LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Samsung Omnia I900

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Hambartsumyan

Problemen met Samsung Omnia I900

Ongelezen bericht door Hambartsumyan »

Sindskort heb ik een Samsung Omnia aangeschaft van het telecombedrijf, Vodafone (online winkel van Vodafone). Deze had ik na een week thuis gestuurd gekregen. Na 1 week merkte ik al dat ik er problemen mee had.

Mijn telefoon bleef herhaaldelijk (6/7x per dag) hangen. Als ik mijn telefoon had opgeladen, de WiFi had aangezet, te lang aan het bellen was etc. etc., kreeg ik deze niet meer uit slaapstand. Ik kon wel gebeld worden, mijn telefoon ging af, maar ik zag niets op het scherm (zwart scherm). De enige manier om mijn telefoon weer aan de praat te krijgen was, op het reset knopje drukken.

Toch is het niet verstandig om zo vaak op het reset knopje te drukken. Vervolgens ben ik gaan googlen of er meerdere mensen dit probleem hadden. En ja, mensen die bij Vodafone een abonnement hadden afgesloten hadden dit probleem. Na dieper onderzoek te doen bleek dat Vodafone een eigen software op de Samsung Omnia heeft geïnstalleerd. Dit is waarschijnlijk de reden dat deze telefoon niet meer ontwaakt uit slaapstand.

Ik heb enkele malen telefonisch contact opgenomen met Vodafone, maar tevergeefs. Ik kreeg mensen aan de lijn die achter de telefoon zaten, maar niets van problemen snapten (of wel van het probleem afwisten, maar tegen mij zeiden dat ze dat eigenlijk niet mochten zeggen). Ik werd door Vodafone van het ene nummer naar het andere gestuurd. Doordat ik geen informatie kreeg ben ik naar de Vodafone winkel gegaan in de stad. Daar heb ik het probleem uitgelegd. Zij wisten niets van het probleem. Mijn telefoon is vervolgens ter reparatie opgestuurd (NA 1.5 WEEK AL). Ik kreeg niet eens een nieuwe telefoon.

Ik heb mijn telefoon inmiddels 2 weken terug, maar tevergeefs ze hebben er helemaal NIETS aan gedaan. Het enige wat ze hebben gedaan, is het plaatsen van een nieuwe batterij. SCHANDALIG!! Ik blijf mijn telefoon nu nog een week gebruiken als deze niet goed functioneert ga ik mijn contract ontbinden. Natuurlijk ga ik geen geld meer betalen aan iets wat niet naar mijn wens is.

Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben?

malamute

Re: Problemen met Samsung Omnia I900

Ongelezen bericht door malamute »

Ik heb grote problemen gehad met mijn Samsung F480. In juli abo verlengd, inmiddels is het toestel al 3x gerepareerd en wordt nu eindelijk omgeruild voor een HTC Touch Diamond. Heeft erg lang geduurd allemaal en de klantenservice daar heb je niet echt veel aan. Probeer ze nog eens te bellen en dan 2x de optie 2 kiezen en vragen naar de afdeling loyalties. Misschien gaat het daar sneller maar ik denk dat je toestel eerst 3x ter reparatie aangeboden dient te worden voordat je het toestel ongeruild kunt krijgen.

Hier een link van mijn probleem bij vodafone:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=65943

Veel suk6

Groeten Roel

josenhar

Ongelezen bericht door josenhar »

Ook ik heb problemen met mijn Samsung Omnia. Ik heb een los toestel gekocht. Allereerst heb ik de nieuwste firmware erop gezet via de site van Samsung. Maar dat bleek achteraf niet zo'n succes: de batterij ging heel snel leeg (soms binnen 6 uur). Samsung Nederland heeft me doorverwezen naar www.gsmrepareren.nl, een bedrijf in Rijswijk. Die hebben er de juiste firmware opgezet (gratis omdat het toestel nog niet ouder was dan 6 maanden). Dat werkte beter (gaat nu ongeveer 24 uur mee), maar daarna viel het toestel spontaan uit, soms wel 3x per dag. Dus niet in de slaapstand zoals bij Hambartsumyan, maar echt helemaal uit. Da's onhandig omdat ik 'em vooral zakelijk gebruik en hierdoor ongemerkt niet meer bereikbaar ben. Daarom heb ik 'em gisteren maar weer naar Rijswijk gebracht. Ze gaan 'em repareren....ik ben benieuwd.... :?

Hambartsumyan

Ongelezen bericht door Hambartsumyan »

Ik heb mijn toestel niet los gekocht. Daarom vind ik dat Vodafone hier zelf voor verantwoordelijk is. Ik betaal per maand abonnementskosten. Dan mag ik van Vodafone verwacht dat er een product geleverd wordt wat voldoet aan de wensen van de klant.
Ik ga komende week nogmaals terug naar Vodafone. Ik heb het namelijk gehad om elke keer op reset te drukken (SLECHT voor de telefoon). Als hier niets aan gedaan wordt ga ik mijn contract ontbinden.

Big-V

Ongelezen bericht door Big-V »

Vervelend allemaal, die problemen. Een telefoon wordt na de eerste week echter vrijwel nooit omgeruild voor een nieuwe; deze wordt altijd ter reparatie opgestuurd.
Daarbij is een telefoon die, nu "pas", één keer is gerepareerd, geen grond voor ontbinding van het contract.

Uiteraard hoop ik wel dat het allemaal goed komt en ik zou ook vooral druk op de ketel blijven houden.
En misschien voor de toekomst... Laat je niet meer verleiden door het aantrekkelijke design van een Samsung-telefoon, maar ga voor kwaliteit.

j.stegeman

Ongelezen bericht door j.stegeman »

Ik heb sinds ca 1,5 maand een Omnia i900 met Vodafone abbo. en bijbehorende problemen. Een groot deel wordt veroorzaakt door het niet samenwerken van de Widget software met WM6.1, en was na uitschakelen van de Widgets direct opgelost.

Helaas geldt dit niet voor het veelbeschreven probleem dat het bovenstaande probleem dat het toetstel met hoge regelmaat vast loopt en niet meer van het zwarte scherm af komt. Helemaal uit is het toetstel niet, want hij geeft nog wel geluid als b.v. op de gespreksbeeindigingstoets wordt gedrukt.

Is er iemand die dit probleem al opgelost heeft gekregen?
Bi wie moet ik zijn voor de oplossing en wat moet er gebeuren, want ik hoor veel verhalen en zogenaamde oplossingen, maar nog geen die ook werkt...

SonDua

Ongelezen bericht door SonDua »

Ik heb ook VELE problemen gehad met de Samsung Omnia.

Zie forumpost:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... highlight=

Gesloten