LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SIZ betaalt niet uit

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
paulodw
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2008 12:12

SIZ betaalt niet uit

Ongelezen bericht door paulodw »

Hallo,

Ruim een half jaar geleden heb ik een factuur voor psychische zorg ingediend bij mijn zorgverzekeraar SIZ. Normaliter wordt deze keurig binnen 2 weken voldaan, maar in september ontving ik van mijn zorgverlener een aanmaning voor de nog steeds niet uitbetaalde rekening.

Direct heb ik contact opgenomen met de SIZ, waarbij ik te horen kreeg dat 'er iets mis was gegaan in de administratie' en dat de declaratie zo spoedig mogelijk verwerkt zou worden.

weer anderhalve maand later kreeg ik van mijn zorgverlener opnieuw een aanmaning met daarbij de mededeling dat bij geen betaling een incassobureau ingeschakeld zou worden. Nogmaals gaf de SIZ aan enige 'tijd voor verwerking' nodig te hebben en ik moest dat doorgeven aan de zorgverlener.

2 weken later kreeg ik een brief van het incassobureau; gebeld met het verhaal dat de zorgverzekeraar ermee bezig is, etc etc.. SIZ bleef maar volhouden dat ze 'ermee bezig' zijn en dat ik de zorgverlener (en inmiddels ook het incassobureau) moest vragen om tijd.

Inmiddels is het half december en de declaratie is nog steeds niet betaald door SIZ. Eén dezer dagen verwacht ik een deurwaarder op mijn stoep.

SIZ reageert vanochtend na een zoveelste telefoongesprek als volgt: "uw declaratie was een 'apart geval' welke wij helemaal aan het doorspitten zijn, wij kunnen geen indicatie geven hoelang dit gaat duren" :shock: :shock:

Wat moet ik doen? Ik heb geen zin dat er beslag op mijn bezittingen wordt gelegd, omdat mijn zorgverzekeraar moeilijk doet met mijn declaratie.

Het gaat om een bedrag van bijna 700 euro; niet even iets wat je zomaar voor kerst kunt ophoesten... :S:(

Wat kan ik het beste doen? Ik heb het gevoel dat de SIZ mij van het kastje naar de muur stuurt en ik ben als de dood voor de deurwaarder aan m'n deur :S:S

met vriendelijke groet,



Paul op de Weegh

Gesloten