een extern colportageburo:
Dit wordt gemeld op verschillende forums zoals die van Vara Kassa.
Planeta Promotions uit Leeuwarden. Deze lieden zwerven door heel het land om mensen op te lichten. Je kunt op verschillende forums de
opzettelijk verkeerde manier van benaderen nalezen.
Ze zijn bij mij in Den Helder ook geweest. Ik woon als huismeester in een buurt waar mensen sociaal wat zwakker zijn en weinig te besteden hebben, dit zoeken ze bewust uit. Deden zich vooralszijnde de NUON. Iedereen in de wijk zou verplicht overgaan om korting te krijgen.
Geen legitimatie bij zich niks, heeft ook een artikel in Het Noord Hollands Dagblad over gestaan. Ik vind het heel raar dat hier niet wordt ingegrepen en deze dieven zomaar hun gang mogen gaan. Greenchoice gooit zyn reputatie absouluut te grabbel door met zo'n buro samen te blijven werken. Zij weten donders goed dat er zaken niet kloppen. Wij overwegen met enkele buurtgenoten om naar de politie te stappen en aangfite te gaan doen wegens oplichtingspraktijken. Ik heb er geen moiete mee als iemand langskomt met een aanbod maar doe dat dan op een eerlijke manier.

poenoe

Ongelezen bericht door poenoe »

Inderdaad heb ik vandaag ook 2 colporteurs aan de deur gehad, met het verhaal dat Greenchoice de administratie van eneco en mijn huidige leverancier zou overnemen en dat was bevestigd door de minister van milieu. Mijn kosten zouden met 240 euro per jaar afnemen en dat zou allemaal voordelig zijn....hahaha

Ik heb gelukkig de deur voor hun neus dichtgegooid met de mededeling dat het allemaal niet logisch was. Hoe kan eneco in gods naam haar administratie overdragen aan Greenchoice.

daantjuh79

Ongelezen bericht door daantjuh79 »

hoi hoi vandaag 18 juni kwamen mensen van greenchioce aan de deur onder de naam van mijn leveransier electrabel dat electrabel de groene stroom van greenchioce kocht had al een raar gevoel daarbij maar hij kon praten als brugman tog heb ik hem de voordeel van de twijfel gegeven over die korting van 25cent per klw ik zou dat einde van jaar een leuke korting krijgen dus alles ingevuld en hij ging weg heb ik gelijk electrabel gebeld en waarrempel mijn gevoel had gelijk electrabel heeft niks met greenchioce temaken en ze wisten niks van de korting ja zegt die beste mevrouw van electrabel zijn ze weer bezig zij heeft gelijk gemaild naar haar collega en ik ben die man van geenchoice achterna gegaan om het contract terug tehalen ze probeerde weer op me in te praten maar ik hieldt voet bij stuk en uit eindelijk het contract terug gekregen dus mensen laat je niet misleiden als greenchoice aan de deur komt met mooie praatjes over kortingen enzo is allemaal niet waar
gr daantjuh79

JMMU

Ongelezen bericht door JMMU »

Hoi,

Ik kreeg een aantal dagen geleden een jonge meid aan de deur van Greenchoise. Ik was aan het koken dus ik heb het allemaal even snel aangehoord. Ze vertelde dat er geen subsidie meer zat op groene stroom dus zouden we een bedrag terug krijgen. Dat ging om een bedrag van € 100,- - € 150,-. Dat klonk wel mooi. Ze zei niets over een overstap of iets dergelijks naar een andere energiemaatschappij. Dus ik snel mijn rekeningnummer gegeven en een krabbel gezet. Toen ze weg was en ik even tijd had heb ik het even doorgelezen. Ik was klant geworden van Greenchoise. Nou dat was niet mijn 'choise'!! Ik heb ze meteen de volgende dag gebeld en mijn overdracht stop gezet. De mevrouw aan de telefoon vroeg wat de reden was. Ik heb gezegt dat ik het een verschrikkelijke manier van verkopen vind.
Ik snap niet dat mensen zo hun geld willen verdienen. Bah!!!
Bij ons wordt dus nooit meer aan de deur (of telefoon) gekocht.

Michelle

daantjuh79

Ongelezen bericht door daantjuh79 »

hejjj michelle

heel goed gedaan idd het is verschrikkelijk om zo aan je geld te komen ik trap er ook nooit meer in als ze wat willen verkopen aan de deur of via telefoon een goede les geweest gelukkig kon je dr onderuit komen :D

wichje

Ongelezen bericht door wichje »

Mijn vader is opgelicht door M. Haspels van Green Choice.
Schandalig!! Bewust geen handtekening gezet onder een overeenkomst. Maar de volgende dag wel een contractbevestiging op de mat. Gebeld met Green choice. Ze gaan een annuleringsbrief sturen.
Moet er binnen twee dagen zijn. We wachten het af. Mensen let op laat je geen dingen door Green choice aansmeren!!!

mar42

Ongelezen bericht door mar42 »

Hoi,

Ik kreeg een aantal dagen geleden een jonge meid aan de deur van Greenchoise. Ik was aan het koken dus ik heb het allemaal even snel aangehoord. Ze vertelde dat er geen subsidie meer zat op groene stroom dus zouden we een bedrag terug krijgen. Dat ging om een bedrag van € 100,- - € 150,-. Dat klonk wel mooi. Ze zei niets over een overstap of iets dergelijks naar een andere energiemaatschappij. Dus ik snel mijn rekeningnummer gegeven en een krabbel gezet. Toen ze weg was en ik even tijd had heb ik het even doorgelezen. Ik was klant geworden van Greenchoise. Nou dat was niet mijn 'choise'!! Ik heb ze meteen de volgende dag gebeld en mijn overdracht stop gezet. De mevrouw aan de telefoon vroeg wat de reden was. Ik heb gezegt dat ik het een verschrikkelijke manier van verkopen vind.
Ik snap niet dat mensen zo hun geld willen verdienen. Bah!!!
Bij ons wordt dus nooit meer aan de deur (of telefoon) gekocht.

Michelle

het lijkt me verstandig dit ook nog schriftelijk te evestigen aan green choice middels aan getekend schrijven anders zit je er alsnog aan vast en bel met je iegen energie leverancier dat je overdonderd bent en of hun een aantekening bij jouw naam willen dat er geen spraken is van overgaan naar een ander leverancier en dat je graag bij hun wilt blijven, anders kom je geheid in dezelfde problemen als de andere :wink: :wink:

Gesloten