LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
barbwire
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2008 10:01

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door barbwire »

Ik heb mij destijds ook aangemeld voor het gratis lidmaatschap. Dat ik er nu blijkbaar aan vast zit vindt ik schandalig. Dat je op zo'n manier opgelicht word. Die kleine lettertjes heb ik niet gezien. En ik vind dat het verboden zou moeten worden om op deze manier mensen op het verkeerde been te zetten!

Hoeveel geld halen ze hier mee binnen??? En dan ook nog 'aanbieden' dat je 50% korting krijgt als je binnen 2 weken betaald... moet ik nu blij zijn???? Ik heb nergens mijn handtekening onder gezet en dat er (uiteindelijk) kosten aan verbonden zouden zijn was absoluut niet duidelijk aangegeven! Want dan had ik mij NOOIT aangemeld!!

En door direct een brief via Intrum Justitia te sturen schrik je en zal de meerderheid van de mensen gewoon betalen om er maar vanaf te zijn...
En bij Singlecard zitten ze te lachen! Schandalig!!!

Ik hoop dat radar deze mensen 'aanpakt', want dit is pure oplichterij!!

sunfl0wers
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:34

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door sunfl0wers »

Ook hier viel gister een brief op de mat van Interum Justitia.
Ik had een gratis lidmaatschap, wat onlangs afgelopen was. Heb nooit iets met de kaart gedaan en hem zelfs weggegooid laatst omdat ik er toch niks mee kon. Ben er dus ook absoluut niet blij mee dat er nu een rekening op de mat valt.

Twijfel wat ik zal doen. Het zou toch eigenlijk absurd zijn 50 euro of als je binnen twee weken betaald 25 euro over te maken voor iets wat je niet gebruikt en waarvoor je nooit getekend hebt.

Wat gaan jullie doen?

lin-c
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2008 18:42

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door lin-c »

Ook bij mij viel gisteren de beruchte brief in de brievenbus...
Ben gelijk in de telefoon geklommen ... onee, een telefoonnummer kon ik natuurlijk nergens vinden !!! Snel maar gemaild dus !!!

MIJN MAIL
Beste intrum justitia,

zo net heb ik een brief van jullie ontvangen, betreft: Verlenging Singlecard.
Bij het verbaasd lezen van deze brief (?singlecard?), wil ik jullie bij deze melden dat ik nooit eerder gebruik heb gemaakt van een Singlecard.
Ik wil dus ook zeker geen geld betalen voor een verlenging van iets wat ik nooit eerder heb gebruikt!
Ik neem aan dat dit een vergissing is van jullie?



SINGLE CARD MAIL
Graag reageren wij op uw onderstaande e-mail.

U geeft aan dat u de Singlecard nooit heeft aangevraagd. Volgens onze gegevens heeft iemand vanaf het IP adres 84.24.123.207 vorig jaar het registratieformulier ingevuld op onze site. De aanvrager is tevens akkoord gegaan met de Algemene Voorwaarden anders wordt de registratie niet geaccepteerd. Na de aanvraag wordt er direct een validatiebericht verstuurd naar het e-mailadres wat is opgegeven bij het aanvraagformulier. In uw geval staat bij ons het e-mailadres "censuur" geregistreerd. Pas nadat de aanvrager op de link in dit bericht klikt wordt de aanvraag geactiveerd.

Wij hebben de Singlecard naar hetzelfde adres verzonden als waarop u de brief van Intrum Justitia heeft ontvangen. Dat u uw Singlecard nooit heeft gebruikt kunnen wij niet weten als u ons hierover niet informeert (geen afmelding ontvangen). U zult begrijpen dat wij er dan vanuit gaan dat u deze wel heeft ontvangen en ook gebruikt aangezien u deze heeft aangevraagd.

Tijdens de inschrijving is akkoord gegaan met onze Algemene Voorwaarden. Na het invullen van de persoonlijke gegevens verzoeken wij de aanvrager een vakje aan te vinken waarbij staat "ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden". Dit vakje staat bewust "uit" zodat de aanvrager deze moet aanvinken en dus op de hoogte zou moeten zijn van de Algemene Voorwaarden. Indien de aanvrager dit vakje niet aanvinkt is het niet mogelijk om de Singlecard aan te vragen. Bovendien hebben wij hier een directe link gemaakt naar de Algemene Voorwaarden die tevens duidelijk op onze site te vinden zijn in een eenvoudig te printen versie. Onder artikel 10 van deze Algemene Voorwaarden staat dat de aanvrager de inschrijving kan beëindigen indien dit minimaal twee maanden voor het verstrijken van de betreffende einddatum wordt doorgegeven.


