LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klachtenafhandeling Hetnet/KPN
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 24 sep 2008 22:55
Klachtenafhandeling Hetnet/KPN
Beste mensen,
Ik krijg steeds minder vertrouwen in de grote bedrijven in nederland.... Kpn was voor mij een bedrijf dat zich nog goed aan afspraken hield en waar je wat mee kon. Tot deze week.
Mijn verhaal:
In juli heb ik een opzegging gedaan naar hetnet om mijn abonnement per 11 augustus op te zeggen. Ik kreeg hier een bevestiging van en ook online stond 'einde abonnement 11-08-2008.' Omdat ik overgestapt ben naar telfort (ook kpn) heb ik de modem retour gestuurd voor 11 augustus en dacht ik dat de zaak klaar was. Na een maand bleef hetnet echter afschrijven. Deze bedragen heb ik gestorneerd en een klacht ingediend. Een aardig meisje deed 30 minuten over het opnemen van mijn klacht maar hielp me verder goed. Na enkele weken kreeg ik een medewerker aan de telefoon die alles in orde zou maken + telefoonkosten. Mooi. geregeld dacht ik. 2 dagen na dit telefoongesprek kreeg ik teveel betaalde kosten retour en de verzekering dat alles nu in orde was.
Tot deze week: er kwam vanuit hetnet weer een brief dat er nog een bedrag van 15 euro openstond! . Volstrekt belachelijk natuurlijk. Eerst mij geld teruggeven ivm klacht en vervolgens weer via een brief (met dreigement incasso buro!) dit geld willen incasseren. Weer gebeld en een duidelijk onvriendelijke dame nam de telefoon aan. Mevrouw gaf aan eigelijk geen klacht te willen noteren. Het bedrag zou immers nog openstaan voor de maand augustus. Mijn uitleg en het verwijzen naar de voorgaande klacht had geen effect. Ik moest maar betalen. Na aandringen is er eindelijk een klacht aangemaakt maar ik heb er geen vertrouwen meer in. Het gaat maar om 15 euro, maar is toch volstrekt belachelijk dat bedrijven als kpn dit gewoon niet op orde hebben?? wat moet je er nu mee!
Ik overweeg puur uit principe telfort op te zeggen. Maar ja, waar moet je heen? upc lijkt me ook geen optie.
Zo ik ben het verhaal kwijt, succes met hetnet jongens!
Ik krijg steeds minder vertrouwen in de grote bedrijven in nederland.... Kpn was voor mij een bedrijf dat zich nog goed aan afspraken hield en waar je wat mee kon. Tot deze week.
Mijn verhaal:
In juli heb ik een opzegging gedaan naar hetnet om mijn abonnement per 11 augustus op te zeggen. Ik kreeg hier een bevestiging van en ook online stond 'einde abonnement 11-08-2008.' Omdat ik overgestapt ben naar telfort (ook kpn) heb ik de modem retour gestuurd voor 11 augustus en dacht ik dat de zaak klaar was. Na een maand bleef hetnet echter afschrijven. Deze bedragen heb ik gestorneerd en een klacht ingediend. Een aardig meisje deed 30 minuten over het opnemen van mijn klacht maar hielp me verder goed. Na enkele weken kreeg ik een medewerker aan de telefoon die alles in orde zou maken + telefoonkosten. Mooi. geregeld dacht ik. 2 dagen na dit telefoongesprek kreeg ik teveel betaalde kosten retour en de verzekering dat alles nu in orde was.
Tot deze week: er kwam vanuit hetnet weer een brief dat er nog een bedrag van 15 euro openstond! . Volstrekt belachelijk natuurlijk. Eerst mij geld teruggeven ivm klacht en vervolgens weer via een brief (met dreigement incasso buro!) dit geld willen incasseren. Weer gebeld en een duidelijk onvriendelijke dame nam de telefoon aan. Mevrouw gaf aan eigelijk geen klacht te willen noteren. Het bedrag zou immers nog openstaan voor de maand augustus. Mijn uitleg en het verwijzen naar de voorgaande klacht had geen effect. Ik moest maar betalen. Na aandringen is er eindelijk een klacht aangemaakt maar ik heb er geen vertrouwen meer in. Het gaat maar om 15 euro, maar is toch volstrekt belachelijk dat bedrijven als kpn dit gewoon niet op orde hebben?? wat moet je er nu mee!
