Hallo allemaal,
Graag zou ik willen vragen of er iemand ervaring heeft met de webwinkel werkgeheugen.com .
Ik zelf ben mijn bestede geld kwijt daar het bestelde geheugen tijdens het verzenden kwijt is geraakt. Ik heb volgens de eigenaar geen recht meer daar ik het geheugen niet voor een meerprijs aangetekend heb laten versturen.
Nu kan ik daar inkomen echter heb ik nog nooit meegemaakt dat er een zending naar mij kwijt is geraakt door TNT.
De eigenaar meld dat het ongeveer 1 maal per jaar gebeurt en ik nu eenmaal pech heb.
Alvast bedankt voor je informatie.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wie heeft er ervaring met werkgeheugen.com
-
Re: wie heeft er ervaring met werkgeheugen.com
Dat is leuk voor de eigenaar.Graag zou ik willen vragen of er iemand ervaring heeft met de webwinkel werkgeheugen.com .
Ik zelf ben mijn bestede geld kwijt daar het bestelde geheugen tijdens het verzenden kwijt is geraakt. Ik heb volgens de eigenaar geen recht meer daar ik het geheugen niet voor een meerprijs aangetekend heb laten versturen.
Maar hij moet aantonen dat hij het verzonden heeft.
En hij is verantwoordelijk voor de verzending.
Hij kan wel zeggen dat hij het verstuurd heeft, maar is het ook zo?
Het heeft er niks mee te maken hoe het verzonden is.
Buiten dit.
Geen algemene voorwaarden.
Inderdaad. De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending.
Bedankt voor jullie reacties, ik heb meteen voor een bewijs gevraagd.
Ik zal melden wat er uitkomt.
Groeten,
Laban
Ik zal melden wat er uitkomt.
Groeten,
Laban
Zoals beloofd zal ik terugmelden wat de verkoper mij melde.
####
Jij hebt gekozen voor reguliere postverzending. Hierbij krijg je geen verzendbewijs van de TNT. Ik kan je hier dan ook niets van overleggen. Vandaar ook dat ik tevens de optie aanbied het aangetekend te laten verzenden.
Verzending:
De modules worden goed verpakt, in een plastic bubbel enveloppe, naar je verzonden.
Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor zoek geraakte poststukken dus wil je dit risico volledig uitsluiten dan kan je het beste kiezen voor een aangetekende verzending (zeker aan te raden bij hogere bedragen).
#####
Ik heb nog verder op het internet gezocht hoe het met rechten zit maar als de verkoper in zijn voorwaarden zijn aansprakelijkheid uitsluit ik inderdaad geen aanspraak hier meer op kan maken. Dus houdt het voor mij op, maar dat is dan wel de laatste keer dat ik zaken gedaan heb met werkgeheugen.com (deze bied zijn koopwaar vooral via Marktplaats aan)
####
Jij hebt gekozen voor reguliere postverzending. Hierbij krijg je geen verzendbewijs van de TNT. Ik kan je hier dan ook niets van overleggen. Vandaar ook dat ik tevens de optie aanbied het aangetekend te laten verzenden.
Verzending:
De modules worden goed verpakt, in een plastic bubbel enveloppe, naar je verzonden.
Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor zoek geraakte poststukken dus wil je dit risico volledig uitsluiten dan kan je het beste kiezen voor een aangetekende verzending (zeker aan te raden bij hogere bedragen).
#####
Ik heb nog verder op het internet gezocht hoe het met rechten zit maar als de verkoper in zijn voorwaarden zijn aansprakelijkheid uitsluit ik inderdaad geen aanspraak hier meer op kan maken. Dus houdt het voor mij op, maar dat is dan wel de laatste keer dat ik zaken gedaan heb met werkgeheugen.com (deze bied zijn koopwaar vooral via Marktplaats aan)
-
Dat is echt flauwekul.
Ik heb zelf een webwinkel... ik ben aansprakelijk voor het product tot op het moment dat de koper het in zijn handen heeft.
Of ik nu verstuur per kameel, TNT of wat ook... ik moet zorgen dat de klant het product krijgt.
Daarom verstuur ik zelf ook alleen maar aangetekend en ik heb tot nu toe nooit een probleem gehad.
Overigens staat de bepaling die verkoper je gaf helemaal niet op de pagina met info. Zou er even een screenshot van maken!
Er staat nu:
Bedrijfsinfomatie:
Werkgeheugen.com is een bij de KvK ingeschreven éénmanszaak op naam van Michel Brevink.
De eenmanszaak is ingeschreven onder nummer: 01111364.
Verzending:
De modules worden goed verpakt, in een plastic bubbel enveloppe, naar u verzonden.
