LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bol.com retourneert geld niet, na weigering pakket

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Inbar

bol.com retourneert geld niet, na weigering pakket

Ongelezen bericht door Inbar »

Ben nu al weken bezig met [dure] telefoontjes en e-mails naar bol.com om mijn geld terug gestort te krijgen van een geweigerde zending.
Is er iemand die weet wat ik nu nog meer kan doen??

Mijn verhaal:
Op 31 oktober bestel ik een Zen MP3 speler en ik krijg een bevestigingsmail, dat het verzonden is. Ik krijg TNT op maandag 03 november aan de deur met een heel licht pakketje. Doordat ik bedenkelijk kijk, zegt de bezorger dat het pakketje beschadigd is en draait het om, om me te laten zien dat er een flinke TNT plakstrip op zit. Ik besloot het niet te accepteren omdat het mij leek of het er niets in zat. Bezorger zei dat het nu wordt geretourneerd naar bol.com binnen 24 [!!] uur.
Ik heb onmiddellijk bol.com gebeld, waar mij werd verteld, dat zodra het bij hun weer terug is, ik mijn geld terug krijg.
[Ik had niets aan opnieuw bestellen, gezien ik het als cadeau nodig had, waardoor het dan te laat zou zijn en ik ben het dus in een winkel gaan kopen]

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb verschillende malen gebeld en uiteindelijk krijg ik op 19 november een e-mail van de klantenservice, waar onder andere het volgende in staat:

U heeft contact gehad met bol.com Klantenservice over artikel 'Creative Zen van bestelling [nr.] die u geweigerd heeft omdat het pakket beschadigd was en leeg leek.

Het spijt mij u te moeten meedelen dat uw retourzending ons niet heeft bereikt. Waarschijnlijk is uw retourzending zoekgeraakt bij de bezorgdienst.

Inmiddels heb ik onze financiële afdeling opdracht gegeven om het bedrag voor deze zending in mindering te brengen op uw account. Na verwerking van de aanvraag heeft u geen betalingsverplichting meer voor deze zending

Na een week gebeld, duurt 10 werkdagen, voordat het wordt teruggestort [en dat in een tijd waar je binnen 24 uur kan overmaken!]. Nadat dit verlopen was, weer gebeld, ze zouden de afdeling ervan op de hoogte stellen.
Afgelopen dinsdag weer gebeld, weer zouden ze de afdeling op de hoogte stellen, ja ja.

Gisteren heb ik de ontvangen e-mail van 19 november gebruikt om ze nu maar eens te e-mailen, t.a.v. van diegene die deze mail stuurde.
Geen antwoord, tot nog toe.

Ik heb altijd goede ervaringen met bol.com gehad, maar er is daarbij nooit iets mis gegaan. En nu dat er buiten mijn schuld om wel iets fout gaat, wacht ik zowat een maand op mijn geld!! En het kost me euro's aan bellen met dat stomme 0900 nummer!! Om maar niet te spreken van de ergernis, die het met zich meebrengt.....

Ook ben ik er vandaag achter dat de zending wel degelijk is ontvangen door bol.com:

Zending niet afgeleverd; geweigerd door geadresseerde. Retour afzender 03-11-2008 pakkettendistributie
Zending gesorteerd in sorteercentrum 03-11-2008 intern transport pakketten
Zending zit in afleverroute 04-11-2008 Breda , pakkettendistributie
Zending afgeleverd in postbus 04-11-2008 Breda , pakkettendistributie

Wie heeft een advies hoe nu verder te handelen, want ik weet het even niet meer.....

Hartelijke groet, Inbar

Inbar

Re: bol.com retourneert geld niet, na weigering pakket

Vandaag weer een e-mail gestuurd en gebeld [naar dat dure 0900 nummer]. Ik vroeg om een supervisor of senior, maar kwam er niet doorheen.

Ik vang gewoon bot en raak meer en meer gefrustreerd!
Moet mijn uiterste best doen, beleefd te blijven en niet te gaan schreeuwen aan de telefoon.
Ik krijg ook geen duidelijk antwoord wat er nu eigenlijk aan de hand is.
Er worden e-mails gestuurd naar een andere afdeling, die er eigenlijk overgaat, maar wat heb ik daaraan, als die niet worden bekeken, blijkbaar.

Is er nu niemand op dit forum, die advies kan geven?

Hartelijke groet, Inabr

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dit soort zaken kun je het beste ook altijd schriftelijk afhandelen. In die brief moet je dan aangegeven dat je het vermoeden had dat het product beschadigt was omdat de verpakking beschadigt was. In die brief ze je dan wat je wil.

Als het product beschadigt was heb je recht op het volledige bedrag terug plus een schadevergoeding. Als het product niet beschadigt was dan zijn de extra kosten voor jou.