Ik overweeg puur uit principe telfort op te zeggen. Maar ja, waar moet je heen? upc lijkt me ook geen optie.
Zo ik ben het verhaal kwijt, succes met hetnet jongens!
Re: Klachtenafhandeling Hetnet/KPN
ook ik heb mijn contract met hetnet opgezegd mijn contract is beeindigd op 22 juni 2008 daarna bleven ze rekeningen afschrijven juli en augustus heb ik betaald daarna de rekeningen gesrorneerd nu zeggen ze dus dat ik openstaande rekeningen heb en verrekenen ze deze met de rekeningen die ik teveel heb betaald zodat ze niets tetrug betalen stelleytje laaielichters.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 24 sep 2008 22:55
Re: Klachtenafhandeling Hetnet/KPN
geen verdere ervaringen hiermee? is dit dan echt een incident en heb ik gewoon pech
Re: Klachtenafhandeling Hetnet/KPN
Tja zou zeggen bel ze op vraag waarvoor het bedrag is. Als het onterecht is laat ze het verwijderen. Als ze met incasso dreigen zou ik het niet laten versloffen.
Re: Klachtenafhandeling Hetnet/KPN
ik wil hier graag ook even een reactie op geven,
paar maanden geleden verhuisd, verhuizing niet doorgekomen bij deze firma dus nogmaals aangegeven, nu stond de verhuizing er blijkbaar dubbel in.
6 weken moeten wachten, 241 minuten telefonische helpdesk verder was het pas verholpen. Kosten gedeclareerd en nog terug te krijgen..
Nu zit ik met vervelend geval nummero 2, ik heb internet maar de snelheid ervan is wel zo ontzettend traag dat ik toch maar weer een belletje waagde naar hetnetniet's helpdesk. Wat schetst mijn verbazing, ze hebben besloten het nummer weer terug te zetten naar € 0,45 ct per minuut. Ik verwacht voor dit bedrag als een koning behandeld te worden, ik blijk echter een nono want na 10 minuten geen antwoord heb ik besloten de telefoon maar weer op te hangen omdat ik mijn geld wel beter kan besteden.
Wanneer hier het glasvezelnetwerk ter beschikking komt zeg ik KPN en HETNET vaarwel, voor altijd. Wat een ontzettende puinhoop is dat bedrijf zeg. Ik hoop alleen wel dat de opzegging me goed afgaat maar ik zie daar de bui ook alweer hangen
paar maanden geleden verhuisd, verhuizing niet doorgekomen bij deze firma dus nogmaals aangegeven, nu stond de verhuizing er blijkbaar dubbel in.
6 weken moeten wachten, 241 minuten telefonische helpdesk verder was het pas verholpen. Kosten gedeclareerd en nog terug te krijgen..
Nu zit ik met vervelend geval nummero 2, ik heb internet maar de snelheid ervan is wel zo ontzettend traag dat ik toch maar weer een belletje waagde naar hetnetniet's helpdesk. Wat schetst mijn verbazing, ze hebben besloten het nummer weer terug te zetten naar € 0,45 ct per minuut. Ik verwacht voor dit bedrag als een koning behandeld te worden, ik blijk echter een nono want na 10 minuten geen antwoord heb ik besloten de telefoon maar weer op te hangen omdat ik mijn geld wel beter kan besteden.