Omdat u zich niet had afgemeld als kaarthouder gingen wij ervan uit dat u wederom van de Singlecard gebruik wilde maken. Uit uw e-mail begrijpen wij dat dit niet het geval is. Blijkbaar heeft u zich toen u zich inschreef niet goed genoeg op de hoogte gesteld van de Algemene Voorwaarden. Desalniettemin kunnen wij uw inschrijving beëindigen.


Wij verzoeken u hiervoor vriendelijk binnen 14 dagen de door ons gemaakte administratiekosten van € 6,- over te maken. De rest van de vordering € 19,- zullen wij dan intern afboeken. Postbank rekeningnummer: 2871391 ten gunste van Singlecard. Graag uw relatienummer vermelden bij het betalingskenmerk.

Hopende u hiermede naar genoegen te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Singlecard



MIJN MAIL
Beste M. Jansen,

het door u vernoemde IP adres is niet eens bekend bij mij.
Buiten dát heb ik nooit gevraagd om de Singlecard (tevens ook nooit ontvangen), en ben ik dus ook niet van plan om voor enige onkosten op te draaien.

Na het lezen van meerdere gedupeerden op een forum van Tros Radar, ga ik er vanuit dat u ook de administratiekosten achterwege zult laten!


Met vriendelijke groet



SINGLE CARD MAIL:
onee, die heb ik natuurlijk geen meer ontvangen; stumpers !!!
Ze weten donders goed dat ze fout zitten, aangezien ze binnen 5 minuten op mijn eerste mail hadden gereageerd! Met de vraag of ze toch nog ergens geld van mij kunnen krijgen ... Maja, dat doe ik natuurlijk niet voor iets waar ik nooit om gevraagd heb!!! Enfin, kijken of ik ooit nog iets hoor van ze ...


@ sunfl0wers: niet twijfelen, gewoon mailen en vooral niet betalen!

tobedone
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2008 21:20

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door tobedone »

Ben door hun ook in het ooitje genomen(weet zelf zeker niet of ik me daarvoor het aangemeld ooit). Heb het 1 en ander wat uitgezocht. Maar de nieuwsbrieven die ze zouden zenden zijn bij mij nooit aangekomen! Anders had ik ze wel herkend.

Dus zal 1 deze dagen wel een mail sturen naar hun. Maar hebben jullie ooit wel nieuwsbrieven gekregen of ene persoonlijknummer!

Is er bij jullie ook contact geweest tussen single card en de kaarthouder?? Bij mij in ieder geval niet!!

Zal deze klacht ook naar tros opgelicht sturen want je voelt je zeker opgelicht!!

wordt vervolgd!!

tobedone
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2008 21:20

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door tobedone »

patje-s
Single Card
Bezuidenhoutseweg 241
2594AM 's-Gravenhage
070-3626337
Dan kom ik bij Martens Van Basten Batenburg Advocaten die een kantoor zou hebben aan de Bezuidenhoutseweg 241. Maar volgens hun site zitten ze aan de Sportlaan 40 in Den Haag. Maar staan ingeschreven bij de kvk nog op Bezuidenhoutseweg 241.

Bezuidenhoutseweg 241 behoort ook mogelijk tot up2date. Waar singlecard o.a. samen mee werkt! En jawel up2date zou hebben gezeten aan de koninginnegracht 60 in Den Haag!

Maar als je weer de Promenade 140 in Zoetemeer zoekt kom je weer uit op Flatlands Import & Export BV i.o., te Zoetermeer.
Maar of die personen zouden bestaan en of ze er nog wonen kan ik nog nergens uit halen.

Maar dit is wat ik kan vinden

tobedone
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2008 21:20

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door tobedone »

Nog wat gevoden.
Waar ze nu zouden zitten is

www.singlecard.nl

Tigrisstroom 16
2721 CP Zoetermeer
070 3602055

Wordt steeds leuker en intressant!

sunfl0wers
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:34

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door sunfl0wers »

Ik heb in een mail bezwaar gemaakt tegen de kosten voor verlenging van het lidmaatschap, en meteen mijn lidmaatschap opgezegd. Vijf minuten (!!!) na het versturen van mijn mail kreeg ik een vrij standaard mail terug:

Geachte mevrouw ********,

Graag reageren wij op uw onderstaande e-mail.


