Hallo,
ook ik kom hier even mijn frustratie over Vodafone uiten.
Ik heb 5 november 2008 mijn lopende contract bij Vodafone met 2 jaar verlengd. Dit i.c.m. een Samsung i900 (Omnia). Ik kreeg een bevestigingsmail, en op de site stond dat het maximaal 10 dagen zou duren.
Na enkele dagen kreeg ik een brief dat een automatische incasso mislukt was, en dat ik het te betalen bedrag snel over moest maken. Meteen werd het bedrag overgemaakt, en ik belde het nummer dat vermeld stond. De betaling is nog niet binnen, dus ik moest later maar terug bellen. Een paar dagen daarna kreeg ik een brief waarin gedreigd werd met afsluiting.
's Maandags weer gebeld, maar ik kwam in een kilometers lange wachtrij. De dag erop had ik meer succes en ik werd geholpen door een aardige en vrolijke medewerkster die voor mij het proces van de verlenging van het contract + de verzending van de telefoon hervat heeft.
Na een paar dagen keek ik op MyVodafone, en inderdaad, mijn abonnement was aangepast naar de nieuwe voorwaarden. Echter nog steeds geen spoor van een telefoon.
Na een week maar weer gebeld, en ik kreeg een mevrouw aan de telefoon de vroeg of ik het ordernummer bij de hand had. Dat had ik niet, maar ook met mijn postcode kon ze niet. 5 minuten later teruggebeld met het juiste ordernummer, maar deze andere mevrouw bleek het ordernummer niet eens nodig te hebben. Zij wist mij de reden te vertellen waarom ik nog altijd geen telefoon in huis had. De telefoon lag bij het distributiecentrum te wachten op een kadobon, die ik er gratis bij zou krijgen. De kadobonnen waren echter niet meer op voorraad, en daarom werd besloten alle telefoons met zo'n kadobon maar tegen te houden. Na een lange periode van stilte aan de telefoon kon zij mij mededelen dat ze de kadobon van de telefoon gehaald had, en dat de telefoon alsnog binnen enkele dagen bij me binnen zou komen.
Na anderhalve week maar weer contact gezocht met de klantenservice.
De meneer aan de telefoon wist mij te vertellen dat de vorige mevrouw inderdaad de kadobon van de telefoon gehaald had. Zij had echter niet verder gekeken dan haar neus lang is. Zij had niet opgemerkt dat de kleur waarin de telefoon geleverd zou worden (grey, de enigste beschikbare kleur bij de Vodafone Webwinkel), niet op voorraad was. De meneer stelde voor de telefoon te veranderen in de silver editie, waarmee ik akkoord ging. De telefoon zou dan alsnog binnen enkele dagen bij mij geleverd worden.
Inmiddels wacht ik dus al bijna anderhalve maand op mijn telefoon en ben ik flink wat geld kwijt aan het bellen naar de klantenservice.
Ik ben flink pissig op Vodafone, de mensen van de klantenservice waren redelijk behulpzaam, maar keken absoluut niet verder dan hun neus lang is.
Om eerlijk te zijn heb ik er niet eens vertrouwen meer in dat de telefoon ooit nog gaat verschijnen... zo diep is mijn vertrouwen in Vodafone gedaald. Wat best opmerkelijk is, want in de 2 jaar hiervoor heb ik nog nooit een enkele klacht gehad.
Met vriendelijke groet,
Pim
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone bestelling, hoe lang nog?
-
Re: Vodafone bestelling, hoe lang nog?
Stuur me, als je dat wilt, even een mailtje met het mobiele nummer en de bijbehorende naam- en adresgegevens. Dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
Het mailadres is vodafonewebrelations.nl[at]vodafone.com
Jan
Vodafone Web Relations
Jan
Vodafone Web Relations
Beste Jan,
ik heb je een mailtje met mijn gegevens gestuurd.
Mvg,
Pim
ik heb je een mailtje met mijn gegevens gestuurd.
Mvg,
Pim
-
Hopelijk is dit geval opgelost.
Dat van mijn collega nog niet. Die zit ook al weken aan de telefoon met Vodafone en er is nog NIETS gebeurd. Hij heeft op 7 november ook een Omnia (Samsung) besteld bij een 2-jarige verlenging van z'n abonnement. Na enkele keren bellen werd hem een kadobon beloofd maar hij wilde alleen maar z'n nieuwe telefoon. Op gegeven moment werd er een verkeerde telefoon opgestuurd, die helaas op zijn woonadres ontvangen werd omdat hij zelf aan het werk was. En het ergste is dat gisteren voor deze verkeerd geleverde telefoon ook nog eens 379 euro van z'n rekening is afgeschreven! Dat heeft ie vandaag gestorneerd maar men kan zich verstellen dat ie het al helemaal gehad heeft met dat gedoe. Ook vandaag weer heeft ie een paar keer gebeld, steeds doorverbonden, en uiteindelijk kom je dan weer in een keuzemenu. En hij zit al TIEN jaar bij Vodafone, overigens naar alle tevredenheid. Tot nu toe dus. Vreemd dat zulke trouwe klanten op deze manier van het kastje naar de muur worden gestuurd, en totaal niet serieus worden genomen.
Hopelijk wil de Vodafone vertegenwoordiger hierop reageren.
Alvast bedankt.
