LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verbouwing Badkamer Brugman

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
friki
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2008 15:12

Verbouwing Badkamer Brugman

Ongelezen bericht door friki »

Onlangs hebben wij een badkamer gekocht bij Brugman. De badkamer zou geplaatst worden de 1e 3 weken van oktober. Brugman heeft zelf een aannemer aangesteld en dat bleek een Turkse aannemer te zijn met Turkse krachten die geen woord Nederlands spreken. Communicatie was erg moeizaam. We hebben onze wensen aangegeven en ze gingen er mee akkoord. Bij oplevering bleek het een en ander mis te zijn gegaan. Ook kwamen de aannemers soms niet opdagen om te werken. We hebben ook contact gehad met Brugman maar dat mocht geen niet naar tevredenheid baten.
Bij oplevering moesten er nog 15 punten veranderd worden. Inmiddels is het nu bijna december en de badkamer is nog niet af.
Gelukkig hebben wij de aannemer nog niet betaald. Maar wat is ons recht hierin en wat kunnen we eisen aan Brugman voor eventuele vergoeding?

seanjohn1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2008 19:07

Re: Verbouwing Badkamer Brugman

Ongelezen bericht door seanjohn1972 »

Nou dat is niet zo best om te horen. Wij hebben net ook een Brugman badkamer besteld in de Villa Arena Amsterdam. Met een kleine erbij zitten wij echt niet op zulke grappen te wachten. Ik kan jullie helaas geen advies geven over evt rechten. Maar ik zal in gevallen als deze mijn DAS rechtsbijstand adviseur en de CBW hun werk laten doen. Wat het is natuurlijk belachelijk dat je zoveel geld uitgeeft en dan niet naar je wensen wordt bediend.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Verbouwing Badkamer Brugman

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Stel zowel de aannemer als Brugman schriftelijk in gebreke en geef ze een finale termijn om alles naar tevredenheid op te lossen.

Betaal een deel van de overeengekomen aanneemsom naar rato van wat er nog moet gebeuren. Als wat nog moet gebeuren een wezenlijk onderdeel van de badkamer is. bijv kranen aansluiten of een douchebak plaatsen dan betaal je natuurlijk minder als dat er bijv nog een tegel gevoegd moet worden of een gordijntje recht gehangen moet worden.

Johan3
Berichten: 139
Lid geworden op: 13 jun 2006 19:39

Re: Verbouwing Badkamer Brugman

Ongelezen bericht door Johan3 »

Brugman badkamer besteld in de Villa Arena Amsterdam
Hoop echt voor je dat het goed komt, maar wij hebben al heel wat badkamers binnen 2 jaar kunnen slopen.
De schades kunnen niet verhaald worden, hun roepen dat het iets is tussen de koper en de knutselsmurf.
En die is meestal alweer van naam veranderd.

Altijd er opstaan dat je werk wil zien wat ze eerder gemaakt hebben, als dat er strak uitziet mag je dat bij jou ook verwachten.
Of kijk bij buren die hun badkamer eerder hebben laten doen of dat er knap uitziet, en ga dan vandaar uit verder werken.
Je kan je zuur verdiende centjes maar 1 keer uitgeven! :?

Gewoon eens 2 foto's van het laatste geval was geen 2 jaar oud!
Oude tegels zouden ook weg gehaald worden, zitten er dus nog gewoon onder!

http://img214.imageshack.us/img214/1868/dsc02429iu0.jpg

http://img209.imageshack.us/img209/2039/dsc02425if8.jpg

betweter
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 okt 2008 14:25

Re: Verbouwing Badkamer Brugman

Ongelezen bericht door betweter »

Die PUR-schuim om die pijp aan te sluiten vind ik wel grappig op die foto's. Goeie loodgieter!

