LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] digitale tv aansluiten op een dvd recorder

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
maarten1962

digitale tv aansluiten op een dvd recorder

Ongelezen bericht door maarten1962 »

Ik heb sinds kort digitale tv van Ziggo en wil deze aansluiten op m'n dvd recorder. Echter het digitale signaal krijg ik niet door op m'n dvd recorder. Ik heb het nu als volgt aangesloten:

- Antennekabel aangesloten op de ingang van mijn kastje van ziggo.
- Antennekabel doorgelust naar de ingang van de dvd recorder.
- Antennekabel doorgelust naar de tv.

idem met scartkabels,
Echter, ik krijg geen digitaalsignaal naar m'n dvd-recorder. Alleen de analoge zenders. Wat doe ik verkeerd, wat moet ik doen

angel1978

Re: digitale tv aansluiten op een dvd recorder

Ongelezen bericht door angel1978 »

antennekabel doorlussen naar dvd-recorder heeft alleen zin als het je gaat om de analoge zenders ( zoals je merkt ). In de dvd-recorder zit geen decoder, dus als je de digitale zenders wil hebben, zal je die vanaf de ziggo-decoder moeten halen. Die is waarschijnlijk met scart verbonden en dus zal je EXT1, 2 of 3 of welke andere ingang moeten hebben op je dvd-recorder om de digitale output te zien.

maarten1962

Ongelezen bericht door maarten1962 »

dat heb ik ook gedaan. 1 scart van het ziggo kastje naar de dvd en van de dvd naar de tv

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Selecteer je op de recorder wel de Ext. ingang bij het opnemen?
Heb je de decoder wel aangesloten op ene scart-ingang, en niet op een scart-uitgang?
Kan je DVD recorder überhaupt van de scart ingang opnemen?

SNDRB

Ongelezen bericht door SNDRB »

Er zijn 2 mogelijkheden:

- Digitaal opnemen ( kan je alleen de zender die je kijkt digitaal opnemen, want digi kastje heeft maar 1 tuner).
(Antenne kabel 1 Op ingang digi tuner, antenne 2 op uitgang digi tuner naar ingang dvd recorder.) Beide apparaten dan met scart/hdmi naar je toestel.

- Analoog opnemen.

Splitten op de muur 1 antenne naar je digi tuner, en de ander naar je recorder. Beide apparaten dan met scart/hdmi naar je toestel.

Het voordeel van een digital tuner met harde schijf is dat deze 2 tuners heeft en dus alles digitaal kan doen , nadeel is echter wel dat je niet kan branden op dvd.

Gesloten