Wanneer hier het glasvezelnetwerk ter beschikking komt zeg ik KPN en HETNET vaarwel, voor altijd. Wat een ontzettende puinhoop is dat bedrijf zeg. Ik hoop alleen wel dat de opzegging me goed afgaat maar ik zie daar de bui ook alweer hangen
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15 dec 2008 17:04
Re: Klachtenafhandeling Hetnet/KPN
tsja moeilijkheden met opzeggen? wat d8 je van moeilijkheden met aansluiten?
ik kreeg een brief waarin stond dat ik per 11-12-2008 aangesloten zou worden op internetplusbellen dus ik het daags ervoor ontvangen materiaal aangesloten maar ja je raadt het al, no tel/no internet,
s,avonds gebeld ja men had besloten het 1 dag uit te stellen en uhm ja je raadt alweer goed, vrijdagavond no... en no.....
dus vrijdagavond wederom gebeld(altijd mobiel dus) en het zou vandaag en anders uiterlijk zaterdag worden.
zaterdag nm nr primafoonwinkel geweest, inetnet moest het doen , tel nog niet.
zaterdagavond maar weer eens gebeld, ik moest rustig het weekend afwachten
ja wat moet je ? kunt niets anders dan afwachten
maandag avond (ja nog steeds no... en no...) maar weer eens mobiel gebeld, alles nagetrokken, er kon wel een kink in de kabel van mn huis nr de centrale zitten (terwijl voorheen alles in orde was)
nu sturen ze een monteur maar ik moet wederom ff geduld hebben tot 24 december!!!!!!!!!!!
dus v.a. 11-12 t/m 24 sowieso geen internet en geen telefoon
een goed begin he ???
kan ik betr ergens anders heen gaan en kan dat juridisch
kan iemand me daar mee helpen?? alv. bedankt
ik kreeg een brief waarin stond dat ik per 11-12-2008 aangesloten zou worden op internetplusbellen dus ik het daags ervoor ontvangen materiaal aangesloten maar ja je raadt het al, no tel/no internet,
s,avonds gebeld ja men had besloten het 1 dag uit te stellen en uhm ja je raadt alweer goed, vrijdagavond no... en no.....
dus vrijdagavond wederom gebeld(altijd mobiel dus) en het zou vandaag en anders uiterlijk zaterdag worden.
zaterdag nm nr primafoonwinkel geweest, inetnet moest het doen , tel nog niet.
zaterdagavond maar weer eens gebeld, ik moest rustig het weekend afwachten
ja wat moet je ? kunt niets anders dan afwachten
maandag avond (ja nog steeds no... en no...) maar weer eens mobiel gebeld, alles nagetrokken, er kon wel een kink in de kabel van mn huis nr de centrale zitten (terwijl voorheen alles in orde was)
nu sturen ze een monteur maar ik moet wederom ff geduld hebben tot 24 december!!!!!!!!!!!
dus v.a. 11-12 t/m 24 sowieso geen internet en geen telefoon
een goed begin he ???
kan ik betr ergens anders heen gaan en kan dat juridisch
kan iemand me daar mee helpen?? alv. bedankt
Re: Klachtenafhandeling Hetnet/KPN
het gene waar ik mezelf nog het meeste aan stoorde waren wel de onbehulpzame helpdeskmedewerkers. Ze weten niet wat ze aan het doen zijn en komen met de meest rare smoesjes, in mijn ogen echt puur om van je af te zijn!
Ze konden/wilden niet eens mijn adres aanpassen, zelfs de mevrouw van de klachtenafhandeling kon me niet vinden in hun systeem.. hoe typisch.. wat een bende daar!
Ze konden/wilden niet eens mijn adres aanpassen, zelfs de mevrouw van de klachtenafhandeling kon me niet vinden in hun systeem.. hoe typisch.. wat een bende daar!
Re: Klachtenafhandeling Hetnet/KPN
Hallo
Na div telefoontje op 22-9 over gegaan van planet comfort naar kpn extra.
Dacht dat gaat goed, alleen blijft maar iedere maand het oude bedrag
betalen.
