LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie gpsshop

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
kawarie

garantie gpsshop

Ongelezen bericht door kawarie »

ik heb 27 juni 2007 bij gpsshop rottedam een nokia 330 navigatie gekocht na 6 maanden was hij onherstelbaar kapot netjes een nieuwe gekregen en na 11 maanden was de nieuwe weer kapot dus bellen met gpsshop en antwoord : bij de eerste gaat de garantie periode in dus bij de tweede nieuwe is hij al verlopen en er werd me succes gewenst bij nokia .ik naar de winkel en de verkoper begon te draaikonten dat ik het anders moest zien want er was sprake over een verwachte garantie periode? . mijn klacht werd anders omschreven dus na dat toneelstukje ben ik maar weggegaan . hoe kan ik dit het beste aanpakken ? sta ik wel in mijn gelijk ?

Nikibas

Re: garantie gpsshop

Ongelezen bericht door Nikibas »

Hallo Kawarie,

misschien kun je contact opnemen met de consumentenbond of eventueel de rechtswinkel. Misschien kunnen zij je meer uitleg geven.

Mvr groet niki

alfatrion

Re: garantie gpsshop

Ongelezen bericht door alfatrion »

De winkel is verplicht jou een deugdelijk product te leveren. Het niet verlengen van een handelsgarantie doet hier niet aan af. Wel vind het vreemd dat het product na 11 maanden niet meer onder de garantie valt. Was dat dan 8 maanden of zo?

Het klinkt er naar uit dat je een ondeugdelijk product hebt ontvangen. Zoals gezegd is de winkelier verplicht jou een deugdelijk product te leveren. Als een gebrek zich openbaard binnen de eerste zes maanden na aflevering dan vermoed de rechter dat het product ondeugdelijk was. Ik zou daarom stellen dat het tweede product ondeugdelijk was/is omdat het binnen zes maanden na aflevering een gebrek vertoonde.
er was sprake over een verwachte garantie periode?
Ieder product heeft een levensverwachting, misschien bedoelde hij dat, maar die is zelden of nooit gelijk aan de termijn van de handelsgarantie. Het hangt er dan o.a. vanaf welk merk je hebt gekocht. Siemans gaat uit van 10 jaar en de rest durft hier niets over te zeggen. Wel is bekent dat mobieltjes snel kapot gaan. Ongeveer kwart van de nokia telefoons is binnen twee jaar kapot, dus lijk mij drie of vier jaar een redelijk levensverwachting.

Gesloten