De kosten voor verzending zijn:
Normale brievenbuspost:
1 module voor 1,- euro
2-3 modules voor 1,90 euro
meer dan 3 modules voor 2,25 euro
Aangetekende verzending:
normaal TPG tarief á 7,00 euro
Kwaliteit van de geheugenmodules:
Wij bieden u altijd A-merken aan.
Over het algemeen zijn dit merken zoals Kingston, Infineon Micron Tech. of Samsung
De geheugens worden voor verkoop getest en alleen verkocht indien ze 100% goed zijn bevonden.
Retourneren:
Het kan gebeuren dat u een module heeft gekocht die niet compatible blijkt met uw computer/moederbord. Om dit te voorkomen raad ik u aan om de gegevens van uw computer of moederbord goed na te gaan. Als u deze gegevens niet heeft vindt u deze ook op het internet. Komt u er zelf niet uit, mail dan uw computergegevens (merk en type) en ik zoek het voor u op. Omdat er regelmatig misbruik wordt gemaakt van het retourneren van modules (waarvan bijvoorbeeld achteraf blijkt dat dof tegen terugstorting van het geld worden geretourneerd.
Ik heb zelf een webwinkel... ik ben aansprakelijk voor het product tot op het moment dat de koper het in zijn handen heeft.
Of ik nu verstuur per kameel, TNT of wat ook... ik moet zorgen dat de klant het product krijgt.
Daarom verstuur ik zelf ook alleen maar aangetekend en ik heb tot nu toe nooit een probleem gehad.
Overigens staat de bepaling die verkoper je gaf helemaal niet op de pagina met info. Zou er even een screenshot van maken!
Er staat nu:
Bedrijfsinfomatie:
Werkgeheugen.com is een bij de KvK ingeschreven éénmanszaak op naam van Michel Brevink.
De eenmanszaak is ingeschreven onder nummer: 01111364.
Verzending:
De modules worden goed verpakt, in een plastic bubbel enveloppe, naar u verzonden.
De kosten voor verzending zijn:
Normale brievenbuspost:
1 module voor 1,- euro
2-3 modules voor 1,90 euro
meer dan 3 modules voor 2,25 euro
Aangetekende verzending:
normaal TPG tarief á 7,00 euro
Kwaliteit van de geheugenmodules:
Wij bieden u altijd A-merken aan.
Over het algemeen zijn dit merken zoals Kingston, Infineon Micron Tech. of Samsung
De geheugens worden voor verkoop getest en alleen verkocht indien ze 100% goed zijn bevonden.
Retourneren:
Het kan gebeuren dat u een module heeft gekocht die niet compatible blijkt met uw computer/moederbord. Om dit te voorkomen raad ik u aan om de gegevens van uw computer of moederbord goed na te gaan. Als u deze gegevens niet heeft vindt u deze ook op het internet. Komt u er zelf niet uit, mail dan uw computergegevens (merk en type) en ik zoek het voor u op. Omdat er regelmatig misbruik wordt gemaakt van het retourneren van modules (waarvan bijvoorbeeld achteraf blijkt dat dof tegen terugstorting van het geld worden geretourneerd.
-
@laban
Laat je niet gek maken.
De verkoper moet bewijzen dat hij het verstuurd heeft.
Dat kan hij dus niet.
Hij kan zoveel zeggen wat hij wil.
Kan wel zeggen dat het verstuurd is, maar is het zo?
zolang hij niet kan bewijzen dat het verzonden is, is het ook niet verzonden.
En het maakt niks uit wat in zijn voorwaarden staan (als hij ze al heeft)
Artikel 11:
Het risico van beschadiging en/of vermissing van goederen berust tot het moment van bezorging bij het bedrijf,
Laat je niet gek maken.
De verkoper moet bewijzen dat hij het verstuurd heeft.
Dat kan hij dus niet.
Hij kan zoveel zeggen wat hij wil.
Kan wel zeggen dat het verstuurd is, maar is het zo?
zolang hij niet kan bewijzen dat het verzonden is, is het ook niet verzonden.
En het maakt niks uit wat in zijn voorwaarden staan (als hij ze al heeft)
Artikel 11:
Het risico van beschadiging en/of vermissing van goederen berust tot het moment van bezorging bij het bedrijf,
Graag wil ik melden dat ik een akkoord heb bereikt met werkgeheugen.com waardoor we beide een deel van het verlies hebben geïncasseerd. Ik ben zelf blij dat ik niet verder heb hoeven te gaan.
P.S. over de rechten van een koper is mij wel heel wat meer duidelijk geworden.
een behulpzame link is http://blog.iusmentis.com/2008/09/19/ri ... p-afstand/
nogmaals bedankt aan iedereen die hier op gereageerd heeft.
laban
P.S. over de rechten van een koper is mij wel heel wat meer duidelijk geworden.
een behulpzame link is http://blog.iusmentis.com/2008/09/19/ri ... p-afstand/
nogmaals bedankt aan iedereen die hier op gereageerd heeft.
laban