Iedere maand maar weer bellen, einde oktober werd beloofd dat ik door betreffende afdeling terug gebeld zou worden op 31-10.
Niet dus werd 4-11 maar OK, werd belooft dat het omgezet wordt en dat ik het te veel betaalt terug zou krijgen.
Hier voor werd een paar dagen later voor gebeld, dus het had goede hoop dat het geregeld was. 15-11 wordt weer het
oude bedrag af geschreven, weer gebeld.
Order was vast gelopen, maar zou verholpen worden. En je raad het al, vandaag wordt weer het oude bedrag afgeschreven.
Dus weer gebeld, verhaal weer vertelt. Zij kon er niets aan dan, maar ik zou door verbonden worden naar de goed afdeling, kreeg meteen iemand aan de lijn.
Iemand die amper Nederlands kon, en die niet wist waar ik het over
had. En toen gooide hij de haak erop, weer gebeld. toen werd er een bericht aan gemaakt.
En zou ik door verbonden worden, naar 35minuten naar een
ruisende lijn geluisterd te hebben had ik er genoeg van.
En heb verbinding verbroken, drie keer gemaild.
Op eerste geen reactie op gekregen, twee waren ze kwijt geraak.
En op de derde was reactie dat ik eerst contact uit moet dienen
voor je over gezet kunt worden, aan telefoon wordt dit niet gezegd.
Denk er aan om aan einde van contact naar andere provider te gaan, want ik geloofd niet meer dat het nog goed komt.
Na div telefoontje op 22-9 over gegaan van planet comfort naar kpn extra.
Dacht dat gaat goed, alleen blijft maar iedere maand het oude bedrag
betalen.
Iedere maand maar weer bellen, einde oktober werd beloofd dat ik door betreffende afdeling terug gebeld zou worden op 31-10.
Niet dus werd 4-11 maar OK, werd belooft dat het omgezet wordt en dat ik het te veel betaalt terug zou krijgen.
Hier voor werd een paar dagen later voor gebeld, dus het had goede hoop dat het geregeld was. 15-11 wordt weer het
oude bedrag af geschreven, weer gebeld.
Order was vast gelopen, maar zou verholpen worden. En je raad het al, vandaag wordt weer het oude bedrag afgeschreven.
Dus weer gebeld, verhaal weer vertelt. Zij kon er niets aan dan, maar ik zou door verbonden worden naar de goed afdeling, kreeg meteen iemand aan de lijn.
Iemand die amper Nederlands kon, en die niet wist waar ik het over
had. En toen gooide hij de haak erop, weer gebeld. toen werd er een bericht aan gemaakt.
En zou ik door verbonden worden, naar 35minuten naar een
ruisende lijn geluisterd te hebben had ik er genoeg van.
En heb verbinding verbroken, drie keer gemaild.
Op eerste geen reactie op gekregen, twee waren ze kwijt geraak.
En op de derde was reactie dat ik eerst contact uit moet dienen
voor je over gezet kunt worden, aan telefoon wordt dit niet gezegd.
Denk er aan om aan einde van contact naar andere provider te gaan, want ik geloofd niet meer dat het nog goed komt.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 30 aug 2005 17:32
Re: Klachtenafhandeling Hetnet/KPN
Volgens de consumentenbond is het sinds het laatste half jaar flink mis bij KPN. Ze reageren zelfs niet op aangetekende brieven!