U refereert in uw schrijven aan het forum van Tros Radar. Hieronder de feiten.

Ook u bent tijdens uw inschrijving akkoord gegaan met onze Algemene Voorwaarden. Na het invullen van de persoonlijke gegevens verzoeken wij de aanvrager een vakje aan te vinken waarbij staat "ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden". Dit vakje staat bewust "uit" zodat de aanvrager deze moet aanvinken en dus op de hoogte zou moeten zijn van de Algemene Voorwaarden. Indien de aanvrager dit vakje niet aanvinkt is het niet mogelijk om de Singlecard aan te vragen.

Voor alle duidelijkheid, als een gebruiker expliciet moet aanklikken dat de Algemene Voorwaarden geaccepteerd worden is er sprake van een aanvaarding en daarmee van een overeenkomst en daarmee van gebondenheid aan die voorwaarden. Uiteraard moet er een mogelijkheid zijn om van deze Algemene Voorwaarden kennis te nemen, daarom hebben wij direct naast het vakje wat aangeklikt moet worden een directe link geplaatst naar deze Algemene Voorwaarden. Bovendien zijn deze op onze site te vinden zijn in een eenvoudig te printen versie.
Onder artikel 10 van deze Algemene Voorwaarden staat dat de aanvrager de inschrijving kan beëindigen indien dit minimaal twee maanden voor het verstrijken van de betreffende einddatum wordt doorgegeven.

Aanpassen Algemene Voorwaarden. Singlecard vrij snel na de oprichting een prijsaanpassing gedaan van de Singlecard. Deze aanpassing is ná uw inschrijving geweest en derhalve niet van u op toepassing. Daarnaast mag het voor zich spreken dat wanneer iemand zich heeft ingeschreven door middel van een speciale kortingscode (eerste jaar gratis) dit artikel 7.c van de Algemene Voorwaarden overstijgt. Bovendien staat in artikel 7.h van de Algemene Voorwaarden: "wanneer een kaarthouder gebruik heeft gemaakt van een actiecode betekent dit niet automatisch dat bij een eventuele verlenging van de deelname eenzelfde aanbieding/korting geldig is". In artikel 11. f kunt u overigen ook nog lezen dat "Indien een bepaling uit deze Algemene Voorwaarden of uit enige overeenkomst nietig blijkt te zijn, dit niet de geldigheid van de gehele Algemene Voorwaarden / overeenkomst aantast".

Omdat u zich niet had afgemeld als kaarthouder gingen wij ervan uit dat u wederom van de Singlecard gebruik wilde maken. Uit uw e-mail begrijpen wij dat dit niet het geval is. Blijkbaar heeft u zich toen u zich inschreef niet goed genoeg op de hoogte gesteld van de Algemene Voorwaarden. Desalniettemin kunnen wij uw inschrijving beëindigen.

Wij verzoeken u hiervoor vriendelijk binnen 14 dagen de door ons gemaakte administratiekosten van € 6,- over te maken. De rest van de vordering € 19,- zullen wij dan intern afboeken. Postbank rekeningnummer: 2871391 ten gunste van Singlecard. Graag uw relatienummer vermelden bij het betalingskenmerk.

Tot slot willen wij graag het volgende aan u kwijt. Wij zijn een professioneel bedrijf en doen niets onwettigs. Sterker, wij proberen zoveel mogelijk korting en voordeel te bedingen bij bedrijven voor onze kaarthouders. Wij betreuren het daarom zeer dat u, door nalatigheid uwerzijds, op voorhand refereert aan de 'klachten' die op het forum van Tros Radar staan. Wij krijgen ontzettend veel complimenten van kaarthouders, die zich net als u zich niet op tijd hebben afgemeld, voor de coulante afhandeling (alleen rekenen van de administratiekosten) door ons. Helaas staan deze niet op de diverse fora vermeld.

Hopende u hiermede naar genoegen te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Singlecard

Maarten Janssen



Ik heb ook weer gereageerd dat ik bezwaar maak tegen de administratiekosten, en deze weiger te betalen, maar hier heb ik niets op terug gehoord.

