LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inhouding op loon, terwijl er een betalingsregeling is.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
iamrob
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2008 00:35

Inhouding op loon, terwijl er een betalingsregeling is.

Ongelezen bericht door iamrob »

Incassobureau Oordijk ( http://www.incassade.nl/ ) heeft , nadat er een betalingsregeling was getroffen, alsnog beslag gelegd op mijn arbeidsloon (minimumloon). Ik ben mijn betalingsverplichting nagekomen wat betreft de regeling, maar doordat ze een fout hebben gemaakt ( is door hun bevestigd ) zijn ze tot inhouding op mijn loon overgegaan. Ik heb ze 2 week geleden gebeld om de fout duidelijk te maken, maar tot nu toe hebben ze het geld niet teruggestort. Ze weten dat ze fout zitten, hebben gezegd dat dit gecorrigeerd wordt maar tot nu toe zie ik er niks van. Ik zit helemaal door mijn geld heen, maar telkens wanneer ik ze weer bel komen ze met smoesjes aanzetten. Hun nieuwste smoes is dat ze nog niet hebben kunnen storten door fusie problemen bij ING en Postbank..

Wat kan ik nog doen om het geld terug te krijgen, ik weet het niet meer..

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Inhouding op loon, terwijl er een betalingsregeling is.

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ze een brief sturen met ongeveer de volgende inhoud:

· Er was een betalingsregeling overeengekomen
· Jij hebt je daaraan gehouden
· Toch is er beslag gelegd
· Dit beslag was niet terecht en Oordijk heeft dit toegegeven. Oordijk maakt het niet ongedaan en stort het geld niet terug, en brengt als excuus ongeloofwaardige verhalen te berde.
· Dit beslag zorgt ervoor dat jij niet meer rond kan komen en brengt jou schade toe
· Je vraagt voor de laatste keer vriendelijk om opheffing van het beslag. Gebeurt dit niet dan zal je je op verdure maatregelen beraden en eventueel een advocaat of jurist in de arm nemen.

Verder kan je het best alvast contact opnemen met rechtshulp of de rechtswinkel, wellicht weten zij nog wat.

Succes!

Overigens neem ik aan dat er een rechtzaak is geweest als er beslag is gelegd?

iamrob
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2008 00:35

Re: Inhouding op loon, terwijl er een betalingsregeling is.

Ongelezen bericht door iamrob »

Hallo,

Bedankt voor de reactie, ik zal contact opnemen met rechtshulp hierover en een brief sturen naar Oordijk.

Het klopt dat er een rechtszaak is geweest, dat was begin 2007 ( uitspraak in maart ). Ik kon dat niet bijwonen, omdat er ook griffierskosten betaald moet worden wat ik niet heb.
Maar, pas dit jaar ( paar maand geleden ) hebben ze weer contact opgenomen over de zaak, ze hebben aangegeven dat ze in januari een brief hebben gestuurd die ik dus niet heb ontvangen ( zij zeggen van wel, ik kan dit niet terugvinden terwijl ik al mijn post lees.. ).

Ik vind het bovendien vreemd dat ze vorig jaar niet beslag hebben gelegd, toen had ik een bijstandsuitkering. Ze hebben dus meer dan een jaar gewacht hiermee. Op dit moment leef ik van een minimumloon gecombineerd met een werk/leer opleiding ( 32u p/week ), dus ik kan amper geld missen.

In ieder geval bedankt voor de tips,
Groet,
Rob.

Gesloten