freek1
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2008 17:02

Re: Verbouwing Badkamer Brugman

Ongelezen bericht door freek1 »

badkamer van brugman ,een grote farce,
ik heb badkamers gemaakt voor brugman en wooning .
zeer slecht oost europees en chinees sanitair (bagger)
Ben spullen idemdito .
kijk uit mensen ,als je een badkamer laat installeren via deze boevenbende ,betaal je 10% teveel,nl de aannemer moet hun 10% van de aanneemsom betalen
u bent gewaarschuwd [/b]

riko76
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 mei 2010 21:18

Re: Verbouwing Badkamer Brugman

Ongelezen bericht door riko76 »

en daar zijn we weer 2 jaar verder en nog steeds het zelfde liedje bij brugman en wooning.
klanten en aannemers uitknijpen en vervolgens zeggen dat het iets is tussen de klant en de aannemer.
volgens de laatste info vragen ze zelfs 35% van de aanneemsom.
maar dat maakt voor die polen toch niks uit.
normale aannemer hebben ze niet meer.

gr.

VanWijk_Pigmans
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2011 00:11

Re: Verbouwing Badkamer Brugman

Ongelezen bericht door VanWijk_Pigmans »

Beste Riko76, Wellicht troost het je dat ik de overtreffende trap ben... Februari 2008 een badkamer besteld en tot op vandaag nog steeds niet correct opgeleverd. De oplevering van een aantal jaren geleden betroffen de laatste puntjes, maar helaas wordt er dan 1 probleem opgelost en krijg je er minstens twee terug. Details laat ik jullie allen nog weten. Even gegoogled op de problemen en kom de naam Frans van Wijk vaak tegen. Hij zou de persoon zijn die dingen kan oplossen, maar helaas is dit in de afgelopen twee jaar nog steeds niet gebeurd. Zijn er mensen nog geinteresseerd om een collectieve klacht in te dienen; zowel juridisch als bij alle overige instanties die de consumentbijstaat?

In mijn geval; bedreigd door aannemer, foutief plaatsen van bad, bij herstel raken meerdere zaken beschadigd, lekkage doordat de afvoer van het bad niet is aangesloten, maar wel te horen gekregen dat we het konden gebruiken, beschadigde tegels die goed waren, tijdens het herstellen van de badkamer hebben ze in de vloertegels geboord, terwijl dit nog het enige was wat nog een beetje naar behoren 'werkte', lekkage van aansluitingen van wasmachines, wastafels..... even in vogelvlucht dus de zaken waar ik tegenaan loop.

Had eerst nog hoop omdat na twee jaar de service controleur Ad Pigmans kwam kijken. Deze gaf toe dat het slecht was geinstalleerd. wilde een compensatie doen. Uiteindelijk een bedrag afgesproken en bij de bevestiging volgende dag, willen ze toch minder uitkeren.

Kortom een groot drama en zou graag willen dat er collectief actie genomen kan worden. Op de fora zie ik ook dat Wooning, Brugman, Piet Klerkx dezelfde installatie partij hebben en dezelfde problemen dus.

Ben benieuwd of we nog wat van de grond kunnen krijgen!

riko76
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 mei 2010 21:18

Re: Verbouwing Badkamer Brugman

Ongelezen bericht door riko76 »

nou dat klinkt allemaal niet best.
maar je bent idd niet de enige met ellende,ik ben zelf badkamer monteur en hoor alleen maar van deze verhalen en vooral over de mandemakers groep waar, deze allemaal onder vallen.
helaas voor de klant en helaas voor de juiste monteurs dat dit allemaal gebeurd.
dat het fout loop kwa montage is te wijten aan de prijzen die van te voren door de verkoper woorden gemaakt.deze zijn zo laag dat er alleen klussers opaf komen en niet de monteur die al jaren ervaring heeft met de montage van badkamers.

jammerr jammer jammer.

gr.R.korteweg

BasLu
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2010 11:50

Re: Verbouwing Badkamer Brugman

Ongelezen bericht door BasLu »

@ VanWijk_Pigmans

Mocht je nog iets van de grond willen of kunnen krijgen, ik ben van de partij!

Gesloten