Dat van mijn collega nog niet. Die zit ook al weken aan de telefoon met Vodafone en er is nog NIETS gebeurd. Hij heeft op 7 november ook een Omnia (Samsung) besteld bij een 2-jarige verlenging van z'n abonnement. Na enkele keren bellen werd hem een kadobon beloofd maar hij wilde alleen maar z'n nieuwe telefoon. Op gegeven moment werd er een verkeerde telefoon opgestuurd, die helaas op zijn woonadres ontvangen werd omdat hij zelf aan het werk was. En het ergste is dat gisteren voor deze verkeerd geleverde telefoon ook nog eens 379 euro van z'n rekening is afgeschreven! Dat heeft ie vandaag gestorneerd maar men kan zich verstellen dat ie het al helemaal gehad heeft met dat gedoe. Ook vandaag weer heeft ie een paar keer gebeld, steeds doorverbonden, en uiteindelijk kom je dan weer in een keuzemenu. En hij zit al TIEN jaar bij Vodafone, overigens naar alle tevredenheid. Tot nu toe dus. Vreemd dat zulke trouwe klanten op deze manier van het kastje naar de muur worden gestuurd, en totaal niet serieus worden genomen.
Hopelijk wil de Vodafone vertegenwoordiger hierop reageren.
Alvast bedankt.
-
@dennisgaal
Je collega kan, als hij dat wilt, een mailtje sturen met het mobiele nummer en de bijbehorende naam- en adresgegevens. Dan zal ik kijken wat ik voor hem kan betekenen. Graag met referentie naar deze topic.
Jan
Vodafone Web Relations
Je collega kan, als hij dat wilt, een mailtje sturen met het mobiele nummer en de bijbehorende naam- en adresgegevens. Dan zal ik kijken wat ik voor hem kan betekenen. Graag met referentie naar deze topic.
Jan
Vodafone Web Relations
-
OK, dank je voor de snelle reaktie. Hopelijk gaat er nu echt iets gebeuren.
Heeft mijn collega er goed aan gedaan om de incasso van 379 euro te storneren? Dat er niet opeens een deurwaarder op de stoep staat vanwege een geannuleerde betaling voor een verkeerd geleverde telefoon.
Mijn collega heet trouwens Kokwah (achternaam mag hij zelf noemen vanwege privacyredenen). Hij is nu een mail aan het tikken geloof ik.
vg Dennis.
Heeft mijn collega er goed aan gedaan om de incasso van 379 euro te storneren? Dat er niet opeens een deurwaarder op de stoep staat vanwege een geannuleerde betaling voor een verkeerd geleverde telefoon.
Mijn collega heet trouwens Kokwah (achternaam mag hij zelf noemen vanwege privacyredenen). Hij is nu een mail aan het tikken geloof ik.
vg Dennis.
-
Het is nu helemaal misgegaan.
Mijn collega heeft op vrijdag 2-januari alles opgezegd want hij had er geen vertrouwen meer in. En ook de verkeerd geleverde telefoon teruggestuurd op diezelfde dag. Nu komen er echter aanmaningen omdat ie de teruggestuurde telefoon zou moeten betalen (waarvan hij het bedrag had laten storneren). Maar de telefoon is netjes teruggestuurd, aangetekend nog wel (die kosten zal ie denk ook nooit meer terugzien).
Van de week is zijn nummer afgesloten (vanwege het niet betalen van die verkeerde telefoon) terwijl hij nog wel enkele maanden abonnementsgeld moet betalen vanwege de opzegtermijn van drie maanden.
En dat terwijl hij al 10 jaar bij Vodafone zit.
Het is een chaos bij Vodafone, dat kan niet anders. Omdat er niets wordt gedaan met telefoontjes die daar binnenkomen van klanten die een bepaalde situatie uitleggen of verklaren, en omdat er afdelingen langs elkaar heen werken worden heel veel dingen niet of verkeerd afgehandeld.
Volgens mij gaat deze situatie van kwaad tot erger en is mijn collega niet ver meer verwijderd van een situatie met incassobureau's, advocaten, rechtszaken en weet ik veel wat allemaal. En dat terwijl hij alleen maar een nieuwe telefoon wilde bij het verlengen van zijn abonnement.
vg Dennis.
Mijn collega heeft op vrijdag 2-januari alles opgezegd want hij had er geen vertrouwen meer in. En ook de verkeerd geleverde telefoon teruggestuurd op diezelfde dag. Nu komen er echter aanmaningen omdat ie de teruggestuurde telefoon zou moeten betalen (waarvan hij het bedrag had laten storneren). Maar de telefoon is netjes teruggestuurd, aangetekend nog wel (die kosten zal ie denk ook nooit meer terugzien).
Van de week is zijn nummer afgesloten (vanwege het niet betalen van die verkeerde telefoon) terwijl hij nog wel enkele maanden abonnementsgeld moet betalen vanwege de opzegtermijn van drie maanden.
En dat terwijl hij al 10 jaar bij Vodafone zit.
Het is een chaos bij Vodafone, dat kan niet anders. Omdat er niets wordt gedaan met telefoontjes die daar binnenkomen van klanten die een bepaalde situatie uitleggen of verklaren, en omdat er afdelingen langs elkaar heen werken worden heel veel dingen niet of verkeerd afgehandeld.
Volgens mij gaat deze situatie van kwaad tot erger en is mijn collega niet ver meer verwijderd van een situatie met incassobureau's, advocaten, rechtszaken en weet ik veel wat allemaal. En dat terwijl hij alleen maar een nieuwe telefoon wilde bij het verlengen van zijn abonnement.
vg Dennis.