De verzending is voor risico van de verkoper. En omdat je het product niet hebt geaccepteerd is de terugzending ook voor risico van de verkoper.

Je hebt het een beetje ongebruikelijk afgehandeld. Je hebt het beste het pakket kunnen accepteren om vervolgens de inhoud te controleren. Nu weet je niet of het product daadwerkelijk is beschadigt. En dat zou roet in het eten kunnen gooien als blijkt dat het product wel goed werkt. Als het product toch deugdelijk liggen alle extra kosten juridisch bij jou, anders bij Bol.com.

De verkoper van een koop op afstand is in verzuim als hij het bedrag niet binnen 30 dagen terug betaald (tenzij eerder is afgesproken) en dan heb je dus ook recht op de wettelijke rente.

Inbar

Hallo alfatrion,

bedankt voor uw antwoord, echter ik heb de toezegging al op 19 november van bol.com dat het bedrag wordt geretourneerd:

U heeft contact gehad met bol.com Klantenservice over artikel 'Creative Zen van bestelling [nr.] die u geweigerd heeft omdat het pakket beschadigd was en leeg leek.

Het spijt mij u te moeten meedelen dat uw retourzending ons niet heeft bereikt. Waarschijnlijk is uw retourzending zoekgeraakt bij de bezorgdienst.

Inmiddels heb ik onze financiële afdeling opdracht gegeven om het bedrag voor deze zending in mindering te brengen op uw account. Na verwerking van de aanvraag heeft u geen betalingsverplichting meer voor deze zending

Trouwens als ik de zending had geaccepteerd, was ik nu nog meer in de problemen, want dan kunnen zij mij verantwoordelijk stellen en dat is nu niet het geval.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je was alleen verantwoord geweest voor de verzending terug, maar dat kun je oplossen met het maken van wat foto's en het op hun kosten verzekerd opsturen.

Inbar

Dit is het antwoord van bol.com, na weken bellen en e-mailen:
U heeft contact gehad bol.com Klantenservice omdat u nog geen creditering heeft ontavngen voor bestelling 6730119810 .

Helaas is de verwerking niet correct verlopen.

Ik heb onze financiële afdeling opdracht gegeven het reeds door u betaalde bedrag voor deze zending zo spoedig mogelijk te crediteren. Houdt u rekening met een verwerkingstijd van ongeveer 3 weken.
En dat accepteer ik dus niet, ik ga nieuw rechtshulp inschakelen, want wie denken ze wel dat ze zijn, zeg!!
Goede service als alles goed gaat, maar wee als het mis loopt, buiten de schuld om van de klant notabene!!

Raad iedereen aan bij bol.com met een creditcard te betalen, dan heb je er zelf tenminste nog wat invloed op en kan je die vragen het bedrag terug te storten.
Inbar [een hele boze!]

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

En dat accepteer ik dus niet, ik ga nieuw rechtshulp inschakelen, want wie denken ze wel dat ze zijn, zeg!!
Kansloze missie! Je rechtshulp zal je niet helpen omdat bol.com al aangegeven heeft het geld terug te storten!
Dat dit voor jou te lang duurt is geen issue, je zal dit geduld op moeten brengen, er is geen enkele grond je rechtshulp in te schakelen.
Die gaan echt geen zaak maken van iets dat al opgelost is, drie weken valt nog mee!

Inbar

Drie weken valt nog mee, man je weet niet waar je over praat. Heb je het verhaal wel goed gelezen! Ik hang al vanaf begin november aan de bel bij bol.com.

Het is een grote schande dat ze mij [en anderen, begrijp ik] zolang aan het lijntje houden. Dat ik pas op 19 november een toezegging krijg en dat ik na talloze aanmaningen nu pas te horen krijg dat "er iets is misgegaan".
En dit alles buiten mijn schuld om.

Wis en waarachtig dat een advocaat hier wat mee kan!!
Inbar

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Doe je best zou ik zeggen, denk dat elke advokaat je lachend de straat weer opschopt, die hebben wel wat beters te doen dan hun energie in dit kansloze zaakje te steken. Tegen de tijd dat een advokaatje tijd voor je heeft heb jij je geld al!
Maar ga je gang, jij maak je belachelijk....

Inbar

Jouw opmerkingen zijn erg onbeschoft en je maakt je daarmee belachelijk, door zo op een serieus onderwerp te reageren.
Maar om toch te reageren er is al iemand mee bezig.

Dit onderwerp is wat mij betreft afgesloten, gezien ik verder geen bruikbare tips heb mogen ontvangen en ikzelf mijn keuzes heb gemaakt hoe dit verder aan te pakken.

Gesloten