Vandaag ontving mijn bedrijf een acceptgiro van Kvkkandelsregister.nl 2009. Ik wist niet waar het bedrag van maar liefst 149 euro vandaan kwam en het eerste wat bij mij op kwam was het feit dat ik dacht dat de KVK (Kamer van Koophandel) flink duurder was geworden.
Nadere bestudering van de acceptgiro leerde mij dat dit niet van de KVK afkomstig was. Maar alles, zelfs het logo lijkt op die van de Kamer van Koophandel. Het blijkt om het Kantoor voor Klanten te gaan uit de Van Weselestraat in Antwerpen, die bedrijven gewoon een factuur stuurt van 149 euro voor vermelding in het kvkregister te Antwerpen. Als je niet tijdig betaald vervalt deze vermelding per 2009.
In de kleine lettertjes staat dat het geen factuur betreft maar een aanbod. Ook staat er dat de registratie bij de Kamer van Koophandel gescheiden is van de dienstverlening van de KvKhandelsregister.nl.
Let dus op!!! NOOIT BETALEN.
Ik ga de KVK in mijn woonplaats hierover aanspreken. Ik wil van hun weten of zij op de hoogte zijn van dergelijke oplichtings praktijken en of zij toestemming hebben gegeven om hun naam te gebruiken op deze factuur/acceptgiro.
Dit is dus ook zeker iets voor het Radar panel en ik ben bereid om mijn factuur digitaal op te sturen naar radar als daar om wordt verzocht.
Pure verlakkerij noem ik dit. Als je dit bedrijf wilt bellen / aanspreken hierop, moet je een 0900 nummer bellen a 0,70 cent per minuut.
Aanvulling: Zie ook bericht op www.opgelicht.nl hierover.
Link: http://forum.opgelicht.nl/viewtopic.php?t=2226
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bijdrage KvKhandelsregister.nl 2009
Re: Bijdrage KvKhandelsregister.nl 2009
Was vanmorgen al op het nieuws...
Niettemin: scherp opgelet, dit heeft u weer 150 euro bespaard!
Niettemin: scherp opgelet, dit heeft u weer 150 euro bespaard!
-
Wij ontvingen 2 weken geleden ook een acceptgirokaart van KvK uit Den Haag en wij vonden ook heel vreemd waarom bijdrage E. 149,00 zo hoog is en dat wij dit bedrag binnen 14 dagen moesten betalen, anders worden onze registratie bij Kamer van Koophandel uitgeschreven.
Vandaag was ik bijna vergeten te betalen, toen heb ik voor de zekerheid nu alvast E. 149,00 betaald! Toen wilde ik contact opnemen met KvK uit Den Haag --> info@kvkhandelsregister.nl om te vragen waarom het eigenbijdrage zo hoog is. Voorheen betaalden wij elk jaar E. 46,99 aan Kvk in Utrecht en waarom nu in Den Haag, wilden wij ook weten.
Toen kregen wij meteen e-mail retour dat het adres niet bestaat en ging ff in Google zoeken en zag jouw reactie staan via Radar... Wat ben ik toch echt geschrokken en toen heb ik vandaag gelijk het bedrag laten storneren en hopelijk krijg ik het geld terug.
Heb meteen mail gestuurd naar (echte) KvK in Utrecht met kopie rekening.
Mvg. Ewoud
Vandaag was ik bijna vergeten te betalen, toen heb ik voor de zekerheid nu alvast E. 149,00 betaald! Toen wilde ik contact opnemen met KvK uit Den Haag --> info@kvkhandelsregister.nl om te vragen waarom het eigenbijdrage zo hoog is. Voorheen betaalden wij elk jaar E. 46,99 aan Kvk in Utrecht en waarom nu in Den Haag, wilden wij ook weten.
Toen kregen wij meteen e-mail retour dat het adres niet bestaat en ging ff in Google zoeken en zag jouw reactie staan via Radar... Wat ben ik toch echt geschrokken en toen heb ik vandaag gelijk het bedrag laten storneren en hopelijk krijg ik het geld terug.
Heb meteen mail gestuurd naar (echte) KvK in Utrecht met kopie rekening.
Mvg. Ewoud
-
Toch knap dat ondanks alle tv, radio, krant en internet aandacht er nog betaald wordt.
@Hettema-Service: Waarschijnlijk heeft u geluk en heeft de bank het geld niet kunnen overmaken. Ik begreep uit diverse nieuwsberichten dat de betreffende bankrekening inmiddels geblokkeerd is. Storneren gaat overigens niet met een acceptgiro of normale overschrijving, dit kan alleen met incasso's!
Laat het een les zijn voor volgende keer: in geval van twijfel eerst heel goed kijken en dan eventueel pas betalen
Laat het een les zijn voor volgende keer: in geval van twijfel eerst heel goed kijken en dan eventueel pas betalen

-
Ik hoop het... want ik heb vandaag mijn geld laten storneren via internetbankieren, ik kreeg een bericht dat het bedrag binnen 4 dagen op mijn rekening wordt teruggestort, als het niet mogelijk is, krijg ik een brief.
Ik hoop dat het wel lukt. Ik heb dit betaald via internetbankieren... dus het moet gewoon lukken.
Je hebt gelijk dat ik voortaan bij twijfel even moet informeren... maar ik schrik wel wat er op de brief staat als ik te laat aan KvK Den Haag heb betaald, word ik meteen uitgeschreven uit KvK registratie.
Maar ja... van fouten leer je toch weer van.. toch?
Ben benieuwd of er nog meer klachten binnen komen...
Ik hoop dat het wel lukt. Ik heb dit betaald via internetbankieren... dus het moet gewoon lukken.
Je hebt gelijk dat ik voortaan bij twijfel even moet informeren... maar ik schrik wel wat er op de brief staat als ik te laat aan KvK Den Haag heb betaald, word ik meteen uitgeschreven uit KvK registratie.
Maar ja... van fouten leer je toch weer van.. toch?
Ben benieuwd of er nog meer klachten binnen komen...
Dat klopt Vogels, maar achteraf kijk je een koe in de kont. Dit soort oplichterij berust er op dat ondernemers zoveel facturen binnenkrijgen dat kleinere facturen, zeker als ze er bekend uitzien, blind gefaitteerd worden. Niet juist, maar wel begrijpelijk. Helaas zijn er altijd honden die daarvan willen profiteren omdat ze te lui zijn om zelf hun poten uit de mouwen te steken.