Ik vraag me toch af hoeveel mensen er wel zouden betalen, het is toch té erg voor woorden!

ikkebianca
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2008 15:59

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door ikkebianca »

hoi,
ook ik kreeg vandaag een acceptgiro op de mat van intrum justitia en moet 25 euro betalen. ik wist eerst niet wat het was en ben eerst eens internet af wezen zoeken. toen kwam ik er al gauw achter dat het niet helemaal klopte.
dus heb een mailtje gestuurd naar het mailadres. kreeg eigenlijk vrij snel een reactie terug. deze mail heb ik hier al vaker voorbij zien komen. dus een standaard brief. ik moest nog wel 6 euro administratiekosten betalen. maar heb een mail terug gedaan en erin gezet dat ik niks heb ontvangen of had aangevraagd dus ook niet voor kosten wil opdraaien. hier heb ik nog geen bericht van weer gehad.
ook stond er in de mail een ip adres maar deze klopte al niet eens.
rare zaak.

Ing51
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2008 16:32

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Ing51 »

Hoi
Ik heb ook vandaag een aanmaning gekregen van intrum justitia en moet ook binnen veertien dagen 25 euro betalen, eigenlijk binnen een week want de aanmaning is gedateerd op 12-12-2008. Ook ik wist niet wat het was en na zoeken op internet telefonisch contact opgenomen met intrum justitia en zij adviseerde mij om dit met Tros Radar op te nemen, i.v.m. de vele klachten die zij al hadden gekregen hierover. Ik heb nooit een singlegard ontvangen of aangevraagd.
Zijn er nog adviezen hoe je hier vanaf kunt komen ik ben zeker niet van plan om dit te betalen. Maar heb ook geen zin in een deurwaarder op de stoep. Wie heeft hier een oplossing voor!

putje64
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2008 19:18

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door putje64 »

Vandaag ontving ik ook een brief van Intrum Justitia. Deze stond op naam van mijn dochter die nu 17 is en tevens op kamers woont.
Het feit dat ze nog geen 18 is maakt de overeenkomst volgens mij niet rechtsgeldig of is dit niet zo omdat zij de algemene voorwaarden gelezen zou hebben en geaccepteerd? Maar dan zou zelfs een kind van 6 dat een beetje handig is deze kaart kunnen aanvragen.
Ik zal ze mailen en ze op de hoogte brengen en hoop dan dat het, net als bij anderen, goed komt.

Biem
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2008 19:38

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Biem »

Ook ik heb vandaag de acceptgiro van Singlecard ontvangen.
Ik heb deze kaart nooit aangevraagd en tevens mij vrouw en kinderen niet.
Ik heb een email gestuurd en wacht op een positieve reactie.
Is er al meer van dit bedrijf bekend?

putje64
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2008 19:18

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door putje64 »

Ik heb vanavond een email gestuurd naar het emailadres dat op de brief vermeld stond maar deze kon niet afgeleverd worden. Iemand nog een handige tip voor een ander emailadres?

C4th
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2008 09:47

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door C4th »

Ook ik heb een schrijven ontvangen. ik kan me niet herinneren me ooit voor die kaart ingeschreven te hebben. Wel eens zo'n ding ontvangen, maar aangezien ik dacht dat het ongeadresseerd reclamedrukwerk betrof heb ik het direct weggegooid, ben niet zo van de kaartjes...

Ik ga ook zo maar eens in het toetsenbord klimmen.

wouter.s.bijl
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 dec 2008 17:57

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door wouter.s.bijl »

ik heb nu net ook een brief gehad

alle telefonummers gebeld geen gehooor
intrum een 10 x gebeld a 8 min dan wordt lijn verbroken
en je wordst steeds doorverbonden
dus men maakt er een zooitje van
tevens de naam klopt van mij niet heb niet geteekend
ben ook niet wonend op een camping
als ook single card is nergens bereikbaar
ik ga mijn rechts bijstand aanschrijven want dit moet getopt wordenb
heb nooit betaald geen card gezien
dus snap er geen bal van

putje64
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2008 19:18

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door putje64 »

Ik dacht dat het mailtje niet aangekomen was maar blijkbaar toch. Een reactie ontvangen van Singlecard dat, gezien de leeftijd van mijn dochter, 16 ten tijde van de inschrijving, de overeenkomst ontbonden kan worden mits wij dit kunnen aantonen middels een kopie van een identiteitsbewijs. Gelukkig geen problemen meer voor ons dus. :lol:
Toch vind ik het een rare actie van dit bedrijf en snap niet dat ze mensen er op die manier inluizen. Wij hebben geluk maar ik hoop dat iedereen die hier problemen mee heeft er van af kan komen.
Sterkte allemaal

wouter.s.bijl
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 dec 2008 17:57