Afgelopen juli heb ik een aansluiting aangevraagd voor internetPlusbellen. Ik hoorde of zag daarna niets. Na vele telefoontjes met het servicecenter kwam er eidnelijk een monteur die een kabel zou leggen naar de centrale kast in de flat. Daarna...... niets. Vele telfoontjes leverden niets op, nee mevrouw ik snap niet waarom de aanvraag niet doorloopt, mevouw u moet wachten tot u gebeld word door ons. Echter ik werd nooit gebeld. Zelf maar weer bellen, geduld mevoruw u word gebeld. Niet dus. Uiteindelijk ben ik bij een computermonteur terecht gekomen die zelf ook reparaties uitvoerd voor KPN. Ook hij ging voor mij bellen, dat heeft hij geweten, uiteindelijk heeft hij ruim 5,5 aan de teelfoon gehangen met als resultaat dat ik eindelijk op 11 november, 4 maanden na de aanvraag, aagesloten ben. Ondertussen zat ik met torenhoge kosten voor mijn aansluiting, huidige provider heb ik meerder keren moeten verlengen, had kabelTv opgezegd maar ja internet zonder kabelTv gaat niet dus Tvkosten maken terwijl ik via digitenne kijk . Het servicecenter was aan het begin peperduur hebben ze later verlaagd, maar ondertussen veel telefoonkosten en tot slot kwam de monteur die aan het bellen was gegaan met zijn rekening. In september had ik al via twee aangetekende brieven KPN gewaarschuwd dat ik hen aansprakelijk zou gaan stellen voor alle evt kosten, daar heb ik nooit een antwoord op gekregen. Nu heb ik 22 november wederom via aangetekende brief KPN daadwerkelijk aansprakelijk gesteld met een nota voor alle kosten die ik gemaakt heb, ik heb ze twee weken de tijd gegeven om te reageren maar zoals gewoonlijk..... niets. Het is nu 4 weken verder en ik heb nog niets gehoord. Wel hebben ze uiteraard gewoon hun eigen factuur geïncasseerd . Consumentenbond adviseerde mij om mijn klacht door te geven bij de geschillencommissie, maar ook daar zijn kosten aan verbonden en dan loopt het voor mij nog veel meer op de kosten.
Afgelopen juli heb ik een aansluiting aangevraagd voor internetPlusbellen. Ik hoorde of zag daarna niets. Na vele telefoontjes met het servicecenter kwam er eidnelijk een monteur die een kabel zou leggen naar de centrale kast in de flat. Daarna...... niets. Vele telfoontjes leverden niets op, nee mevrouw ik snap niet waarom de aanvraag niet doorloopt, mevouw u moet wachten tot u gebeld word door ons. Echter ik werd nooit gebeld. Zelf maar weer bellen, geduld mevoruw u word gebeld. Niet dus. Uiteindelijk ben ik bij een computermonteur terecht gekomen die zelf ook reparaties uitvoerd voor KPN. Ook hij ging voor mij bellen, dat heeft hij geweten, uiteindelijk heeft hij ruim 5,5 aan de teelfoon gehangen met als resultaat dat ik eindelijk op 11 november, 4 maanden na de aanvraag, aagesloten ben. Ondertussen zat ik met torenhoge kosten voor mijn aansluiting, huidige provider heb ik meerder keren moeten verlengen, had kabelTv opgezegd maar ja internet zonder kabelTv gaat niet dus Tvkosten maken terwijl ik via digitenne kijk . Het servicecenter was aan het begin peperduur hebben ze later verlaagd, maar ondertussen veel telefoonkosten en tot slot kwam de monteur die aan het bellen was gegaan met zijn rekening. In september had ik al via twee aangetekende brieven KPN gewaarschuwd dat ik hen aansprakelijk zou gaan stellen voor alle evt kosten, daar heb ik nooit een antwoord op gekregen. Nu heb ik 22 november wederom via aangetekende brief KPN daadwerkelijk aansprakelijk gesteld met een nota voor alle kosten die ik gemaakt heb, ik heb ze twee weken de tijd gegeven om te reageren maar zoals gewoonlijk..... niets. Het is nu 4 weken verder en ik heb nog niets gehoord. Wel hebben ze uiteraard gewoon hun eigen factuur geïncasseerd . Consumentenbond adviseerde mij om mijn klacht door te geven bij de geschillencommissie, maar ook daar zijn kosten aan verbonden en dan loopt het voor mij nog veel meer op de kosten.