LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone abonnementen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
betina

Vodafone abonnementen

Ongelezen bericht door betina »

Ik heb een brandende vraag:

Zou het niet een idee zijn om mobiele telefoonbedrijven te verplichten om alleen abonnementen te verstrekken aan nieuwe abonnees die een baan hebben en die kunnen aantonen dat ze de rekeningen kunnen betalen?

Ik denk bv aan mensen die jonger zijn dan 21 jaar, studenten of mensen die werkenloos zijn. Genoeg alternatieven denk ik zo met de verschillende prepaidsmogelijkheden.

Mijn dochter (19 jaar) heeft een paar maanden geleden haar mobiele telefoon verloren met Vodafone abonnement en heeft er geen erg in gehad omdat ze een pre-paid in gebruik had door een eerste slechte ervaring met een abonnement. Er is toen door de vinder voor 2000 EUR op 0900 nummers gebeld. Ze had een verzekering op die telefoon maar die kosten worden niet gedekt door de verzekering, alleen de telefoon zelf. Zij is op het moment wel in discussie met Marsh van Vodafone om te kijken of er een regeling getroffen kan worden.

Pas kreeg ze nog een rekening van Vodafone voor een bedrag van 1050 EUR voor het voortijdig opzeggen van het abonnement t/m het einde van de periode. En of ze voor 12 december het bedrag wil overmaken. Een rampzalige situatie voor een meisje van 19 jaar. Misschien deels door eigen schuld maar toch...

Ze is ten einde raad en kan het niet betalen. Zij zit nog op school en verdient maar een beetje bij.

Daarbij weet ik dat binnenkort de mobiele abonnementen per maand opzegbaar zullen zijn. Het zou toch van de gekken zijn dat zij nog de hele periode zou moeten betalen.

Misschien een onderwerp voor een uitzending want ik weet zeker dat meer mensen (en ouders) met dit soort problemen zitten.

WIE HEEFT ZOIETS MEEGEMAAKT?

johannes02

Re: Vodafone abonnementen

Ongelezen bericht door johannes02 »

Is dat zo dat over een tijdje de abb. per maand op te zeggen zijn? ( bron) en in wat voor tijds bestek?

betina

Ongelezen bericht door betina »

De abonnementen voor mobiele telefoons worden inderdaad opzegbaar per maand. Ik heb bij Vodafone gevraagd maar het is volgens hun nog niet bekend wanneer het ingaat.

areyouben

Ongelezen bericht door areyouben »

Bedoeld wordt dat de opzegtermijn ipv 3 maanden max 1 maand mag zijn. Het zal nog steeds mogelijk zijn een contract voor 1 of 2 jaar af te sluiten, om daar een leuke telefoon voordeliger bij te krijgen.
Dat je je telefoon dan kwijt raakt, doet niets af aan de duur van het contract. Per maand kunnen opzeggen is dan natuurlijk flauwekul, de minimumduur moet je gewoon uitzitten. Een provider geeft je bijvoorbeeld 300 euro korting op een telefoon, in ruil voor 12 of 24 maanden een X bedrag aan abonnement. En daar kan je dan ook nog eens voor bellen!

Gesloten