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door wouter.s.bijl »

men weet van de single card af

ze doen 1 malig administratie
dus een ieder wordt verzocht intrum te bellen num 070-4527000
vandaar krijg je de receptie mevr

en die speelt all door

vandaar de stappen vervolgen
tevens zeggen nergens lid van geworden etc
deze single card zal aangepakt worden
daarom wil ik graag dat we een pact vormen om radar dit eens te laten uitzoeken
WIE DOET ER MEE SINGLE CARD GROOTSTE OPLICHTERS VAN 2008

GR WOUTER ik hoor van jullie ik maak me er sterk voor!!!!!!

wouter.s.bijl
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 dec 2008 17:57

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door wouter.s.bijl »

bel met consuwijzer

0880-707070 vragen naar Bennie Roeterdink
leg je klacht neer
vandaar worden meer stappen ondernomen

ben er ook achter dat intrum alleen administratie doet 1 x
tevens is een handtekening nodig als ook een mail met bevestiging hun kant
dus single card is gewooon een oplichters praktijk
kijken wie er hapt etc
want geen tel nr klopt van hun tevens email is niet echt toegankelijk met standaard mails die men stuurd

Mensen kom op laten we radar massaal bellen om het in de uitzening te krijgen
gr wouter

wouter.s.bijl
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 dec 2008 17:57

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door wouter.s.bijl »

deze email heb ik naar hen verstuurd jullie horen / zien het antwoord van deze singel bende
--------------------------------------------------------------------------------

ik wil u melden dat u mij wel een rekening stuurt
maar kaart nooit ontvangenen of aangevraagd daar ik niet op een camping woon
er wonen daar 400 gezinnen en ja een foutje is zo gekomen
zo ontvang ik rekeningen van boeken kleding dvd etc en ik krijg niets
dus menr mevr hier bij meer

het adres hoe het staat op u aceptgiro

is .........verkeerde naam
.......... verkeerd adres
hensbroek

nu sorry maar zo heet ik niet

heb 2 voorletters
woon ook niet op 9 daar woont een ander met die naam
in het dorp waar ik woon is ook een persoon zelfde geb data
heb met div consumenten organistaies gebeld en
u zal mij doen toekomen de bevestiging dat ik toegezegd heb voor zo'n card
als ook mijn handtekening tevens
de 25 euro waar u mij over verzoekt is mij niet bekend
weet niet wat die card inhoud heb er het geld niet naar om lukraak te spenderen dus al helemaal niet met zo'n kaart

aan u wat te doen
heb tevens met intrum justitia gebeld en ze krijgen over u firma meer als 100 klachten per dag
tevens ben ik met het tv progr Radar bezig om u naar de uitzening te laten komen
want u neemt mij en vele met mij met het sturen van dit veel onrust
getekend de naam bovenaan emailadres is mijn naam en niet die u schetst

huduka
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2008 17:12

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door huduka »

Ook wij kregen de bekende acceptgiro toegstuurd maar wisten van niets. Bleek dat onze dochter van 14 zich destijds had aangemeld en onjuiste informatie had ingevuld.
Het versturen van twee mailtjes binnen een paar dagen, waarvan één met een bewijs dat de dochter inderdaad 14 jaar is was voldoende om daarmee de zaak af te handelen.
In dit geval dus een positief verhaal over de afwikkeling.

Jenniifr
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2008 18:52

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Jenniifr »

Ook ik ben de dupe geworden van de singlecard.
Ik heb mij anderhalfjaar geleden juli 2007 gratis aangemeld voor singlecard, want ik had hem toen gewonnen.
Ik was toen 14 en had geen toen ook geen idee of dit verder kwaad kon.Vandaag kreeg ik opeens een rekening binnen en ik snapte niet waar die van was.Ik ben op internet gaan surfen en kwam er toen achter dat ik me toen idd had ingeschreven. Maar in deze anderhalf jaar heb ik nooit enige informatie gehad over automatische verlenging of enige aanpassingen in de voorwaarde van singlecard. Toen ben ik op deze site gekomen en zag ik dat ik niet de enige was.
Ik baal er echt heel erg dat er ook zoveel andere mensen door hun opgelicht zjin.
Ik heb het geluk dat ik net bij andere mensen heb gelezen dat omdat ik 14 was ten tijde van de inschrijving de overeenkomst ontbonden kan worden.

Ik wens iedereen veel sterkte toe en ik hoop dat hier snel wat aan gedaan wordt!

Gesloten