LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon beslist over extra geld van jouw Lijfrenteverzekering

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Betoep

Aegon beslist over extra geld van jouw Lijfrenteverzekering

Ongelezen bericht door Betoep »

Aangezien ik twijfelde over een te storten bedrag nam ik contact op met Aegon. Toen werd mij even verteld dat het gestorte bedrag te hoog was, en dus niet als gestort in het toekomstplan opgenomen. Dit hebben zij ook al vorig jaar geflikt, zonder mij als klant daarvan op de hoogte te brengen.

Wat wil nu het geval: Ik heb een variabel inkomen dus ik stort het maximum pensioenbedrag vol, als het salaris hoger uitvalt. Nu blijkt dus dat Aegon uitgaat van eerdere afgesproken bedragen. Wat meer is boeken zij niet bij, maar verschuiven dit naar volgend jaar. Zij hebben dus de rente en ik had de veronderstelling dat het overgemaakte bedrag volledig bijgestort was. Daarmee heb ik dus mooi een maand rente verlies en niet het verwachte resultaat voor mijn pensioen. Rond uit schandalig.

Als je toch meer stort is daar toch een reden voor. De bank informeert nog niet eens waarom het bedrag afwijkt (naar onderen waarschijnlijk wel?), maar beslissen eenvoudig anders dan de klant het wil. Zo profiteert Aegon alleen maar. Ik vraag mij af hoeveel negatief resultaat dit heeft op mijn uiteindelijke pensioen. Buiten het feit wat het Aegon oplevert als zij dit bij (ongetwijfelt) meer klanten doen.

Dank je wel Aegon voor het zo met de klant meedenken....

replay

Re: Aegon beslist over extra geld van jouw Lijfrenteverzekering

Ongelezen bericht door replay »

in mijn ogen doet AEGON niets fout. Met het afsluiten van je polis heb je een periodieke premie afgespoken. Dit kan zijn een maan, kwartaal, half jaar of jaarpremie. Het wordt dan ook aangenomen dat de verschuldigde premie wordt overgemaakt.

Wanneer jij een hoger bedrag overmaakt wordt dit idd niet op de polis geboekt maar ontstaat er een creditsaldo oftewel een meer betaald dan verschuldigd was.

Als je gewoon een mutatieformulier voor je polis had ingevuld of schriftelijk laten weten dat je een extra storting, of hoger premiebedrag wilde doen was er niets aan de hand geweest.

maw, loop niet zo te zeuren, in dit geval heeft de verzekeringsmaatschappij niets verkeerd gedaan maar ben jij de verantwoordelijke.

Betoep

Ongelezen bericht door Betoep »

Sorry, maar hier over deze mutatieformulier mogelijkheid heeft Aegon mij niet geinformeerd. Ondanks dat degene die jaarlijks thuis komt om het e.e.a. af te stemmen, wist dat het afhankelijk zou zijn van het uiteindelijke jaar inkomen. Zeker omdat wij dit jaar een bedrag hebben afgesproken, welk ik ook daadwerkelijk voor 100% heb gestort, was er toch een overschot. Mijns inziens toch een manco van de informatie van (en misschien wel bij) Aegon.
Mag ik eens vragen wat uw beroep is en waar je werkt?

replay

Ongelezen bericht door replay »

natuurlijk mag u vragen wat ik doe en waar ik werk echter ik begrijp niet waarom dit relevant zou zijn voor dit onderwerp.

Nogmaals, het is heel simpel. U heeft een polis bij AEGON. Hierbij heeft u een te betalen premie afgesproken. Wanneer u deze premie wenst te wijzigen moet je dit schriftelijk aangeven. Hiervoor wordt dan een nieuw polisblad afgegeven. Wanneer u meer overmaakt dan de premie die u verschuldigd bent ontstaat een creditsaldo. Wanneer u minder overmaakt heeft u een betalingsachterstand.
Wanneer u extra wilt storten moet je dit ook schriftelijk laten weten. Dit zodat de maatschappij weet dat u extra premie op uw polis wilt storten. Wanneer u wel overmaakt, maar dit niet laat weten gebeurt er dus ook niets met de geld dat u overmaakt.
Elke wijziging op uw polis dient schriftelijk te gebeuren en wanneer u dit doet is er ook geen enkel probleem.

Nogmaals, AEGON doet in mijn ogen niets verkeerd. Wellicht laat je tussenpersoon steken vallen maar dit is niet AEGON.

Het is altijd makkelijk om anderen de schuld te geven en zelf onnozel doen en zeggen dat je niets weet. Je zou deze informatie ook ter harte kunnen nemen en zorgen dat het in de toekomst wel goed gaat.

Groet

Gesloten